- W empik go
52 inspirujące historie biznesowe polskich firm. Jak rozwinąć firmę przez rekomendacje - ebook
52 inspirujące historie biznesowe polskich firm. Jak rozwinąć firmę przez rekomendacje - ebook
Poznaj 52 historie biznesowe i skróć swoją drogę do sukcesu! Skorzystaj ze sprawdzonej wiedzy doświadczonych przedsiębiorców, którzy szybciej i łatwiej rozwijają swoje firmy, opierając się na marketingu rekomendacji. Ta książka to ponad 300 stron autentycznych opowieści oraz 208 praktycznych porad i wskazówek, które przeniosą twój biznes na wyższy poziom.
Co znajdziesz w książce:
- 52 inspirujące historie przedsiębiorców z różnych branż
- 334 strony praktycznej wiedzy od właścicieli firm
- 208 cennych rad biznesowych do wdrożenia w firmie
Goście specjalni
Do projektu zostali zaproszeni goście specjalni: Rafał Brzoska i Dawid Zieliński. Ich historie są potężnym źródłem wiedzy i doświadczenia, z którego warto czerpać pełnymi garściami – by uchronić się przed pułapkami, a jeśli się przydarzą, umieć z nich wyjść zwycięsko.
Czego dowiesz się z książki?
- Jak i skąd pozyskiwać nowych klientów, gdy rynek jest nasycony, a konkurencja silna?
- Czy coraz niższe stawki to jedyna droga do zdobywania zleceń?
- W jaki sposób generować wartościowe rekomendacje biznesowe i jakie korzyści płyną z przekazywania ich innym?
- Z jakimi problemami borykali się przedsiębiorcy, którzy dziś generują wielomilionowe przychody?
- Jak współpraca z innymi właścicielami firm pomaga w pokonywaniu trudności i rozwijaniu biznesu?
- W jaki sposób rozwijać firmę na rynkach zagranicznych?
- Skąd czerpać inspiracje do rozpoczynania nowych inicjatyw biznesowych?
- Czy błędy biznesowe można przekuć w mocne strony?
- Jakie zmiany wdrożyć, by przełamać bariery i wznieść biznes na wyższy poziom?
Dlaczego powstała ta książka?
Z myślą o przedsiębiorcach, którzy są na drodze rozwoju swojego biznesu – niezależnie od tego, czy jest to dopiero jej początek, czy dążenie do osiągnięcia kolejnego etapu – stworzyliśmy projekt, którego misją jest edukowanie i dzielenie się wiedzą.
Chcemy przede wszystkim szerzyć ideę rozwijania firmy przez rekomendacje, ponieważ uważamy, że pozwala ona dotrzeć do idealnych klientów, skrócić drogę do realizacji celów oraz ułatwia prowadzenie biznesu.
Książka to praktyczne narzędzie, które możesz zastosować u siebie w firmie.
Dla kogo jest ta książka?
- Dla odważnych i ambitnie patrzących w przyszłość przedsiębiorców, którzy szukają nowych dróg rozwoju, kolejnych przedsięwzięć lub partnerów biznesowych.
- Dla tych, którzy chcą rozwijać i skalować biznes, a w tym celu potrzebują sprawdzonych metod, inspiracji i podpowiedzi.
- Dla tych, którzy w marketingu rekomendacji widzą dla siebie szansę, chcą ten system wdrożyć w firmie i realizować wiążące się z nim wartości.
- Dla osób, które należą do organizacji biznesowych i chcą się dowiedzieć, jak działać w nich skuteczniej.
- Dla początkujących przedsiębiorców, by mogli uniknąć pułapek, ślepych uliczek i błędów, które spowalniają wzrost biznesu.
- Dla osób, które chcą zamienić drogie metody pozyskiwania klientów na tańsze i bardziej skuteczne.
www.52historie.pl
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-962478-0-3 |
Rozmiar pliku: | 1,1 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
52 inspirujące historie biznesowe polskich firm. Jak rozwinąć firmę przez rekomendacje to książka, w której przedsiębiorcy dzielą się swoim doświadczeniem, wiedzą oraz strategią wykorzystywania rekomendacji na potrzeby własnych firm.
Czy wiesz, że:
24% osób ufa banerom reklamowym;
37% osób ufa reklamom w internecie;
92% osób ufa rekomendacjom znajomych?
To ogromny potencjał, który warto wykorzystać. I choć rekomendacje zna praktycznie każdy, a większość przedsiębiorców albo sama kogoś poleciła, albo została polecona innym, to w dużym stopniu dzieje się to na zasadzie przypadku. Wielu właścicieli firm nie ma planu czy strategii pozyskiwania rekomendacji. Nie uwzględnia ich nawet w swoich działaniach marketingowych, tracąc przez to mnóstwo okazji do nawiązania ciekawych współprac i zrealizowania korzystnych transakcji.
Rekomendacje kojarzą się też wyłącznie z pozyskiwaniem klientów. Tymczasem jest to system, który pozwala na znacznie więcej. Dzięki niemu można zdobyć istotną wiedzę na temat rozwoju przedsiębiorstwa, budowania zespołu lub pozyskania partnerów strategicznych, podwykonawców, wspólników czy nawet inwestorów.
Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się zaprezentować przykłady kilkudziesięciu firm o różnej skali: od jednoosobowych działalności aż po spółki z wielomilionowymi obrotami, które w swoich działaniach biznesowych oparły się właśnie na rekomendacjach. Chcemy nie tylko pokazać, w jaki sposób można to robić, ale przede wszystkim zainspirować do wdrożenia tego systemu w Twoim biznesie.
Projekt powstał z potrzeby wsparcia przedsiębiorców. W tym celu przeprowadziliśmy wywiady z przedstawicielami 52 biznesów. Bohaterowie na własnej skórze doświadczyli trudności związanych z budowaniem i rozwijaniem stabilnej firmy w Polsce, są więc źródłem praktycznej wiedzy, osadzonej w naszych realiach, którą w wielu wypadkach będziesz w stanie wykorzystywać.
Pokazujemy ich historie od początku: od małego warsztatu w garażu czy jednoosobowej firmy, w której właściciel pełni wszystkie funkcje, aż po dzisiejsze sukcesy. Dzięki temu dowiesz się, na co warto się przygotować i jak możesz sobie poradzić zarówno z nadchodzącymi momentami zwrotnymi, jak i kryzysami. Przeanalizujesz sytuacje, w jakich znajdowali się bohaterowie, podjęte przez nich decyzje i uzyskane efekty. Dostrzeżesz też, jaką rolę w sukcesie odegrał system rekomendacji i jak został wdrożony przez poszczególnych przedsiębiorców. Na końcu każdej opowieści znajdują się trzy rady biznesowe. To drogowskazy, które okazały się skuteczne i przyniosły pożądane rezultaty.
Książka przeznaczona jest dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać prowadzone przez siebie firmy. Zarówno dla tych, którzy dopiero zaczynają i którym rodzi się w głowach wiele pytań, jak i tych, którzy pewne trudności mają już za sobą, ale wciąż stoi przed nimi sporo nowych wyzwań. Przede wszystkim jest jednak dla osób, które jeszcze nie oparły swoich firm na rekomendacjach (lub nie wiedzą, jak to zrobić) i chcą bliżej się z nimi zapoznać.
Publikacji patronuje organizacja BNI, której jednym z założeń jest wspieranie przedsiębiorców w ich biznesowej codzienności. W ramach grupowych spotkań przedsiębiorcy nie tylko się poznają, ale również wzajemnie sobie pomagają, edukują się, podpowiadają sobie, podejmują współpracę czy nawiązują partnerstwa. To właśnie przedstawiciele sektora małych i średnich przedsiębiorstw są siłą napędową kraju. Generują blisko trzy czwarte PKB (72,3%) oraz zatrudniają przeszło dwie trzecie wszystkich zatrudnionych w sektorze przedsiębiorstw (68% zatrudnionych to ci, którzy pracują w MŚP). To jeden z powodów, dla których chcemy ich ze sobą łączyć, uczyć stosowania marketingu rekomendacji i wspierać na różnych etapach ich rozwoju biznesowego.
Do projektu zaprosiliśmy też członków siostrzanej organizacji CorporateConnections™, która zrzesza największych przedsiębiorców w Polsce: Rafała Brzoskę, Dawida Zielińskiego, Łukasza Nowaka i Macieja Łasia. Ich przykład pokazuje, że w dużym biznesie także warto korzystać z systemu rekomendacji i ma on nie mniejsze znaczenie.
Mamy nadzieję, że książka będzie dla Ciebie inspirująca!
Ryszard Chmura, Damian MaselZAKOŃCZENIE
Prowadzenie własnej firmy nie jest łatwym zadaniem. Pokonanie jednej przeszkody daje zwykle stabilizację tylko na pewien czas. Kolejne etapy rozwoju pociągają za sobą następne wyzwania i trudności. Zdarza się bowiem trafić na nieuczciwego kontrahenta, stracić milion złotych na zleceniu, zmierzyć się ze skutkami powodzi tysiąclecia czy też stać tuż na skraju bankructwa. Ważne jednak, jak się z takich sytuacji podnieść. Odniesienie sukcesu w trudnych okolicznościach wymaga determinacji i konsekwencji w działaniu. Jest jednak możliwe, co udowodnili bohaterowie tej książki.
Ich decyzje, często niełatwe, doprowadziły ich na szczyt, ale o utrzymanie tej pozycji nieustannie się starają poprzez wysoką jakość usług, modernizowanie swoich biznesów i wdrażanie innowacji. Przed nimi kolejne przeszkody, z którymi przyjdzie im się zmierzyć.
Zdobyte dotychczas doświadczenie z pewnością wpływa na to, w jaki sposób dziś funkcjonują i kierują swoimi przedsięwzięciami. Dlatego – jak pokazali – warto czerpać z ich historii wiedzę i inspirację do wprowadzania zmian w swoich firmach. To, co ich łączy, to nie tylko sukces. Jest to również nastawienie na rozwój, wspieranie innych biznesów i współpracę. A te wartości mogą wcielać w życie na gruncie organizacji BNI, z którą są związani.
Zgodnie potwierdzają, że współdziałanie to dobry sposób na usprawnienie swojej firmy, wprowadzenie jej na nowe tory i dynamiczny wzrost. To nie tylko szybsze i sprawniejsze pozyskiwanie zleceń, ale również więcej czasu na dopracowanie procesów wewnętrznych. Dzięki temu można działać wydajniej i otworzyć się na nowe inicjatywy. Organizacja BNI stała się dla nich ekosystemem, w którym zachodzi wzajemna wymiana: przedsiębiorcy dają coś od siebie i dostają wiele w zamian.
Przedstawione historie są tego dowodem. Wielokrotnie zaangażowanie w funkcjonowanie Grup BNI zaowocowało pozyskaniem intratnych zleceń, a tym samym realizacją założonych celów. Narodziły się nowe spółki i partnerstwa, a prowadzone działalności wzniosły się na wyższy poziom. Zbudowane relacje przyniosły obopólne korzyści i pozwoliły na snucie dalszych planów.
Jak mówi Ryszard Chmura – Prezes Zarządu BNI Polska – „rekomendacje to najlepszy sposób na rozwój biznesu”, a książka z pewnością jest tego dowodem. Zebrane w niej rady od przedsiębiorców to materiał, do którego warto systematycznie wracać. Niektóre wskazówki można wprost przełożyć i zastosować u siebie. To nie jest podręcznik. To zbiór inspiracji.Drogi Przedsiębiorco!
Mamy nadzieję, że przedstawione w książce historie zainspirowały Cię do tego, aby jeszcze skuteczniej wykorzystywać członkostwo w organizacji i współpracę z pozostałymi członkami grupy w celu skalowania swojego biznesu. Jeżeli zaś nie należysz do BNI, to przybliżyliśmy Ci, czym w praktyce jest marketing rekomendacji i dlaczego warto stosować go u siebie w firmie.
Jeśli chcesz poznać innych, ciekawych przedsiębiorców, takich jak bohaterzy 52 historii biznesowych, zapraszamy na otwarte spotkanie BNI w Twoim lub najbliższym mieście.