Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Atelier 34zero Muzeum prezentuje Atelier 340 Muzeum - ebook

Data wydania:
16 września 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
17,07

Atelier 34zero Muzeum prezentuje Atelier 340 Muzeum - ebook

Atelier34 Muzeum prezentuje Atelier340 Muzeum od początku nie jest typowym przewodnikiem. Wydawnictwo zrealizowane dzięki zaangażowaniu Galerii BWA to dokument z działalności artystycznej i kolekcjonerskiej, kultowej, belgijskiej przestrzeni sztuki. Obszerną część tej publikacji zajmują prace prezentowane podczas wystawy prac, która miała miejsce w katowickiej Galerii BWA we wrześniu i październiku 2016 roku. Prace 52 artystów i grup artystycznych pokazane są w wyborze dokonanym przez kuratora przedsięwzięcia – Wodka.

Spis treści

Podziękowania
Atelier 34zero Muzeum prezentuje Atelier 340 Muzeum Wodek, Pierre Arese
Krzyżujące się szlaki Marek Kuś
Wystawa
Kolekcja
Kunstkamera Wodka Marta Lisok
Wystawy Atelier 340 Muzeum/Atelier 34zero Muzeum w przestrzeni Galerii Sztuki Współczesnej BWA

Kategoria: Malarstwo
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-88254-94-9
Rozmiar pliku: 38 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Spis treści

- Strona redakcyjna
- Podziękowania
- Atelier 34zero Muzeum prezentuje Atelier 340 Muzeum
- Krzyżujące się szlaki
- WYSTAWA
- Kunstkamera Wodka
- KOLEKCJA:
- — Pascal Bernier
- — Javier Fernandez
- — Jean-Marie Gheerardijn
- — Katarzyna Górna
- — Władysław Hasior
- — Jean-Philippe Lecharlier
- — Pierre Radisic
- — Henryk Stażewski
- — Wacław Szpakowski
- — Jacques Talmar
- — Anu Tuominen
- — Bernar Venet
- — Beat Zoderer
- Kalendarium wystaw
- Informacje dodatkowe
- Organizatorzy i patronat medialnyPodziękowania

Atelier 34zero Muzeum dziękuje przede wszystkim gminie Jette za jej nieustanne wsparcie. Wyrazy podziękowania kierujemy również pod adresem Galerii Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach i jej dyrektora, pana Marka Kusia, który, w odróżnieniu od belgijskich władz i instytucji kulturalnych, zawsze okazywał żywe zainteresowanie inicjatywami kulturalnymi realizowanymi w naszym niezależnym centrum sztuki współczesnej oraz dzięki któremu niniejszy katalog-hołd, o nieco enigmatycznym tytule, może ujrzeć światło dzienne.Wodek Pierre Arese

Atelier 34zero Muzeum prezentuje Atelier 340 Muzeum

Kawiarnia kulturalna Atelier 34zero Muzeum, zdjęcie: Yannick Leonard

Atelier 340 Muzeum, ze swoją powierzchnią sięgającą dwóch tysięcy metrów kwadratowych, ze swoimi eklektycznymi salami, których przestrzeń wyznaczają ceglane ściany, betonowe podłogi, dekoracyjne płytki i elementy ozdobnej stolarki, ze swoją kawiarnią kulturalną, wypełnioną o każdej porze roku gwarem ożywionych dyskusji o sztuce, ze swoim ogródkiem, pełnym ekologicznie uprawianych warzyw, z Parkiem Rzeźby i jego reprodukcjami dzieł sztuki prezentowanymi na olbrzymich banerach, bez wątpienia zajmuje wyjątkowe miejsce w pejzażu kulturalnym Belgii. To niezależne centrum sztuki współczesnej, leżące w samym sercu gminy Jette i znajdujące się w stanie ciągłej ewolucji, od wielu lat jest główną, jeśli nie jedyną, inicjatywą kulturalną w północnej Brukseli (w dziedzinie sztuk plastycznych).

W 2014 roku, w atmosferze ciągłego kwestionowania wartości Atelier 340 Muzeum, podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu dogłębnej restrukturyzacji. Zmiany, których celem było przede wszystkim wzmocnienie misji centrum, zaowocowały nową nazwą. Nie zrobiliśmy niczego rewolucyjnego: od teraz Atelier 340 Muzeum nazywa się Atelier 34zero Muzeum.

