Facebook - konwersja
  • promocja

Access 2013 PL. Kurs - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 listopada 2013
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Access 2013 PL. Kurs - ebook

Bazy danych? Z programem MS Access to nic trudnego!

  • Poznaj strukturę i sposób działania bazy danych w programie MS Access
  • Naucz się tworzyć, modyfikować i łączyć tabele oraz wypełniać je danymi
  • Dowiedz się, jak korzystać z kwerend, formularzy, raportów oraz makr

Przechowywanie danych i zarządzanie nimi to jedno z podstawowych zadań, do których wykorzystywane są komputery. Nic dziwnego — z wielkimi zbiorami informacji radzą sobie o wiele lepiej niż najsprawniejszy ludzki umysł, umożliwiając bardzo szybkie przeszukiwanie, sortowanie i filtrowanie danych. Wymagają one jednak odpowiedniego zarządzania i właśnie temu celowi służą systemy zarządzania bazami danych, takie jak Microsoft Access. Dzięki prostemu interfejsowi użytkownika, sporym możliwościom i integracji z pozostałymi aplikacjami wchodzącymi w skład pakietu Microsoft Office program ten stał się jednym z popularniejszych tego typu rozwiązań na świecie, a kolejne wersje MS Access wnoszą wiele nowych narzędzi i możliwości, ugruntowując jego pozycję wśród odbiorców.

Access 2013 PL. Kurs to podręcznik, który ułatwi Ci rozpoczęcie pracy z programem. Dzięki tej książce i zamieszczonym w niej ćwiczeniom nauczysz się zbierać, porządkować, analizować i udostępniać dane w internecie za pomocą systemu bazy danych firmy Microsoft i oferowanych przez niego narzędzi. Poznasz metodologię projektowania i implementacji bazy, ucząc się tworzenia tabel, łączenia ich i wypełniania danymi, a także sposoby wydobywania i modyfikowania informacji z bazy za pomocą kwerend, formularzy i raportów. Ponadto dowiesz się, jak zautomatyzować często wykonywane operacje przy użyciu makr, i odkryjesz tajniki pracy administratora bazy danych. Nauczysz się również, jak udostępniać bazę w sieci, korzystając z możliwości najnowszej wersji programu Access. Nie czekaj dłużej, pora zacząć pracę!

 
  • Podstawowe informacje o bazach danych i programie Access
  • Projektowanie i tworzenie tabel bazy danych
  • Modyfikowanie struktury obiektów bazy danych
  • Definiowanie relacji pomiędzy tabelami bazy
  • Automatyzacja pracy z danymi za pomocą kwerend
  • Ułatwianie dostępu do danych przy użyciu formularzy
  • Prezentacja danych z zastosowaniem raportów
  • Automatyzacja powtarzanych operacji za pomocą makr
  • Zarządzanie bazą danych programu Access
  • Udostępnianie baz za pośrednictwem sieci
 

Obierz kurs na bazy danych! Wkrocz w ich świat z programem MS Access!

 

Spis treści

Wstęp (9)

  • Jak powstaje baza danych? (10)
  • Dla kogo jest ta książka? (11)
  • Układ książki (12)
  • Przykłady (13)

Rozdział 1. Serwer baz danych, czyli do czego służy Microsoft Access (15)

  • Po co nam bazy danych? (15)
  • Instalacja programu Microsoft Access (17)
  • Zmiany zainstalowanego pakietu Office 2013 (20)
  • Aktualizacja starszej wersji pakietu Office (20)
  • Aktywacja i pierwsze uruchomienie programu (21)
  • Poznajemy środowisko systemu zarządzania bazami danych Access (24)
  • Tworzenie pustej bazy danych (25)
  • Zamykanie bazy danych (26)
  • Kopiowanie pliku bazy danych (27)
  • Zmiana domyślnej wersji bazy danych (28)
  • Kompilacja bazy danych (29)
  • Podsumowanie (31)

Rozdział 2. Przykładowa baza danych, czyli jak wykorzystać możliwości programu Access (33)

  • Jak pracować z bazami danych programu Microsoft Access? (33)
  • Otwieranie istniejącej bazy danych (34)
  • Wyszukiwanie plików bazy danych (35)
  • Otwieranie baz danych wcześniejszych wersji programu Access (37)
  • Udostępnianie pliku bazy danych (39)
  • Tworzenie bazy danych na podstawie szablonu Northwind (40)
  • Poznajemy przykładową bazę danych Northwind (41)
  • Przydatne skróty klawiszowe (48)
  • Dodawanie zaufanych lokalizacji plików bazodanowych (49)
  • Konwertowanie bazy danych do starszego formatu (50)
  • Podział bazy danych (50)
  • Konfiguracja podzielonych baz danych (52)
  • Podsumowanie (53)

