- W empik go
11 zasad jak być lubianym - ebook
11 zasad jak być lubianym - ebook
Lektura obowiązkowa dla wszystkich zainteresowanych tym, jak skutecznie wykorzystać sieć znajomych… będąc po prostu sobą.
– Tiffany Dufu, prezeska, The White House Project
Cóż mogę powiedzieć – po prostu niezwykle podoba mi się ta książka. Spostrzeżenia, koncepcje i złote myśli Lederman musi poznać każdy, kto wspina się po drabinie sukcesu w biznesie i w życiu.
— George C. Fraser, autor CLICK: Ten Truths of Building Extraordinary Relationships
Wszyscy wiemy, że nawiązywanie kontaktów jest bardzo ważne, by osiągnąć sukces, ale metody ich nawiązywania, o których zwykle czytamy, wymagają wiele pracy – i wydają się takie wymuszone! Czyż nie byłoby wspaniale, gdybyśmy umieli zawierać znajomości bardziej swobodnie i naturalnie?
Książka Lederman pokazuje nowy, bezbolesny sposób nawiązywania kontaktów, oparty na jednej prostej prawdzie: najchętniej robimy interesy z tymi, których lubimy. Z tej inspirującej książki dowiecie się, jak odkryć i uwydatnić swoje najbardziej sympatyczne cechy oraz między innymi w jaki sposób:
- zacząć rozmowę i swobodnie ją prowadzić
- nie tworzyć wrażenia, że manipulujemy i myślimy głównie o własnym interesie
- przemienić znajomych w przyjaciół
- modyfikować własny styl komunikacji, aby wchodzić w interesujące relacje z różnymi ludźmi
- pozostać w dobrej pamięci ludzi długo po pierwszym spotkaniu.
Ta ważna, ale też bardzo praktyczna książka, oparta na życiowych doświadczeniach i zawierająca wiele praktycznych ćwiczeń, pomoże wam ujawnić wszystkie cechy, dzięki którym możecie być lubiani – i podsunie łatwe oraz wygodne metody nawiązywania szczerych i sympatycznych kontaktów, które są korzystne dla was i wszystkich zainteresowanych.
Tworzenie relacji to podstawa sukcesu. A kiedy odkryjecie 11 zasad jak być lubianym, wasza droga do sukcesu w dowolnej dziedzinie będzie krótsza i przyjemniejsza, niż moglibyście sobie wyobrazić.
O autorce:
Michelle Tillis Lederman jest założycielką i dyrektorką naczelną firmy Executive Essentials, która opracowuje zindywidualizowane programy do nauki komunikacji i przywództwa. Lederman wykłada w Stern School of Business przy Uniwersytecie Nowojorskim i należy do zarządu American Management Association. Zgodnie ze swoim przekonaniem, że źródłem autentycznych wyników są autentyczne więzi, Lederman specjalizuje się w uczeniu ludzi, jak się komunikować, żeby nawiązywać kontakty. Prowadziła międzynarodowe szkolenia dla pracowników firm z listy Fortune 500, organizacji non profit i wyższych uczelni. Jest absolwentką Lehigh University i Columbia Business School, mieszka w South Orange w stanie New Jersey.
Spis treści
Podziękowania
Wstęp
Część A. Przed rozmową: bądź sobą
1. Zasada autentyczności
2. Zasada samooceny
3. Zasada postrzegania
4. Zasada energii
Część B. Rozmowa: zawsze korzystaj z okazji do rozmowy
5. Zasada ciekawości
6. Zasada słuchania
7. Zasada podobieństwa
8. Zasada pamięci nastrojowej
Część C. Po rozmowie: budowanie relacji
9. Zasada znajomości
10. Zasada dawania
11. Zasada cierpliwości
Zakończenie: jak wprowadzać w życie zasady bycia lubianym
Przypisy
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-67107-71-6 |
Rozmiar pliku: | 1,2 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Zewsząd słyszymy tylko o tym, co powinniśmy zdobyć, aby osiągnąć sukces, tymczasem Michelle Lederman wreszcie uczy nas, że mamy już wszystko, co potrzebne, żeby nawiązać więź z innymi. Lektura obowiązkowa dla wszystkich zainteresowanych tym, jak skutecznie wykorzystać sieć znajomych... będąc po prostu sobą.
