Wagnerism - audiobook
Format audiobooka:
MP3
Format
MP3
słuchaj
na czytniku
słuchaj
na laptopie
słuchaj
na smartfonie
Format stosowany przy audiobookach. Jest to plik dźwiękowy
(książka w wersji audio, czytana przez lektora), który można odsłuchać
na urządzeniach posiadających głośnik, takich jak: smartfon, tablet,
laptop czy czytnik.
słuchaj
na laptopie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny
jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za
pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3.
Obecnie większość komputerów od momentu zakupienia wyposażona jest w
program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie
posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim
laptopie.
słuchaj
na czytniku
Spora część czytników poza możliwością odczytywania e-booków (plików
EPUM, MOBI, PDF) posiada również możliwość odsłuchiwania audiobooków.
Wystarczy, że zgrasz zakupiony plik w formacie .zip na komputer,
rozpakujesz go, wgrasz na czytnik i... gotowe! Audiobooków możesz
słuchać m.in. na czytnikach marki PocketBook oraz wszystkich innych,
które posiadają wejście słuchawkowe.
słuchaj
na smartfonie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny
jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za
pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3.
Obecnie większość smartfonów od momentu zakupienia wyposażona jest w
program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie
posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim
smartfonie.
Wagnerism - audiobook
Audiobook po zakupie nie będzie dostępny do słuchania w aplikacji Empik Go. Pobierz plik ze swojej biblioteki i odsłuchaj go w dowolnej innej aplikacji odtwarzającej pliki mp3 - w telefonie, na komputerze lub dowolnym innym urządzeniu.
'An absolutely masterly work' Stephen FryAlex Ross, renowned author of the international bestseller The Rest Is Noise, reveals how Richard Wagner became the proving ground for modern art and politics-an aesthetic war zone where the Western world wrestled with its capacity for beauty and violence.For better or worse, Wagner is the most widely influential figure in the history of music. Around 1900, the phenomenon known as Wagnerism saturated European and American culture. Such colossal creations as The Ring of the Nibelung, Tristan und Isolde, and Parsifal were models of formal daring, mythmaking, erotic freedom, and mystical speculation. A mighty procession of writers, artists, and thinkers, including Charles Baudelaire, Virginia Woolf, Isadora Duncan, Vasily Kandinsky, and Luis Bunuel, felt his impact. Anarchists, occultists, feminists, and gay-rights pioneers saw him as a kindred spirit. Then Adolf Hitler incorporated Wagner into the soundtrack of Nazi Germany, and the composer came to be defined by his ferocious anti-Semitism. His name is now almost synonymous with artistic evil.Wagnerism restores the magnificent confusion of what it means to be a Wagnerian. A pandemonium of geniuses, madmen, charlatans, and prophets do battle over Wagner's many-sided legacy. The narrative ranges across artistic disciplines, from architecture to the novels of Philip K. Dick, from the Zionist writings of Theodor Herzl to the civil-rights essays of W. E. B. Du Bois, from O Pioneers! to Apocalypse Now. In many ways,Wagnerism tells a tragic tale. An artist who might have rivalled Shakespeare in universal reach is implicated in an ideology of hate. Still, his shadow lingers over twenty-first century culture, his mythic motifs coursing through superhero films and fantasy fiction. Neither apologia nor condemnation, Wagnerism is a work of intellectual passion, urging us toward a more honest idea of how art acts in the world.
'An absolutely masterly work' Stephen FryAlex Ross, renowned author of the international bestseller The Rest Is Noise, reveals how Richard Wagner became the proving ground for modern art and politics-an aesthetic war zone where the Western world wrestled with its capacity for beauty and violence.For better or worse, Wagner is the most widely influential figure in the history of music. Around 1900, the phenomenon known as Wagnerism saturated European and American culture. Such colossal creations as The Ring of the Nibelung, Tristan und Isolde, and Parsifal were models of formal daring, mythmaking, erotic freedom, and mystical speculation. A mighty procession of writers, artists, and thinkers, including Charles Baudelaire, Virginia Woolf, Isadora Duncan, Vasily Kandinsky, and Luis Bunuel, felt his impact. Anarchists, occultists, feminists, and gay-rights pioneers saw him as a kindred spirit. Then Adolf Hitler incorporated Wagner into the soundtrack of Nazi Germany, and the composer came to be defined by his ferocious anti-Semitism. His name is now almost synonymous with artistic evil.Wagnerism restores the magnificent confusion of what it means to be a Wagnerian. A pandemonium of geniuses, madmen, charlatans, and prophets do battle over Wagner's many-sided legacy. The narrative ranges across artistic disciplines, from architecture to the novels of Philip K. Dick, from the Zionist writings of Theodor Herzl to the civil-rights essays of W. E. B. Du Bois, from O Pioneers! to Apocalypse Now. In many ways,Wagnerism tells a tragic tale. An artist who might have rivalled Shakespeare in universal reach is implicated in an ideology of hate. Still, his shadow lingers over twenty-first century culture, his mythic motifs coursing through superhero films and fantasy fiction. Neither apologia nor condemnation, Wagnerism is a work of intellectual passion, urging us toward a more honest idea of how art acts in the world.
Kategoria: | Obcojęzyczne |
Język: | Angielski |
Zabezpieczenie: | brak |
ISBN: | 978-0-00-842255-4 |
Rozmiar pliku: | 100 B |