- W empik go
Lean management po polsku. O dobrych i złych praktykach - audiobook
Lean management po polsku. O dobrych i złych praktykach - audiobook
11 i pół powodu, dlaczego lean, six sigma i kaizen nie działają
Każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego firma potrafiła działać bardziej elastycznie, nie marnowała zasobów i obniżyła swoje koszty. Odpowiedzią na tę potrzebę jest koncepcja szczupłego zarządzania, która okazała się niezwykle skuteczna w firmach motoryzacyjnych. Po trzydziestu latach od spopularyzowania lean management, six sigma i filozofii kaizen te metody stały się podstawowymi narzędziami usprawniania procesów w firmach produkcyjnych i usługowych.
Niestety, próby adaptowania w przedsiębiorstwach koncepcji zarządzania w duchu lean często kończą się niepowodzeniem. Dlaczego tak się dzieje? Tomasz Król dostrzega jedenaście i pół przyczyny, które wymienia w swojej książce. Autor od piętnastu lat pomaga działającym na polskim rynku przedsiębiorstwom doskonalić się w duchu "szczupłego zarządzania". W trakcie swojej pracy zetknął się z wieloma przykładami udanych i nieudanych wdrożeń koncepcji lean. Jest współautorem skutecznego systemu wdrażania, który również opisuje w książce.
Skorzystaj z jego doświadczeń i rad przed przystąpieniem do usprawniania własnego biznesu!
Spis treści
Wstęp (7)
Powód 1. Brak zrozumienia (13)
- Przypadek 1- (19)
- Przypadek 1+ (22)
Powód 2. Specyfika firmy (25)
- Przykład 2- (30)
- Przykład 2+ (33)
Powód 3. Cele, mierniki i wskaźniki (37)
- Przypadek 3- (43)
- Przypadek 3+ (46)
Powód 4. Koncentracja na narzędziach (49)
- Przykład 4- (54)
- Przykład 4+ (57)
Powód 5. Natychmiastowy efekt (61)
- Przykład 5- (66)
- Przykład 5+ (69)
Powód 6. Przypadkowy lider (73)
- Przypadek 6- (78)
- Przypadek 6+ (81)
Powód 7. Pospolite ruszenie (85)
- Przypadek 7- (90)
- Przypadek 7+ (93)
Powód 8. Wygodne status quo (97)
- Przypadek 8- (102)
- Przypadek 8+ (105)
Powód 9. Sztywny plan (109)
- Przypadek 9- (114)
- Przypadek 9+ (117)
Powód 10. My - oni (121)
- Przypadek 10- (126)
- Przypadek 10+ (129)
Powód 11. Zaangażowanie (133)
- Przykład 11- (138)
- Przykład 11+ (141)
Powód 11,5. Konsekwencja (145)
- Przykład 11,5- (150)
- Przykład 11,5+ (153)
Jak to zrobić, żeby wyszło? (158)
- 1. Przegląd (162)
- 2. Zespół (165)
- 3. Usprawnienie (168)
- 4. Wzmocnienie (172)
Zakończenie (177)
Podziękowania (183)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-4633-8 |
Rozmiar pliku: | 167 MB |