Tiffany Dufu, prezeska, The White House Project
Cóż mogę powiedzieć – po prostu niezwykle podoba mi się ta książka. Nie mogłem się od niej oderwać. Spostrzeżenia, koncepcje i złote myśli Lederman musi poznać każdy, kto wspina się po drabinie sukcesu w biznesie i w życiu. Trudno o książkę, która trafniej i dobitniej mówi o znaczeniu i potędze relacji z ludźmi w naszym życiu i pokazuje, jak zawierać przyjaźnie do grobowej deski. Dziękuję, Michelle, że dałaś nam tę ważną i bardzo aktualną książkę. To prawdziwa perełka.
George C. Fraser, autor CLICK: Ten Truths of Building Extraordinary Relationships
„Sympatyczność” to potężny i często nieuchwytny czynnik wpływu, jaki wywieramy na innych. Michelle Lederman pokazuje, że fenomen ten można rozłożyć na czynniki pierwsze i dogłębnie zbadać. Wynikają stąd ważne wnioski zarówno dla organizacji, jak dla zwykłych ludzi.
Irv Schenkler, profesor zarządzania komunikacją; dyrektor programu zarządzania komunikacją w Stern School of Business, New York University
Zajmująca, dociekliwa i bardzo pożyteczna książka Lederman to lektura obowiązkowa dla pracujących mam, chcących poszerzyć swój krąg znajomych i zdobyć nowych sprzymierzeńców. I nie oszukujmy się, któż nie skorzystałby ze wskazówek, w jaki sposób najlepiej zagaić rozmowę? Michelle Lederman zaczyna od przygotowań, które należy podjąć jeszcze przed rozmową, prowadzi nas przez kolejne etapy rozmowy, a potem wskazuje, jak umacniać relację, którą nawiązaliśmy podczas rozmowy. Jej metoda jest niezawodna.
Suzanne Riss, redaktor naczelna pisma „Working Mother”
Programy tradycyjnych studiów biznesowych nie zawierają wielu elementów potrzebnych do tego, aby nasza edukacja była kompletna. Największe sukcesy odnoszą ci absolwenci, którzy opanowali sztukę nawiązywania kontaktów. Podstawy tej sztuki są jasno i inteligentnie wyłożone w tej książce. To więcej niż przewodnik po świecie kontaktów biznesowych; może śmiało służyć za przepis na sukces w pracy i w życiu.
Joan DeSalvatore, dyrektor naczelna College Bound Advising Today; była prodziekan Columbia Business School i College of Business and Economics na Lehigh University
Pędźcie po tę książkę! Michelle Tillis Lederman podaje w niej mnóstwo świetnych pomysłów na to, jak budować i podtrzymywać ważne z zawodowego punktu widzenia relacje – od kontaktu do więzi.
Ann Demarais, współautorka książki Pierwsze wrażenie: jak nas widzą inni
Nasze życie zawodowe najczęściej kręci się wokół relacji: z klientami, z szefami, kolegami z pracy itd. Michelle Lederman uczy autorefleksji, która pomaga zanalizować i objaśnić najprzydatniejsze narzędzie, jakim dysponujemy: nasze autentyczne ja. Autorka pokazuje, że mamy już to, czego potrzebujemy – musimy tylko zdać sobie z tego sprawę.
Sharon Gala, specjalistka od zarządzania portfelami inwestycyjnymi; prezeska MetLife Women’s Investment Network w latach 2010–2011
Pomysł rozpoczęcia od zmiany wyglądu ma podstawowe znaczenie – zwłaszcza dla kobiet i nowicjuszy w pracy. Michelle ma świeże podejście. Opowieści z życia wzięte i duża dawka humoru sprawiają, że książkę czyta się lekko. Polecam ją do prywatnej i służbowej biblioteki, bo koncepcję autorki można stosować zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.
LaChonne Walton, dyrektorka Human Resources & Administration, Jazz w Lincoln Center
To mądra i praktyczna książka. Z początku pomyślałam: „Znam kilka osób, które powinny to przeczytać!”. Potem, kiedy zagłębiłam się w lekturę, powiedziałam: „Rany, jak to dobrze, że ja to przeczytałam!”. Jeśli uważacie, że osobowości i relacje są ważne w waszym biznesie i kontaktach interpersonalnych, musicie przeczytać książkę Lederman.
Becky Sheetz-Runkle, autorka Sun Tzu dla kobiet: 16 sprawdzonych strategii biznesowych
11 zasad jak być lubianym zawiera nowy – świeży i interesujący – punkt widzenia na kwestię nawiązywania kontaktów z ludźmi. Podkreślanie wagi budowania relacji i więzi przez autorkę to pożądana alternatywa dla podejścia polegającego na „urabianiu ludzi” – a wiele przykładów z życia rozsianych po książce na pewno znajdzie żywy oddźwięk wśród czytelników. Nie ma wątpliwości, że jest to książka, do której często będę sięgać i którą polecę osobom potrzebującym praktycznych wskazówek, jak nawiązywać trwałe relacje biznesowe.
Sheryl Parker, założycielka Powwow: A Network for Women Making a Difference
Michelle Tillis Lederman lansuje koncepcję „zrównoważonego rozwoju” w relacjach z ludźmi. Czytelnik dowiaduje się, jak sprawić, żeby rozmowa stała się początkiem więzi z drugą osobą. Książka ma charakter praktyczny, metodyczny i przeznaczona jest dla wszystkich, bez względu na umiejętności konwersacyjne i pozycję w hierarchii zawodowej.
Debra Fine, prelegentka, trenerka osobista i autorka bestsellera The Fine Art of the Big Talk: How to Win Clients, Deliver Great Presentations, and Solve Conflicts at WorkPodziękowania
Pierwszą osobą, której muszę podziękować, jest mój mąż Michael. Bez Ciebie nie byłoby tej książki. Wiem, że zawsze mogę liczyć na twoje mądre opinie, rady i niezachwianą wiarę we mnie. Dziękuję Ci, że jesteś moim powiernikiem, największym oparciem i najlepszym przyjacielem. Kocham Cię. Moim synom, Jamesowi i Noahowi, dziękuję, że pozwoliliście mamie pisać, ale też często odrywaliście mnie od pracy, dzięki czemu mogłam chwilę odpocząć. Swojej mamie, ojcu i siostrze April dziękuję za wszystko, czego mnie nauczyli – tego, co znalazło się na kartach tej książki, i wielu innych rzeczy, na które zabrakło w niej miejsca.
Specjalne podziękowania należą się Ann Demarais. W czasie długiej pracy nad książką nie szczędziłaś mi swego czasu, wiedzy i siebie. Twoje doświadczenie, sposób widzenia wielu spraw i wskazówki były nieocenione. Dziękuję swojemu agentowi Johnowi Willigowi za wiarę w powodzenie tego projektu i za to, że nie tylko zna się na pisaniu książek, ale też umiał mi wyjaśnić, na czym ta sztuka polega.
Swój ostateczny kształt książka zawdzięcza wielu ludziom. Dave Conti pomógł mi dokładnie przemyśleć jej treść i konstrukcję. Dzięki pomysłom, uzupełnieniom i opiniom Lesley Alderman moje rozważania zyskały na jasności. Z całego serca dziękuję swojej redaktorce Meeghan Truelove. Dzięki Tobie moje słowa ożyły na stronach tej książki. Twój ogromny zapał i niespożyta energia okazały się zaraźliwe.
Ann Demarais, Dean Rubino i Michael Lederman czytali kolejne redakcje tekstu i dzielili się ze mną opiniami. Wasze uwagi dawały do myślenia i szczerze byłam wam za nie wdzięczna. Dziękuję Rebece Rodskog i Abby Katoni za nieustanną pomoc i wsparcie. Nie mogę też w tym miejscu pominąć Amy Blumkin, która zainspirowała mnie na początku mojej kariery zawodowej i inspiruje do dziś.
