Bóg rzeczywisty - ebook
Bóg rzeczywisty - ebook
W ostatnich latach chrześcijaństwo jest nieustannie atakowane przez wrogo nastawionych fundamentalistycznych ateistów. Szczególną popularnością cieszyła się przez długi czas książka Richarda Dawkinsa Bóg urojony. Znajdowała się ona na listach bestsellerów i zyskała rozmaite wyróżnienia. Tymczasem książka ta od początku do końca jest obłudnym atakiem nie tylko na religię sensu stricto, lecz w szczególności na biblijne chrześcijaństwo. Zostało ono tam przedstawione w sposób fałszywy, jako zespół irracjonalnych przekonań, które są przesiąknięte na wskroś złem. W książce tej staram się pokazać, że argumenty, na których opierają się twierdzenia Dawkinsa, są nie tylko pozbawione elementarnej logiki, ale w znakomitej większości z gruntu nieprawdziwe.
Cel niniejszej książki jest dwojaki. Po pierwsze: w czasach, gdy chrześcijaństwo jest lekceważone i wyśmiewane, chciałbym zdopingować chrześcijan do stanięcia w obronie swoich przekonań w obliczu coraz bardziej sceptycznego i wrogiego im świata. Po drugie: obecnie, gdy ateizm (a w zasadzie religia zwana Nowym Ateizmem) gwałtownie się rozwija, mam nadzieję skłonić ateistów i agnostyków – zwłaszcza tych, którzy przeczytali książkę Dawkinsa i mu uwierzyli (sic!) – do zastanowienia się nad tym, czy założenia, na których opierają swą obecną wiarę, są tak logiczne, jak im się to wydaje. Wiem, o czym mówię, gdyż sam byłem ateistą wychowanym przez ateistów. To moje osobiste doświadczenie daje mi głębokie przekonanie, że potrafię odkryć przed Czytelnikami, czym tak naprawdę jest publikacja Richarda Dawkinsa Bóg urojony oraz jakie są w niej zastosowane sztuczki i pułapki. Mam głęboką nadzieję, że niezależnie od tego, w co kto wierzy, naczelne miejsce w życiu każdego Czytelnika zajmie Prawda.
Kategoria: | Wiara i religia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7829-216-6 |
Rozmiar pliku: | 968 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Kevin Swanson, redaktor Generations Radio,
dyrektor Generations and Visions,
pastor Kościoła Reformowanego OPC,
Colorado, USA
Znany propagator ateizmu, Richard Dawkins, twierdzi, że Bóg jest bytem urojonym, zaś wiara religijna – szkodliwym wymysłem ludzi. Rob Slane w swojej książce krok po kroku ukazuje słabości jego argumentacji – począwszy od darwinowskiej ewolucji, poprzez pochodzenie i podstawy moralności, konsekwencje etyczne ateistycznych przekonań – aż po wychowanie dzieci. Pokazuje dobitnie, jak poglądy Dawkinsa wpisują się w – popartą pozorną naukowością – naturalną psychologiczną tendencję ludzi do występowania przeciw Bogu.
Andrzej Zabołotny
Chrześcijańskie Forum Pracowników Nauki
Bóg rzeczywisty to książka, która ukazuje w pełni słabość argumentacji Dawkinsa zastosowanej w książce Bóg urojony. Eklektyczny i słaby aparat naukowy użyty w narracji Dawkinsa, ukazany w książce Bóg rzeczywisty powinien być przestrogą dla zwolenników pseudonauki.
prof. Andrzej Kochański
genetyk
Książka Roba Slane’a Bóg rzeczywisty to nie pamflet na popularny bestseller Richarda Dawkinsa. To solidna, oparta na gruntownej wiedzy, polemika z tezami autora Boga urojonego. W przystępnej formie Slane pokazuje, jak bezsensowne oraz oparte na ignorancji i złej woli są tezy Dawkinsa oraz jak moralnie odrażające są jego konkluzje. Pracę Slane’a winni przeczytać wszyscy wierzący, którzy swą wiarę pragną umocnić rozumem, ale także prawdziwie poszukujący prawdy agnostycy. Znajdą w niej bowiem wiele ważnych argumentów.
prof. dr hab. Wojciech Roszkowski
Instytut Studiów Politycznych PAN
Książka Roba Slane’a Bóg rzeczywisty to druzgocąca, i to zasłużenie, krytyka popularnej na zachodzie pseudonaukowej nowelki Bóg urojony autorstwa propagandzisty z kręgu nowych ateistów Richarda Dawkinsa – obdarzonego niezwykle interesującym stylem i swadą. Jego bestsellery cechuje zaciekła krytyka chrześcijaństwa często rozmijająca się z prawdą i konsekwentną logiką.
Rob Slane słusznie podkreśla karygodną niepamięć Dawkinsa osiągnięć humanitaryzmu pod auspicjami autorytarnych ateistycznych reżimów wcielających propagowane przez niego idee „państwa bez Boga”. Już Wiktor Frankl ostrzegał: „Jestem w pełni przekonany, że komory gazowe Auschwitz, Treblinki i Majdanka nie były tak naprawdę koncepcją takiego czy innego Ministerstwa w Berlinie, lecz powstały przy biurkach i na salach wykładowych nihilistycznych naukowców i filozofów”. Czasem się zastanawiam, czy reagując na tezy Dawkinsa nie popularyzujemy go w kraju, który odcierpiał za te idee wielokrotnie i w którym jedynie niewielu słyszało o nim i jego dylematach. Wychowani na rewolucyjnych filmach Eisensteina i przechowujący w pamięci absurdy soc-ateizmu jesteśmy chyba wciąż na nie odporni.
Slane bezpardonowo rozprawia się z darwinowską „ateistyczną wiarą” Dawkinsa, ślepą na argumenty pochodzące z eksperymentu geologicznego czy podstaw rozumowania. Stwierdza słusznie „… Dawkins czci siłę doboru naturalnego. Czyni to tak mocno, z takim uniesieniem i namaszczeniem, że jest ślepy na cuda Bożego stworzenia”. Slane wyraźnie odróżnia wiarę uzasadnioną, konieczną w codziennym życiu, m.in. w relacjach między ludźmi, od „ślepej” choć czasem wygodnej wiary ateistów, którym na rękę jest brak Boga oraz otwarta etyka Petera Singera. Slane zgadza się poniekąd z Dawkinsem, twierdząc: „Nie potrzebujemy chrześcijaństwa, by być moralnymi”. Uzupełnia to jednak w sposób jednoznaczny: „Jednakowoż potrzebujemy chrześcijaństwa, by uświadomić sobie, jak bardzo jesteśmy niemoralni”.