Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Adobe Flash i PHP. Biblia - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
26 sierpnia 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
79,00

Adobe Flash i PHP. Biblia - ebook

Kompendium wiedzy na temat PHP i Flasha!

  • Wykorzystaj bazę danych MySQL
  • Połącz PHP i Flasha!
  • Twórz wydajne i profesjonalne aplikacje

Technologie Flash i PHP znane są ze swoich możliwości tworzenia dynamicznych rozwiązań. Flash po stronie klienta, PHP po stronie serwera. Mieszanka Flasha i PHP musi być wybuchowa. I tak właśnie jest! To połączenie powoduje eksplozję nowych możliwości, które wykorzystasz na Twoich stronach WWW. Teraz atrakcyjne i dynamiczne rozwiązania są w zasięgu Twoich rąk.

Jednak pojawia się pytanie: "Jak zapanować nad tym duetem?". Książka "Adobe Flash i PHP. Biblia" stanowi kompletne źródło informacji na ten temat. Dzięki niej poznasz podstawy technologii Flash i PHP, a także sposoby używania bazy danych MySQL oraz weryfikacji połączenia Flash - PHP. Ponadto nauczysz się obsługiwać dane w różnych formatach, tworzyć formularze, wykorzystywać ciasteczka oraz stosować dodatkowe biblioteki. Zdobędziesz również wiedzę na temat korzystania z gniazd, gwarancji bezpieczeństwa aplikacji oraz tworzenia rozbudowanych serwisów WWW. Książka ta zasłuży z pewnością na uznanie specjalistów w tej dziedzinie, jednak i dla początkujących będzie ona stanowiła świetny podręcznik do nauki tych technologii.

  • Instalacja serwera Apache
  • Instalacja bazy danych MySQL oraz PHP
  • Konfiguracja środowiska pracy
  • Podstawy PHP
  • Zasady pracy w środowisku Flash
  • Nawiązanie połączenia pomiędzy PHP i Flashem
  • Obsługa danych w formacie XML i nie tylko
  • Projektowanie i tworzenie formularzy
  • Bezpieczeństwo pobieranych danych
  • Wykorzystanie gniazd
  • Rozszerzenia do Flasha i PHP
  • Programowanie obiektowe
  • Debugowanie i sposoby rozwiązywania najpopularniejszych problemów
  • Optymalizacja i zapewnienie wydajności tworzonym aplikacjom
  • Projektowanie i tworzenie prostych oraz rozbudowanych aplikacji

Twórz dynamiczne i atrakcyjne wizualnie strony WWW!

Spis treści

O autorze (13)

Przedmowa (15)

Wprowadzenie (17)

Część I: Zacznijmy od podstaw (19)

Rozdział 1. Rozpoczynamy pracę z Flashem i PHP (21)

  • Instalacja Apache na serwerze WWW (21)
    • Instalacja Apache w systemie Windows (22)
    • Instalacja serwera Apache w systemie UNIX (27)
    • Zmiana ustawień Apache pod Windowsem i UNIX-em (31)
  • Instalacja MySQL-a (32)
    • Instalacja serwera MySQL w systemie Windows (32)
    • Instalacja serwera MySQL w systemie UNIX (42)
    • Zabezpieczamy serwer MySQL (44)
  • Konfiguracja PHP na serwerze stron WWW (45)
    • Instalacja PHP w systemie Windows (45)
    • Instalacja PHP w systemie UNIX (50)
  • Podsumowanie (51)

Rozdział 2. Poznajemy Flasha i PHP (53)

  • Czym jest serwer WWW (53)
    • Pliki .htaccess (53)
    • Ochrona danych (54)
    • Zbieramy informacje o Apache (56)
    • Korzystanie z własnych dokumentów z komunikatami o błędach (58)
  • Poznajemy podstawy PHP (63)
    • Czym są zmienne? (63)
    • Funkcje (65)
    • Czym są konstrukcje sterujące? (66)
    • Mechanizm sprawdzania typów w PHP (71)
  • Podstawy MySQL-a (72)
    • Stosowanie wyrażeń (73)
    • Warunki (74)
  • Poznajemy Flasha (75)
    • Zintegrowane środowisko deweloperskie Flasha (75)
    • Inne edytory (77)
    • Urządzenia z obsługą Flasha (77)
    • Idźmy dalej (77)
  • Podsumowanie (77)

Rozdział 3. Nawiązujemy połączenie (79)

  • Poznajemy sposoby komunikowania się we Flashu (79)
    • Sprawdzanie stanu PHP (80)
    • Rodzaje komunikacji (81)
  • Z poziomu Flasha komunikujemy się z PHP (84)
  • Z poziomu PHP łączymy się z MySQL-em (88)
    • Sprawdzamy stan serwera MySQL (88)
    • Łączymy się z serwerem MySQL (90)
    • Łączymy wszystko w całość (92)
  • Podsumowanie (99)

Rozdział 4. Obsługa danych (101)

  • Ładowanie danych we Flashu (101)
    • Klasy, z których korzystamy w czasie ładowania danych (102)
    • Podsumowanie (103)
  • Obsługa pobranych danych (104)
    • Ładowanie jednokierunkowe (105)
    • Ładowanie dwukierunkowe (105)
  • Ładowanie dokumentu XML we Flashu (106)
  • Korzystanie z XML-a w PHP (108)
    • Ładowanie dokumentu XML (108)
    • Przesyłanie dokumentu XML (109)
  • Ładowanie obrazów za pomocą PHP (111)
    • Uruchomienie programu ładującego obrazy (112)
  • Podsumowanie (114)

Rozdział 5. Interakcja z użytkownikiem (115)

  • Tworzenie formularzy we Flashu (115)
  • Tworzymy formularz kontaktowy (116)
    • Wywołanie skryptu PHP (118)
    • Funkcje obsługi zdarzeń związane z formularzem kontaktowym (119)
    • Wysyłanie maili w PHP (121)
  • Moduł logowania we Flashu (122)
    • Szkielet kodu (122)
    • Procedury obsługi zdarzeń w module logowania (123)
    • Integracja modułu logowania z serwerem (125)
  • Podsumowanie (126)

Rozdział 6. Obsługa ciasteczek (127)

  • Ładowanie ciasteczek (127)
    • Obsługa ciasteczek w PHP (127)
    • Obsługa ciasteczek we Flashu (131)
    • Poznajemy zalety korzystania z ciasteczek w PHP (135)
  • Podsumowanie (138)

Część II: Tworzymy zawartość interaktywną (139)

Rozdział 7. Jak dbać o bezpieczeństwo w trakcie pobierania danych od użytkownika? (141)

  • Podchodźmy z ostrożnością do danych pochodzących od użytkownika (142)
    • Bezpieczne pobieranie plików (142)
    • Sprawdzanie poprawności wprowadzanych danych (145)
  • Oczyszczanie danych pochodzących od użytkownika (146)
    • Oczyszczanie danych (147)
    • Właściwy sposób oczyszczania danych w formacie HTML (149)
  • Przechowywanie danych (150)
    • Bezpieczne zapisywanie do pliku (150)
    • Tworzenie i zapisywanie bezpiecznego hasła przy użyciu PHP (154)
  • Zwracanie danych (156)
    • Bezpieczne zwracanie danych (156)
    • Bezpieczniejsze sposoby zwracania danych (157)
  • Czym jest obszar izolowany zabezpieczeń aplikacji we Flashu? (158)
    • Ustawianie typu obszaru izolowanego (159)
    • Korzystanie z własności sandboxType (159)
    • Określanie bieżącego obszaru izolowanego (160)
    • Zabezpieczenie aplikacji przed współdzieleniem (165)
  • Podsumowanie (165)

Rozdział 8. Użycie gniazd (167)

  • Czym są gniazda? (167)
    • Bezpieczeństwo w komunikacji za pośrednictwem gniazd (168)
    • Implementacja serwera opartego na gniazdach (168)
    • Czym jest połączenie oparte na gniazdach (168)
  • Obsługa gniazd w PHP (169)
    • Sprawdzamy, czy dysponujemy wersją interpretera PHP uruchamianą z wiersza poleceń (169)
    • Piszemy serwer oparty na gniazdach (170)
    • Testujemy nasz serwer (172)
    • Jak utworzyć stale działający serwer oparty na gniazdach? (174)
  • Obsługa gniazd we Flashu (175)
    • Inicjalizacja połączenia (176)
    • Funkcje obsługi zdarzeń (176)
    • Połączenia zdalne (178)
    • Korzystamy z klasy do obsługi komunikacji opartej na gniazdach (179)
  • Piszemy we Flashu i PHP klienta czata opartego na gniazdach (181)
    • Serwer w PHP obsługujący klienty czata (181)
    • Łączymy się z serwerem (189)
    • Piszemy klienta we Flashu (190)
  • Podsumowanie (199)

Część III: Rozszerzanie Flasha i PHP (201)

Rozdział 9. Praca z bibliotekami tworzonymi przez innych (203)

  • Przegląd bibliotek dostarczanych przez innych (203)
    • Inne biblioteki zewnętrzne (204)
    • Biblioteki w PHP (205)
  • Instalacja bibliotek zewnętrznych (205)
    • Instalacja bibliotek w środowisku Flash CS3 (206)
    • Instalacja bibliotek w PHP (207)
  • Korzystanie z bibliotek napisanych przez innych (208)
    • Korzystanie z bibliotek w środowisku Flash CS3 (208)
    • Korzystanie z bibliotek w PHP (209)
  • Rzut oka na AMFPHP (210)
    • AMFPHP dla programistów pracujących w ActionScripcie 3 i PHP (210)
    • Testujemy własną usługę w AMFPHP (212)
    • Korzystanie z AMFPHP we Flashu (216)
  • Tworzymy aplikację z prawdziwego zdarzenia, korzystającą z AMFPHP (221)
    • Usługi AMFPHP (221)
    • Skrypt do integracji z AMFPHP w ActionScripcie (225)
  • Podsumowanie (226)

Rozdział 10. Programowanie zorientowane obiektowo (227)

  • Czym jest programowanie obiektowe (227)
    • Krótkie omówienie metod programowania zorientowanego obiektowo (228)
  • Klasy w PHP (233)
    • Dołączanie klas w PHP (234)
    • Tworzenie obiektów klas (235)
    • Deklarowanie wielu klas (236)
  • Klasy we Flashu? (237)
    • Importowanie (237)
    • Klasa dokumentu (237)
    • Symbole biblioteczne (239)
  • Tworzenie własnych klas we Flashu i w PHP (239)
  • Podsumowanie (243)

Część IV: Tworzymy aplikacje (245)

Rozdział 11. Tworzymy proste aplikacje (247)

  • O składnikach aplikacji (247)
    • Czym jest projekt aplikacji (248)
    • Zakończenie etapu planowania (249)
  • Piszemy klienta czata (250)
    • Część aplikacji, którą tworzymy we Flashu (250)
    • Część aplikacji w PHP (258)
  • Tworzymy galerię fotograficzną, korzystającą ze skryptu PHP (266)
    • Piszemy kod w ActionScripcie (267)
    • Poruszanie się po galerii fotograficznej (271)
    • Skrypty galerii fotograficznej w PHP (275)
  • Korzystamy z PHP do napisania czytnika wiadomości RSS (279)
    • Importujemy klasy (280)
    • Wywołujemy plik PHP (280)
  • Tworzymy dynamiczny baner przy użyciu PHP, Flasha i MySQL-a (284)
    • Otwieramy okno przeglądarki (285)
    • Piszemy kod w PHP (287)
    • Wybór losowy (287)
  • Piszemy część licznika odwiedzin w PHP (289)
    • Mechanizm licznika odwiedzin (289)
    • Piszemy część licznika odwiedzin we Flashu (290)
  • Podsumowanie (291)

Rozdział 12. Tworzymy aplikacje z prawdziwego zdarzenia (293)

  • Czym są aplikacje z prawdziwego zdarzenia? (293)
  • Korzystanie z serwisu PayPal we Flashu (294)
    • Korzystanie z danych POST (297)
    • Korzystanie z wywołania sendToURL (298)
    • Nawiązanie połączenia z serwisem PayPal (298)
  • Użycie Flasha i PHP do utworzenia koszyka (299)
    • Projekt koszyka na zakupy (299)
    • Skrypt PHP (309)
  • Zastosowanie Flasha i PHP do napisania aplikacji przeszukującej zasoby Amazon (319)
    • Jak korzystać z Amazon Web Service? (319)
    • Jak uprościć odpowiedź XML? (321)
  • Galeria zdjęć korzystająca z flickra (327)
    • Komunikacja z usługą WWW (331)
    • Tworzenie własnego dokumentu XML (332)
  • Podsumowanie (333)

Rozdział 13. Tworzymy zaawansowane aplikacje z prawdziwego zdarzenia (335)

