Facebook - konwersja
  • promocja
  • Empik Go W empik go

Technical Leadership. Od eksperta do lidera. Wydanie II poszerzone - audiobook

Wydawnictwo:
Data wydania:
15 listopada 2018
Czas:
7 godz. 29 min.
Format audiobooka:
MP3
Format MP3
słuchaj
na czytniku
słuchaj
na laptopie
słuchaj
na smartfonie
Format stosowany przy audiobookach. Jest to plik dźwiękowy (książka w wersji audio, czytana przez lektora), który można odsłuchać na urządzeniach posiadających głośnik, takich jak: smartfon, tablet, laptop czy czytnik.
słuchaj
na laptopie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość komputerów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim laptopie.
słuchaj
na czytniku
Spora część czytników poza możliwością odczytywania e-booków (plików EPUM, MOBI, PDF) posiada również możliwość odsłuchiwania audiobooków. Wystarczy, że zgrasz zakupiony plik w formacie .zip na komputer, rozpakujesz go, wgrasz na czytnik i... gotowe! Audiobooków możesz słuchać m.in. na czytnikach marki PocketBook oraz wszystkich innych, które posiadają wejście słuchawkowe.
słuchaj
na smartfonie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość smartfonów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim smartfonie.
LUB

Technical Leadership. Od eksperta do lidera. Wydanie II poszerzone - audiobook

"Dotąd nie było takiej książki na rynku"
(z recenzji pierwszego wydania)

Wybitne umiejętności techniczne i naturalny talent do zarządzania ludźmi nie zawsze idą w parze. A szkoda, bo losem świetnego programisty zatrudnionego na etacie jest, prędzej czy później, awans: z juniora na seniora, z seniora na lidera... I tu zaczyna się problem. Człowieka, który doskonale zna swój koderski fach, stawia się nagle przed koniecznością częściowego bądź całkowitego porzucenia go na rzecz zarządzania zespołem innych koderów - do tej pory kolegów z pracy, a teraz nagle podwładnych. Skąd czerpać wiedzę i inspiracje? W jaki sposób twarde umiejętności, które ma programista, uzupełnić o niezbędne na nowym stanowisku umiejętności miękkie? Czy każdy musi sam i w bólach przejść tę trudną drogę "od eksperta do menedżera", czy też można liczyć na wsparcie i podpowiedzi bardziej doświadczonych technicznych liderów?

Otóż można, a nawet należy, tyle tylko, że trzeba dobrze wybrać mentora. Proponujemy, by Twoim "mistrzem" stał się ten podręcznik. Jego autor od kilkunastu lat współpracuje z zespołami programistycznymi jako trener i konsultant, zna więc specyfikę branży, z którą związałeś się zawodowo, i jest świadom tego, jakie problemy stoją przed nowo mianowanym liderem technicznym. Co więcej, wie, co zrobić, by te problemy szybko i skutecznie rozwiązać. W tym podręczniku mówi o roli, jaką odgrywa lider techniczny, o różnicach między ekspertem a liderem, o tym, jak skutecznie pracować ze swoim zespołem oraz jak budować relacje z biznesem. Wskazuje, skąd czerpać motywację - dla siebie i powierzonych sobie ludzi, jak z nimi rozmawiać, by chcieli słuchać, i jak ich słuchać, by wyciągać budujące wnioski.

Drugie wydanie książki wzbogacone zostało o rozdział poświęcony wdrażaniu zmian, czyli temu, co jest chlebem powszednim każdego lidera.

Spis treści

OD AUTORA (7)

Rozdział 1. ROLA LIDERA TECHNICZNEGO (9)

  • Typowa ścieżka kariery w IT (10)
  • Definicja lidera technicznego (11)
  • Model Technical Leadership (12)
  • Wizja (14)
  • Stereotyp lidera (15)
  • Typy przywództwa (16)
  • Grzechy główne liderów technicznych (18)
  • Podsumowanie (21)

Rozdział 2. EKSPERT A LIDER (23)

  • Między ekspertem a liderem (23)
  • Autorytet wiedzy i postawy (26)
  • Jak pogodzić prace techniczne i nietechniczne? (27)
  • Podsumowanie (33)

Rozdział 3. OD WIZJI DO DZIAŁANIA (35)

  • Strategia Disneya (35)
  • Definiowanie wizji środowiska z użyciem strategii Disneya (37)
  • Przykłady (38)
  • Podsumowanie (40)

Rozdział 4. MOTYWACJA (41)

