Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik - ebook
Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik - ebook
Adobe After Effects CC jest bardzo chętnie wykorzystywany przez montażystów, projektantów stron internetowych, ekspertów od efektów specjalnych oraz twórców filmowych i telewizyjnych do cyfrowego udoskonalania filmów. Umożliwia komponowanie warstw na wiele rozmaitych sposobów, dołączanie wyrafinowanych efektów wizualnych oraz dźwiękowych, a także animowanie zarówno obiektów, jak i efektów specjalnych. To dość złożone narzędzie, ale jego opanowanie pozwala uzyskać wspaniałe rezultaty!
Książka, którą trzymasz w dłoni, to oficjalny materiał szkoleniowy firmy Adobe. Składa się z czternastu lekcji — każda z nich zawiera niezastąpione wskazówki, przydatne dla początkujących i doświadczonych użytkowników programu Adobe After Effects. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą ci opanować zarówno najbardziej podstawowe, jak i wyrafinowane funkcje oprogramowania. To znakomity punkt wyjścia do swobodnego eksperymentowania. Będziesz mieć także możliwość korzystania z plików z materiałami do ćwiczeń.
Dzięki temu podręcznikowi:
- zapoznasz się z programem Adobe After Effects CC i praktycznie natychmiast rozpoczniesz pracę
- nauczysz się korzystać z warstw i masek oraz pracować na tekście
- dowiesz się, jak tworzyć efekty specjalne, korygować kolory i dodawać ścieżkę dźwiękową
- nauczysz się tworzyć obiekty 3D, pracować na warstwach, modyfikować kolory i oświetlenie
- zaczniesz stosować zaawansowane techniki edycji, tworzyć kompozycje i precyzyjnie je animować
- nauczysz się renderować filmy i publikować materiały wyjściowe
Adobe After Effects: piorunujące efekty specjalne!
Spis treści
Wprowadzenie (1)
- Kilka słów o książce (1)
- Wymagania (1)
- Instalacja programów After Effects i Bridge (2)
- Optymalizacja wydajności (2)
- Przywracanie ustawień domyślnych (2)
- Kopiowanie plików z lekcjami (3)
- Jak korzystać z lekcji (4)
- Dodatkowe zasoby (4)
- Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe (5)
ROZDZIAŁ 1. Zapoznanie się z tokiem pracy (8)
- Obszar roboczy programu After Effects (10)
- Rozpoczynanie pracy (11)
- Tworzenie projektu i importowanie materiałów (11)
- Tworzenie kompozycji i rozmieszczanie warstw (15)
- Warstwy (18)
- Przybornik (19)
- Dodawanie efektów i zmienianie właściwości warstwy (19)
- Animowanie kompozycji (26)
- Panel Timeline (oś czasu) (27)
- Animowanie tekstu za pomocą szablonów (29)
- Kod czasowy i czas trwania (30)
- Podgląd wykonanej pracy (33)
- Optymalizacja działania programu After Effects (35)
- Renderowanie i eksportowanie kompozycji (35)
- Dostosowywanie przestrzeni roboczej (36)
- Zmienianie jasności interfejsu użytkownika (37)
- Dodatkowe źródła informacji o After Effects (38)
- Pytania kontrolne (39)
ROZDZIAŁ 2. Tworzenie prostej animacji z użyciem efektów i szablonów (40)
- Rozpoczynamy pracę (42)
- Importowanie materiałów za pomocą programu Bridge (43)
- Tworzenie kompozycji (45)
- Praca z zaimportowanymi warstwami Illustratora (48)
- Dodawanie efektów do warstwy (49)
- Dodawanie efektów i sterowanie nimi (50)
- Dodawanie szablonu animacji (52)
- Podgląd działania efektów (54)
- Dodawanie przezroczystości (55)
- Renderowanie kompozycji (56)
- Pytania kontrolne (59)
ROZDZIAŁ 3. Animowanie tekstu (60)
- Rozpoczynamy pracę (62)
- Warstwy tekstowe (64)
- Instalowanie fontów z biblioteki Typekit (64)
- Tworzenie i formatowanie tekstu punktowego (67)
- Korzystanie z szablonu animacji tekstu (69)
- Animowanie za pomocą klatek kluczowych skalowania (72)
- Animowanie z użyciem relacji dziedziczenia (74)
- Warstwa-rodzic i warstwa-potomek (75)
- Animowanie tekstu zaimportowanego z Photoshopa (76)
- Animowanie odległości między literami (79)
- Animowanie przezroczystości tekstu (81)
- Korzystanie z grup animatorów tekstu (82)
- Grupy animatorów tekstu (82)
- Animowanie położenia warstwy (85)
- Synchronizowanie animacji warstw (87)
- Dodawanie rozmycia ruchu (88)
- Pytania kontrolne (89)
ROZDZIAŁ 4. Warstwy kształtu (90)
- Rozpoczynamy pracę (92)
- Tworzenie warstwy kształtu (94)
- Tworzenie własnych kształtów (98)
- Powielanie kształtów (100)
- Powielanie i modyfikowanie kompozycji (103)
- Ustawianie warstw z użyciem funkcji przyciągania (104)
- Wstawianie kompozycji do projektu 3D (107)
- Prace wykończeniowe (111)
- Zadanie dodatkowe (112)
- Pytania kontrolne (113)
ROZDZIAŁ 5. Animowanie prezentacji multimedialnej (114)
- Rozpoczynamy pracę (116)
- Korzystanie z bibliotek Creative Cloud w programie After Effects (117)
- Tworzenie kompozycji (118)
- Dopasowywanie punktów zaczepienia (119)
- Łączenie warstw przy użyciu relacji dziedziczenia (120)
- Prekomponowanie warstw (122)
- Kluczowanie ścieżki ruchu (124)
- Animowanie pozostałych elementów (128)
- Efekty specjalne (132)
- Warstwy jednolitego koloru (134)
- Animowanie warstw prekomponowanych (135)
- Animowanie tła (138)
- Dodawanie ścieżki dźwiękowej (139)
- Obsługiwane formaty plików dźwiękowych (139)
- Edycja plików audio w programie Adobe Audition (140)
- Pytania kontrolne (141)
ROZDZIAŁ 6. Animowanie warstw (142)
- Rozpoczynamy pracę (144)
- Przygotowywanie warstwowych plików Photoshopa (146)
- Style warstw w Photoshopie (147)
- Symulowanie zmian oświetlenia (148)
- Wyrażenia (150)
- Powielanie animacji za pomocą narzędzia Pick Whip (150)
- Animowanie ruchu elementów pejzażu (152)
- Prekomponowanie i maskowanie warstw (156)
- Maski ścieżek oraz maski ruchome (157)
- Animowanie cieni (160)
- Dodawanie efektu Lens Flare (162)
- Animowanie zegara (164)
- Renderowanie animacji (165)
- Remapping czasu kompozycji (166)
- Pytania kontrolne (173)
ROZDZIAŁ 7. Praca z maskami (174)
- Maski (176)
- Rozpoczynamy pracę (176)
- Tworzenie maski za pomocą pióra (178)
- Edycja maski (178)
- Tryby masek (179)
- Tworzenie maski Béziera (182)
- Zmiękczanie krawędzi maski (182)
- Zastępowanie zawartości maski (183)
- Przybliżanie i przesuwanie widoku metodą dotykową (184)
- Dodawanie odbić (186)
- Tworzenie winiety (190)
- Stosowanie narzędzi Rectangle i Ellipse (192)
- Ustalanie zależności czasowych (192)
- Wskazówki dotyczące tworzenia masek (193)
- Przycinanie zakresu roboczego (194)
- Pytania kontrolne (195)
ROZDZIAŁ 8. Zniekształcanie obiektów za pomocą narzędzi Puppet (196)
- Rozpoczynamy pracę (198)
- Omówienie narzędzi Puppet (202)
- Dodawanie pinezek deformacyjnych (202)
- Definiowanie obszarów nakładania (204)
- Usztywnianie obszaru (205)
- Animowanie pozycji pinezek (206)
- Ściskanie i rozciąganie (206)
- Nagrywanie animacji (210)
- Pytania kontrolne (211)
ROZDZIAŁ 9. Pędzel rotoskopowy (212)
- Kilka słów o rotoskopii (214)
- Rozpoczynamy pracę (214)
- Używanie programów Premiere Pro i After Effects (216)
- Wyznaczanie brzegu segmentacji (216)
- Dopracowanie maski warstwy (223)
- Efekty Refine Soft Matte i Refine Hard Matte (225)
- Zamrażanie efektów działania narzędzia Roto Brush (225)
- Modyfikacja tła (226)
- Dodawanie animowanego tekstu (228)
- Tworzenie pliku wyjściowego (230)
- Zadanie dodatkowe (231)
- Pytania kontrolne (233)
ROZDZIAŁ 10. Korekcja kolorów (234)
- Rozpoczynamy pracę (236)
- Podgląd projektu na monitorze wideo (238)
- Ustawianie balansu kolorów (239)
- Korekcja kolorów za pomocą efektu Color Finesse 3 (241)
- Zmiana tła (244)
- Korekcja koloru chmur (249)
- Śledzenie ruchu chmur (250)
- Wymiana nieba w drugim klipie (251)
- Gradacja kolorów (255)
- Zadanie dodatkowe (259)
- Pytania kontrolne (261)
ROZDZIAŁ 11. Budowanie trójwymiarowego obiektu (262)
- Rozpoczynamy pracę (264)
- Tworzenie tekstu 3D (265)
- Widoki 3D (267)
- Importowanie tła (269)
- Wstawianie źródeł światła (270)
- Dodawanie kamery (273)
- Pozycjonowanie warstw (275)
- Dodawanie warstwy tekstowej (276)
- Praca z aplikacją Cinema 4D Lite (277)
- Pytania kontrolne (287)
ROZDZIAŁ 12. Analizator ruchów kamery (288)
- Kilka słów na temat efektu 3D Camera Tracker (290)
- Rozpoczynamy pracę (290)
- Likwidowanie zniekształceń wywołanych efektem rolling shutter (292)
- Analizowanie ruchu w zarejestrowanym materiale (293)
- Tworzenie płaszczyzny podłoża, kamery i pierwszego tekstu (294)
- Tworzenie realistycznych cieni (299)
- Wprowadzanie światła otaczającego (301)
- Tworzenie dodatkowych elementów tekstowych (302)
- Przypinanie warstwy do płaszczyzny za pomocą obiektu zerowego (304)
- Animowanie elementów tekstowych (306)
- Dopasowywanie głębi ostrości (308)
- Renderowanie kompozycji (309)
- Pytania kontrolne (311)
ROZDZIAŁ 13. Zaawansowane techniki edycji (312)
- Rozpoczynamy pracę (314)
- Stosowanie efektu Warp Stabilizer VFX (314)
- Skalowanie dwusześcienne (315)
- Ustawienia efektu Warp Stabilizer VFX (317)
- Jednopunktowe śledzenie ruchu (319)
- Dryfowanie punktu śledzenia (323)
- Przesuwanie i skalowanie punktów śledzenia (324)
- Śledzenie wielopunktowe (325)
- mocha dla After Effects (329)
- Tworzenie systemu cząsteczkowego (330)
- Właściwości efektu Particle Systems II (332)
- Obrazy o rozszerzonym zakresie tonalnym (HDR) (339)
- Wykorzystywanie efektu Timewarp do retimingu odtwarzania (340)
- Pytania kontrolne (345)
ROZDZIAŁ 14. Renderowanie i tworzenie plików wyjściowych (346)
- Rozpoczynamy pracę (348)
- Tworzenie szablonów renderingu (349)
- Kompresja (353)
- Eksportowanie za pomocą panelu Render Queue (354)
- Przygotowywanie filmów dla urządzeń przenośnych (356)
- Renderowanie filmów przy użyciu aplikacji Adobe Media Encoder (357)
- Dostosowanie filmu do potrzeb telewizyjnych (360)
- Pytania kontrolne (363)
DODATEK. Ogólne skróty klawiszowe (365)
Skorowidz (366)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2542-5 |
Rozmiar pliku: | 22 MB |