Atelier 340 Muzeum / Atelier 34zero Muzeum od zawsze koncentrowało swoją działalność na trzech najważniejszych aspektach: opracowywaniu koncepcji wystaw, prowadzeniu wydawnictwa oraz na organizowaniu warsztatów twórczych dla dzieci. Specjalizujące się od samego początku swojego istnienia w prowadzeniu badań nad rzeźbą i sztuką trójwymiarową we wszystkich jej aspektach oraz w jej popularyzowaniu, ale przede wszystkim w jej wystawianiu, to wyjątkowo oryginalne i ciągle zmieniające się centrum artystyczne stopniowo poszerzało swoje horyzonty kuratorskie tak, aby jak najlepiej dostosować się do olbrzymiej różnorodności formalnej i konceptualnej współczesnych produkcji artystycznych.

Wystawy organizowane przez Atelier 34zero Muzeum obracają się wokół trzech osi kulturalnych: tematycznej, konfrontacyjnej i monograficznej. Każdej wystawie towarzyszą bogato ilustrowane katalogi naukowe, wydane w czterech językach. Nadrzędnym celem wystaw organizowanych przez Atelier było konfrontowanie różnych rodzajów publiczności z najnowszymi wydarzeniami zachodzącymi w świecie sztuki współczesnej, partnerstwa zawarte w ciągu lat z wieloma instytucjami zagranicznymi (w szczególności z Galerią Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach) umożliwiły natomiast Atelier 34zero zaistnienie na międzynarodowej scenie artystycznej. W ten sposób projekt mocno zakorzeniony w kontekście lokalnym uzyskuje zasięg wybiegający poza granice kraju.

W podobnym duchu dzielenia się sztuką współczesną z jak największą liczbą widzów, Atelier 340 Muzeum stworzyło w 2010 roku projekt społeczno-kulturalny Reklama dla dzieła sztuki, którego rosnąca popularność, zarówno wśród amatorów sztuki, jak i mieszkańców brukselskiej gminy Jette, pozwolił mu przetrwać aż po dziś dzień. Za tym enigmatycznym tytułem kryje się pomysł prosty, ale skuteczny: na wywieszonych w ogrodzie banerach, o powierzchni dwudziestu metrów kwadratowych, centrum sztuki współczesnej kilka razy do roku prezentuje wydrukowane reprodukcje dzieł sztuki. W ramach tego projektu, mieszczącego się w konwencji social art, pokazujemy prace artystów belgijskich i zagranicznych, tworzących na skalę międzynarodową. Dla Atelier 34zero Muzeum, tak jak i dla jego „prezesa-dozorcy”, a zarazem jego założyciela – Wodka, sztuka publiczna ma sens, o ile udaje jej się wzbudzić ciekawość widza i skłonić go do refleksji lub do udziału w debacie toczącej się w różnych społecznościach oddalonych od centrum. To właśnie dlatego prezentowane obrazy są, w większości przypadków, swego rodzaju humorystyczną konfrontacją z najbliższym kontekstem społecznym. Podejście polegające na wykorzystaniu przestrzeni publicznej, oprócz zamierzonego aspektu krytycznego, pozawala także na szersze rozpowszechnienie decyzji kuratorskich podejmowanych w murach Atelier.

Projekt Reklama dla dzieła sztuki, zdjęcie: Maren Dubnick

Działalność Atelier 340 Muzeum i jego spadkobiercy zawsze odbywała się w duchu niezależności, przede wszystkim wobec władz publicznych. Pragnienie zachowania autonomii wyraża się w wydawaniu i rozprowadzaniu, tak na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym, katalogów, opracowań specjalistycznych, monografii, plakatów, pocztówek i materiałów filmowych prezentujących prace artystów, co umożliwia samofinansowanie realizowanych projektów.

Trzydzieści siedem lat działalności, ponad osiemdziesiąt zorganizowanych wystaw, setki tysięcy pocztówek i dzieł sztuki rozprowadzonych na całym świecie… Atelier 340 Muzeum wywierające tak olbrzymi wpływ na życie kulturalne Belgii z pewnością zasługuje na katalog retrospektywny, na oddanie mu hołdu, który ukaże rzeczywiste znaczenie tego jedynego w swoim rodzaju centrum sztuki współczesnej, które, mamy szczerą nadzieję, będzie działać jeszcze przez długie lata!
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: