Access 2016 PL. Kurs - ebook
Access 2016 PL. Kurs - ebook
Nie przegrzewaj mózgu — wrzuć dane do bazy!
- System zarządzania bazami danych, czyli jak zorientować się, o co chodzi w Accessie
- Wpisywanie i wyszukiwanie informacji, czyli jak sensownie korzystać z bazy danych
- Zarządzanie i udostępnianie, czyli jak przejść na wyższy poziom obsługi swoich baz danych
Ta książka pomoże Ci w mig opanować obsługę Accessa 2016 PL. Dowiesz się z niej, dlaczego warto stworzyć swoją bazę danych, jak działa taka baza i jak wyglądają tabele. Odkryjesz, jak wpisywać i zmieniać dane, tworzyć połączenia między tabelami i konstruować zapytania podczas wyszukiwania konkretnych informacji. Zobaczysz, do czego służą formularze i raporty, a także nauczysz się pisać makra automatyzujące skomplikowane operacje. Co więcej, zrozumiesz, na czym polega odpowiedzialne zarządzanie bazą danych i jak udostępnić ją w sieci. Sprawdź, na ile taka baza może ułatwić Ci codzienne życie!
- Serwer baz danych, czyli do czego służy Microsoft Access
- Bazy danych, czyli jak pracować z plikami programu Access
- Projektowanie i tworzenie tabel, czyli jak przechowywać informacje w bazie danych
- Modyfikowanie tabel, czyli jak zmienić strukturę obiektów bazy danych
- Łączenie tabel, czyli do czego służą relacje
- Kwerendy, czyli jak zautomatyzować pracę z danymi
- Formularze, czyli jak ułatwić użytkownikom dostęp do danych
- Raporty, czyli jak zaprezentować dane
- Makra, czyli jak zautomatyzować regularnie wykonywane operacje
- Zarządzanie bazą, czyli na czym polega praca administratora baz danych
- Aplikacje sieci Web i Office 365, czyli jak udostępnić bazy danych
Access 2016 PL — system baz danych dla zapracowanych!
Spis treści
Wstęp (9)
- Jak powstaje baza danych? (11)
- Projektowanie bazy danych (11)
- Programowanie bazy danych (12)
- Dla kogo jest ta książka? (13)
- Układ książki (13)
- Przykłady (15)
Rozdział 1. Serwer baz danych, czyli do czego służy Microsoft Access (17)
- Po co nam bazy danych? (17)
- Instalacja programu Microsoft Access (19)
- Naprawa i odinstalowanie pakietu Office 2016 (21)
- Aktywacja i pierwsze uruchomienie programu (22)
- Poznajemy środowisko systemu zarządzania bazami danych Access (23)
- Tworzenie pustej bazy danych (25)
- Zamykanie bazy danych (26)
- Kopiowanie pliku bazy danych (27)
- Zmiana domyślnej wersji bazy danych (28)
- Kompilacja bazy danych (29)
- Podsumowanie (30)
Rozdział 2. Przykładowa baza danych, czyli jak wykorzystać możliwości programu Access (31)
- Jak pracować z bazami danych programu Microsoft Access? (31)
- Otwieranie istniejącej bazy danych (32)
- Wyszukiwanie plików bazy danych (33)
- Otwieranie baz danych wcześniejszych wersji programu Access (35)
- Udostępnianie pliku bazy danych (36)
- Tworzenie bazy danych na podstawie szablonu Northwind (38)
- Poznajemy przykładową bazę danych Northwind (39)
- Przydatne skróty klawiszowe (47)
- Dodawanie zaufanych lokalizacji plików bazodanowych (48)
- Konwertowanie bazy danych na starszy format (49)
- Podział bazy danych (49)
- Konfiguracja podzielonych baz danych (51)
- Podsumowanie (52)
Rozdział 3. Projektowanie i tworzenie tabel, czyli jak przechowywać informacje w bazie danych (53)
- Jak są zbudowane tabele? (53)
- Szybki start - określamy dane elementarne (55)
- Pola obliczeniowe (60)
- Tworzymy tabelę poprzez wprowadzanie przykładowych danych (61)
- Tworzymy tabelę poprzez import zewnętrznych danych (63)
- Konfigurujemy właściwości kolumn w widoku arkusza danych (66)
- Tworzenie tabel w widoku projektu (68)
- Definiujemy klucz podstawowy (74)
- Typy danych programu Microsoft Access (78)
- Reguły sprawdzania poprawności (warunki, które muszą spełniać dane zapisane w tabeli) (82)
- Podsumowanie (87)
Rozdział 4. Modyfikowanie tabel i przenoszenie danych, czyli jak zmienić strukturę tabel oraz importować lub eksportować dane (89)
- Jak zarządzać obiektami bazy danych? (89)
- Zmiana nazwy tabeli (90)
- Kopiowanie tabeli (93)
- Usuwanie tabeli (94)
- Ukrywanie tabeli (95)
- Dodawanie kolumn do tabeli (97)
- Dodawanie reguły poprawności odwołującej się do kilku kolumn (98)
- Zmiana definicji istniejącej kolumny (99)
- Usuwanie wybranych kolumn (101)
- Automatyczne wprowadzanie zmian w powiązanych obiektach (102)
- Narzędzia programu Access zapobiegające zapisywaniu w tabelach błędnych danych (104)
- Eksportowanie danych z tabeli (105)
- Importowanie danych z innych programów (107)
- Podsumowanie (110)
Rozdział 5. Łączenie tabel, czyli do czego służą relacje (111)
- Jak podzielić przechowywane w bazie informacje między odpowiednie tabele? (111)
- Łączenie tabel za pomocą relacji typu jeden do jednego (114)
- Łączenie tabel za pomocą relacji typu jeden do wielu (119)
- Łączenie tabel relacją typu wiele do wielu za pomocą pola wielowartościowego (122)
- Łączenie tabel za pomocą relacji typu wiele do wielu (125)
- Diagram E/R przykładowej bazy danych Northwind (129)
- Tworzymy projekt przykładowej bazy danych (130)
- Tabele słownikowe (133)
- Tabele podrzędne (134)
- Tabela nadrzędna (135)
- Tabela łącznikowa (137)
- Korzystanie z tabeli łącznikowej (139)
- Określamy więzy integralności danych zapisanych w połączonych tabelach (141)
- Wprowadzanie przykładowych danych (144)
- Usuwanie relacji (145)
- Modyfikowanie połączonych tabel (148)
- Podsumowanie (149)
Rozdział 6. Kwerendy, czyli jak zautomatyzować pracę z danymi (151)
- Do czego służą kwerendy? (151)
- Pobieranie wszystkich danych z tabeli (153)
- Wybieranie kolumn z tabeli (154)
- Tworzenie wyrażeń (155)
- Porządkowanie pobranych danych (160)
- Sortowanie danych (161)
- Ograniczanie liczby zwracanych wierszy (162)
- Wyszukiwanie duplikatów (163)
- Wybieranie danych na podstawie prostego warunku logicznego (165)
- Operatory porównania (167)
- Wybieranie danych na podstawie złożonego warunku logicznego (168)
- Zwracanie danych z dwóch połączonych tabel za pomocą kreatora (169)
- Zwracanie danych z wielu połączonych tabel (170)
- Zwracanie danych z tabel połączonych za pośrednictwem pól wielowartościowych (172)
- Uwzględnianie niepasujących wierszy z połączonych tabel (173)
- Dodawanie podsumowań (174)
- Zliczanie danych (176)
- Grupowanie danych (177)
- Kwerendy krzyżowe (179)
- Usuwanie wybranych danych (181)
- Dodawanie danych (182)
- Modyfikowanie wybranych danych (185)
- Podsumowanie (186)
Rozdział 7. Formularze, czyli jak ułatwić użytkownikom dostęp do danych (187)