Rozdział 3. Projektowanie i tworzenie tabel, czyli jak przechowywać informacje w bazie danych (55)

  • Jak zbudowane są tabele? (55)
  • Szybki start - określamy dane elementarne (57)
  • Pola obliczeniowe (61)
  • Tworzymy tabelę poprzez wprowadzanie przykładowych danych (63)
  • Tworzymy tabelę poprzez import zewnętrznych danych (65)
  • Konfigurujemy właściwości kolumn w widoku arkusza danych (68)
  • Tworzenie tabel w widoku projektu (70)
  • Definiujemy klucz podstawowy (75)
  • Typy danych programu Microsoft Access (78)
  • Reguły sprawdzania poprawności (warunki, które muszą spełniać dane zapisane w tabeli) (83)
  • Podsumowanie (88)

Rozdział 4. Modyfikowanie tabel i przenoszenie danych, czyli jak zmienić strukturę tabel oraz importować lub eksportować dane (89)

  • Jak zarządzać obiektami bazy danych? (89)
  • Zmiana nazwy tabeli (90)
  • Kopiowanie tabeli (93)
  • Usuwanie tabeli (94)
  • Ukrywanie tabeli (95)
  • Dodawanie kolumn do tabeli (97)
  • Dodawanie reguły poprawności odwołującej się do kilku kolumn (98)
  • Zmiana definicji istniejącej kolumny (99)
  • Usuwanie wybranych kolumn (101)
  • Automatyczne wprowadzanie zmian w powiązanych obiektach (102)
  • Narzędzia programu Access zapobiegające zapisywaniu w tabelach błędnych danych (103)
  • Eksportowanie danych z tabeli (105)
  • Importowanie danych z innych programów (106)
  • Podsumowanie (109)

Rozdział 5. Łączenie tabel, czyli do czego służą relacje (111)

  • Jak podzielić przechowywane w bazie informacje między odpowiednie tabele? (111)
  • Łączenie tabel za pomocą relacji typu jeden do jednego (114)
  • Łączenie tabel za pomocą relacji typu jeden do wielu (120)
  • Łączenie tabel relacją typu wiele do wielu za pomocą pola wielowartościowego (123)
  • Łączenie tabel za pomocą relacji typu wiele do wielu (125)
  • Diagram E/R przykładowej bazy danych Northwind (128)
  • Tworzymy projekt przykładowej bazy danych (130)
  • Tabele słownikowe (132)
  • Tabele podrzędne (133)
  • Tabela nadrzędna (134)
  • Tabela łącznikowa (136)
  • Korzystanie z tabeli łącznikowej (138)
  • Określamy więzy integralności danych zapisanych w połączonych tabelach (140)
  • Wprowadzanie przykładowych danych (142)
  • Usuwanie relacji (144)
  • Modyfikowanie połączonych tabel (147)
  • Podsumowanie (148)

Rozdział 6. Kwerendy, czyli jak zautomatyzować pracę z danymi (149)

  • Do czego służą kwerendy? (149)
  • Pobieranie wszystkich danych z tabeli (151)
  • Wybieranie kolumn z tabeli (153)
  • Tworzenie wyrażeń (154)
  • Porządkowanie pobranych danych (157)
  • Sortowanie danych (159)
  • Ograniczanie liczby zwracanych wierszy (160)
  • Wyszukiwanie duplikatów (161)
  • Wybieranie danych na podstawie prostego warunku logicznego (163)
  • Operatory porównania (165)
  • Wybieranie danych na podstawie złożonego warunku logicznego (166)
  • Zwracanie danych z dwóch połączonych tabel za pomocą kreatora (167)
  • Zwracanie danych z wielu połączonych tabel (168)
  • Zwracanie danych z tabel połączonych za pośrednictwem pól wielowartościowych (170)
  • Uwzględnianie niepasujących wierszy z połączonych tabel (171)
  • Dodawanie podsumowań (173)
  • Zliczanie danych (174)
  • Grupowanie danych (175)
  • Kwerendy krzyżowe (176)
  • Usuwanie wybranych danych (179)
  • Dodawanie danych (180)
  • Modyfikowanie wybranych danych (182)
  • Podsumowanie (183)

Rozdział 7. Formularze, czyli jak ułatwić użytkownikom dostęp do danych (185)

