- promocja
Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II - ebook
Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II - ebook
Adobe After Effects CC służy do tworzenia kompozycji, animacji i efektów specjalnych. Umożliwia korzystanie z warstw na wiele rozmaitych sposobów, dołączanie wyrafinowanych efektów wizualnych oraz dźwiękowych, a także animowanie obiektów i efektów specjalnych. Jest ulubionym narzędziem wykorzystywanym przez montażystów, twórców filmów, projektantów stron internetowych i ekspertów od efektów specjalnych do cyfrowego udoskonalania filmów, jak również do cyfrowej postprodukcji filmów kinowych, telewizyjnych, DVD oraz przeznaczonych do publikacji w sieci. Opanowanie tego narzędzia pozwala na uzyskiwanie spektakularnych wyników!
Ta książka jest oficjalnym materiałem szkoleniowym firmy Adobe, jednym z najlepszych dostępnych na rynku. Została przejrzana i zaktualizowana pod kątem najnowszej wersji oprogramowania. Składa się z piętnastu lekcji, a każda z nich zawiera niezastąpione wskazówki, przydatne dla początkujących i doświadczonych użytkowników programu Adobe After Effects. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą w opanowaniu zarówno najbardziej podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Znalazły się tu również wskazówki przydatne w korzystaniu z nowości dostępnych w najnowszej wersji aplikacji. To znakomity punkt wyjścia do nauki, doskonalenia warsztatu oraz do swobodnego eksperymentowania.
W tej książce:
- przygotowanie się do pracy z programem Adobe After Effects CC i tworzenie animacji
- korzystanie z warstw i masek oraz praca z tekstem
- efekty specjalne, korekcja kolorów i dodawanie ścieżki dźwiękowej
- obiekty 3-D, modyfikacja oświetlenia, precyzyjna animacja kompozycji
- renderowanie filmu i publikacja materiału wyjściowego
Adobe After Effects: doceniany przez najlepszych!
Spis treści
WPROWADZENIE (1)
- Kilka słów o książce (1)
- Wymagania (2)
- Instalacja programów After Effects i Bridge (2)
- Optymalizacja wydajności (2)
- Przywracanie ustawień domyślnych (3)
- Przygotowanie plików z lekcjami (4)
- Jak korzystać z lekcji (5)
- Dodatkowe zasoby (6)
- Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe (7)
1. ZAPOZNANIE SIĘ Z TOKIEM PRACY (8)
- Obszar roboczy programu After Effects (10)
- Rozpoczynanie pracy (11)
- Tworzenie projektu i importowanie materiałów (11)
- Tworzenie kompozycji i rozmieszczanie warstw (15)
- Warstwy (17)
- Dodawanie efektów i zmienianie właściwości warstwy (18)
- Animowanie kompozycji (22)
- Przybornik (25)
- Kod czasowy i czas trwania (26)
- Panel Timeline (oś czasu) (27)
- Podgląd wykonanej pracy (30)
- Optymalizacja działania programu After Effects (32)
- Renderowanie i eksportowanie kompozycji (32)
- Dostosowywanie przestrzeni roboczej (32)
- Zmienianie jasności interfejsu użytkownika (35)
- Dodatkowe źródła informacji o After Effects (36)
- Pytania kontrolne (37)
- Odpowiedzi (37)
2. TWORZENIE PROSTEJ ANIMACJI Z UŻYCIEM EFEKTÓW I SZABLONÓW (38)
- Rozpoczynamy pracę (40)
- Importowanie materiałów za pomocą programu Bridge (41)
- Tworzenie kompozycji (43)
- Praca z zaimportowanymi warstwami Illustratora (46)
- Dodawanie efektów do warstwy (47)
- Dodawanie efektów i sterowanie nimi (48)
- Dodawanie szablonu animacji (49)
- Podgląd działania efektów (52)
- Dodawanie przezroczystości (53)
- Renderowanie kompozycji (54)
- Pytania kontrolne (57)
- Odpowiedzi (57)
3. ANIMOWANIE TEKSTU (58)
- Rozpoczynamy pracę (60)
