Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
7 stycznia 2014
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
129,00

Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia - ebook

Niech potęga programu Flash CS5 pracuje w Twoich projektach!

  • Jak wykorzystać możliwości Flasha?
  • Jak zbudować swoją własną aplikację AIR?
  • Jak zintegrować pliki Flasha ze stronami WWW?

Adobe Flash to potężna, wielozadaniowa aplikacja, pełniąca funkcje programu ilustracyjnego oraz edytora obrazów i dźwięków. Flash daje możliwość tworzenia bogatych w efekty animacji, atrakcyjnych serwisów WWW oraz rozwiniętych projektów multimedialnych. W swojej najnowszej odsłonie program oferuje swoim użytkownikom konfigurowalne panele z opcjami i parametrami. Wprowadzono też sporo poprawek w środowisku edycyjnym. Filmy Flasha mogą komunikować się bezpośrednio ze skryptami i programami na serwerze. Wiele poprawek i uaktualnień dotyczy m.in. obsługi dźwięku czy komponentu FLVPlayback.

Książka "Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia" zawiera pełny i szczegółowy opis tego programu. Pomoże Ci nie tylko wtedy, gdy zaczynasz pracę z programem, ale także wtedy, kiedy stosujesz jego zaawansowane funkcje. Wewnątrz znajdziesz mnóstwo wskazówek i praktycznych przykładów, które możesz wykorzystać od razu. Dzięki temu podręcznikowi dowiesz się, jak zintegrować Flasha z innymi programami, aby tworzyć unikalne materiały w tym formacie. Poznasz język ActionScript w jego najnowszej wersji 3.0, dostępnej w odtwarzaczu Flash Player 9 i późniejszych. Znajdziesz tu wiedzę o każdej funkcji, której sprawna obsługa wymaga więcej niż czystej intuicji użytkownika, opisy wszystkich komponentów programu oraz sposoby animowania obiektów i używania gotowych szablonów kodu.

  • Tworzenie witryn we Flashu
  • Interfejs programu
  • Rysowanie, praca z tekstem i grafiką
  • Animacja i edytor ruchu
  • Multimedia
  • Oś czasu, zdarzenia i interakcje
  • Odtwarzacze i projektory
  • Aplikacje dla telefonów iPhone
  • Adobe AIR

Zostań niekwestionowanym mistrzem programu Flash CS5!

Spis treści

O autorze (17)

Wstęp (19)

Część I: Wprowadzenie - Flash, multimedia i WWW (25)

Rozdział 1. Budowa i miejsce Flasha (27)

  • Przede wszystkim integracja (28)
    • Topografia Flasha CS5 (30)
    • Typy plików Flasha (31)
  • Wiele światów Flasha CS5 (36)
    • Przetwarzanie obrazów rastrowych (bitmap) (37)
    • Program do grafiki wektorowej (37)
    • Program do wektorowej pracy z animacjami (38)
    • Mechanizm odtwarzania wideo (38)
    • Odtwarzacz audio (38)
    • Multimedialne środowisko edycyjne (39)
    • Sekwenser animacyjny (39)
    • Programowanie i obsługa baz danych (40)
    • Środowisko programisty aplikacji typu desktop (40)
    • Program do tworzenia aplikacji dla telefonów iPhone (41)
  • Podsumowanie (41)

Rozdział 2. Przegląd technologii sieci WWW (43)

  • Miejsce Flasha w internetowej ewolucji (43)
    • Wielkie nadzieje (43)
    • Flash - tak czy nie? (47)
    • Alternatywne metody pracy z multimediami (51)
  • Technologie towarzyszące plikom Flasha (54)
    • HTML wiecznie żywy (54)
    • Skrypty JavaScript strony klienta (55)
    • Świat usług Web Services (55)
    • Technologie serwerowe firmy Adobe (56)
  • Projekt i jego potencjał (56)
    • Prezentacje liniowe (56)
    • Prezentacje interakcyjne (57)
    • Prezentacje sterowane danymi (57)
    • Aplikacje sterowane danymi (lub aplikacje RIA) (57)
  • Podsumowanie (58)

Rozdział 3. Planowanie projektów (59)

  • Podstawy organizacji pracy (59)
    • Faza I - Pomysł i podstawowe założenia projektu (60)
    • Faza II - Produkcja, testowanie i publikacja prezentacji (72)
  • Panel Project (Projekt) Flasha CS5 (74)
    • Tworzenie struktury projektu (1) (75)
    • Tworzenie projektu we Flashu CS5 (2) (76)
    • Zmienianie konfiguracji projektu i panelu (3) (79)
    • Otwieranie i edycja plików w projekcie (4) (82)
    • Publikowanie gotowego projektu (5) (83)
  • Podsumowanie (83)

Część II: Środowisko Flasha (85)

Rozdział 4. Interfejs programu (87)

  • Zaczynamy (87)
    • Pierwsze kroki (88)
    • Strona startowa (88)
    • Opcje menu pomocy (90)
    • Interfejs Flasha w systemach Mac OS i Windows (91)
    • Co można zrobić w panelu Properties (Właściwości) (94)
  • Zarządzanie oknami i panelami (95)
    • Menu podręczne (kontekstowe) (95)
    • Panele swobodne i dokowane (95)
    • Uaktywnianie paneli lub okien (97)
    • Tworzenie własnych układów paneli (97)
    • Skróty klawiaturowe (98)
  • Przybornik (panel Tools - Narzędzia) (100)
    • Zarządzanie przybornikiem (100)
    • Poznawanie przybornika (101)
    • Korzystanie z opcji narzędzi (101)
    • Dostosowywanie przybornika (101)
  • Okno dokumentu (105)
    • Zarządzanie oknem dokumentu (106)
    • Poznawanie okna dokumentu (108)
    • Korzystanie ze scen (109)
    • Korzystanie z menu opcji okna dokumentu (111)
    • Praca z szablonami (114)
  • Okno osi czasu (114)
    • Sterowanie oknem osi czasu (115)
    • Korzystanie z paska narzędziowego Controller (115)
    • Poznawanie osi czasu (117)
    • Edycja klatek i warstw (121)
    • Opcje widoku klatek (130)
  • Drukowanie (133)
  • Podsumowanie (134)

Rozdział 5. Rysowanie we Flashu (135)

  • Kształty geometryczne (137)
    • Oval (Owal) (137)
    • Oval Primitive (Owal pierwotny) (138)
    • Rectangle (Prostokąt) i Rectangle Primitive (Prostokąt pierwotny) (139)
    • Parametry Join (Połączenie) i Miter (Ostre) (140)
    • PolyStar (Narzędzie Gwiazda-Wielokąt) (140)
    • Narzędzie Line (Linia) (143)
  • Narzędzia rysowania (144)
    • Narzędzie Pencil (Ołówek) (144)
    • Narzędzie Brush (Pędzel) (145)
    • Narzędzie Eraser (Gumka) (149)
  • Tworzenie precyzyjnych linii i krzywych Béziera za pomocą narzędzia Pen (151)
  • Wypełnienia i zarysy (155)
    • Wybieranie kolorów (155)
    • Wybór stylu linii (157)
    • Kontrola skalowania linii (160)
  • Optymalizacja rysunków (162)
  • Praca z narzędziami zaznaczania (163)
    • Narzędzie Selection (Zaznaczenie) (163)
    • Narzędzie Lasso (169)
    • Narzędzie Subselection (Zaznaczenie cząstkowe) (171)
  • Praca nad kompozycją i wyrównywanie elementów (173)
    • Upraszczanie ustawień przyciągania (173)
    • Panele projektowania (178)
  • Menu Edit (Edycja) (184)
  • Spray Brush (Rozpylacz) i Deco (Zamalowywanie) - wzory z symboli (186)
    • Rozpylacz - losowe wzory z symboli (186)
    • Deco (Zamalowywanie) - wzory i układy (189)
  • Podsumowanie (195)

Rozdział 6. Symbole, instancje i biblioteka (197)

