3ds max 2010. Ćwiczenia praktyczne - ebook
3ds max 2010. Ćwiczenia praktyczne - ebook
Wykreuj swój własny, trójwymiarowy świat!
- Podstawy modelowania - czyli gdzie skierować pierwsze kroki
- Modelowanie postaci i sceny - czyli jak zbudować bohatera swojej animacji i jego świat
- Animacja - czyli co zrobić, by Twoja postać w końcu ożyła
3ds max jest dziś jednym z najbardziej znanych i najwyżej cenionych programów do tworzenia grafiki oraz filmów w technologii trójwymiarowej. Z jego pomocą możesz na własnym domowym komputerze wyczarować całe filmowe światy: modelować postacie, scenerie, ruch i animację z uwzględnieniem niezliczonych efektów i fantastycznych szczegółów. W dodatku korzystanie z tej aplikacji wcale nie jest takie trudne - przyjazny interfejs, możliwość importowania materiałów z innych programów oraz prostego kontrolowania wszelkich detali znacznie przyspieszają i ułatwiają pracę. Nowa wersja programu, 3ds max 2010, wyposażona została między innymi w kontenery do przechowywania w jednym miejscu różnych obiektów złożonej sceny, eksplorator materiałów do zarządzania dużymi scenami oraz narzędzia do przyspieszania etapu testowania i optymalizacji modeli 3d.
Książka, którą trzymasz w ręku, zaznajomi Cię z tą właśnie najnowszą wersją, bogatszą także o moduł Graphite czy technologię mental mill. Jej autorka - znana ze świetnych opracowań wcześniejszych wersji programu - krok po kroku przeprowadzi po świecie 3d nawet początkującego użytkownika. Pokaże Ci ona, jak poruszać się w środowisku tego programu, jak zbudować kompletną postać, zgodną z Twoją wizją, jak wykreować i oświetlić przestrzeń, w której postać ta będzie się poruszać, i wreszcie - jak osiągnąć realistyczny efekt ruchu, czyli co zrobić, by wytwór Twojej wyobraźni rzeczywiście ożył na ekranie. W tym procesie pomogą również bardzo dobrze opisane, liczne zrzuty ekranu. Z podręcznikiem "3ds max 2010. Ćwiczenia praktyczne " bez trudu uda Ci się zrealizować wszystkie pomysły na doskonałe animacje.
- Modelowanie postaci
- Modelowanie wnętrza
- Materiały
- Kamera i podstawowe oświetlenie sceny
- Realistyczne oświetlenie
- Przygotowanie postaci do animacji
- Klucze animacji
- Kontrolery animacji
- Animowane światła, materiały i efekty
- Swobodna animacja
- Animowanie za pomocą śladów stóp
- Łączenie sekwencji ruchu
- Końcowe poprawki, rendering i montaż filmu
Tworzenie animacji nigdy jeszcze nie było takie proste!
Spis treści
Rozdział 1. Modelowanie postaci (5)
- Początek (5)
- Proste bryły (Primitives) (15)
- Obiekty siatkowe (27)
- Materiały (38)
- Włosy i ubranie (53)
Rozdział 2. Budowanie sceny (73)
- Modelowanie wnętrza (74)
- Materiały (99)
- Kamera i podstawowe oświetlenie sceny (113)
- Realistyczne oświetlenie wnętrza (122)
- Realistyczne oświetlenie na zewnątrz, czyli Pinokio wychodzi z domu (127)
Rozdział 3. Skóra i szkielet, czyli jak przygotować postać do animacji (135)
- Przygotowanie skóry (135)
- Gotowy szkielet humanoida (Biped) (139)
- Nakładanie skóry na szkielet (147)
Rozdział 4. Animacja (151)
- Przygotowania (151)
- Klucze animacji (158)
- Kontrolery animacji (169)
- Animowane światła, materiały i efekty (180)
- Biped (193)
- Łączenie sekwencji ruchu (206)
- Końcowe poprawki, rendering i montaż filmu (212)
- O czym warto pamiętać (223)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-4549-7 |
Rozmiar pliku: | 8,5 MB |