- promocja
10 przykazań propagandy - ebook
10 przykazań propagandy - ebook
To jest permanentna agitacja!
Propaganda nie jest dziełem szatana ani czarną magią. Jest raczej czymś w rodzaju „śmieciowego jedzenia” dla umysłu. Osoby, które ją stosują, niczym sprzedawcy hamburgerów wykorzystują fakt, że żyjemy w ciągłym pośpiechu, lubimy łatwe rozwiązania i bywamy zwyczajnie leniwi. Z wielką chęcią wyręczają nas w obowiązku myślenia... Zanim się zorientujemy, wyznajemy już pewne — nie do końca własne — poglądy i opinie.Ta książka to miecz obosieczny. Z jednej strony pomaga zorganizować antypropagandową ochronę w życiu osobistym i zawodowym, a z drugiej — przeprowadzić skuteczny atak. To niezwykle praktyczna lektura dla myślących osób, które nie chcą dać się złapać w sidła PR-owców. Jeśli chcesz być świadomym konsumentem i dojrzałym użytkownikiem mediów, ta książka będzie dla Ciebie niewyczerpanym źródłem wartościowych wskazówek i przemyśleń na temat jednej z najbardziej dynamicznych sił ery informacyjnej.
Myśl i nie grzesz więcej wybieraniem drogi na mentalne skróty!
Brian Anse Patrick jest profesorem na wydziale komunikacji Uniwersytetu Toledo. Wcześniej zrobił doktorat z badań nad komunikacją na Uniwersytecie Michigan. Jest autorem Rise of the Anti-Media: In-Forming America’s Concealed Weapon Carry Movement oraz The National Rifle Association and the Media: The Motivating Force of Negative Coverage. Jest też znanym amerykańskim ekspertem w dziedzinie kultury posiadania i używania broni palnej, a także specjalistą od historii i technik propagandy.
Spis treści
Wstęp (7)
- Propaganda jako sytuacja (11)
- Trzy fale propagandy (14)
- Druga fala (16)
- Trzecia fala (22)
- Wszechobecność propagandy (23)
- Prawda, nieprawda, propagandyści i dobro publiczne (27)
Rozdział 1. Przykazanie pierwsze: kontroluj przepływ informacji (33)
- Propagandysta jako źródło informacji (34)
- Eliminacja (38)
- Biurokracja i kontrola informacji (45)
- Formaty komunikacji (48)
Rozdział 2. Przykazanie drugie: mów o wartościach i przekonaniach wyznawanych przez odbiorców (53)
- Badania i pomiary (62)
Rozdział 3. Przykazanie trzecie: ujednoznaczniaj (67)
- Interpretacja znaczenia (69)
- Definiowanie i nazywanie (76)
- Propaganda połączona z agitacją (78)
- Komiksy i kosmologia (81)
- Historie i paradygmaty (85)
- Scjentyzm i postęp (85)
- Obraz, grafika, film i dokuganda (87)
Rozdział 4. Przykazanie czwarte: wykorzystaj presję grupy do kształtowania horyzontalnych przekonań i zachowań odbiorców (95)
- Ustawione komisje i pseudodemokracja (107)
- Naganiacze i kozy Judasza (110)
- Ersatz, wikariusz i grupy wirtualne (110)
Rozdział 5. Przykazanie piąte: penetruj poznawczo (115)
- Nowość (117)
- Humor (120)
- Powtarzanie i prostota (120)
- Środki leksykalne (122)
- Widoczność/zainteresowanie (127)
- Techniki gnostyczne (128)
Rozdział 6. Przykazanie szóste: oddal propagandę od jej źródła (133)
- Zespoły eksperckie, fundacje i programy badawcze (140)
Rozdział 7. Przykazanie siódme: dostosuj się do potrzeb i nawyków informacyjnych (143)
- Grupy interesów (145)
Rozdział 8. Przykazanie ósme: zaspokajaj potrzeby psychologiczne, duchowe i społeczne (149)
- Tożsamość, ego i władza (153)
- Konsumpcjonizm (158)
- Znaczenie, rutyna i rytuał (160)
- Przynależność (162)
Rozdział 9. Przykazanie dziewiąte: personalizuj i dehumanizuj zgodnie z zapotrzebowaniem (165)
- Personalizacja pozytywna i negatywna (166)
- Użycie dysfemizmów i eufemizmów do personalizacji (169)
- Biurokratyczna forma bezosobowa (171)
Rozdział 10. Przykazanie dziesiąte: dozuj prawdę, fakty, logikę i naukę (183)
- Zabawa w konsultanta (189)
- Subpropaganda i prepropaganda (190)
- Biurokratyczna logika, prawda i piękno (193)
- Zabawa w ocenianie (195)
- Abrakadabra, magiczne myślenie i edukacja kultu cargo (196)
Rozdział 11. Przykazanie jedenaste: pokazuj, że postępujesz etycznie (i nie daj się złapać) (201)
- Etyka zabawy w nazywanie (201)
- Etos wszechmogącego (207)
- Wewnętrzna kolonizacja (212)
- Projektowanie etosu otwartości (215)
Dodatek A. Definicje propagandy (221)
Dodatek B. Koszmar wojny (225)
Dodatek C. Ton antyniemieckiej propagandy podczas I wojny światowej (227)
Dodatek D. Jedno jądro Hitlera i inne sukcesy propagandy (229)
Podziękowania (232)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-9559-1 |
Rozmiar pliku: | 3,0 MB |