Facebook - konwersja

Nie ma jak pod górę - audiobook

Wydawnictwo:
Format:
MP3
Data wydania:
4 sierpnia 2025
29,90
2990 pkt
punktów Virtualo

Nie ma jak pod górę - audiobook

To jest książka Ryśka. Jest szczera, zabawna, niepoprawna, irytująca. Osobna i inna. Tak jak jej autor. Nie znajdziemy w literaturze górskiej drugiej takiej pozycji. Nie gloryfikuje opisywanych wydarzeń. Nie tworzy mitów. Nie jest demaskatorska i nie wzbudza taniej sensacji, nie stara się na siłę odbrązowić legend polskiego himalaizmu. Jest prawdziwa. Ukazuje historie Kukuczki, Wielickiego, Hajzera, Kurtyki i innych w nowym świetle. A tym samym ostatecznie – last but not least – opisuje historię samego Autora. Warecki był w centrum wydarzeń. Opowiada wbrew politycznej poprawności, jest na bakier z oczekiwaniami i tym, co wypada, a co nie. Dostajemy literaturę intensywną, bogatą, gęstą. W trakcie jej lektury ma się wrażenie bezpośredniego przeżywania opisywanych wydarzeń, wręcz doświadcza się ich na własnej skórze. Ale czasem – jak w historii Andrzeja Smóla – przychodzi refleksja: czy naprawdę warto.

Paweł Wysoczański

RYSZARD WARECKI – ur. 3 kwietnia 1952 w Elblągu, himalaista, filmowiec, biznesmen i wydawca.

Młodość spędził w Krośnie, a w 1971 roku przeniósł się do Katowic, gdzie studiował na Politechnice Śląskiej i angażował się w harcerski Klub Taternicki oraz Klub Wysokogórski. Jako pierwszy Polak w 1987 roku zdobył Sziszapangmę (8047 m n.p.m.), kończąc erę zdobywania 14 ośmiotysięczników przez Polaków. Tworzył filmy dokumentalne o najważniejszych polskich wyprawach wysokogórskich, które organizował wspólnie z Jerzym Kukuczką, Arturem Hajzerem i innymi polskimi himalaistami. Stworzył także bogate archiwum filmowe dokumentujące lata 70. i 80., które w dużej części obejmowało wywiady z najważniejszymi osobami związanymi z górami w Polsce. W działalności biznesowej był współzałożycielem firm Alpinus i Summit, zajmujących się produkcją odzieży sportowej i dystrybucją sprzętu sportowego. Pełnił i pełni również funkcje w innych przedsiębiorstwach związanych z odzieżą i rozrywką, jak Tajlor Sp. z o.o., Karpacz Ski Arena Sp. z o.o. i inne.

 

Kategoria: Literatura podróżnicza
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7967-333-9
Rozmiar pliku: 916 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij