Intryguj. Przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów - audiobook
Intryguj. Przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów - audiobook
Jak tworzyć intrygujące treści? Jak przyciągać uwagę konsumentów do produktu czy współpracowników do pomysłu? Co można zrobić, by budować prawdziwe więzi z ludźmi w kulturze braku cierpliwości i wyobcowania?
Twitter pozwala na wpisy o maksymalnej długości 140 znaków. Snapchat daje maksymalnie osiem sekund. Prezentacje TED to osiemnaście minut. Wpisy na blogu Setha Godina, guru marketingu, niemal nigdy nie są dłuższe niż 200 słów.
Według magazynu „Fast Company” jedna osoba na cztery rezygnuje z przeglądania strony internetowej, jeśli jej treść ładuje się dłużej niż cztery sekundy. Mamy do czynienia z prawdziwą epidemią braku cierpliwości, a jednocześnie cierpimy na alienację i niedobór uwagi. Na szczęście są sposoby pozwalające pokonać chroniczne rozproszenie uwagi odbiorców. Znajdziesz je w tej książce.
Sam Horn, specjalistka z zakresu komunikacji i autorka wielu bestsellerowych książek, przedstawia konkretne techniki pozwalające zainteresować twoich odbiorców i skłonić ich, by odłożyli wszystko na bok i skoncentrowali swoją uwagę na tobie i twoich słowach.
Jej ośmioetapowy proces INTRIGUE pokazuje, w jaki sposób przekształcić nudne i przeładowane treścią przekazy w spójną, przekonującą i skuteczną komunikację dwustronną. Horn na bazie konkretnych case studies omawia m.in. innowacyjne sposoby inicjowania konwersacji podczas spotkań networkingowych, wyjaśnia, jak zbudować atmosferę zaciekawienia podczas wystąpienia na scenie czy jak skupić uwagę inwestorów za pomocą krótkiej prezentacji. Jeżeli chcesz skutecznie dotrzeć do kogoś ze swoim przekazem, musisz przygotować interesującą treść, która ZAINTRYGUJE twojego rozmówcę.
I (Intro) Wprowadzenie. Zacznij od wstępu, który przykuwa uwagę. Spraw, by ludzie podnieśli brwi ze zdziwienia.
N (New) Nowe. Nie wystarczy, by była to prawda – to jeszcze musi być coś NOWEGO. Zadbaj o aktualność informacji.
T (Time-Efficient) Właściwe wykorzystanie czasu. Zdobądź zaufanie dzięki efektywnemu gospodarowaniu czasem. Ogranicz długość swoich wypowiedzi.
R (Repeatable) Łatwe do powtórzenia. Utwórz hasło, które zapadnie im w pamięć. Chwila przerwy i… uderzenie. Wezwanie do działania ma zawierać rytm, aliterację i rym.
I (Interact) Interakcja. Nie ograniczaj się do informowania, wchodź w interakcję. Zbuduj scenariusze, aby ludzie mogli współuczestniczyć i współtworzyć.
G (Give) Dawanie. Słuchaj tak, jak chcesz, by ciebie słuchano. Wyjdź ze swojej głowy. Używaj ich języka, zaspokajaj ich potrzeby.
U (Useful) Przydatne. Pokaż realne korzyści. Dawaj możliwości, nie rozkazy.
E (Examples) Przykłady. Nie opowiadaj historyjek, dziel się przykładami z życia. Spraw, by odbiorcy przejęli się problemem dzięki teleskopowi empatii.
Narzędzia modelu INTRIGUE pozwolą ci skutecznie przykuć i utrzymać uwagę odbiorcy: widza, słuchacza, czytelnika.
***
Bez względu na to, czy prezentujesz jakiś nowy produkt, prowadzisz prezentację, promocję, czy chcesz kogoś do czegoś przekonać, Sam Horn nauczy cię, w jaki sposób zdobyć uwagę ludzi – i ją utrzymać.
Daniel H. Pink, autor książek Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację oraz Jak być dobrym sprzedawcą
Nawet nie próbuj przygotowywać oferty, propozycji handlowej albo prezentacji bez uprzedniego przeczytania tej książki.
