ABC CorelDRAW 2018 PL - ebook
ABC CorelDRAW 2018 PL - ebook
Weź w obroty CorelDRAW!
CorelDRAW jest programem, bez którego czasami wręcz trudno się obejść. Doceniają go zwłaszcza graficy, osoby wykonujące rysunki techniczne, projektanci i wszyscy ci, którym leży na sercu dobra jakość wyraźnych obrazów wykonanych wektorowo. Jeśli musisz zaprojektować coś, co ma być łatwo skalowalne, a dodatkowo chcesz mieć możliwość edycji pojedynczych obiektów w Twoim projekcie, nie znajdziesz nic lepszego niż CorelDRAW. Nowa wersja 2018 PL obfituje zresztą w interesujące efekty, pozwala pracować szybciej i w wygodniejszy sposób.
Ta książka pokaże Ci, jak łatwo rozpocząć pracę z tym programem. Zobacz, jak używać poleceń, pracować z obiektami, stosować narzędzia takie jak Uderzenie czy rysowanie symetryczne. Naucz się wykorzystywać różne możliwości edytowania i przekształcania obiektów, dodawania tekstu, tworzenia komiksów czy broszur. Sprawdź, jak wykonać precyzyjny rysunek techniczny, co robić, gdy masz do czynienia z bitmapą i do czego mogą posłużyć Ci warstwy. Odkryj nowości, takie jak Puentylizer czy Cień blokowy, naucz się używać fantastycznego PhotoCoctailu i baw się niesamowitymi efektami!
CorelDRAW - pierwszy do rysowania!
- Zapisywanie, otwieranie i drukowanie dokumentów
- Korzystanie z okien dokowanych
- Podstawy rysunku wektorowego
- Praca z tekstem i tabelami
- Precyzyjne rysowanie
- Edycja krzywych
- Modyfikacje obiektów
- Praca z bitmapami
- Efekty
- Warstwy
Spis treści
1. Wstęp 7
- Opis programu CorelDRAW 2018 7
- Co nowego w programie? 8
- Wymagania systemowe 12
- Różnice między rysunkiem rastrowym a wektorowym 12
2. Pierwsze kroki 17
- Uruchamianie programu 17
- Podstawowe terminy 21
- Wygląd ekranu 21
- Zapisywanie, otwieranie i drukowanie dokumentów 25
- Przydatne informacje 32
- Korzystanie z okien dokowanych 36
- Obszar roboczy 40
3. Podstawy rysunku wektorowego 47
- Rysowanie prostych obiektów 47
- Nadawanie obiektom kolorów 58
- Transformacje obiektów 61
- Tworzenie kopii obiektu 67
- Symbole 74
- Rysowanie symetryczne 79
- Kolejność obiektów 81
- Wybieranie obiektów 82
- Grupowanie obiektów 84
- Blokowanie obiektów 86
- Wyrównywanie i rozkładanie obiektów 87
- Zmiana kształtu obiektów 91
4. Praca z tekstem i tabelami 93
- Tekst 93
- Tabele 119
5. Wypełnienia i kontury 129
- Zmiana ustawień domyślnych 130
- Wypełnienie jednolite 131
- Wypełnienie tonalne 136
- Wypełnienie deseniem 139
- Wypełnienie teksturą 141
- Wypełnienie postscriptowe 142
- Kontury obiektów 144
- Interakcyjne wypełnienie 149
- Wypełnienie siatkowe 151
- Okno Właściwości obiektu 152
- Rozmieszczenie składowych linii przerywanej 153
- Szybkie wypełnianie części wspólnej 154
- Przekształcanie konturu w obiekt 155
- Paleta dokumentu 156
6. Rysowanie precyzyjne 159
- Linijki 161
- Siatka 163
- Prowadnice 165
- Prowadnice dynamiczne 167
- Prowadnice wyrównania 170
- Przyciąganie do obiektów 171
- Przyciąganie tekstu do siatki bazowej 174
7. Edycja krzywych 177
- Rysowanie linii 177
- Wymiary 187
- Łącznik 192
- Krzywe Béziera 193
- Zmiana kształtu krzywych 195
- Łączenie krzywych 200
- Zmiana kształtu obiektów 201
8. Modyfikacje obiektów 203
- Narzędzia kadrowania 203
- Narzędzia kształtu 207
- Kadrowanie 211
- Łączenie obiektów 216
- Kształtowanie 217
9. Praca z bitmapami 223
- Edycja grafiki rastrowej 223
- Trasowanie 229
10. Efekty 235
- Dopasowanie, transformacje i korekcja 236
- Metamorfoza 238
- Obrys 243
- Obwiednia 246
- Głębia 249
- Faza 256
- Soczewka 258
- PhotoCocktail 263
- Pointillizer 265
- Perspektywa 267
- Narzędzia efektów 268
- Przezroczystość 274
- Dopasowanie tekstu do ścieżki 278
- Obwiednia i oblewanie obiektów tekstem 281
11. Warstwy 285
- Menedżer obiektów 286
- Zarządzanie obiektami 287
- Warstwy 289
Skorowidz 297
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6195-9 |
Rozmiar pliku: | 11 MB |