  • Program graficzny we Flashu (335)
    • Interfejs programowania do rysowania grafiki we Flashu (336)
  • Korzystanie z biblioteki GD w PHP (340)
    • Generowanie obrazu za pomocą biblioteki GD (343)
    • Gromadzimy we Flashu dane o punktach (344)
  • Monitor dostępności stron we Flashu (346)
    • Skrypt PHP aplikacji monitorującej dostępność stron (346)
    • Korzystając z PHP, wysyłamy wiadomość elektroniczną do administratora (348)
    • Skrypt monitora dostępności stron we Flashu (350)
  • Odtwarzacz wideo we Flashu (356)
  • Sonda (361)
    • Piszemy w PHP skrypt sondy korzystający z bazy danych MySQL (361)
    • Skrypt sondy w ActionScripcie (364)
  • Prosty edytor tekstu (368)
  • Podsumowanie (374)

Rozdział 14. Debugowanie (375)

  • Raportowanie błędów w PHP (375)
    • Wyświetlanie błędów na potrzeby debugowania (377)
    • Poziomy ważności błędów (378)
  • Debugowanie we Flashu (379)
  • Zamiennik funkcji trace() (383)
  • Podsumowanie (384)

Część V: Konserwacja serwera, aplikacji i bazy danych (387)

Rozdział 15. Konserwacja aplikacji (389)

  • Komentowanie kodu (389)
    • Style komentowania kodu (390)
    • Usuwanie komentarzy oraz fragmentów kodu wspomagających debugowanie (392)
  • Dziennik zmian (393)
    • Śledzenie błędów (393)
    • Dodatkowe zastosowania (394)
    • Dynamiczne nanoszenie wprowadzanych zmian (394)
  • Utrzymywanie kilku niezależnych wersji aplikacji (394)
    • Systemy kontroli wersji (395)
    • Wsparcie dla systemu kontroli wersji w środowisku Flash CS3 (395)
    • Konfiguracja kontroli wersji (396)
  • Korzystamy z własnych bibliotek (397)
    • Korzystanie z własnych bibliotek oraz z systemu kontroli wersji (397)
    • Publikacja pliku ".swc" (397)
  • Podsumowanie (398)

Rozdział 16. Utrzymywanie wydajnego i skalowalnego serwera (399)

  • Uruchamianie zaktualizowanego serwera (399)
    • Aktualizacja automatyczna (400)
    • Platforma Zend (400)
  • Wersje rozwojowe oprogramowania (400)
    • Instalacja drugiej wersji serwera Apache w tym samym systemie (401)
    • Stosowanie technologii eksperymentalnych (401)
    • Zależności (402)
  • Pamięć podręczna i optymalizacja (402)
    • Optymalizacja PHP (402)
    • Optymalizacja serwera Apache (406)
    • Optymalizacja MySQL-a (408)
    • Pamięć podręczna (409)
    • Instalacja memcached w systemie Linux (410)
    • Instalacja memcached w systemie Windows (412)
    • Kończymy instalację w systemie Linux i w systemie Windows (412)
    • Zarządzanie serwerami (414)
  • Tworzenie kopii zapasowych (415)
    • Zarządzanie plikami (415)
    • Zarządzanie kopiami zapasowymi (415)
    • Zastosowanie PHP w tworzeniu kopii bezpieczeństwa bazy danych (418)
  • Podsumowanie (421)

Rozdział 17. Tworzenie rozbudowanych aplikacji (423)

  • Prosty odtwarzacz filmów (423)
  • Piszemy odtwarzacz filmów we Flashu i PHP (426)
    • Zaczynamy (426)
    • Integracja z usługą zdalną (431)
    • Piszemy zaawansowany odtwarzacz filmów (439)
    • Implementacja klasy VideoListItem (448)
  • Śledzenie oglądalności (453)
    • Wprowadzamy zmiany do klasy Videos (453)
    • Dodajemy możliwość śledzenia oglądalności do klas w ActionScripcie (454)
  • Tworzymy we Flashu komponent logowania użytkownika (456)
    • Klasa LoginWindow (457)
    • Testujemy komponent logowania (464)
    • Piszemy w PHP klasę obsługującą logowanie (466)
    • Dodajemy usługę zdalną do komponentu logowania (469)
  • Kończymy odtwarzacz filmów (472)
    • Korzystanie z bibliotek zewnętrznych (472)
    • Dodajemy komponent logowania (472)
  • Podsumowanie (476)

Skorowidz (477)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8398-7
Rozmiar pliku: 8,8 MB

BESTSELLERY

Kategorie: