Jak zbudowałem firmę. Prawdziwe historie przedsiębiorców - audiobook
Jak zbudowałem firmę. Prawdziwe historie przedsiębiorców - audiobook
Solidna dawka informacji o prowadzeniu firmy.
Oparta na wywiadach prezentowanych w serii podcastów radia NPR How I Built This, których gospodarzem jest Guy Raz, niniejsza książka oferuje bezcenną wiedzę i inspirację wynikającą z rozmów z ponad dwustoma przedsiębiorcami z całego świata, którzy opowiadają o swoich porażkach i nauczkach oraz o tym, co sprawiło, że osiągnęli sukces. To obowiązkowa pozycja dla każdego, kto marzy o otwarciu własnej firmy lub zastanawia się, dlaczego udało się to innym.
Nieoczekiwane ścieżki do sukcesu
Wspaniałe idee powstają często z niczego. Piłkarz reprezentacji Nowej Zelandii widzi wełnę, która nie jest wykorzystywana w jego kraju, i wpada na pomysł, by robić z niej buty (Allbirds). Były buddyjski mnich uważa, że najlepszym sposobem na wykorzystanie jego potencjału jest aplikacja na urządzenia mobilne (Headspace). Osoba sprzedająca na ulicy kanapki dostrzega możliwość wykorzystania resztek i przekształca ten pomysł w firmę obracającą milionami dolarów (Stacy’s Pita Chips).
Przewodnik na drodze do przedsiębiorczości
Guy Raz to wielokrotnie nagradzany dziennikarz, okrzyknięty przez „New York Timesa” najbardziej popularnym autorem podcastów biznesowych, którego rozmów wysłuchało ponad 19 milionów odbiorców, jest także wykładowcą na uniwersytetach Princeton i Georgetown. W niniejszej książce dzieli się z czytelnikami doświadczeniami i wskazówkami znanych przedsiębiorców dotyczącymi tworzenia i rozwijania własnej firmy – od momentu sformułowania pomysłu, poprzez etap pozyskiwania pieniędzy, szukania pracowników, aż po walkę z konkurencją i moment, w którym zaczynają się pojawiać prawdziwe zyski.
Gdyby tylko ta książka ukazała się lata temu, budowanie biznesu byłoby dla mnie o wiele prostsze. Całe szczęście, że mamy ją teraz!
SIMON SINEK, optymista, autor Zaczynaj od dlaczego
Za sukcesem każdego wielkiego przedsiębiorcy kryje się ciekawa historia, a nikt nie jest lepszy w ich opowiadaniu niż Guy Raz. Po spędzeniu niezliczonych godzin w umysłach założycieli znanych na całym świecie firm Raz napisał jeden z najważniejszych pamiętników dotyczących przedsiębiorczości. To lektura obowiązkowa dla tych wszystkich, którzy chcą założyć firmę i ją rozwijać oraz inspirować się historiami tych, którzy już tego z sukcesem dokonali.
ADAM GRANT, autor bestsellera „New York Timesa” BUNTOWNICY. Kreatywni liderzy zmieniają świat, gospodarz podcastu TED „WorkLife”
Gorzka prawda jest taka, że większość ludzi zaczynających realizować marzenie o założeniu własnej firmy ponosi porażkę. Jednak możemy się tyle nauczyć, poznając historie ich walki i prób przetrwania oraz historie tych nielicznych, którzy osiągnęli sukces! Jeśli chcesz zrealizować własne marzenie, koniecznie przeczytaj tę książkę.
BARBARA CORCORAN, założycielka The Corcoran Group i uczestniczka programu Shark Tank
Guy Raz jest prawdziwym sobą w tym przewodniku przeznaczonym dla ludzi chcących założyć biznes: jest błyskotliwy i pełen pozytywnej energii, a przede wszystkim wspaniale i ciekawie opowiada.
ANGELA DUCKWORTH, autorka bestsellera Upór, potęga pasji i wytrwałości, założycielka oraz prezes Character Lab
Ta książka, podobnie jak podcast, na którego podstawie powstała, daje nam szanse stania się przedsiębiorcami, pokazując, że dążenie do innowacji jest jedną z podstawowych ludzkich cech. W czasach, gdy potrzeba przełomowych idei jest silniejsza niż kiedykolwiek, książka Jak zbudowałem firmę staje się bezcennym przewodnikiem dla każdego, kto chce zrezygnować ze status quo, szukając rozwiązań, które uczynią świat lepszym. Gorąco polecam.
REID HOFFMAN, współzałożyciel Linkedln i współautor Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm
GUY RAZ jest współtwórcą podcastów How I Built This, TED Radio Hour i Wow in the World. Współtworzył również podcasty Luminary’s wisdom from the Top i The Rewind na Spotify. Otrzymał między innymi nagrodę im. Edwarda R. Murrowa, dziennikarską nagrodę im. Daniela Schorra, nagrodę National Headliner i nagrodę NABJ. Mieszka w rejonie zatoki San Francisco.
Spis treści
Wstęp
Część I. Potrzeba
1. Bądź otwarty na nowe idee
2. Czy strach ma wielkie oczy?
3. Opuść strefę bezpieczeństwa, jednak rób to rozsądnie
4. Przeprowadź analizę
5. Znajdź współzałożyciela
6. Finansowanie. Część 1: Bootstrapping
7. Przygotuj historię firmy
8. Finansowanie. Część 2: Pieniądze innych ludzi
9. Iteracja, iteracja i jeszcze raz iteracja
Część II. Testy
10. Wejdź bocznymi drzwiami
11. Lokalizacja to podstawa
12. Walcz o zainteresowanie. Część 1: Szum medialny
13. Walcz o zainteresowanie. Część 2: Tworzenie poczty pantoflowej
14. Przetrwaj trudne chwile
15. Finansowanie. Część 3: Pieniądze od profesjonalnych inwestorów
16. Chroń to, co zbudowałeś
17. Gdy nadchodzi katastrofa
18. Sztuka przechodzenia przez punkt zwrotny
Część III. Cel
19. Nie chodzi tylko o pieniądze
20. Buduj kulturę, a nie kult
21. Nie wychylaj się, a dotrzesz dalej
22. Zarządzaj napięciami pojawiającymi się w spółce
23. Poznaj samego siebie
24. Kiedy sprzedać firmę, a kiedy w niej pozostać
25. Bądź troskliwy
26. Co zrobić, gdy masz szczęście
Posłowie
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8231-138-9 |
Rozmiar pliku: | 1,3 GB |