Nie bój się błądzić - audiobook
Nie bój się błądzić - audiobook
Jeff Bezos osobiście wyjaśnia podstawowe zasady i filozofię tworzenia, budowania oraz przewodzenia takim firmom jak Amazon czy Blue Origin.
Ta książka zawiera niepowtarzalne i oryginalne doroczne listy do akcjonariuszy oraz liczne wykłady i wywiady Jeffa Bezosa, ukazujące historię życia, pracę i ewolucję poglądów miliardera. Autor uchyla rąbka tajemnicy swojego sukcesu, poruszając szereg tematów z zakresu biznesu i polityki publicznej – od innowacji i strategicznych decyzji, poprzez zarządzanie operacyjne firmą i zatrudnianie odpowiednich pracowników, aż po zmiany klimatyczne i przestrzeń kosmiczną. W książce znajdziemy też wnioski dotyczące tego, czego nauczyła nas pandemia Covid-19, oraz rozważania, dokąd może nas zaprowadzić przyszłość.
Jego książka to cenne lekcje mistrzostwa w zakresie wartości biznesowych, strategii oraz sposobów ich realizacji. Dzięki jej lekturze dowiesz się m.in.:
- Co to jest „Mentalność Dnia Pierwszego”
- Dlaczego tak istotne są skupienie się na perspektywie długoterminowej i rezygnacja z zysków na rzecz rozwoju
- Czym w istocie jest obsesja na punkcie klienta, a nie konkurencji
- Jak założyć firmę i utrzymać wzrost prosperującego przedsiębiorstwa
- Dlaczego kultura organizacji ma znaczenie fundamentalne
- Dlaczego innowator nie obawia się porażki
Bezos prezentuje nowe podejście nie tylko do doświadczeń dnia dzisiejszego, ale i – co ważniejsze – do wyzwań przyszłości. A przede wszystkim pokazuje konieczność nieustającej ucieczki do przodu oraz ostrzega, by nigdy nie spocząć na laurach. Jego cenne wskazówki nie tylko pozwolą ci stworzyć swoją własną drogę innowacji i wyprzedzić innych, ale także nie zgubić się na jej bezdrożach.
Nie bój się błądzić daje nam bardzo rzadki wgląd w to, jak Jeff Bezos myśli o świecie, i jednocześnie wyjątkową szansę poznania tajników sukcesu jednego z najwybitniejszych innowatorów naszych czasów.
Gdzie rodzi się wyobraźnia? Gdzie szukać źródeł kreatywności?
Ten sławny, wpływowy człowiek o głośnym, dominującym śmiechu w pewnym sensie pozostaje tajemnicą. Studiując historię życia Jeffa Bezosa oraz wczytując się w jego teksty, możemy poznać go bliżej.
Czytelnik niniejszej książki wyciągnie z niej cenne lekcje i pozna sekrety ujawnione przez Jeffa Bezosa w wywiadach, tekstach oraz listach do udziałowców, które pisał własnoręcznie, począwszy od roku 1997.
„Pragniemy wynalazków, szukamy czegoś nowego” – mówi Bezos. „Jestem przekonany, że działania innowacyjne wymagają czasu, ponieważ po drodze czeka nas niejedna porażka.
Fascynacja kosmosem pomaga Bezosowi zachować szerokie horyzonty myślenia. Wśród licznych zalet to właśnie umiejętność postrzegania rzeczywistości w perspektywie długoterminowej okazała się dźwignią sukcesu, również w Amazon.com. Myślenie długoterminowe stało się nawet elementem misji, jaką biznesmen sformułował dla swojej firmy kosmicznej – „Blue Origin będzie cierpliwie, krok po kroku, realizować postawione przez nią cele długofalowe”. Na herbie firmy widoczne jest łacińskie hasło Gradatim Ferociter („Krok po kroku. Bez wytchnienia”).
– ze wstępu
WALTER ISAACSON, autor książek, m.in. Innowatorzy oraz Leonardo da Vinci, dziennikarz, były szef CNN i redaktor naczelny magazynu „Time”
JEFF BEZOS jest założycielem i dyrektorem generalnym firmy Amazon oraz twórcą przedsiębiorstwa przemysłu kosmicznego Blue Origin, które pracuje nad obniżeniem kosztów i zwiększeniem bezpieczeństwa lotów kosmicznych. Ponadto Bezos jest właścicielem dziennika „Washington Post”. W 2018 roku powołał do życia fundusz charytatywny Day One Fund w celu wsparcia finansowego organizacji non profit, które zajmują się pomocą biednym bezdomnym rodzinom oraz tworzeniem sieci przedszkoli w ubogich społecznościach lokalnych. Bezos ukończył summa cum laude wydział elektrotechniki oraz informatyki na Uniwersytecie Princeton w roku 1986. Członek prestiżowego bractwa Phi Beta Kappa. Uhonorowany tytułem Człowieka Roku 1999 przez magazyn „Time”.
Spis treści
Wstęp. Walter Isaacson
Źródła
Część 1. LISTY DO AKCJONARIUSZY
Tylko przyszłość (1997)
Obsesje (1998)
Z myślą o przyszłości (1999)
W perspektywie długoterminowej (2000)
Silna marka naszym najcenniejszym kapitałem (2001)
Silna marka naszym najcenniejszym kapitałem (2001)
Interes klientów interesem akcjonariuszy (2002)
Projekt długoterminowy (2003)
Pamiętamy o finansach (2004)
Podejmowanie decyzji (2005)
Hodowcy nowych projektów (2006)
Zespół misjonarzy (2007)
W odpowiedzi na oczekiwania klienta (2008)
Wyznaczanie celów (2009)
Najważniejsze narzędzia (2010)
Potęga wynalazku (2011)
Wewnętrzna siła (2012)
Efekt wow! (2013)
Wielka trójka (2014)
Cena eksperymentowania (2015)
Niechciana dojrzałość (2016)
Budujemy kulturę wysokich standardów (2017)
Intuicja, ciekawość i wieczna wędrówka (2018)
Skazani na wielkość (2019)
Część 2. ŻYCIE I PRACA
Mój prezent od życia
Olśnienie w Princeton
Nasze wybory budują nasze życie. Wykład dla absolwentów Uniwersytetu Princeton, rocznik 2010
Liczy się pomysł
Moja droga od funduszu hedgingowego do księgarni internetowej
Szukanie przyczyny źródłowej
Budowanie fortuny
Pomysł na Prime
Myśląc trzy lata do przodu
Jak narodził się pomysł Amazon Web Services
Alexa, AI oraz uczenie maszynowe
Sklepy stacjonarne i Whole Foods
Jak kupowałem „Washington Post”
Zaufanie
Życie zawodowe w harmonii z prywatnym
Rekrutacja talentów Szukamy księgowych czy misjonarzy?
Decyzje
Konkurencja
Kontrola rządowa i wielkie organizacje
Dla dobra klimatu
Fundusz charytatywny
Czego szukamy w kosmosie?
W Ameryce wciąż jeszcze trwa Dzień Pierwszy
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8231-110-5 |
Rozmiar pliku: | 1,1 GB |