Kay Koplovitz, założycielka USA Networks, prezes Springboard Enterprises
W dzisiejszym świecie biznesu, w którym obserwujemy coraz mniej zaangażowania, techniki zwiększania zaangażowania pracowników i klientów poprzez koncentrację na ich potrzebach i priorytetach w pierwszej kolejności (…) to obowiązkowe narzędzia każdego lidera.
Marshall Goldsmith, autor książki Pozytywne nastawienie, jeden z 50 największych myślicieli biznesowych świata wg magazynu „Thinkers”
Wystarczyło dziesięć sekund przeglądania tej książki, bym dał się wciągnąć przykuwającym uwagę historiom opowiadanym przez Sam. To najbardziej praktyczna, inspirująca i dająca się wykorzystać w życiu(!) książka, jaką kiedykolwiek widziałem na temat zdobywania uwagi innych ludzi.
Derek Sivers, mówca TED (First Follower) oraz założyciel firmy CD Baby
***
Sam Horn jest specjalistką-strategiem w zakresie pozycjonowania, komunikowania i kreowania marki z dwudziestoletnim stażem pracy i licznymi sukcesami we współpracy z takimi klientami, jak Intel, NASA, Boeing, KPMG czy British Airways. Była jedną z najwyżej ocenianych prelegentek na liście najszybciej rozwijających się firm 500/5000 magazynu „Inc.”. Jest także autorką książek z listy bestsellerów „New York Timesa”, m.in. TONGUE FU! Sztuka walki językiem oraz Jutro? Nie ma takiego dnia w tygodniu!
Spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Spis treści
Wprowadzenie: Czym jest INTRIGUE i dlaczego jest to takie ważne?
Część I. I = INTRO (wprowadzenie)
Zacznij od WSTĘPU, który przykuwa uwagę od samego początku
Rozdział 1. Zadawaj pytania: „Czy wiedzieliście?”
Rozdział 2. Pokaż im rybę
Rozdział 3. Podziel się tym, co rzadkie
Rozdział 4. Zamień „nie” w „tak”
Rozdział 5. Nakręć się pozytywnie
Część II. N = NEW (nowe)
Nie wystarczy, by była to prawda – chodzi o coś NOWEGO
Rozdział 6. Stwórz następną nową rzecz
Rozdział 7. Zadbaj o aktualność informacji
Rozdział 8. Spójrz na świat świeżym okiem
Rozdział 9. „Aha!” jest wynikiem „ha, ha”!
Część III. T = TIME-EFFICIENT (właściwe wykorzystanie czasu)
Zdobądź zaufanie dzięki EFEKTYWNEMU WYKORZYSTANIU CZASU
Rozdział 10. Zwięzłość, głupcze!
Część IV. R = REPEATABLE (łatwe do powtórzenia)
Jeśli ludzie nie mogą czegoś powtórzyć, to znaczy, że tego nie zrozumieli
Rozdział 11. Utwórz hasło zapadające w pamięć
Część V. I = INTERACT (interakcja)
Nie ograniczaj się do informowania, wchodź w INTERAKCJĘ
Rozdział 12. Już nigdy więcej nie wygłosisz wykładu ex cathedra
Rozdział 13. Prowadź rozmowy korzystne dla obu stron
Rozdział 14. Interaktywność spotkań i programów
Część VI. G = GIVE (dawanie)
Najpierw OBDARZ rozmówców swoją uwagą
Rozdział 15. Wsłuchaj się w potrzeby odbiorcy
Rozdział 16. Słuchaj tak, jak chcesz, aby ciebie słuchano
Część VII. U = USEFUL (przydatne)
Jeśli z czegoś nie da się skorzystać, nie jest to PRZYDATNE
Rozdział 17. Pokaż realne korzyści
Rozdział 18. Dawaj możliwości, nie rozkazy
Część VIII. E = EXAMPLES (przykłady)
Nie opowiadaj historii, dziel się przykładami z życia
Rozdział 19. Ilustruj swoje myśli jednostkowymi przykładami
Rozdział 20. Postaw ludzi na scenie
Podsumowanie i plan działania: co dalej?
Rozdział 21. Poszerz swoje wpływy
Manifest INTRIGUE
Quiz INTRIGUE
Podziękowania
O autorce
Przypisy
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8087-873-0 |
Rozmiar pliku: | 328 MB |