50 niebezpiecznych zabaw, których nie powinieneś zabraniać dziecku - ebook
50 niebezpiecznych zabaw, których nie powinieneś zabraniać dziecku - ebook
Odzyskaj swoje dzieciństwo i pozwól je przeżyć także swoim dzieciom
Czym jest dorastanie bez odrobiny niebezpieczeństwa? W świecie, w którym dzieci zabezpieczone są kaskami oraz pasami bezpieczeństwa i trzymane z dala od jakichkolwiek zagrożeń, Gever Tulley proponuje rodzicom dość radykalną koncepcję:
Pokaż dzieciom, czym są bezpieczne zachowania, ucząc je tego, jak oceniać ryzyko.
W książce 50 niebezpiecznych zabaw, których nie powinieneś zabraniać dziecku znajdziesz wiele ekscytujących sposobów, dzięki którym Twoje dziecko będzie mogło odkrywać świat wokół siebie. Dzięki ciekawym informacjom i przystępnym instrukcjom, które krok po kroku pozwolą Ci zmierzyć się z takimi dziecięcymi wyzwaniami jak zabawa ogniem czy robienie przewrotów, niniejsza książka zainspiruje całą rodzinę do podjęcia pewnego ryzyka.
W książce prezentowane są:
- zadania, na przykład takie jak demontaż urządzeń domowych;
- umiejętności, takie jak chodzenie po linie;
- projekty, takie jak topienie szkła;
- doświadczenia, dzięki którym można na przykład poznać smak elektryczności
A jeśli zastanawiasz się, dlaczego powinieneś pozwolić swojemu dziecku na to, aby rozebrało na części jakieś urządzenie albo nauczyło się tajników chodzenia po linie, na końcu książki znajdziesz rozdział, w którym wyjaśnione są zalety każdego projektu.
Gever Tulley i Julie Spiegler — założyli Tinkering School (szkołę majsterkowania) w 2005 roku, aby promować pogląd, że dzieci mogą uczyć się poprzez budowanie prawdziwych rzeczy przy użyciu prawdziwych narzędzi i materiałów. Projekty realizowane przez majsterkowiczów obejmują między innymi żaglówki, kolejki górskie czy mosty wiszące.
„Świetna książka. Moje dzieci są nią zachwycone... Po prostu bomba!”.Conn Iggulden, autor bestselleru Niebezpieczna książka dla chłopców
„W swojej książce 50 niebezpiecznych zabaw Gever przypomina nam, że dorastanie to podejmowanie działań związanych z korzyściami i ryzykiem, a nauka odbywa się na drodze eksperymentowania. I oczywiście musisz liczyć się z tym, że igrasz z ogniem”.
Ken Denmead, autor bestselleru Geek Dad
Spis treści
Początek
- Wstęp (xi)
- Wprowadzenie - dla dzieci (xii)
- Legenda - czyli przewodnik po stronach tej książki (xiii)
- Czego będziesz potrzebował? (xiii)
- Wprowadzenie - dla dorosłych (xiv)
Środek
- 01. Poliż 9-woltową baterię (2)
- 02. Zabawa podczas gradobicia (4)
- 03. Opanuj do perfekcji robienie przewrotu w przód (6)
- 04. Pocałunek na powitanie w stylu francuskim (8)
- 05. Wystaw rękę przez okno samochodu (10)
- 06. Wbij gwóźdź (12)
- 07. Usiądź za kółkiem samochodu (14)
- 08. Rzut oszczepem (16)
- 09. Skonstruuj bombę w plastikowej torbie (18)
- 10. Zabawa z odkurzaczem (20)
- 11. Rzucanie kamieniami (22)
- 12. Zabawa z suchym lodem (24)
- 13. Zagotuj wodę w papierowym kubku (26)
- 14. Wkładanie dziwnych przedmiotów do mikrofalówki (28)
- 15. Wyrzucanie rzeczy z jadącego samochodu (30)
- 16. Skoki z wysokości (32)
- 17. Podpalaj przedmioty za pomocą lupy (34)
- 18. Powrót ze szkoły do domu na piechotę (36)
- 19. Stanie na dachu (38)
- 20. Zgniatanie monet na torach (40)
- 21. Wytrzymaj godzinę z zasłoniętymi oczami (42)
- 22. Wyginaj stal (44)
- 23. Potłucz szkło (46)
- 24. Zbuduj własną maszynę latającą (48)
- 25. Popatrz na Słońce (50)
- 26. Naucz się efektownie walczyć mieczem (52)
- 27. Zrób procę (54)
- 28. Wdrap się na drzewo (56)
- 29. Występy na ulicy (58)
- 30. Powstrzymaj bieg strumienia (60)
- 31. Zejdź pod ziemię (62)
- 32. Zmień koło (64)
- 33. Zanurkuj w śmietniku (66)
- 34. Rozłóż urządzenie na części (68)
- 35. Zrób sobie wycieczkę na wysypisko śmieci (70)
- 36. "Otruj" swoich przyjaciół... (72)
- 37. Puszczaj własnoręcznie zrobiony latawiec podczas wichury (74)
- 38. Naucz się chodzenia po linie (76)
- 39. Ugotuj coś w zmywarce (78)
- 40. Znajdź pszczeli ul (80)
- 41. Przepraw się przez miasto publicznymi środkami transportu (82)
- 42. Złam zasady gotowania (84)
- 43. Struganie drewna (86)
- 44. Zrób huśtawkę z liny (88)
- 45. Igraj z ogniem (90)
- 46. Sklej swoje palce (92)
- 47. Topienie szkła (94)
- 48. Wysadź butelkę w zamrażalniku (96)
- 49. Spędź noc pod gołym niebem (98)
- 50. Twój projekt (100)
Koniec
- Umiejętności (103)
- Struganie drewna (104)
- Wiązanie węzłów (106)
- Czytanie mapy (108)
- Origami (110)
- Dlaczego? (113)
- Zasoby (123)
- Przydatne narzędzia (124)
- Skąd pozyskać suchy lód (126)
- Gwoździe kontra wkręty (126)
- Jak wybrać scyzoryk (126)
- Jak pozbyć się potłuczonego szkła (126)
- Źródła (127)
- Jak powstała ta książka? (127)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-0903-6 |
Rozmiar pliku: | 9,0 MB |