Adobe Dreamweaver CC/CC PL. Oficjalny podręcznik - ebook
Adobe Dreamweaver CC/CC PL. Oficjalny podręcznik - ebook
Adobe Dreamweaver CC jest jednym z najbardziej uznanych programów do tworzenia nowoczesnych serwisów internetowych, ich publikowania i zarządzania nimi. Znakomicie sprawdza się do tworzenia nawet dość złożonych aplikacji, przy czym nie wymaga wpisywania dużej ilości własnego kodu. Ułatwia wzbogacanie stron w grafikę i animacje oraz publikowanie i rozbudowywanie serwisu. Aby jednak osiągać założone cele przy korzystaniu z Dreamweavera, trzeba dobrze opanować ten program.
Książka, którą trzymasz w dłoni, należy do cyklu najlepszych podręczników opracowywanych przez ekspertów firmy Adobe. Ta niezastąpiona dla wszystkich użytkowników Dreamweavera książka składa się z 14 lekcji. Można tu znaleźć informacje o podstawowych narzędziach i sposobach ich wykorzystania, jak również o zaawansowanych funkcjach programu. Szczególnie cenne są liczne wskazówki i porady dotyczące najnowszych narzędzi i rozwiązań w Adobe Dreamweaver.
Najważniejsze zagadnienia ujęte w podręczniku:
- szybkie rozpoczęcie pracy z Adobe Dreamweaverem
- korzystanie z technologii HTML5 i CSS
- projektowanie serwisów i korzystanie z platformy WWW za pomocą Dreamweavera, w tym również zasady projektowania dla urządzeń mobilnych
- interaktywność aplikacji WWW
- wykorzystywanie elementów graficznych i animacji w Dreamweaverze
- publikacja i uruchamianie serwisu
Przekonaj się, jak szybko opanujesz Dreamweavera!
James J. Maivald jest artystą grafikiem z co najmniej dwudziestoletnim doświadczeniem. Jest również cenionym autorem materiałów szkoleniowych do nauki Adobe Photoshop i CorelDRAW, napisał dziesiątki artykułów dotyczących tworzenia i publikowania dokumentów elektronicznych. Prowadzi liczne seminaria i szkolenia z zakresu obsługi Adobe InDesign i z XML. Ponadto Maivald, jako Adobe Certified Expert (ACE) w zakresie oprogramowania InDesign i Dreamweaver, koordynuje Grupę Użytkowników InDesign w Chicago.
Spis treści
Wstęp (1)
- O książce (1)
- Skrócone adresy TinyURL (2)
- Wymagania (2)
- Konwencje stosowane w tej książce (3)
- Polecenia w systemie Windows i OS X (4)
- Instalowanie programu (5)
- Uaktualnianie programu Dreamweaver do najnowszej wersji (6)
- Gdzie są materiały do ćwiczeń? (7)
- Zalecana kolejność wykonywania ćwiczeń (7)
- Definiowanie serwisu w programie Dreamweaver (8)
- Konfigurowanie przestrzeni roboczej (12)
- Sprawdzanie dostępności aktualizacji (14)
- Dodatkowe materiały (14)
Rozdział 1. Dostosowanie przestrzeni roboczej (16)
- Rzut oka na przestrzeń roboczą (18)
- Obsługa ekranu powitalnego (19)
- Wyświetlanie przewodników po nowych funkcjach (22)
- Przełączanie trybu i podział widoku (23)
- Praca z panelami (29)
- Wybór układu przestrzeni roboczej (33)
- Narzędzie Extract (36)
- Dostosowywanie pasków narzędziowych (37)
- Dostosowywanie ustawień Dreamweavera (37)
- Tworzenie własnych skrótów klawiszowych (40)
- Obsługa panelu Properties (Właściwości) (41)
- Korzystanie z interfejsu Related Files (Pliki powiązane) (42)
- Korzystanie z selektorów znaczników (43)
- Korzystanie z panelu CSS Designer (Projektant CSS) (44)
- Korzystanie z interfejsu wizualnych zapytań o media (49)
- Korzystanie z panelu DOM (50)
- Korzystanie z szybkich inspektorów właściwości (50)
- Wprowadzenie do funkcji Emmet (52)
- Odkrywanie, eksperymentowanie i nauka (54)
Rozdział 2. Podstawy języka HTML (56)
- Czym jest HTML? (58)
- Początki HTML (58)
- Najczęściej używane znaczniki kodu HTML (60)
- Co nowego w HTML5 (62)
Rozdział 3. Podstawy CSS (66)
- Czym są kaskadowe arkusze stylów CSS? (68)
- Formatowanie za pomocą HTML a CSS (69)
- Domyślne ustawienia HTML (70)
- Model blokowy CSS (74)
- Podgląd ukończonego projektu (75)
- Formatowanie tekstu (77)
- No i wreszcie grupowanie, klasy oraz ID! (96)
- Omówienie CSS3 (98)
Rozdział 4. Podstawy projektowania interaktywnych stron WWW (102)
- Projektowanie nowego serwisu (104)
- Scenariusz (108)
- Tworzenie miniatur i schematów (108)
- Tworzenie zasobów za pomocą funkcji Adobe Generator (opcjonalnie) (112)
Rozdział 5. Projektowanie makiet (120)
- Ocena opcji projektu strony (122)
- Korzystanie z predefiniowanych układów (124)
Rozdział 6. Korzystanie z platformy WWW (144)
- Tworzenie zawartości nagłówka (146)
- Tworzenie nawigacji (167)
- Tworzenie treści semantycznych (182)
- Zarządzanie szerokością komponentu Bootstrap (189)
- Wstawianie encji HTML (191)
- Tworzenie globalnych stylów tekstu (193)
Rozdział 7. Projektowanie na potrzeby urządzeń mobilnych (204)
- Projektowanie responsywne (206)
- Dostosowywanie układów Bootstrapa do różnych rozmiarów ekranu (208)
- Korzystanie z zapytań o media (221)
Rozdział 8. Tworzenie szablonów (234)
- Tworzenie szablonów na podstawie gotowych układów strony (236)
- Tworzenie regionów edytowalnych (237)
- Wstawianie metadanych (239)
- Tworzenie stron potomnych (241)
Rozdział 9. Praca z tekstem, listami i tabelami (256)
- Przegląd ukończonego projektu (258)
- Tworzenie i formatowanie tekstu (261)
- Tworzenie list (269)
- Tworzenie tabel (279)
- Sprawdzanie pisowni w dokumencie (302)
- Wyszukiwanie i zastępowanie tekstu (304)
- Opcjonalne samodzielne ćwiczenie (308)
Rozdział 10. Elementy graficzne (310)
- Podstawy grafiki WWW (312)
- Przegląd ukończonego projektu (317)
- Wstawianie zdjęć (318)
- Dostosowanie położenia obrazu za pomocą klas CSS (320)
- Praca z panelem Insert (Wstaw) (322)
- Praca z menu Insert (Wstaw) (323)
- Wstawianie plików o niezgodnych formatach (325)
- Inteligentne obiekty programu Photoshop (opcjonalnie) (328)
- Kopiowanie i wklejanie grafiki z programu Photoshop (opcjonalnie) (331)
- Wstawianie obrazów metodą przeciągnij i upuść (335)
- Korzystanie z panelu Properties (Właściwości) do pracy z grafiką (337)
Rozdział 11. Nawigacja (342)
- Podstawy łączy hipertekstowych (344)
- Przegląd ukończonego projektu (345)
- Łącza do stron należących do tego samego serwisu (348)
- Tworzenie łączy do stron zewnętrznych (355)
- Tworzenie łączy e-mail (358)
- Tworzenie łączy w postaci elementu graficznego (360)
- Łącza w obrębie strony (363)
- Sprawdzanie strony (369)
- Dodawanie łączy skierowanych do tej samej strony (opcjonalnie) (370)
Rozdział 12. Projektowanie interaktywnych stron WWW (372)
- Kilka informacji o zachowaniach programu Dreamweaver (374)
- Przegląd ukończonego projektu (376)
- Stosowanie zachowań programu Dreamweaver (377)
- Tworzenie paneli harmonijkowych Bootstrapa (387)
Rozdział 13. Wykorzystanie animacji i wideo (400)
- Zrozumieć animacje i wideo (402)
- Przegląd ukończonego projektu (403)
- Umieszczanie animacji na stronie WWW (405)
- Wyświetlanie filmów wideo (410)
- Wybieranie opcji wideo HTML5 (415)
Rozdział 14. Publikowanie strony w internecie (418)
- Konfigurowanie zdalnego serwisu (420)
- Maskowanie folderów i plików (428)
- Czynności końcowe (430)
- Publikowanie strony w internecie (opcjonalnie) (432)
- Synchronizacja serwisów lokalnych i zdalnych (436)
Dodatek. Skrócone adresy TinyURL (440)
Skorowidz (441)
Kategoria: | Webmaster |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2513-5 |
Rozmiar pliku: | 62 MB |