Dziękuję wszystkim, których historie znalazły się w książce: tym, którzy występują pod swymi prawdziwymi imionami, i tym, których imiona zmieniłam. Wszyscy byliście dla mnie źródłem natchnienia i wiele się od was nauczyłam.
Często pytano mnie, dlaczego wybrałam wydawnictwo AMACOM. Na tę decyzję złożyło się wiele przyczyn, ale najważniejsze było to, że po prostu lubiłam jego redaktorkę naczelną Ellen Kadin. Dziękuję Ci, Ellen, za wsparcie, cierpliwość, a zwłaszcza za to, że jesteś tak sympatyczną osobą.Część A
◼︎
Przed rozmową: bądź sobą
.
Nasz ojciec, to znaczy mój i mojej siostry, miał takie powiedzenie: „Świat jest lustrem”. W dzieciństwie często powtarzałam te słowa, ale nigdy właściwie nie zastanawiałam się nad ich sensem. Któregoś dnia ojciec kazał mi stanąć przed lustrem i powiedział: „Uśmiechnij się”. W lustrze zobaczyłam osobę, która się do mnie uśmiecha. Tata rzekł: „Zrób złą minę”. Wykrzywiłam się do dziewczynki w lustrze, a ta wykrzywiła się do mnie. Wtedy ojciec kazał mi usiąść i wyjaśnił: „To, co pokazujesz światu, świat pokaże tobie. Radość, którą okazujesz, myśli, którymi się dzielisz, to radość, którą otrzymasz od świata, to myśli, które usłyszysz”. Jest to szczera prawda, ale dopiero później zdałam sobie sprawę, że istnieją setki powiedzeń wyrażających tę samą myśl: „Co zasiejesz, to i żąć będziesz”, „Ile dasz, tyle otrzymasz”, „Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie” i moje ulubione „Karma wraca”.
Z czasem myśl ta nabrała dla mnie ściśle określonego znaczenia. Kiedy skończyłam studia i poszłam do pracy, zaczęłam dostrzegać coraz więcej dowodów na słuszność ojcowskiego powiedzenia, że „świat jest lustrem”. Pracując czy to z nowym, czy z dobrze już znanym klientem, zauważyłam, że od mojego nastawienia bardzo wiele zależy. Kiedy miałam zły dzień, wszystko szło jak po grudzie. Gdy czułam się pewna siebie i panowałam nad sytuacją, spotkanie było udane i owocne. Moje nastawienie w danej chwili – to, co myślałam, jak się zachowywałam, jakie założenia przyjmowałam – miało wpływ na pierwsze wrażenie, jakie wywierałam na rozmówcach. Na tej podstawie wyrabiali sobie opinię o mnie, a od tego zależało, czy złapaliśmy kontakt. Im bardziej byłam świadoma swojego nastroju, tym lepiej potrafiłam wyrażać swe prawdziwe ja w różnych sytuacjach. Dzięki temu umiałam tak kształtować swoje zachowanie, żeby nawiązać jak najmocniejszą nić porozumienia z rozmówcą.
Do czego zmierzam? Chodzi o to, że część pracy nad nawiązywaniem kontaktów i budowaniem relacji jest wykonywana, zanim jeszcze dochodzi do rozmowy. Wszystkie cztery rozdziały tej części książki dotyczą tego, jak uświadomić sobie swoje autentyczne i wartościowe cechy – słowem, to, co jest w nas sympatycznego – i jak przekonać się, że od naszego nastawienia zależy opinia ludzi o nas i nasza zdolność do porozumienia się z nimi. Bez zrozumienia tej kwestii nie będziemy umieli pokazać innym, że można nas lubić. A dopiero wtedy, gdy przekonamy innych, że da się nas lubić, będziemy mogli stworzyć trwałe i wzajemnie korzystne więzi z ludźmi – bez względu na to, czy znamy ich od lat, czy widzimy pierwszy raz w życiu.
------------------------------------------------------------------------
Zapraszamy do zakupu pełnej wersji książki
------------------------------------------------------------------------