- Warstwy tekstowe (62)
- Instalowanie fontów z biblioteki Typekit (63)
- Tworzenie i formatowanie tekstu punktowego (65)
- Korzystanie z szablonu animacji tekstu (68)
- Animowanie za pomocą klatek kluczowych skalowania (71)
- Animowanie z użyciem relacji dziedziczenia (72)
- Animowanie tekstu zaimportowanego z Photoshopa (74)
- Warstwa-rodzic i warstwa-potomek (74)
- Animowanie odległości między literami (78)
- Animowanie przezroczystości tekstu (79)
- Korzystanie z grup animatorów tekstu (80)
- Grupy animatorów tekstu (81)
- Animowanie położenia warstwy (83)
- Synchronizowanie animacji warstw (85)
- Dodawanie rozmycia ruchu (86)
- Pytania kontrolne (87)
- Odpowiedzi (87)
4. WARSTWY KSZTAŁTU (88)
- Rozpoczynamy pracę (90)
- Tworzenie kompozycji (91)
- Tworzenie warstwy kształtu (92)
- Tworzenie samoanimującego się kształtu (94)
- Powielanie kształtów (95)
- Tworzenie własnych kształtów (98)
- Ustawianie warstw z użyciem funkcji przyciągania (99)
- Animowanie kształtu (102)
- Tworzenie atrap na podstawie istniejących ścieżek (106)
- Podgląd kompozycji (111)
- Animowanie warstw zgodnie z dźwiękami (112)
- Pytania kontrolne (113)
- Odpowiedzi (113)
5. ANIMOWANIE PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ (114)
- Rozpoczynamy pracę (116)
- Korzystanie z bibliotek Creative Cloud w programie After Effects (117)
- Dopasowywanie punktów zaczepienia (119)
- Ustanawianie relacji podporządkowania między warstwami (121)
- Prekomponowanie warstw (123)
- Kluczowanie ścieżki ruchu (125)
- Animowanie pozostałych elementów (129)
- Efekty specjalne (133)
- Warstwy jednolitego koloru (134)
- Animowanie warstw prekomponowanych (136)
- Animowanie tła (139)
- Dodawanie ścieżki dźwiękowej (141)
- Obsługiwane formaty plików dźwiękowych (141)
- Edycja plików audio w programie Adobe Audition (142)
- Pytania kontrolne (143)
- Odpowiedzi (143)
6. ANIMOWANIE WARSTW (144)
- Rozpoczynamy pracę (146)
- Przygotowywanie warstwowych plików Photoshopa (148)
- Style warstw w Photoshopie (149)
- Symulowanie zmian oświetlenia (150)
- Powielanie animacji za pomocą narzędzia Pick Whip (152)
- Wyrażenia (152)
- Animowanie ruchu elementów pejzażu (154)
- Prekomponowanie i maskowanie warstw (158)
- Maski ścieżek oraz maski ruchome (159)
- Animowanie cieni (162)
- Dodawanie efektu Lens Flare (164)
- Animowanie zegara (166)
- Renderowanie animacji (167)
- Remapping czasu kompozycji (168)
- Pytania kontrolne (175)
- Odpowiedzi (175)
7. PRACA Z MASKAMI (176)
- Maski (178)
- Rozpoczynamy pracę (178)
- Tworzenie maski za pomocą pióra (180)
- Edycja maski (180)
- Tryby masek (183)
- Tworzenie maski Béziera (184)
- Zmiękczanie krawędzi maski (185)
- Zastępowanie zawartości maski (185)
- Przybliżanie i przesuwanie widoku metodą dotykową (186)
- Dodawanie odbić (188)
- Tworzenie winiety (192)
- Ustalanie zależności czasowych (194)
- Stosowanie narzędzi Rectangle i Ellipse (194)
- Wskazówki dotyczące tworzenia masek (195)
- Przycinanie zakresu roboczego (196)
- Pytania kontrolne (197)
- Odpowiedzi (197)
8. ZNIEKSZTAŁCANIE OBIEKTÓW ZA POMOCĄ NARZĘDZI PUPPET (198)
- Rozpoczynamy pracę (200)
- Omówienie narzędzi Puppet (205)
- Dodawanie pinezek deformacyjnych (206)
- Usztywnianie obszaru (209)
- Definiowanie obszarów nakładania (209)
- Animowanie pozycji pinezek (210)
- Ściskanie i rozciąganie (210)
- Nagrywanie animacji (212)
- Zadanie dodatkowe (214)
- Pytania kontrolne (215)
- Odpowiedzi (215)
9. PĘDZEL ROTOSKOPOWY (216)
- Kilka słów o rotoskopii (218)
- Rozpoczynamy pracę (218)
- Wyznaczanie brzegu segmentacji (220)
- Używanie programów Premiere Pro i After Effects (222)
- Dopracowanie maski warstwy (226)
- Efekty Refine Soft Matte i Refine Hard Matte (227)
- Zamrażanie efektów działania narzędzia Roto Brush (228)
- Modyfikacja tła (229)
- Dodawanie animowanego tekstu (231)
- Tworzenie pliku wyjściowego (234)
- Zadanie dodatkowe (235)
- Pytania kontrolne (237)
- Odpowiedzi (237)
10. KOREKCJA KOLORÓW (238)
- Rozpoczynamy pracę (240)
- Podgląd projektu na monitorze wideo (242)
- Ustawianie balansu kolorów (243)
- Korekcja kolorów za pomocą efektu Color Finesse 3 (246)
- Zmiana tła (250)
- Korekcja koloru chmur (254)
- Śledzenie ruchu chmur (255)
- Wymiana nieba w drugim klipie (257)
- Gradacja kolorów (261)
- Zadanie dodatkowe (265)
- Pytania kontrolne (267)
- Odpowiedzi (267)
11. TWORZENIE SZABLONÓW GRAFIKI RUCHOMEJ (268)
- Rozpoczynamy pracę (270)
- Przygotowanie głównej kompozycji (270)
- Konfigurowanie szablonu (275)
- Tworzenie suwaka obrazu (275)
- Przytłumianie obrazu tła (279)
- Poszerzanie zawartości panelu Essential Graphics o właściwości tekstu (280)
- Eksportowanie szablonu (284)
- Zadanie dodatkowe (286)
- Pytania kontrolne (287)
- Odpowiedzi (287)
12. PRACA W TRZECH WYMIARACH (288)
- Rozpoczynamy pracę (290)
- Tworzenie tekstu 3D (291)
- Importowanie tła (294)
- Wstawianie źródeł światła (295)
- Dodawanie kamery (299)
- Wytłaczanie tekstu (301)
- Praca z aplikacją Cinema 4D Lite (303)
- Modyfikowanie warstwy C4D w programie After Effects (310)
- Wykańczanie projektu (311)
- Zapisywanie wielu ujęć w aplikacji Cinema 4D (312)
- Pytania kontrolne (313)
- Odpowiedzi (313)
13. ANALIZATOR RUCHÓW KAMERY (314)
- Kilka słów na temat efektu 3D Camera Tracker (316)
- Rozpoczynamy pracę (316)
- Likwidowanie zniekształceń wywołanych efektem rolling shutter (318)
- Analizowanie ruchu w zarejestrowanym materiale (319)
- Tworzenie płaszczyzny podłoża, kamery i pierwszego tekstu (320)
- Tworzenie realistycznych cieni (324)
- Tworzenie dodatkowych elementów tekstowych (327)
- Przypinanie warstwy do płaszczyzny za pomocą obiektu zerowego (329)
- Animowanie elementów tekstowych (331)
- Dopasowywanie głębi ostrości (333)
- Podgląd kompozycji (334)
- Pytania kontrolne (335)
- Odpowiedzi (335)
14. ZAAWANSOWANE TECHNIKI EDYCJI (336)
- Rozpoczynamy pracę (338)
- Stabilizowanie ujęć (338)
- Skalowanie dwusześcienne (339)
- Ustawienia efektu Warp Stabilizer VFX (341)
- Jednopunktowe śledzenie ruchu (343)
- Przesuwanie i skalowanie punktów śledzenia (347)
- Dryfowanie punktu śledzenia (348)
- Śledzenie wielopunktowe (349)
- mocha dla After Effects (353)
- Symulacja ruchów cząsteczek (354)
- Właściwości efektu Particle Systems II (356)
- Obrazy o rozszerzonym zakresie tonalnym (HDR) (363)
- Wykorzystywanie efektu Timewarp do retimingu odtwarzania (364)
- Pytania kontrolne (369)
- Odpowiedzi (369)
15. RENDEROWANIE I TWORZENIE PLIKÓW WYJŚCIOWYCH (370)
- Rozpoczynamy pracę (372)
- Tworzenie szablonów renderingu (373)
- Kompresja (377)
- Eksportowanie za pomocą panelu Render Queue (378)
- Renderowanie filmów przy użyciu aplikacji Adobe Media Encoder (380)
- Przygotowywanie filmów dla urządzeń przenośnych (380)
- Dostosowanie filmu do potrzeb telewizyjnych (385)
- Pytania kontrolne (387)
- Odpowiedzi (387)
DODATEK. OGÓLNE SKRÓTY KLAWISZOWE (388)
DODATEK. MODYFIKOWANIE SKRÓTÓW KLAWISZOWYCH (389)
SKOROWIDZ (391)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-4747-2 |
Rozmiar pliku: | 23 MB |