  • Teoria X i Y (41)
  • Co mnie motywuje? (42)
  • Czynniki motywacyjne (43)
  • Kryteria (45)
  • Kwantyfikatory ilościowe (45)
  • Profil motywacyjny (47)
  • Jak to wpleść w codzienne życie zespołu? (49)
  • Analiza motywatorów (49)
  • Skupienie (50)
  • Codziennik (51)
  • Wysoka energia (53)
  • Czynniki motywacyjne i higieniczne (54)
  • Co motywuje programistów? (55)
  • Złam wszelkie zasady (56)
  • Drive (57)
  • Elementy angażującego środowiska (59)
  • Slack (63)
  • Podsumowanie (63)

Rozdział 5. PRACA Z ZESPOŁEM (67)

  • Model Cynefin (67)
  • Oczekiwania i reguły (69)
  • Fazy rozwoju grupy (70)
  • Przywództwo sytuacyjne (72)
  • Dysfunkcje zespołu (74)
  • Podsumowanie (76)

Rozdział 6. PROCES I INŻYNIERIA (79)

  • Podział odpowiedzialności (79)
  • Wizja i cele projektu (80)
  • Wymagania i decyzje biznesowe (81)
  • Właściciel procesu (81)
  • Proces (82)
  • Retrospekcje (83)
  • Codzienne spotkania (85)
  • Oznaczanie problemów (85)
  • Kryteria jakościowe (86)
  • Podsumowanie (87)

Rozdział 7. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ (89)

  • Wprowadzanie osoby do zespołu (89)
  • Spójne zasady (90)
  • Wymiana doświadczeń w zespołach (91)
  • Przeglądy kodu (91)
  • Aktualizacja wiedzy o systemie (92)
  • Ciągły rozwój (93)
  • Mantra architektoniczna (95)
  • Co to jest mantra architektoniczna? (95)
  • Podsumowanie (100)

Rozdział 8. RELACJA Z BIZNESEM (103)

  • Antywzorce współpracy (103)
  • Dobre praktyki (105)
  • Budowanie sieci wsparcia (106)
  • Ustalanie zasad współpracy (107)
  • Indeks zadowolenia (109)
  • Mapa relacji (109)
  • Analiza potrzeb (111)
  • Podsumowanie (113)

Rozdział 9. WZORCE ZMIANY (115)

  • Zmiana jest nieunikniona (115)
  • Model zmiany (116)
  • Bezbolesna zmiana (118)
  • Podsumowanie (127)

Rozdział 10. INFORMACJA ZWROTNA (129)

  • Praktyki związane z informacją zwrotną (129)
  • Dlaczego nie udzielamy informacji zwrotnej i jakie są tego konsekwencje? (130)
  • Korzyści (130)
  • Podstawowy błąd (130)
  • Feedback i feedforward (131)
  • Wskazówki co do udzielania informacji zwrotnej (132)
  • Kanapka informacji zwrotnej (133)
  • Zespołowa informacja zwrotna (133)
  • Trudna informacja zwrotna (134)
  • Podsumowanie (134)

Rozdział 11. TRUDNE ROZMOWY (137)

  • Skąd się biorą emocje? (137)
  • Co niszczy kontakt? (139)
  • Elementy klarownego komunikatu (141)
  • Druga pozycja (145)
  • Podsumowanie (147)

Rozdział 12. KONFLIKTY I ICH TECHNIKALIA (149)

  • Pewna historia (149)
  • Prosty przykład (150)
  • Struktura (152)
  • Przykładowe pytania (152)
  • Algorytm (153)
  • Gdzie jeszcze? (155)
  • Podsumowanie (155)

Rozdział 13. LIDER JAKO COACH (157)

  • Dlaczego ludzie nie lubią, gdy udziela się im rad? (157)
  • Coaching (158)
  • Moc pytań (159)
  • Rodzaje i siła pytań (160)
  • Intencja (161)
  • Konkretyzacja (161)
  • Prowadzenie rozmowy (163)
  • Model problemu (167)
  • Trening zadawania pytań (171)
  • Podsumowanie (171)

Rozdział 14. EFEKTYWNE SPOTKANIA (173)

  • Podstawy efektywnych spotkań (173)
  • Dlaczego to nie wystarcza? (175)
  • Struktury i ich zastosowanie (176)
  • Gamestorming (181)
  • Ramy spotkania (181)
  • Schemat spotkania (182)
  • Podsumowanie (183)

Rozdział 15. PYTANIA I ODPOWIEDZI (185)

Kategoria: Branża IT
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-5416-6
Rozmiar pliku: 413 MB

BESTSELLERY

Kategorie: