- promocja
Adobe After Effects. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023 - ebook
Adobe After Effects. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023 - ebook
Adobe After Effects jest ulubionym narzędziem profesjonalistów zajmujących się tworzeniem filmów, ich montażem i cyfrowym udoskonalaniem. Świetnie nadaje się też do cyfrowej postprodukcji filmów kinowych, telewizyjnych czy przeznaczonych do publikacji w internecie. Pozwala na korzystanie z warstw na wiele różnych sposobów, tworzenie kompozycji i animacji, dołączanie efektów wizualnych lub dźwiękowych, a także animowanie zarówno obiektów, jak i efektów.
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe - najlepszej dostępnej na rynku pomocy do nauki After Effects. Książkę docenią i początkujący, i zaawansowani użytkownicy. Została podzielona na 15 lekcji, z których dowiesz się, jak komponować klipy wideo, projektować ruchome grafiki i tworzyć atrakcyjne animacje. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Nauczysz się tworzyć, modyfikować i optymalizować ruchome grafiki na potrzeby filmu, wideo, internetu i urządzeń mobilnych, a także animować tekst i obrazy, stosować rotoskopię, zmieniać zależności czasowe, korygować kolory, wreszcie usuwać niechciane obiekty. Dowiesz się ponadto, jak uatrakcyjniać wygląd kompozycji poprzez odpowiednią konfigurację kamer i oświetlenia czy też deformować i animować obiekty i nagrania wideo przy użyciu narzędzi Puppet.
Przekonaj się, gdzie leży granica Twojej wyobraźni!
Spis treści
Gdzie są materiały do ćwiczeń?
Spis treści
Wprowadzenie
- Kilka słów o książce
- Wymagania
- Instalacja programów After Efects, Bridge i Media Encoder
- Fonty
- Optymalizacja wydajności
- Przywracanie ustawień domyślnych
- Przygotowanie plików z lekcjami
- Jak korzystać z lekcji
- Dodatkowe zasoby
- Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe
1. Zapoznanie się z tokiem pracy
- Rozpoczynanie pracy
- Tworzenie projektu i importowanie materiałów
- Tworzenie kompozycji i rozmieszczanie warstw
- Dodawanie efektów i zmienianie właściwości warstwy
- Animowanie kompozycji
- Podgląd wykonanej pracy
- Optymalizacja działania programu After Efects
- Renderowanie i eksportowanie kompozycji
- Dostosowywanie przestrzeni roboczej
- Zmienianie jasności interfejsu użytkownika
- Współpraca w After Efects
- Dodatkowe źródła informacji o After Efects
2. Tworzenie prostej animacji z użyciem efektów i szablonów
- Rozpoczynamy pracę
- Tworzenie nowej kompozycji
- Praca z zaimportowanymi warstwami Illustratora
- Dodawanie efektów do warstwy
- Stosowanie szablonu animacji
- Prekompozycja warstw na użytek animacji
- Podgląd działania efektów
- Dodawanie przezroczystości
- Renderowanie kompozycji
3. Animowanie tekstu
- Rozpoczynamy pracę
- Warstwy tekstowe
- Instalowanie fontów z biblioteki Adobe Fonts
- Tworzenie i formatowanie tekstu punktowego
- Animowanie za pomocą klatek kluczowych skalowania
- Korzystanie z szablonu animacji tekstu
- Animowanie tekstu zaimportowanego z Photoshopa
- Animowanie odległości między literami
- Animowanie przezroczystości tekstu
- Animowanie obrazu zastępującego tekst
- Animowanie zaimportowanego obrazu
- Stosowanie grup animatorów tekstu
- Animowanie położenia warstwy
- Dodawanie rozmycia ruchu
4. Warstwy kształtu
- Rozpoczynamy pracę
- Tworzenie kompozycji
- Tworzenie warstwy kształtu
- Tworzenie samoanimującego się kształtu
- Powielanie kształtów
- Tworzenie własnych kształtów za pomocą narzędzia Pen (pióro)
- Ustawianie warstw z użyciem funkcji przyciągania
- Animowanie kształtu
- Animowanie z użyciem relacji hierarchiczności
- Tworzenie powiązań między punktami przy użyciu atrap
- Podgląd kompozycji
5. Animowanie prezentacji multimedialnej
- Rozpoczynamy pracę
- Dopasowywanie punktów zaczepienia
- Ustanawianie relacji hierarchiczności warstw
- Prekomponowanie warstw
- Kluczowanie ścieżki ruchu
- Animowanie pozostałych elementów
- Efekty specjalne
- Animowanie warstw prekomponowanych
- Animowanie tła
- Dodawanie ścieżki dźwiękowej
6. Animowanie warstw
- Rozpoczynamy pracę
- Symulowanie zmian oświetlenia
- Powielanie animacji za pomocą narzędzia Pick Whip
- Ograniczanie animacji za pomocą maski ścieżki
- Animowanie z zastosowaniem efektu Corner Pin
- Symulowanie zmierzchu
- Wyświetlanie czasów renderowania dla warstw
- Zmiana timingu kompozycji
- Prekomponowanie warstw
7. Praca z maskami
- Maski
- Rozpoczynamy pracę
- Tworzenie maski za pomocą pióra
- Edycja maski
- Zmiękczanie krawędzi maski
- Zastępowanie zawartości maski
- Dodawanie cienia
- Tworzenie winiety
8. Zniekształcanie obiektów za pomocą narzędzi puppet
- Rozpoczynamy pracę
- Omówienie narzędzi Puppet
- Dodawanie pinezek położenia
- Dodawanie pinezek zaawansowanych i wyginania
- Usztywnianie obszaru
- Animowanie pozycji pinezek
- Stosowanie narzędzi Puppet do animowania filmu
- Nagrywanie animacji
9. Pędzel rotoskopowy
- Kilka słów o rotoskopii
- Rozpoczynamy pracę
- Wyznaczanie brzegu segmentacji
- Dopracowanie maski warstwy
- Zamrażanie efektów działania narzędzia Roto Brush
- Modyfikacja tła
- Dodawanie tekstu animowanego
- Tworzenie pliku wyjściowego
10. Ustalanie kolorystyki i nastroju
- Rozpoczynamy pracę
- Wykrywanie scen w kompozycji
- Poprawianie kolorystyki
- Dodawanie efektu kolorowania
- Zmiana tła
- Korekcja koloru za pomocą funkcji Auto Contrast
- Klonowanie obiektu w scenie
- Przyciemnianie sceny
- Zamrażanie akcji
- Dodawanie przejść
11. Tworzenie szablonów grafiki ruchomej
- Rozpoczynamy pracę
- Przygotowanie głównej kompozycji
- Animowanie obrazu stanowiącego tło
- Konfigurowanie szablonu
- Poszerzanie panelu Essential Graphics o dodatkowe kontrolki
- Zabezpieczanie fragmentów klipu przed zmianą timingu
- Eksportowanie szablonu
12. Praca w trzech wymiarach
- Rozpoczynamy pracę
- Tworzenie warstw 3D
- Animowanie warstw 3D
- Dodawanie światła otaczającego
- Prekomponowanie warstw
- Tworzenie tekstu 3D
- Widoki 3D
- Dodawanie kamery
- Oświetlanie sceny
13. Stosowanie efektu 3D camera tracker
- Kilka słów na temat efektu 3D Camera Tracker
- Rozpoczynamy pracę
- Analizowanie ruchu w zarejestrowanym materiale
- Tworzenie płaszczyzny podłoża, kamery i pierwszego tekstu
- Tworzenie dodatkowych elementów tekstowych
- Przypinanie obrazu do płaszczyzny za pomocą specjalnej warstwy
- Porządkowanie kompozycji
- Dodawanie ostatniego obiektu
- Tworzenie realistycznych cieni
- Dodawanie efektu
- Podgląd kompozycji
14. Zaawansowane techniki edycji
- Rozpoczynamy pracę
- Stabilizowanie ujęć
- Jednopunktowe śledzenie ruchu
- Usuwanie obiektów niepożądanych
- Symulacja ruchów cząsteczek
- Wykorzystywanie efektu Timewarp do retimingu odtwarzania
15. Renderowanie i tworzenie plików wyjściowych
- Rozpoczynamy pracę
- O renderowaniu i produkcji
- Eksportowanie za pomocą panelu Render Queue
- Tworzenie szablonów dla modułu Render Queue
- Renderowanie filmów przy użyciu aplikacji Adobe Media Encoder
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-0352-4 |
Rozmiar pliku: | 15 MB |