  • Biblioteka i jej zawartość (198)
    • Praca z bibliotekami wspólnymi i zewnętrznymi (198)
    • Praca z wieloma bibliotekami (200)
    • Praca z panelem biblioteki (202)
    • Porządkowanie paneli biblioteki (206)
  • Definiowanie typu zawartości (207)
    • "Surowe" dane (207)
    • Obiekty rysowania i kształty podstawowe (208)
    • Grupy (208)
    • Symbole (209)
    • Importowane elementy (211)
  • Edycja symboli (213)
    • Tryb edycji symbolu (213)
    • Edycja symbolu w nowym oknie (Edit In New Window) (213)
    • Edycja symbolu w miejscu (Edit In Place) (214)
    • Edycja symbolu z poziomu biblioteki (214)
    • Powrót do filmu po zakończeniu edycji symbolu (214)
  • Modyfikowanie właściwości symbolu na stole montażowym (215)
    • Modyfikowanie koloru i przezroczystości (216)
    • Zmiana typu symbolu (218)
    • Zamiana symbolu (Swap Symbol) (218)
  • Tworzenie zagnieżdżonych struktur symboli (219)
    • Konwersja prostego kształtu na symbol graficzny (219)
    • Symbole Graphic (Grafika) w przycisku (220)
    • Animacja symboli graficznych w klipie filmowym (222)
    • Dodanie klipu filmowego do symbolu przycisku (224)
    • Modyfikowanie instancji klipu (225)
  • Skalowanie dziewięcioplasterkowe dla tła klipu filmowego (226)
  • Narzędzie Movie Explorer (Eksplorator filmu) (230)
    • Filtrowanie widoku (230)
    • Lista obiektów (231)
    • Menu opcji okna Movie Explorer (Eksplorator filmu) (232)
    • Menu podręczne (233)
  • Biblioteki współużytkowane w czasie edycji (234)
  • Podsumowanie (238)

Rozdział 7. Kolor (239)

  • Podstawowe zagadnienia dotyczące koloru (240)
    • Paleta kolorów bezpiecznych dla sieci (241)
    • Kod szesnastkowy (241)
    • Efektywne posługiwanie się kolorem (242)
  • Praca z panelem Swatches (Próbki) (246)
    • Opcje panelu Swatches (Próbki) (248)
    • Importowanie własnych palet (250)
  • Panel Color (Kolor) (254)
    • Zmiana stopnia krycia wypełnienia lub obrysu (256)
    • Praca z wypełnieniami gradientowymi (257)
    • Edycja kolorów w wypełnieniach gradientowych (258)
    • Wypełnienia gradientowe a przezroczystość (260)
    • Zaznaczanie wypełnień rastrowych (263)
  • Korzystanie z narzędzi Eyedropper (Kroplomierz), Paint Bucket (Wiadro z farbą) oraz Ink Bottle (Kałamarz) (264)
  • Podsumowanie (265)

Rozdział 8. Praca z tekstem (267)

  • Typografia (268)
  • Rodzaje pól tekstowych we Flashu (268)
    • Edytowalne pola tekstowe (272)
  • Panel Properties (Właściwości) w trakcie pracy z narzędziem Text (Tekst) (273)
    • Praca z narzędziem Text (Tekst) (273)
    • Ustawianie atrybutów tekstu w panelu właściwości (276)
    • Przepływ tekstu przez wiele pól (285)
  • Eksport czcionek i ich wyświetlanie (287)
    • Wygładzanie czcionek - antyaliasing (287)
    • Czcionki urządzenia (289)
    • Opcja Use Device Fonts (Użyj czcionek urządzenia) (289)
    • Problemy z wyświetlaniem czcionek (290)
    • Zastępowanie czcionek (291)
  • Symbole czcionek i współużytkowane biblioteki czcionek (293)
    • Tworzenie symbolu czcionki (294)
    • Aktualizacja symboli czcionek w środowisku edycyjnym (297)
    • Stosowanie symboli czcionek w bibliotekach współużytkowanych w czasie wykonywania (297)
  • Modyfikacja tekstu (301)
    • Ręczna edycja tekstu (301)
    • Stosowanie filtrów (304)
  • Podsumowanie (305)

Rozdział 9. Praca z grafiką (307)

  • Próbkowanie i zmienianie kolorów wypełnień i linii (308)
    • Narzędzie Eyedropper (Kroplomierz) (308)
    • Narzędzie Ink Bottle (Kałamarz) (309)
    • Narzędzie Paint Bucket (Wiadro z farbą) (311)
    • Działanie opcji zamykania odstępów (312)
    • Zastosowanie opcji Lock Fill (Zablokuj wypełnienie) (313)
  • Przekształcanie wypełnień gradientowych i bitmapowych (314)
    • Modyfikacja środka wypełnienia narzędziem Gradient Transform (Przekształcanie gradientu) (315)
    • Obrót wypełnienia narzędziem Gradient Transform (Przekształcanie gradientu) (316)
    • Zmiana skali narzędziem Gradient Transform (Przekształcanie gradientu) (317)
    • Ustawianie stylów przepełnienia (318)
    • Pochylanie wypełnień rastrowych (318)
  • Wykorzystanie narzędzia Gradient Transform (Przekształcanie gradientu) do uzyskania efektów oświetlenia (319)
  • Polecenia menu Modify/Shape (Modyfikuj/Kształt) (320)
    • Polecenie Convert Lines to Fills (Przekonwertuj linie na wypełnienia) (320)
    • Tworzenie skalowanej grafiki (320)
    • Rozszerzenie wypełnienia - polecenie Expand Fill (Rozwiń wypełnienie) (321)
    • Wygładzanie krawędzi wypełnienia - polecenie Soften Fill Edges (Zmiękcz wypełnienie krawędzi) (322)
  • Polecenie Free Transform (Przekształcanie swobodne) i jego opcje (324)
    • Panel Transform (Przekształć) (325)
    • Menu Modify/Transform (Modyfikuj/Przekształć) (325)
    • Narzędzie Free Transform (Przekształcanie swobodne) (326)
    • Przekształcanie kształtów, symboli, tekstu oraz grup (327)
  • Symbole w przestrzeni trójwymiarowej (329)
    • Kąt widzenia kamery - perspektywa (330)
    • Narzędzie Obrót 3D - przekształcenia symboli (332)
    • Narzędzie Translacja 3D - przesuwanie symboli (335)
  • Modyfikacja typów elementów (335)
    • Stos elementów (336)
    • Grupowanie (336)
    • Polecenie Break Apart (Rozdziel) (337)
    • Modyfikator Magic Wand (Magiczna różdżka) (341)
    • Wektoryzacja map bitowych (342)
  • Praca z obiektami rysunkowymi i poleceniami łączenia obiektów (344)
  • Praca z kształtami złożonymi (346)
  • Edycja za pomocą polecenia Find and Replace (Znajdź i zamień) (348)
  • Panel History (Historia) (349)
    • Powtórzenie kroków (350)
    • Kopiowanie kroków (351)
    • Czyszczenie historii (351)
    • Widok historii (351)
    • Zapis jako polecenie (352)
  • Podsumowanie (352)

Część III: Animacja i efekty specjalne (355)

Rozdział 10. Animacja i edytor ruchu (357)

  • Podstawowe metody animacji we Flashu (358)
  • Animacja poklatkowa (358)
    • Dodawanie klatek kluczowych (361)
    • Tworzenie animacji poklatkowej (362)
  • Modyfikowanie sekwencji wieloklatkowych (362)
    • Przenikanie klatek (363)
    • Jednoczesna edycja wielu klatek (365)
  • Animacja automatyczna (366)
    • Automatyczna animacja kształtu (368)
    • Wskaźniki zmiany kształtu (372)
    • Automatyczna animacja ruchu (375)
    • Modyfikowanie właściwości automatycznej animacji ruchu (378)
    • Zakresy i warstwy animacji ruchu (380)
    • Edycja ścieżek ruchu (383)
    • Sterowanie animacją na ścieżce ruchu (385)
    • Ustawienia predefiniowane ruchu (386)
  • Edytor ruchu - dopracowywanie ustawień dynamiki i właściwości animacji (388)
    • Widoki właściwości w edytorze ruchu (391)
    • Edycja krzywych animacji i klatek kluczowych właściwości (391)
    • Krzywe dynamiki (napięcia) (392)
    • Animowanie właściwości 3D (394)
  • Łączenie sekwencji animacji (398)
    • Przenoszenie animacji na osie czasu symboli (399)
    • Porządkowanie symboli na głównej osi czasu (403)
  • Modyfikowanie i ponowne użycie animowanych symboli (405)
  • Szkielety IK - narzędzia Bone (Kość) i Bind (Powiązanie) (407)
    • Dodawanie efektu sprężystości (412)
    • Animacja kształtów (414)
    • Buforowanie bitmap w czasie odtwarzania (418)
    • Mapy bitowe (418)
    • Niech Flash pracuje dla Ciebie (419)
  • Podsumowanie (419)

Rozdział 11. Filtry, tryby mieszania, linie pomocnicze i maski (421)

  • Filtry Flasha (421)
    • Dodawanie i modyfikowanie filtrów (422)
    • Tworzenie trójwymiarowego cienia (426)
    • Łączenie filtrów i zapisywanie własnych ustawień (427)
    • Poddawanie filtrów animacji ruchu (429)
    • Sterowanie interpolacją ustawień filtrów w edytorze ruchu (430)
  • Kolor - właściwości a filtry (432)
    • Filtr Adjust Color (Ustaw kolor) (433)
    • Właściwości koloru (435)
    • Zaawansowany efekt koloru (436)
  • Wykorzystanie trybów mieszania (438)
    • Działanie trybów mieszania (438)
    • Zastosowanie prostych trybów mieszania (441)
    • Złożone tryby mieszania - Alpha (Alfa) i Erase (Gumka) (442)
    • Tworzenie animowanego efektu przezroczystości (443)
  • Warstwy specjalne - linie pomocnicze i maski (445)
    • Warstwy linii pomocniczych (446)
    • Maski (449)
    • Maskowanie kształtem (449)
    • Maskowanie grupą obiektów (452)
    • Maskowanie symbolem (453)
    • Maskowanie i tekst (453)
  • Polecenie Distribute to Layers (Rozmieść na warstwach) (457)
  • Podsumowanie (459)

Część IV: Włączanie do filmu plików multimedialnych (461)

Rozdział 12. Dźwięk (463)

  • Formaty importowanych i eksportowanych plików dźwiękowych (464)
    • Importowane formaty (464)
    • Eksportowane formaty (466)
  • Import dźwięków (468)
  • Przypisywanie dźwięku do przycisku (470)
  • Umieszczanie dźwięków na osi czasu (472)
  • Porządkowanie dźwięków na osi czasu (473)
    • Wyświetlanie warstw dźwiękowych (474)
    • Porządkowanie warstw dźwiękowych za pomocą folderu z warstwami (474)
  • Synchronizacja dźwięku z animacją (475)
    • Event (Zdarzenie) (475)
    • Start (Uruchom) (475)
    • Stop (Zatrzymaj) (476)
    • Stream (Strumień) (476)
  • Przerywanie odtwarzania dźwięków (477)
    • Zatrzymywanie dźwięku typu Event (Zdarzenie) (477)
    • Przerywanie odtwarzania pojedynczego dźwięku typu Stream (Strumień) (480)
    • Przerywanie odtwarzania wszystkich dźwięków (480)
  • Edycja dźwięków we Flashu (481)
    • Narzędzia edycji dźwięku we Flashu (482)
    • Efekty na liście Effect (Efekt) w panelu Properties (Właściwości) (483)
  • Ogólne informacje na temat optymalizacji dźwięku (485)
  • Parametry publikacji dźwięku (486)
    • Parametry kompresji (487)
    • Obsługa dźwięku i formatu MP3 przez odtwarzacze Flash Player (490)
  • Parametry kompresji dźwięków w bibliotece (491)
    • Ustawienia audio w bibliotece (491)
    • Łączenie metod optymalizacji dźwięku (493)
  • Dodatkowe uwagi na temat dźwięku (494)
    • Tryb VBR formatu MP3 (494)
    • Optymalizacja dźwięku pod kątem zajętości miejsca (495)
    • Ekstrakcja dźwięku z dokumentu Flasha (497)
  • Podsumowanie (499)

Rozdział 13. Importowanie grafiki (501)

  • Grafika wektorowa a grafika rastrowa (502)
  • Formaty importowanych plików (504)
  • Przygotowywanie map bitowych (507)
  • Zachowanie jakości map bitowych (509)
  • Importowanie i kopiowanie obrazów rastrowych (511)
    • Importowanie sekwencji (512)
    • Pliki bitmapowe z warstwami (512)
    • Kopiowanie i wstawianie map bitowych do Flasha (518)
    • Przezroczystość, efekty koloru i filtry a importowane bitmapy (518)
  • Właściwości map bitowych we Flashu (519)
    • Kilka słów przestrogi (522)
    • Zgodność z przeglądarkami (522)
  • Przyciski bitmap w panelu właściwości (523)
    • Przycisk Swap (Zamień) (523)
    • Przycisk Edit (Edycja) (524)
  • Wykorzystanie kompresji obrazu (524)
    • 24- lub 32-bitowe pliki z kompresją bezstratną (524)
    • 8-bitowe pliki z kompresją bezstratną (525)
    • Materiały z kompresją stratną (526)
  • Konwersja grafiki rastrowej na wektorową (527)
  • Korzystanie z zewnętrznej grafiki wektorowej (529)
  • Import grafiki wektorowej (530)
    • Kopiowanie i wklejanie grafiki wektorowej do Flasha (532)
    • Import plików w formacie Adobe Illustrator (533)
  • Optymalizacja grafiki wektorowej (535)
    • Wektoryzacja złożonej grafiki wektorowej (536)
    • Konwersja tekstu na krzywe (537)
    • Optymalizacja krzywych (538)
    • Buforowanie bitmapowe w czasie wykonywania (538)
  • Format przyszłości - XFL (540)
  • Podsumowanie (540)

Rozdział 14. Wyświetlanie obrazu wideo (543)

  • Integracja wideo - dostępne technologie (544)
    • Wczytywanie pliku Flash Video w czasie odtwarzania filmu (544)
    • Streaming pliku wideo w czasie rzeczywistym (544)
    • Osadzanie wideo w filmie Flasha (545)
  • Import wideo (545)
    • Opcje kompresji kodeków (545)
    • Kompresowanie wideo w programie Adobe Media Encoder CS5 (547)
    • Kreator importu wideo (555)
    • Dołączanie wideo do filmów Flasha (558)
    • Parametry składnika (563)
    • Składniki interfejsu obiektu FLVPlayback (565)
  • Dodawanie punktów sygnalizacji (568)
  • Wykorzystanie kanału przezroczystości materiału wideo (576)
    • Materiał nagrany na żywo (577)
  • Podsumowanie (580)

Część V: Interakcyjność w filmach Flasha (581)

Rozdział 15. Skrypty na osi czasu i obsługa zdarzeń (583)

  • Operacje i funkcje obsługi zdarzeń (583)
    • Czym jest ActionScript? (584)
    • Panel Actions (Operacje) (585)
    • Krótkie wprowadzenie do składni kodu (589)
  • Pięć pierwszych operacji ActionScriptu (590)
    • gotoAndPlay() i gotoAndStop() (591)
    • nextFrame() i prevFrame() (592)
    • nextScene() i prevScene() (593)
    • play() i stop() (593)
    • navigateToURL() (594)
  • Uruchamianie operacji za pomocą funkcji obsługi zdarzeń (596)
    • Panel Code Snippets (Wycinki kodu) (597)
    • Wiązanie operacji z detektorem zdarzenia - programowanie przycisku (597)
    • Funkcje obsługi zdarzeń we Flashu (599)
  • Tworzenie niewidzialnych przycisków i operacja navigateToURL() (601)
  • Podsumowanie (607)

Rozdział 16. Budowanie osi czasu i interakcji (609)

  • Klipy filmowe - elementy z niezależnymi osiami czasu (609)
    • Współdziałanie klipów w filmie Flasha (610)
    • Jeden film, wiele osi czasu (611)
  • Ścieżki adresowe (613)
    • Ścieżki bezwzględne (614)
    • Ścieżki względne (616)
  • Odwołania do obiektów Movie Clip (617)
  • Podsumowanie (621)

Rozdział 17. Pierwszy własny projekt we Flashu (623)

  • Główna oś czasu i układ witryny (623)
    • Tworzymy plan (625)
    • Struktura folderów lokalnych (625)
    • Określanie właściwości filmu Flasha (625)
    • Przypisywanie obszarów prezentacji do klatek kluczowych (626)
    • Tworzymy zawartość poszczególnych sekcji (628)
  • Elementy nawigacyjne na głównej osi czasu (633)
    • Tworzymy przyciski menu (633)
    • Tworzymy przyciski do przeglądania zawartości sekcji (638)
  • Przewijanie tekstu: składnik TextArea (641)
  • Niestandardowy składnik BlurFader (644)
  • Ułatwienia dostępu (646)
  • Podsumowanie (650)

Część VI: Dystrybucja filmów Flasha (651)

Rozdział 18. Publikowanie filmów Flasha (653)

  • Testowanie filmów (653)
    • Polecenia Test Scene (Testuj scenę) oraz Test Movie (Testuj film) (654)
    • Narzędzie Bandwidth Profiler (Program profilujący przepustowość) (656)
    • Raport na temat zawartości filmu (size report) (661)
  • Publikowanie filmów (662)
  • Ustawienia publikowania (Publish Settings) (662)
    • Określanie formatu eksportowanego pliku (panel Formats (Formaty)) (663)
    • Ustawienia formatu Flasha (zakładka Flash) (664)
    • Ustawienia formatu HTML (zakładka HTML) (669)
    • Ustawienia formatu GIF (677)
    • Ustawienia formatu JPEG (681)
    • Ustawienia formatu PNG (682)
    • Tworzenie projektorów dla systemów Windows i Mac OS (684)
  • Podgląd i publikowanie filmu (685)
    • Wykorzystanie poleceń z podmenu Publish Preview (Podgląd publikowania) (685)
    • Wykorzystanie polecenia Publish (Publikuj) (685)
  • Profile publikowania (685)
  • Podsumowanie (686)

Rozdział 19. Integracja filmów Flasha ze stronami WWW (689)

  • Pisanie dokumentów HTML dla filmów Flasha (689)
    • Znacznik &#60object&#62 (690)
    • Znacznik &#60embed&#62 (696)
  • Wykrywanie odtwarzacza filmów Flasha (699)
    • Plugin kontra ActiveX: wyświetlanie bez sprawdzania (699)
    • Wykrywanie odtwarzacza Flash Player (701)
    • Wykrywanie odtwarzacza Flash Player przy użyciu biblioteki SWFObject (705)
  • Wykorzystanie języków JavaScript i DHTML w filmach Flasha (709)
    • Słowo przestrogi dla twórców stron internetowych (709)
    • Jak Flash współpracuje z językiem JavaScript? (710)
    • Zmiana atrybutów HTML (710)
    • Metoda percentLoaded() (713)
  • Podsumowanie (716)

Rozdział 20. Odtwarzacze i projektory (717)

  • Niezależny odtwarzacz i projektor (717)
    • Generowanie projektora (718)
    • Rozpowszechnianie i licencje (720)
    • Dystrybucja na płytach CD-ROM i DVD-ROM (720)
  • Ograniczenia niezależnych odtwarzaczy i projektorów (720)
  • Wykorzystanie pluginu Flasha w przeglądarkach internetowych (721)
    • Obsługiwane systemy operacyjne (721)
    • Obsługiwane przeglądarki internetowe (722)
    • Dystrybucja pluginu i filmów Flasha w internecie (722)
    • Instalacja pluginu (722)
  • Korzystanie z ustawień odtwarzaczy Flash Player 6 i nowszych (723)
    • Zakładka Privacy (723)
    • Zakładka Local Storage (724)
    • Zakładka Microphone (725)
    • Zakładka Camera (725)
  • Programy narzędziowe (726)
  • Podsumowanie (727)

Rozdział 21. Aplikacje Adobe AIR (729)

  • Platforma Adobe AIR (729)
    • Różne poziomy bezpieczeństwa odtwarzacza Flash Player i platformy AIR (730)
    • Budowa prostej aplikacji AIR (730)
    • Inne składowe interfejsu programowania aplikacji AIR (737)
  • Publikowanie i udostępnianie aplikacji AIR (738)
    • Przygotowanie aplikacji AIR do publikowania (738)
    • Publikowanie aplikacji AIR (739)
    • Dystrybucja aplikacji AIR (740)
  • Podsumowanie (741)

Rozdział 22. Aplikacje dla telefonów iPhone (743)

  • Flash i telefony iPhone (744)
    • Jak to działa? (744)
    • Specyfika pracy z aplikacjami dla telefonów iPhone (744)
  • Niezbędne przygotowania (745)
    • Przystąpienie do programu iOS Developer Program (746)
    • Poznanie identyfikatora urządzenia (746)
    • Wniosek o wydanie certyfikatu programisty (747)
    • Pobieranie certyfikatu programisty (748)
    • Tworzenie profilu informacyjnego dla urządzenia (748)
    • Generowanie wersji certyfikatu w formacie .p12 (748)
    • Tworzenie identyfikatora aplikacji (749)
    • Publikowanie pliku IPA (749)
    • Obrazek wyświetlany przy ładowaniu aplikacji (749)
    • Przenoszenie pliku IPA do telefonu (750)
  • Budowanie aplikacji iPhone (750)
    • Wydajność aplikacji iPhone Flash (754)
  • Podsumowanie (755)

Dodatki (757)

Dodatek A: Płyta CD-ROM (759)

Dodatek B: Autorzy przykładów i artykułów w ramkach (763)

Dodatek C: Cyfrowy dźwięk - podstawy (765)

Dodatek D: Cyfrowe wideo - podstawy (773)

Skorowidz (783)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8347-5
Rozmiar pliku: 30 MB

BESTSELLERY

Kategorie: