-
W empik go
5 porad na Social Media Marketing dla pożyczek - ebook
5 porad na Social Media Marketing dla pożyczek - ebook
Marketing wszystkich produktów finansowych w mediach społecznościowych nie jest łatwym zadaniem. Pożyczki i kredyty wydają się być jeszcze większym wyzwaniem dla marketera, chcącego sprostać targetom sprzedażowym, dbać o wizerunek marki i jednocześnie budować zasięg.
Jak sprzedawać pożyczki w social media?
Jak wykorzystać potencjał Facebooka na potrzeby produktów pożyczkowych?
Czy Customer Service dla chwilówek ma sens również w sieci?
Jak mówić o kredytach konsumpcyjnych w mediach społecznościowych?
Razem ze specjalistami marketingu w social media - Pawłem Krzych i Marcinem Pusiem z tencat.pl zebraliśmy 5 porad na marketing pożyczek w mediach społecznościowych.
| Kategoria: | Poradniki |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-7859-667-7 |
| Rozmiar pliku: | 293 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Trudny produkt w wymagającym kanale
Jest rok 2011. Podczas mojej prelekcji na IAB ShowCase – Social Media Marketing rozmawiamy z uczestnikami o tym, które produkty łatwiej promuje się w mediach społecznościowych, a które są mniej wdzięczne dla tego typu działań.
Wtedy nie spodziewałem się, z jaką eksplozją liczby produktów pożyczkowych będziemy mieli do czynienia 4 lata później.
W prelekcji wskazaliśmy, że to, co jest „cool” i „trendy” – czyli to, czego się nie wstydzimy i co byśmy polecili dalej – łatwiej może odnieść sukces w Social Media Marketingu.
Natomiast to, co dotyka naszej sfery osobistej, to czego się wstydzimy lub to, co źle o nas mówi, może natrafić na przeszkodę przy promocji w social media.
Jak w tej sytuacji poradzić sobie z zadaniem realizacji działań Social
Media Marketingu dla pożyczek? Jest to przecież usługa finansowa, którą raczej nie chcemy się chwalić. Wolimy pokazać, że przebiegliśmy dziś znowu 5 km poniżej 25 minut, niż że wzięliśmy kredyt gotówkowy na 5 tysięcy złotych, żeby wykończyć łazienkę…
Spytałem profesjonalistów od Social Media Marketingu – Pawła Krzycha i Marcina Pusia z tencat.pl o to, jak zabrać się za promowa-
nie pożyczek właśnie w mediach społecznościowych. Paweł i Marcin specjalizują się w realizowaniu kampanii w social media i mają na koncie współpracę z kilkoma konkretnymi klientami posiadającymi niełatwe jak na ten kanał produkty: home.pl, fly.pl, pyszne.pl, pizzaportal.pl. Są kreatywni, oddani swojej pracy i mają mnóstwo dobrych pomysłów.
Pożyczki w social media. Jakich błędów unikać? O co zadbać na samym początku? Co może być naszą przewagą? Zapraszam do lektury pierwszej publikacji z reklamoznawca.pl.
5 porad na Social Media Marketing dla pożyczek
#1 Ustal swoją grupę docelową i formę komunikacji
✓ Powtarzane do bólu, znajdziesz to na każdej prezentacji, w każdym podręczniku marketingu, ale trzeba to robić. Nadal niestety obserwujemy wiele działań marketingowych, które prowadzone są bez dobrego przygotowania, bez planu, bez poznania potencjalnych odbiorców. Stąd też wszechobecność tej porady.
✓ Musisz uświadomić sobie, że nie jesteś w stanie mówić do wszystkich naraz. Inaczej będziesz mówił do kogoś, kto pożycza 500 zł,
bo nie starcza mu do końca miesiąca, a jeszcze inne potrzeby ma osoba, pożyczająca 50 000 zł na rozwój interesu.
#2 Społeczność to pieczątka autentyczności Twoich działań
✓ Cały czas pieniądze leżą gdzieś w dziale tematów z wielką naklejką TABU. Powoli się to zmienia, ale nikt nie będzie się chwalił publicznie w social media, że ma kłopoty finansowe i korzysta ze wsparcia pożyczek (oczywiście są od tego wyjątki). Dlatego też warto tworzyć społeczność niekoniecznie bezpośrednio w temacie pożyczek, ale w tematach pokrewnych. Kwestie oszczędzania pieniędzy, optymalizacji kosztów, budżetu domowego, kosztów
w firmie – to tylko kilka propozycji.
Jest rok 2011. Podczas mojej prelekcji na IAB ShowCase – Social Media Marketing rozmawiamy z uczestnikami o tym, które produkty łatwiej promuje się w mediach społecznościowych, a które są mniej wdzięczne dla tego typu działań.
Wtedy nie spodziewałem się, z jaką eksplozją liczby produktów pożyczkowych będziemy mieli do czynienia 4 lata później.
W prelekcji wskazaliśmy, że to, co jest „cool” i „trendy” – czyli to, czego się nie wstydzimy i co byśmy polecili dalej – łatwiej może odnieść sukces w Social Media Marketingu.
Natomiast to, co dotyka naszej sfery osobistej, to czego się wstydzimy lub to, co źle o nas mówi, może natrafić na przeszkodę przy promocji w social media.
Jak w tej sytuacji poradzić sobie z zadaniem realizacji działań Social
Media Marketingu dla pożyczek? Jest to przecież usługa finansowa, którą raczej nie chcemy się chwalić. Wolimy pokazać, że przebiegliśmy dziś znowu 5 km poniżej 25 minut, niż że wzięliśmy kredyt gotówkowy na 5 tysięcy złotych, żeby wykończyć łazienkę…
Spytałem profesjonalistów od Social Media Marketingu – Pawła Krzycha i Marcina Pusia z tencat.pl o to, jak zabrać się za promowa-
nie pożyczek właśnie w mediach społecznościowych. Paweł i Marcin specjalizują się w realizowaniu kampanii w social media i mają na koncie współpracę z kilkoma konkretnymi klientami posiadającymi niełatwe jak na ten kanał produkty: home.pl, fly.pl, pyszne.pl, pizzaportal.pl. Są kreatywni, oddani swojej pracy i mają mnóstwo dobrych pomysłów.
Pożyczki w social media. Jakich błędów unikać? O co zadbać na samym początku? Co może być naszą przewagą? Zapraszam do lektury pierwszej publikacji z reklamoznawca.pl.
5 porad na Social Media Marketing dla pożyczek
#1 Ustal swoją grupę docelową i formę komunikacji
✓ Powtarzane do bólu, znajdziesz to na każdej prezentacji, w każdym podręczniku marketingu, ale trzeba to robić. Nadal niestety obserwujemy wiele działań marketingowych, które prowadzone są bez dobrego przygotowania, bez planu, bez poznania potencjalnych odbiorców. Stąd też wszechobecność tej porady.
✓ Musisz uświadomić sobie, że nie jesteś w stanie mówić do wszystkich naraz. Inaczej będziesz mówił do kogoś, kto pożycza 500 zł,
bo nie starcza mu do końca miesiąca, a jeszcze inne potrzeby ma osoba, pożyczająca 50 000 zł na rozwój interesu.
#2 Społeczność to pieczątka autentyczności Twoich działań
✓ Cały czas pieniądze leżą gdzieś w dziale tematów z wielką naklejką TABU. Powoli się to zmienia, ale nikt nie będzie się chwalił publicznie w social media, że ma kłopoty finansowe i korzysta ze wsparcia pożyczek (oczywiście są od tego wyjątki). Dlatego też warto tworzyć społeczność niekoniecznie bezpośrednio w temacie pożyczek, ale w tematach pokrewnych. Kwestie oszczędzania pieniędzy, optymalizacji kosztów, budżetu domowego, kosztów
w firmie – to tylko kilka propozycji.
więcej..