Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa - audiobook
Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa - audiobook
Człowiek jest istotą społeczną. To zrozumiałe, że każda część ciała informuje o emocjach danej osoby. Umiejętność świadomego korzystania z komunikacji niewerbalnej pomaga w zrozumieniu odczuć rozmówcy. Pomaga też w dostrzeżeniu dyskomfortu, a nawet zauważeniu ukrywanych emocji, takich jak gniew, radość, strach czy smutek. Zdolność do rozpoznawania tych oznak i ich prawidłowa interpretacja z pewnością poprawiają komfort komunikacji, jednak znaczenie tej umiejętności jest o wiele większe: socjotechnika jest nieodzownym elementem działania hakerów, przestępców czy służb specjalnych. Korzystanie z wiedzy socjotechnicznej i jej zdobyczy pozwala zachować kontrolę w każdej sytuacji, gdy mamy do czynienia z komunikowaniem się ludzi ze sobą.
Dzięki tej książce udoskonalisz swoje umiejętności komunikacyjne: nauczysz się odczytywać niewerbalne wskazówki i samemu prezentować niewerbalne wzmocnienia. Z jednej strony zaczniesz lepiej rozumieć przekaz innych ludzi, z drugiej - sprawisz, że rozmówcy zaczną cenić komunikowanie się z Tobą. Szybko zauważysz, jaka to cenna umiejętność: jako specjalista do spraw bezpieczeństwa będziesz skuteczniej edukować współpracowników i zwalczać cyberataki. Jako osoba działająca publicznie łatwiej przekonasz ludzi do swoich idei. Dowiesz się, jak naukowe zdobycze socjotechniki mogą być wykorzystywane do różnych celów: dobrych, złych czy po prostu brzydkich. Wiedza zdobyta dzięki tej lekturze oraz odrobina krytycznego myślenia staną się Twoim najlepszym zabezpieczeniem.
W tej książce między innymi:
- prawdziwa wiedza o mowie ciała i ekspresji mimicznej człowieka
- metody zdobywania zaufania wykorzystywane do nieetycznych celów
- tajniki warsztatu "hakera umysłów"
- czynnik ludzki jako zagrożenie bezpieczeństwa systemu informatycznego
- jak neutralizować rosnące zagrożenie ze strony nieetycznych socjotechników
Socjotechnika: tam, gdzie ludzkie cechy najsłabszym ogniwem!
Posłuchaj audiobooka:
Spis treści
Słowo wstępne 15
Podziękowania i przedmowa 17
Wstęp 21
I. BUDOWANIE FUNDAMENTU 33
1. Czym jest komunikacja niewerbalna? 35
- Różne aspekty komunikacji niewerbalnej 41
- Kinezyka 41
- Proksemika 46
- Dotyk 47
- Kontakt wzrokowy 48
- Węch 49
- Strój i ozdoby 50
- Mimika 52
- Jak wykorzystać te informacje? 53
- Podsumowanie 56
2. Czym jest socjotechnika? 57
- Zdobywanie informacji 60
- Tworzenie pretekstu 61
- Wzbudzanie 63
- Nawiązanie relacji 63
- Wpływ i manipulacja 64
- Ramowanie 66
- Komunikacja niewerbalna 66
- Trzy podstawowe formy socjotechniki 67
- Łowienie ludzi na haczyk 67
- Kiedy telefon jest bardziej niebezpieczny niż złośliwe oprogramowanie 72
- Nie jestem socjotechnikiem, którego szukasz 76
- Używanie umiejętności socjotechnicznych 79
- Dobre 79
- Złe 80
- Brzydkie 81
- Podsumowanie 82
II. ROZSZYFROWANIE JĘZYKA CIAŁA 85
3. Zrozumienie języka dłoni 87
- Komunikowanie się za pomocą dłoni 90
- Pochodzenie 92
- Kodowanie 92
- Użycie 93
- Ruchy dłoni wskazujące na dużą pewność siebie 101
- Ruchy dłoni oznaczające brak pewności siebie i stres 109
- Zrozumieć dłonie 111
- Podsumowanie 113
4. Tułów, nogi i stopy 115
- Nogi i stopy 117
- Tułów i ramiona 122
- Podsumowanie 129
5. Nauka czytania twarzy 131
- Czym jest FACS? 135
- Kim jest mistrz prawdy? 138
- Emocje kontra uczucia 140
- Strach 141
- Zdziwienie 145
- Smutek 149
- Pogarda 154
- Wstręt 157
- Gniew 161
- Radość 164
- Mistrzowskie ćwiczenie czyni mistrza 168
- Podsumowanie 169
6. Zrozumienie niewerbalnych oznak komfortu i dyskomfortu 171
- Gładzenie karku i twarzy 175
- Czego wypatrywać? 176
- Zakrywanie ust 178
- Czego wypatrywać? 179
- Usta 180
- Czego wypatrywać? 184
- Blokowanie oczu 185
- Czego wypatrywać? 186
- Uspokajanie się i przekrzywianie głowy 186
- Czego wypatrywać? 189
- Podsumowanie 190
III. ODSZYFROWANIE NAUKI 191
7. Procesor przetwarzający ludzkie emocje 193
- Przedstawiam Wam ciało migdałowate 196
- W jaki sposób ciało migdałowate przetwarza informacje? 197
- Porwanie emocjonalne 199
- Człowiek widzi, człowiek robi 201
- Odczytywanie ekspresji mimicznych 203
- Twój przekaz emocjonalny 203
- Niewerbalny dowód społeczny 204
- Przeprowadzanie porwania emocjonalnego przez socjotechnika 205
- Podsumowanie 207
8. Niewerbalna strona wzbudzania 209
- Sztuczne ograniczenia czasowe 214
- Wątki współczucia i sympatii 215
- Zrezygnowanie z ego 217
- Pytania jak, kiedy i dlaczego 219
- Sygnały konwersacyjne 220
- Jednostkowa aktywność nr 1 (AU1): podniesienie wewnętrznych kącików brwi 220
- Jednostkowa aktywność nr 2 (AU2): podniesienie zewnętrznych części brwi 221
- Jednostkowa aktywność nr 4 (AU4): ściągnięcie brwi 221
- Sygnały konwersacyjne związane z emocjami 223
- Szczegółowe omówienie sygnałów konwersacyjnych 224
- Batuty 224
- Podkreślenie 225
- Interpunkcja 225
- Znak zapytania 225
- Szukanie słów 226
- Niewerbalne sygnały konwersacyjne 226
- Używanie sygnałów konwersacyjnych przez socjotechnika 228
- Podsumowanie 229
IV. ZŁOŻENIE WSZYSTKIEGO W JEDNĄ CAŁOŚĆ 231
9. Komunikacja niewerbalna i socjotechnik człowiek 233
- Wykorzystanie tych informacji w pracy socjotechnika 237
- Wykorzystywanie tej książki do obrony 240
- Jak się nauczyć krytycznego myślenia? 242
- Podsumowanie 245
Kategoria: | Ekonomia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6959-7 |
Rozmiar pliku: | 832 MB |