- promocja
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy - ebook
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy - ebook
Psychologia w służbie Twojego biznesu.
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie mógłby zlecić swojemu zespołowi, robi sam, bo przecież "nikt tak dobrze jak ja...". Co niestety bywa prawdą - wielu szefów zauważa, że ich pracownicy nie są odpowiednio zaangażowani w realizowanie powierzonych im zadań.
Skąd się bierze brak zaangażowania zespołu w pracę? Jakie mechanizmy psychologiczne i socjologiczne stoją za oporem i zniechęceniem? W jaki sposób radzić sobie z tymi zjawiskami, aby zmieniać postawy, zachowania i nawyki zatrudnionych? Jak wiele w procesie budowania zaangażowania podwładnych zależy od ich przełożonego? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w tej książce. Autor podszedł do zagadnienia budowania zaangażowania zespołów z uwzględnieniem najnowszych odkryć z zakresu coachingu, psychologii humanistycznej i pozytywnej, dialogu motywującego, wreszcie - psychologii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej.
Spis treści
WSTĘP
1. JAK WDRAŻAĆ ZMIANY PRZEZ ŁAGODZENIE OPORU ZATRUDNIONYCH?
2. OGÓLNY ZARYS METOD PSYCHOLOGICZNEGO ODDZIAŁYWANIA NA LUDZI W BIZNESIE
3. JAK KOMUNIKOWAĆ TREŚCI, ABY PRACOWNICY CHCIELI SŁUCHAĆ I WDRAŻAĆ ZMIANY W ŻYCIE?
4. TWORZENIE WARUNKÓW DO PRZYJMOWANIA INFORMACJI ZWROTNEJ
- KLIMAT KOMUNIKACJI
- POZYCJE ŻYCIOWE
- WYTYCZNE FEEDBACKU
5. PRZEKAZYWANIE ZADAŃ W MOTYWUJĄCY SPOSÓB
- PODEJŚCIE MIĘKKIEGO COACHINGU
- PODEJŚCIE TWARDEGO COACHINGU
6. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA ADAPTOWANIE SIĘ DO ZMIAN PRZEZ PRACOWNIKA
- REEDUKACJA, CZYLI POKONYWANIE BARIERY DYSONANSU POZNAWCZO-EMOCJONALNEGO
- MOTYWACJA POZYTYWNA VS. MOTYWACJA NEGATYWNA
- NAGRADZANIE WYSIŁKU, A NIE WYNIKÓW
7. PRACA Z PERCEPCJĄ PRACOWNIKA
- PROCESY PERCEPCJI
- POZYTYWNY DIALOG WEWNĘTRZNY
- WYOBRAŹNIA
- PRZYZWYCZAJENIA
- ZMIANA OGRANICZAJĄCYCH PRZEKONAŃ
8. DIALOG MOTYWUJĄCY
- PODSTAWOWA ŚCIEŻKA PROWADZĄCA W ROZMOWIE Z ZATRUDNIONYM
- ODZWIERCIEDLENIA
- PODSUMOWANIA
- JĘZYK ZMIANY I JĘZYK PODTRZYMANIA
- JĘZYK PRZYGOTOWAWCZY I JĘZYK MOBILIZUJĄCY
- JĘZYK PODTRZYMANIA
9. PERSPEKTYWA BEHAWIORALNA
- OD CZEGO ZACZĄĆ BUDOWANIE NAWYKÓW?
- JAK UTRWALIĆ ZACHOWANIA I NAWYKI?
- METODY PRACY Z NAWYKAMI
- OBSERWACJA PLUS NATYCHMIASTOWE WZMOCNIENIA
- INSTRUKTAŻ LUB SZKOLENIE, NASTĘPNIE OBSERWACJA PLUS NATYCHMIASTOWE WZMOCNIENIA
- MODELOWANIE ZACHOWANIA, OBSERWACJA PLUS NATYCHMIASTOWE WZMOCNIENIA
- EKSPERYMENT BEHAWIORALNY, OBSERWACJA PLUS NATYCHMIASTOWE WZMOCNIENIA
10. PERSPEKTYWA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA
- EKSPOZYCJA
- HABITUACJA
- SYSTEMATYCZNA DESENSYTYZACJA
- TECHNIKA IMPLOZYWNA
- MODELOWANIE ZACHOWAŃ
- SAMOINSTRUOWANIE
- RACJONALNA SAMOANALIZA
11. ZAKOŃCZENIE
- ODPOWIEDZI DO TESTÓW
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-0093-6 |
Rozmiar pliku: | 6,4 MB |