- W jakim celu tworzymy formularze? (187)
- Szybki start z gotowymi częściami aplikacji (188)
- Automatycznie tworzymy formularze związane z wybraną tabelą (191)
- Budowa formularzy powiązanych z tabelami (194)
- Wyszukujemy, filtrujemy i usuwamy dane (196)
- Kreator formularzy - tworzymy formularz powiązany z wybraną tabelą (198)
- Kreator formularzy - tworzymy formularz związany z połączonymi tabelami (199)
- Poznajemy motywy i formularze nawigacyjne (201)
- Zmiana właściwości formularza (202)
- Formularz do przeglądania danych (206)
- Tworzymy formularz z podformularzem (207)
- Korzystanie z formularza z podformularzem (211)
- Panel przełączania jako przykład formularza niezwiązanego z żadną tabelą użytkownika (212)
- Poznajemy zależności pomiędzy obiektami bazy danych (215)
- Podsumowanie (216)
Rozdział 8. Raporty, czyli jak zaprezentować dane (217)
- Do czego służą raporty? (217)
- Instalacja drukarki w systemie Windows 7 (218)
- Tworzymy autoraport (220)
- Kreator raportów - tworzymy raport powiązany z wybraną tabelą (221)
- Kreator raportów - tworzymy raport powiązany z wieloma tabelami (223)
- Kreator raportów - tworzymy raport powiązany z kwerendą (224)
- Dodajemy podsumowania do stopki raportu (226)
- Raport grupujący dane (230)
- Dodajemy dodatkowe poziomy grupowania danych (232)
- Wizualizacje i formatowanie warunkowe (234)
- Tworzenie filtrów ograniczających prezentowane dane (235)
- Podsumowanie (238)
Rozdział 9. Makra, czyli jak zautomatyzować regularnie wykonywane operacje (239)
- Jak zautomatyzować pracę użytkownika za pomocą makr? (239)
- Tworzymy najprostsze makropolecenie (240)
- Makro składające się z dwóch akcji (242)
- Makro składające się z wielu akcji (243)
- Modyfikowanie makra (245)
- Makra danych (246)
- Uruchamiamy makro z poziomu formularza (249)
- Wykonywanie makra krok po kroku (251)
- Makro eksportujące dane z wybranej tabeli (252)
- Przykładowe makro wysyłające wiadomości e-mail (254)
- Podsumowanie (256)
Rozdział 10. Zarządzanie bazą, czyli na czym polega praca administratora baz danych (257)
- Jak zapewnić wydajną pracę użytkownikom programu Access? (257)
- Tworzymy dokumentację bazy (258)
- Konfigurujemy system zarządzania bazami danych Access (261)
- Właściwości pliku bazy danych (269)
- Kompaktowanie bazy danych (270)
- Tworzymy kopię bazy danych (270)
- Odtwarzamy bazę po awarii (271)
- Optymalizacja wydajności bazy (272)
- Zabezpieczamy dane przechowywane w bazie (273)
- Podsumowanie (275)
Rozdział 11. Aplikacje sieci Web i Office 365, czyli jak udostępnić bazy danych (277)
- Usługa Office 365 (277)
- Zakładamy subskrypcję Office 365 (278)
- Aplikacje SharePoint (280)
- Tworzymy pustą aplikację sieci Web (282)
- Tworzymy tabelę na podstawie szablonu (283)
- Tworzymy tabele poprzez import danych (285)
- Tworzymy własną tabelę (287)
- Tworzymy relacje (287)
- Tworzymy kwerendy (289)
- Modyfikujemy widoki (290)
- Dodajemy kontrolki do widoków bazy danych sieci Web (292)
- Konfigurujemy bazę danych sieci Web (294)
- Podsumowanie (295)
Dodatek A. Odpowiedzi do zadań (297)
Kategoria: | Bazy danych |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2636-1 |
Rozmiar pliku: | 18 MB |