  • W jakim celu tworzymy formularze? (185)
  • Szybki start z gotowymi częściami aplikacji (186)
  • Automatycznie tworzymy formularze związane z wybraną tabelą (189)
  • Budowa formularzy powiązanych z tabelami (192)
  • Wyszukujemy, filtrujemy i usuwamy dane (193)
  • Kreator formularzy - tworzymy formularz powiązany z wybraną tabelą (196)
  • Kreator formularzy - tworzymy formularz związany z połączonymi tabelami (197)
  • Poznajemy motywy i formularze nawigacyjne (199)
  • Zmiana właściwości formularza (200)
  • Formularz do przeglądania danych (204)
  • Tworzymy formularz z podformularzem (205)
  • Korzystanie z formularza z podformularzem (208)
  • Panel przełączania jako przykład formularza niezwiązanego z żadną tabelą użytkownika (209)
  • Poznajemy zależności pomiędzy obiektami bazy danych (213)
  • Podsumowanie (214)

Rozdział 8. Raporty, czyli jak zaprezentować dane (215)

  • Do czego służą raporty? (215)
  • Instalacja drukarki w systemie Windows 7 (216)
  • Tworzymy autoraport (218)
  • Kreator raportów - tworzymy raport powiązany z wybraną tabelą (219)
  • Kreator raportów - tworzymy raport powiązany z wieloma tabelami (221)
  • Kreator raportów - tworzymy raport powiązany z kwerendą (222)
  • Dodajemy podsumowania do stopki raportu (224)
  • Raport grupujący dane (228)
  • Dodajemy dodatkowe poziomy grupowania danych (230)
  • Wizualizacje i formatowanie warunkowe (232)
  • Tworzenie filtrów ograniczających prezentowane dane (233)
  • Podsumowanie (236)

Rozdział 9. Makra, czyli jak zautomatyzować regularnie wykonywane operacje (237)

  • Jak zautomatyzować pracę użytkownika za pomocą makr? (237)
  • Tworzymy najprostsze makropolecenie (238)
  • Makro składające się z dwóch akcji (240)
  • Makro składające się z wielu akcji (241)
  • Modyfikowanie makra (243)
  • Makra danych (244)
  • Uruchamiamy makro z poziomu formularza (247)
  • Wykonywanie makra krok po kroku (250)
  • Makro eksportujące dane z wybranej tabeli (251)
  • Przykładowe makro wysyłające wiadomości e-mail (252)
  • Podsumowanie (254)

Rozdział 10. Zarządzanie bazą, czyli na czym polega praca administratora baz danych (255)

  • Jak zapewnić wydajną pracę użytkownikom programu Access? (255)
  • Tworzymy dokumentację bazy (256)
  • Konfigurujemy system zarządzania bazami danych Access (259)
  • Właściwości pliku bazy danych (266)
  • Kompaktowanie bazy danych (267)
  • Tworzymy kopię bazy danych (268)
  • Odtwarzamy bazę po awarii (269)
  • Optymalizacja wydajności bazy (269)
  • Zabezpieczamy dane przechowywane w bazie (271)
  • Podsumowanie (273)

Rozdział 11. Aplikacje sieci Web i Office 365, czyli jak udostępnić bazy danych (275)

  • Usługa Office 365 (275)
  • Zakładamy subskrypcję Office 365 (276)
  • Aplikacje SharePoint (278)
  • Tworzymy pustą aplikację sieci Web (279)
  • Tworzymy tabelę na podstawie szablonu (281)
  • Tworzymy tabelę poprzez import danych (283)
  • Tworzymy własną tabelę (284)
  • Tworzymy relacje (284)
  • Tworzymy kwerendy (286)
  • Modyfikujemy widoki (287)
  • Dodajemy kontrolki do widoków bazy danych sieci Web (289)
  • Konfigurujemy bazę danych sieci Web (291)
  • Podsumowanie (292)

Dodatek A Odpowiedzi do zadań (293)

  • Odpowiedzi do rozdziału 1. (293)
  • Odpowiedzi do rozdziału 2. (295)
  • Odpowiedzi do rozdziału 3. (296)
  • Odpowiedzi do rozdziału 4. (297)
  • Odpowiedzi do rozdziału 5. (298)
  • Odpowiedzi do rozdziału 6. (299)
  • Odpowiedzi do rozdziału 7. (300)
  • Odpowiedzi do rozdziału 8. (301)
  • Odpowiedzi do rozdziału 9. (302)
  • Odpowiedzi do rozdziału 10. (302)
  • Odpowiedzi do rozdziału 11. (304)
Kategoria: Bazy danych
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8821-0
Rozmiar pliku: 16 MB

BESTSELLERY

Kategorie: