Menedżer skuteczny. Efektywności można się nauczyć - audiobook
Menedżer skuteczny. Efektywności można się nauczyć - audiobook
EFEKTYWNOŚCI MOŻNA SIĘ NAUCZYĆ
Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób. Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy.
- Peter F. Drucker
Jedna z najważniejszych książek Petera F. Druckera teraz w formie audio!
Rozwój własny skutecznego menedżera ma kardynalne znaczenie dla rozwoju organizacji, czy będzie nią biznes, agenda rządowa, laboratorium badawcze, szpital czy jednostka wojskowa. Tędy wiedzie droga do osiągnięć organizacji. Menedżerowie, pracując nad swoją efektywnością, podnoszą poziom osiągnięć całej organizacji. Zwiększają bowiem aspiracje − zarówno swoje własne, jak i innych. W rezultacie organizacja staje się zdolna nie tylko do lepszego funkcjonowania, ale i do robienia wielu różnych rzeczy, których nie robiła, a także do sięgania po nowe cele.
Książka ta próbuje przedstawić różne wymiary menedżerskich osiągnięć w takiej sekwencji, by zachęcić Czytelnika do nauczenia się skuteczności w zarządzaniu. Nie jest to oczywiście podręcznik − choćby dlatego, że jeśli nawet skuteczności może się ktoś nauczyć, to uczyć jej z pewnością nie można. Skuteczność nie jest bowiem „przedmiotem”, lecz kwestią dyscypliny.
***
Peter Drucker jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, autorytet świata biznesu. Uhonorowany w 2002 r. Medalem Wolności, najwyższym cywilnym odznaczeniem w Stanach Zjednoczonych, uchodzi za ojca współczesnego zarządzania. Napisana w 1966 r. książka Menadżer skuteczny do dzisiaj uważana jest za pozycję klasyczną i lekturę obowiązkową dla wszystkich, których interesują koncepcje zarządzania, innowacyjności, przywództwa, efektywności i przystosowywania się do zmian.
Spis treści
Przedmowa do pierwszego wydania (1966)
Przedmowa do najnowszego wydania
Rozdział 1. Efektowności można się nauczyć
Rozdział 2. Poznaj swój czas
Rozdział 3. Co mogę wnieść do tej organizacji
Rozdział 4. Jak wydobyć produktywność z sił ludzkich
Rozdział 5. Najpierw to, co pierwsze
Rozdział 6. Co się składa na podejmowanie decyzji
Rozdział 7. Decyzje skuteczne
Wnioski - Efektowności trzeba się nauczyć
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8087-379-7 |
Rozmiar pliku: | 181 MB |