Zasada najniższej energii. Dlaczego nam się nie chce i jak to wykorzystać w komunikacji, zarządzaniu, marketingu i sprzedaży - audiobook
Zasada najniższej energii. Dlaczego nam się nie chce i jak to wykorzystać w komunikacji, zarządzaniu, marketingu i sprzedaży - audiobook
Jak wykorzystać ludzką skłonność do unikania wysiłku i chodzenia na skróty, by lepiej komunikować się, zarządzać i sprzedawać!
Choć nie zawsze to dostrzegasz, spotykasz się z nią na każdym kroku. Zasada najniższej energii to naturalna, ewolucyjna ludzka skłonność do oszczędzania energii – powód, dla którego nie robimy rzeczy, które powinniśmy robić, a kiedy już je robimy, wybieramy tę łatwiejszą drogę.
Ten niepozorny fakt okazuje się mieć niebagatelne znaczenie dla naszej komunikacji, kształtowania dobrych i złych nawyków, dla sposobu, w jaki łączymy się w grupy i pary, sprzedajemy i kupujemy, w jaki projektujemy nasze otoczenie, zarządzamy swoimi zespołami, ale też w jaki podlegamy zarządzaniu jako podwładni. Dzięki analizie tego zjawiska dowiesz się między innymi:
• Jak poprowadzić klienta drogą najmniejszego oporu do kupna.
• Jak reklamować, by być zauważonym i skłonić do działania.
• Jak ustalać zasady, które będą przestrzegane.
• Jak kształtować nawyki swoje i innych.
• Jak pytać, by uzyskać prawdziwą i precyzyjną odpowiedź.
• Czemu łatwiej jest być szefem despotą, i czemu warto nim jednak nie być.
• Jak szybko dostać odpowiedź na email.
Przy okazji odkryjesz, co naprawdę sprzedajemy, kiedy pracujemy, czemu pierścionek zaręczynowy powinien kosztować dwie wypłaty, i czemu warto stosować emotikony.
To książka dla każdego, kto chce doskonalić swoje zdolności komunikacyjne, sprzedażowe, umiejętności przywódcze i strategiczne, czy też pragnie lepiej zrozumieć motywacje, stojące za ludzkimi decyzjami. Napisana jest z zgodnie z zasadą, którą opisuje – tak, by łatwiej było kontynuować czytanie, niż je przerwać: podzielona na krótkie rozdziały i podrozdziały, bogata w obrazowe przykłady, odniesienia, historie i ciekawostki, uzupełniona o notatki, ułatwiające powrót do najważniejszych zagadnień i wniosków. Michał Słotwiński – menedżer, lider i ekspert od ponad dziesięciu lat związany z branżą contact center. Zafascynowany sztuką skutecznej komunikacji. Obsługą klienta, sprzedażą, wsparciem rekrutacji oraz badaniami rynku zajmuje się na rynkach polskim, czeskim i słowackim. W przeszłości recenzent poetycki i teatralny oraz kompozytor muzyki teatralnej. Zasada najniżej energii jest jego debiutem. Wcześniej publikował między innymi w magazynie literackim „Odra”.
Spis treści
Wstęp 9
Jesteśmy po prostu leniwi? 13
Sprzedaż i marketing 21
1. Efekt czystej ekspozycji 23
2. Technika 1. Kosztowne „nie” 25
3. Technika 2. Wspólna droga 30
4. Technika 3. Nie ma problemu 33
5. Marketing 35
Zarządzanie 43
1. Koszt przeciwko kosztowi 45
2. Rządy twardej ręki i ślepe posłuszeństwo 52
3. Zarządzanie i przywództwo 61
3.1. Właściwe przywództwo, niedostatki zarządzania 66
3.2. Właściwe zarządzanie, niedostatki przywództwa 68
3.3. Jednoczesne niedostatki przywództwa i zarządzania 71
3.4. Coś nie działa – i co dalej? (czyli naprawa nieświecącej
lampy poprzez wymianę uszczelek pod zlewem) 74
4. Trenuj ciężko, walcz łatwo 79
5. Organizacja własnej pracy 86
Komunikacja 95
1. Wejście i wyjście 96
2. Kto pyta dobrze, nie błądzi 101
3. Ramowanie 108
4. Modelowanie zachowań 112
5. Dyscyplina i kształtowanie nawyków 118
6. W biurze czy z domu? 122
Myślenie 137
Rynki 143
1. Pożądanie niedostępnego – energia a cena 143
2. Kosztowny sygnał 148
3. Transakcje z udziałem energii 154
Nowy faktor 165
Podsumowanie, notatki 169
Bibliografia 181
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8231-355-0 |
Rozmiar pliku: | 274 MB |