Esencjalista - audiobook
Esencjalista - audiobook
Ile razy zgodziłeś się spełnić czyjąś prośbę, nawet się nad tym nie zastanawiając? Ile razy żałowałeś, że zgłosiłeś się do realizacji jakiegoś zadania, i zastanawiałeś się, co cię do tego podkusiło? Jak często mówisz „tak” tylko po to, żeby sprawić komuś przyjemność? Albo uniknąć kłopotów? Albo dlatego, że „tak” stało się twoją automatyczną odpowiedzią na wszystko?
Droga esencjalizmu nie polega na powzięciu postanowienia noworocznego, by częściej mówić „nie”, zmniejszyć ilość napływającej korespondencji albo opanować nową strategię zarządzania czasem. Chodzi w niej o to, żeby jak najczęściej zatrzymywać się i odpowiadać sobie na pytanie, czy inwestujemy swoje siły i zasoby w odpowiednie przedsięwzięcia.
Esencjalista nie robi więcej w krótszym czasie.
Esencjalista robi tylko właściwe rzeczy.
- Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że rozmieniasz się na drobne?
- Czy czujesz się przepracowany i jednocześnie mało użyteczny?
- Czy często jesteś zajęty, ale nie produktywny?
- Czy czujesz się tak, jakby inni ludzie nieustannie kradli twój czas?
Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań – wejdź na drogę esencjalizmu.
Jeżeli sam nie ustalisz priorytetów w swoim życiu, ktoś inny zrobi to za ciebie.
Esencjalizm to coś więcej niż strategia zarządzania czasem czy zwiększanie produktywności. To systematyczne i metodyczne rozpoznawanie najważniejszych rzeczy, eliminowanie zbędnych i skupianie się na najistotniejszych kwestiach.
Chodzi o to, żeby robić mniej, ale lepiej, i to w każdej dziedzinie życia. Esencjalizm to filozofia życia, której czas właśnie nadszedł.
***
Przedsiębiorcy odnoszą sukcesy, gdy wybierają odpowiednie projekty we właściwym momencie i realizują je w należyty sposób. Aby to osiągnąć, muszą być dobrzy w odrzucaniu wszystkich innych pomysłów. Autor Esencjalisty w sposób zwięzły i czytelny radzi, jak określić, co jest dla ciebie najważniejsze, i jak gospodarować energią, żeby przyniosło ci to najwięcej korzyści.
Reid Hoffman, współzałożyciel i prezes LinkedIn oraz autor bestsellera z pierwszego miejsca listy „New York Timesa” zatytułowanego Jesteś start-upem
Czy ty też to czujesz? Nieustanną presję, by za wszelką cenę wypróbować wszystkie dobre rzeczy w życiu? Żeby robić wszystkie „właściwe” rzeczy? Tak naprawdę, postępując w ten sposób, wcale nie posuwasz się naprzód. Zamiast tego ryzykujesz, że twój wysiłek będzie tak bardzo rozproszony, że okaże się zupełnie nieproduktywny. Według Grega McKeowna odpowiedzią jest skupianie się tylko na najistotniejszych sprawach.
Daniel H. Pink, autor książek Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację oraz Jak być dobrym sprzedawcą
Esencjalista zawiera klucz do rozwiązania jednej z największych życiowych zagadek: „Jak robić mniej, ale osiągać więcej?”. To bardzo aktualna i ważna lektura dla każdego, kto czuje się przytłoczony zobowiązaniami, przeciążony i przepracowany. Słowem, dla każdego. Zmieniła mój sposób myślenia o priorytetach. Gdyby więcej liderów przyjęło opisaną w tej książce filozofię, nasza praca i życie byłyby mniej stresujące, za to bardziej produktywne. Dlatego rzuć to, czym się aktualnie zajmujesz, i zabierz się za czytanie.
Adam Grant, wykładowca Wharton School i autor książki Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat
Większość z tego, co istnieje we wszechświecie – naszych działań oraz wszystkich innych sił, zasobów i idei – ma bardzo małą wartość i nie przynosi prawie żadnych rezultatów. Z drugiej strony nieliczne rzeczy działają fantastycznie i mają ogromne znaczenie.
Richard Koch, autor bestsellera Menedżer 80/20. Pracuj mniej, osiągaj więcej
***
GREG McKEOWN przekazuje ludziom na całym świecie wiedzę na temat znaczenia esencjalizmu w życiu i w biznesie. Do współpracy zapraszają go Apple, Google, Facebook, LinkedIn, Salesforce.com, Symantec i Twitter. Należy do najpopularniejszych blogerów w serwisie „Harvard Business Review” oraz znajduje się na liście wpływowych ludzi (Influencers) serwisu LinkedIn. Jest Młodym Globalnym Liderem Światowego Forum Ekonomicznego. Posiada dyplom MBA Uniwersytetu Stanforda.
Spis treści
Rozdział 1. Esencjalista
Część I. esencja
Jak myślą esencjaliści?
Rozdział 2. Wybierz. Niezachwiana potęga wyboru
Rozdział 3. ROZPOZNAJ . Nieistotność praktycznie wszystkiego
Rozdział 4. Zawrzyj kompromis. Który problem wolisz mieć?
Część II. eksploracja
Jak odróżnić wiele trywialnych rzeczy od kilku
naprawdę ważnych?
Rozdział 5. Ucieknij. Zalety bycia niedostępnym
Rozdział 6. Patrz. Zobacz, co jest naprawdę ważne
Rozdział 7. Baw się. Wykorzystaj mądrość dziecka, które jest w tobie
Rozdział 8. Śpij. Chroń zasoby
Rozdział 9. Selekcjonuj. Potęga ekstremalnych kryteriów
Część III. eliminacja
Jak się pozbyć mnóstwa niepotrzebnych rzeczy?
Rozdział 10. Precyzuj. Decyzja warta tysiące decyzji
Rozdział 11. Odważ się. Siła uprzejmej odmowy
Rozdział 12. Zrezygnuj z części zobowiązań
Duża wygrana dzięki ograniczaniu strat
Rozdział 13. Montaż. Niewidzialna sztuka
Rozdział 14. Limituj. Wolność wyznaczania granic
Część IV. działanie
Jak sprawić, by robienie kilku ważnych rzeczy
przebiegało niemal bez wysiłku?
Rozdział 15. Stwórz bufor. Niesprawiedliwa przewaga
Rozdział 16. Odejmow anie. Osiągnij więcej, usuwając przeszkody
Rozdział 17. Postęp. Znaczenie małych zwycięstw
Rozdział 18. Płyń. Geniusz rutyny
Rozdział 19. Skup się. Co jest ważne w tej chwili?
Rozdział 20. Bądź. Życie esencjalisty
Dodatek. Esencja przywództwa
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8087-949-2 |
Rozmiar pliku: | 721 MB |