Facebook - konwersja

UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
19 grudnia 2023
Ebook
79,00 zł
Audiobook
79,00 zł
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
79,00

UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych - ebook

Gdy piszesz, myśl o ludziach. To się opłaca!

 

UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.

Tworzenie treści dla aplikacji wydaje się trudne ... i trochę tak jest. Jednak z właściwym wsparciem, na przykład takim jak ten poradnik, odpowiednio zadbasz o ludzkie emocje przy użyciu słów i klarownych komunikatów. Kto wie, może nabierzesz w tej sztuce takiej biegłości, że UX writing stanie się Twoim sposobem na zawodowe życie?

Uwaga! Ten poradnik powstał specjalnie z myślą o polskich realiach i tekstach polskojęzycznych, jednak większość zawartych tu wskazówek, o ile nie dotyczą stricte gramatyki polskiej, można bez problemu zastosować do produktów anglojęzycznych czy innych z kręgu kultury zachodniej.

Spis treści

 

Wstęp

  • Co znajdziesz w tej książce?
  • UX writing czy projektowanie treści?
  • Podziękowania

Obrazkowa historia jednego komunikatu

Interfejs do człowieka

  • Twarzą w interfejs, czyli (prawie) w próżnię
  • Cyfrowo po ludzku
  • Konwersacyjność cyfrowa
  • Językoznawstwo i użyteczność produktów

Projektowanie treści bez barier i wykluczeń

  • Dostęp jest dwukierunkowy
  • Czym jest niepełnosprawność
  • Spektrum niepełnosprawności jako persona
  • Czytanie i rozumienie tekstu w kontekście barier poznawczych
  • WCAG i projektowanie treści
  • WCAG to nie wszystko
  • Bariery dostępu są istotnym problemem biznesowym
  • Inkluzywny język polski
  • Język dyskryminujący
  • Empatia w UX writingu
  • Formy protekcjonalne i lekceważące
  • Kilka słów o wieku
  • Stopień sprawności i zdrowie
  • Jak mówić o płci
  • Brzmienie neutralne płciowo
  • Dodatkowe kwestie inkluzywności

Głos i ton w produktach cyfrowych

  • Brand i świat
  • Język i brand
  • Głos i ton - jak je rozróżnić?
  • W UX ton definiuje większość decyzji pisarskich
  • Praca nad definicją brzmienia głosu
  • Jak to wszystko poukładać?
  • A co z istniejącymi treściami?
  • Przykład: ewolucja głosu

UX writing, czyli proces w procesie UX

  • Podwójny diament
  • Proces UX writingu w skrócie
  • Rozpoznanie terenu - praca z user story
  • Kiedy coś napiszesz?
  • Czy my już to mamy?
  • Wspólna burza mózgów
  • Siedzi i pisze
  • Zaprojektować, zakodować, zapomnieć?
  • Pisanie to nie wszystko
  • Szanuj się, robisz UX writing

Prosty język - fundament UX writingu

  • Istota stosowania prostego języka
  • Prosty język w UI
  • Jak poprawiać istniejące trudne teksty?
  • Przykłady upraszczania frazeologii
  • Narzędzia pomagające upraszczać język
  • Prosty język w Polsce

Komunikaty o błędach

  • Lepiej zapobiegać niż leczyć
  • Zanim napiszesz
  • Podstawy komunikowania o błędach
  • Błędy użytkowania
  • Błędy techniczne
  • Dobre praktyki informowania o błędach

Treści zastępcze i brak danych

  • Empty states to nie komunikaty o błędach
  • A gdyby tak zlikwidować treści zastępcze?
  • Jeśli już naprawdę potrzebujesz treści zastępczych
  • Rodzaje empty states
  • Dobre praktyki projektowania treści zastępczych lub stanów bez danych

Przyciski

  • Zaangażowanie i konwersja
  • Przyciski "transakcyjne"
  • Dobre praktyki etykietowania przycisków

Formularze

  • Na co uważać przy opisywaniu formularzy?
  • Budowa formularza
  • Typy treści w formularzach
  • Dobre praktyki projektowania formularzy

Powiadomienia

  • Strategia inteligentnego przeszkadzania
  • Co rozważyć przed pisaniem powiadomień
  • Na co uważać w trakcie pisania powiadomień?
  • Jak sprawdzać już napisane powiadomienia?
  • Postscriptum. Informowanie o informowaniu
  • Myśl na koniec

Potwierdzanie

  • Potwierdzenia ze strony systemu
  • Potwierdzenie wymagane od ludzi
  • Język potwierdzeń
  • Potwierdzanie asynchroniczne
  • Mniej oczywiste formy potwierdzania
  • Rozdział zakończony pomyślnie ;-)

UX writerskie życie

  • Kluczowe kompetencje UX writingu
  • Praca solo i w zespole
  • Zdalnie i w biurze
  • Rytuały zespołu UX writerskiego
  • Wyzwania liderskie
  • Podsumowanie

Nowy, lepszy świat

Słownik pojęć

Bibliografia

  • Książki
  • Inne publikacje
  • Raporty
  • Design systemy i księgi stylu
Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-1026-3
Rozmiar pliku: 13 MB

BESTSELLERY

Kategorie: