Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych - audiobook

Wydawnictwo:
Data wydania:
6 lutego 2024
Czas:
9 godz. 53 min.
Ebook
79,00 zł
Audiobook
79,00 zł
Format audiobooka:
MP3
Format MP3
słuchaj
na czytniku
słuchaj
na laptopie
słuchaj
na smartfonie
Format stosowany przy audiobookach. Jest to plik dźwiękowy (książka w wersji audio, czytana przez lektora), który można odsłuchać na urządzeniach posiadających głośnik, takich jak: smartfon, tablet, laptop czy czytnik.
słuchaj
na laptopie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość komputerów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim laptopie.
słuchaj
na czytniku
Spora część czytników poza możliwością odczytywania e-booków (plików EPUM, MOBI, PDF) posiada również możliwość odsłuchiwania audiobooków. Wystarczy, że zgrasz zakupiony plik w formacie .zip na komputer, rozpakujesz go, wgrasz na czytnik i... gotowe! Audiobooków możesz słuchać m.in. na czytnikach marki PocketBook oraz wszystkich innych, które posiadają wejście słuchawkowe.
słuchaj
na smartfonie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość smartfonów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim smartfonie.
79,00
LUB

UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych - audiobook

Gdy piszesz, myśl o ludziach. To się opłaca!

UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.

Tworzenie treści dla aplikacji wydaje się trudne ... i trochę tak jest. Jednak z właściwym wsparciem, na przykład takim jak ten poradnik, odpowiednio zadbasz o ludzkie emocje przy użyciu słów i klarownych komunikatów. Kto wie, może nabierzesz w tej sztuce takiej biegłości, że UX writing stanie się Twoim sposobem na zawodowe życie?

Uwaga! Ten poradnik powstał specjalnie z myślą o polskich realiach i tekstach polskojęzycznych, jednak większość zawartych tu wskazówek, o ile nie dotyczą stricte gramatyki polskiej, można bez problemu zastosować do produktów anglojęzycznych czy innych z kręgu kultury zachodniej.

Spis treści

Wstęp

  • Co znajdziesz w tej książce?
  • UX writing czy projektowanie treści?
  • Podziękowania

Obrazkowa historia jednego komunikatu

Interfejs do człowieka

  • Twarzą w interfejs, czyli (prawie) w próżnię
  • Cyfrowo po ludzku
  • Konwersacyjność cyfrowa
  • Językoznawstwo i użyteczność produktów

Projektowanie treści bez barier i wykluczeń

  • Dostęp jest dwukierunkowy
  • Czym jest niepełnosprawność
  • Spektrum niepełnosprawności jako persona
  • Czytanie i rozumienie tekstu w kontekście barier poznawczych
  • WCAG i projektowanie treści
  • WCAG to nie wszystko
  • Bariery dostępu są istotnym problemem biznesowym
  • Inkluzywny język polski
  • Język dyskryminujący
  • Empatia w UX writingu
  • Formy protekcjonalne i lekceważące
  • Kilka słów o wieku
  • Stopień sprawności i zdrowie
  • Jak mówić o płci
  • Brzmienie neutralne płciowo
  • Dodatkowe kwestie inkluzywności

Głos i ton w produktach cyfrowych

  • Brand i świat
  • Język i brand
  • Głos i ton - jak je rozróżnić?
  • W UX ton definiuje większość decyzji pisarskich
  • Praca nad definicją brzmienia głosu
  • Jak to wszystko poukładać?
  • A co z istniejącymi treściami?
  • Przykład: ewolucja głosu

UX writing, czyli proces w procesie UX

  • Podwójny diament
  • Proces UX writingu w skrócie
  • Rozpoznanie terenu - praca z user story
  • Kiedy coś napiszesz?
  • Czy my już to mamy?
  • Wspólna burza mózgów
  • Siedzi i pisze
  • Zaprojektować, zakodować, zapomnieć?
  • Pisanie to nie wszystko
  • Szanuj się, robisz UX writing

Prosty język - fundament UX writingu

  • Istota stosowania prostego języka
  • Prosty język w UI
  • Jak poprawiać istniejące trudne teksty?
  • Przykłady upraszczania frazeologii
  • Narzędzia pomagające upraszczać język
  • Prosty język w Polsce

Komunikaty o błędach

  • Lepiej zapobiegać niż leczyć
  • Zanim napiszesz
  • Podstawy komunikowania o błędach
  • Błędy użytkowania
  • Błędy techniczne
  • Dobre praktyki informowania o błędach

Treści zastępcze i brak danych

  • Empty states to nie komunikaty o błędach
  • A gdyby tak zlikwidować treści zastępcze?
  • Jeśli już naprawdę potrzebujesz treści zastępczych
  • Rodzaje empty states
  • Dobre praktyki projektowania treści zastępczych lub stanów bez danych

Przyciski

  • Zaangażowanie i konwersja
  • Przyciski "transakcyjne"
  • Dobre praktyki etykietowania przycisków

Formularze

  • Na co uważać przy opisywaniu formularzy?
  • Budowa formularza
  • Typy treści w formularzach
  • Dobre praktyki projektowania formularzy

Powiadomienia

  • Strategia inteligentnego przeszkadzania
  • Co rozważyć przed pisaniem powiadomień
  • Na co uważać w trakcie pisania powiadomień?
  • Jak sprawdzać już napisane powiadomienia?
  • Postscriptum. Informowanie o informowaniu
  • Myśl na koniec

Potwierdzanie

  • Potwierdzenia ze strony systemu
  • Potwierdzenie wymagane od ludzi
  • Język potwierdzeń
  • Potwierdzanie asynchroniczne
  • Mniej oczywiste formy potwierdzania
  • Rozdział zakończony pomyślnie ;-)

UX writerskie życie

  • Kluczowe kompetencje UX writingu
  • Praca solo i w zespole
  • Zdalnie i w biurze
  • Rytuały zespołu UX writerskiego
  • Wyzwania liderskie
  • Podsumowanie

Nowy, lepszy świat

Słownik pojęć

Bibliografia

  • Książki
  • Inne publikacje
  • Raporty
  • Design systemy i księgi stylu
Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-1062-1
Rozmiar pliku: 477 MB

BESTSELLERY

Kategorie: