Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik - ebook
Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik - ebook
Książka, którą trzymasz w dłoniach, to oficjalny materiał szkoleniowy firmy Adobe. Podręcznik ten jest niezastąpioną książką zarówno dla początkujących, jak i dla doświadczonych użytkowników programu Illustrator. Podane tu instrukcje, wskazówki i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno najbardziej podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych technik udostępnianych przez najnowszą wersję Illustratora CC (wersja 2015.1).
W tym podręczniku znajdziesz:
- instrukcje pozwalające na szybkie zapoznanie się z programem Adobe Illustrator CC i praktycznie natychmiastowe rozpoczęcie pracy,
- szczegółowe wytyczne pozwalające na realizację projektów krok po kroku,
- propozycje samodzielnych eksperymentów pozwalających na mistrzowskie opanowanie tajników Illustratora,
- nowości w wydaniu 2015 — ulepszenia bibliotek CC, symbole dynamiczne, aktywne kształty i wiele innych.
Masz w rękach najlepszy podręcznik do nauki Adobe Illustrator CC!
Adobe Creative Team — zespół ekspertów, projektantów i redaktorów, którzy ściśle współpracują z zespołami rozwijającymi poszczególne produkty Adobe. Skutecznie pomagają zarówno początkującym, jak i zaawansowanym użytkownikom w kreatywnym tworzeniu ambitnych i świetnie wyglądających projektów za pomocą narzędzi Adobe.
Spis treści
Gdzie są materiały do ćwiczeń? (iii)
Wprowadzenie (1)
- Seria Oficjalny podręcznik (1)
- Wymagania wstępne (1)
- Instalowanie programu (2)
- Czcionki użyte w ćwiczeniach (2)
- Pobieranie plików do ćwiczeń (2)
- Przywracanie ustawień domyślnych (2)
- Aby usunąć lub zachować bieżące ustawienia w programie Illustrator (3)
- Aby odtworzyć zapisane wcześniej ustawienia po ukończeniu wszystkich ćwiczeń (3)
- Dodatkowe źródła informacji (4)
- Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe (4)
Co nowego w programie Illustrator CC (wydanie 2015)? (5)
- Ulepszenia Bibliotek CC (5)
- Narzędzie Shaper (6)
- Symbole dynamiczne (6)
- Nowy sposób eksportowania do formatu SVG (7)
- Aktywne kształty (7)
- Inteligentniejsze linie pomocnicze i odstępy (7)
- Inne ulepszenia (8)
Szybki kurs zapoznawczy z programem Adobe Illustrator CC (wydanie 2015) (10)
- Zaczynamy (12)
- Tworzenie nowego dokumentu (12)
- Tworzenie kształtów (13)
- Zaokrąglanie narożników kształtu (13)
- Stosowanie kolorów (14)
- Edytowanie koloru (14)
- Edytowanie obrysów (15)
- Praca z warstwami (15)
- Rysowanie za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (16)
- Tworzenie kształtów za pomocą narzędzia Shape Builder (Generator kształtów) (17)
- Tworzenie przejścia (18)
- Przekształcanie grafiki (19)
- Rysowanie za pomocą narzędzia Shaper (19)
- Pobieranie próbki formatowania za pomocą narzędzia Eyedropper (Kroplomierz) (21)
- Umieszczanie obrazów w programie Illustrator (21)
- Zastosowanie funkcji Image Trace (Obrys obrazu) (22)
- Tworzenie i edycja gradientów (22)
- Praca z tekstem (23)
- Wyrównywanie grafiki (25)
- Korzystanie z pędzli (26)
- Praca z symbolami (27)
- Tworzenie maski przycinającej (29)
- Tworzenie efektów (29)
ROZDZIAŁ 1. Najważniejsze informacje o przestrzeni roboczej (30)
- Wprowadzenie do programu Illustrator (32)
- Uruchamianie programu Illustrator i otwieranie pliku (32)
- Obsługa przestrzeni roboczej programu (34)
- Obsługa panelu Tools (Narzędzia) (35)
- Panel Control (Sterowanie) (38)
- Praca z panelami (40)
- Praca z grupami paneli (42)
- Resetowanie i zapisywanie przestrzeni roboczej (44)
- Obsługa menu paneli (45)
- Zmienianie widoku ilustracji (46)
- Zastosowanie poleceń z menu View (Widok) (46)
- Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka) (47)
- Przewijanie dokumentu (49)
- Oglądanie projektu (50)
- Obsługa obszarów roboczych (51)
- Korzystanie z panelu Artboards (Obszary robocze) (53)
- Rozmieszczanie dokumentów (53)
- Wyszukiwanie zasobów dotyczących programu Illustrator (55)
ROZDZIAŁ 2. Techniki zaznaczania ilustracji (58)
- Zaczynamy (60)
- Zaznaczanie obiektów (60)
- Obsługa narzędzia Selection (Zaznaczanie) (60)
- Narzędzie Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie) (62)
- Zaznaczanie przy użyciu ramki zaznaczenia (63)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka) (64)
- Zaznaczanie podobnych obiektów (65)
- Zaznaczanie obiektów w trybie Outline (Kontur) (66)
- Wyrównywanie obiektów (67)
- Wyrównywanie obiektów względem siebie (67)
- Wyrównywanie do obiektu kluczowego (67)
- Wyrównywanie punktów węzłowych (68)
- Rozmieszczanie obiektów (68)
- Wyrównywanie obiektów względem obszaru roboczego (69)
- Zastosowanie grup (70)
- Grupowanie elementów (70)
- Zastosowanie trybu izolacji (70)
- Tworzenie grupy zagnieżdżonej (71)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzia Group Selection (Zaznaczanie grupowe) (72)
- Rozmieszczanie obiektów (72)
- Zmiana rozmieszczenia obiektów (72)
- Zaznaczanie obiektów znajdujących się pod spodem (73)
- Ukrywanie i blokowanie obiektów (74)
ROZDZIAŁ 3. Tworzenie ilustracji do pocztówki z wykorzystaniem kształtów (76)
- Zaczynamy (78)
- Tworzenie nowego dokumentu (78)
- Tworzenie i edytowanie prostych kształtów (80)
- Rysowanie i edycja prostokątów (80)
- Zaokrąglanie narożników (82)
- Tworzenie prostokątów zaokrąglonych (83)
- Tworzenie i edytowanie elips (86)
- Tworzenie i edycja koła (87)
- Tworzenie i edytowanie wielokątów (88)
- Zmiana szerokości i wyrównania obrysów (90)
- Rysowanie linii (91)
- Tworzenie gwiazd (92)
- Narzędzie Shaper (94)
- Rysowanie kształtów (94)
- Edytowanie kształtów za pomocą narzędzia Shaper (95)
- Łączenie kształtów za pomocą narzędzia Shaper (96)
- Tryby rysowania (98)
- Tryb Draw Behind (Rysuj z tyłu) (98)
- Tryb Draw Inside (Rysuj wewnątrz) (99)
- Edycja obiektów narysowanych wewnątrz (100)
- Tworzenie kształtów przy użyciu polecenia Image Trace (Obrys obrazu) (101)
ROZDZIAŁ 4. Edycja oraz łączenie kształtów i ścieżek (104)
- Zaczynamy (106)
- Edytowanie ścieżek i kształtów (107)
- Cięcie za pomocą narzędzia Scissors (Nożyczki) (107)
- Łączenie ścieżek (108)
- Cięcie narzędziem Knife (Nóż) (109)
- Zastosowanie narzędzia Eraser (Gumka) (111)
- Łączenie i edycja obiektów (113)
- Obsługa narzędzia Shape Builder (Generator kształtów) (113)
- Obsługa panelu Pathfinder (Odnajdywanie ścieżek) (115)
- Tworzenie ścieżki złożonej (117)
- Zastosowanie narzędzia Width (Szerokość) (119)
- Zamiana konturów na obiekty (121)
- Kończymy projekt (122)
ROZDZIAŁ 5. Przekształcanie ilustracji (124)
- Zaczynamy (126)
- Zastosowanie i obsługa obszarów roboczych (127)
- Dodawanie nowych obszarów roboczych w dokumencie (127)
- Edytowanie obszarów roboczych (128)
- Zmiana nazw obszarów roboczych (129)
- Zmiana kolejności obszarów roboczych (130)
- Przekształcanie obiektów (132)
- Zastosowanie miarek i linii pomocniczych (132)
- Precyzyjne rozmieszczanie obiektów (135)
- Skalowanie obiektów (137)
- Odbijanie obiektów (138)
- Zniekształcanie obiektów z wykorzystaniem efektów (139)
- Obracanie obiektów (141)
- Pochylanie obiektów (143)
- Przekształcenia z wykorzystaniem narzędzia Free Transform (Przekształcanie swobodne) (145)
- Tworzenie dokumentu PDF (148)
ROZDZIAŁ 6. Tworzenie ilustracji przy użyciu narzędzi do rysowania (150)
- Zaczynamy (152)
- Zapoznanie z narzędziem Pen (Pióro) (153)
- Zaznaczanie ścieżek (154)
- Rysowanie linii prostych za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (156)
- Tworzenie linii krzywych (157)
- Tworzenie krzywej za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (159)
- Rysowanie serii linii krzywych za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (160)
- Przekształcanie punktów gładkich w narożne (161)
- Łączenie linii krzywych i prostych (163)
- Tworzenie grafiki za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (165)
- Rysowanie filiżanki (166)
- Rysowanie za pomocą narzędzia Curvature (Krzywizna) (170)
- Edytowanie krzywych (172)
- Odbijanie kształtu łyżeczki (172)
- Zaokrąglanie punktów narożnych (173)
- Edytowanie ścieżek i punktów (173)
- Usuwanie i dodawanie punktów węzłowych (175)
- Przekształcanie punktów gładkich i narożnych (176)
- Korzystanie z narzędzia Anchor Point (Punkt kontrolny) (177)
- Tworzenie linii przerywanej (178)
- Dodawanie strzałek (179)
- Rysowanie narzędziem Pencil (Ołówek) (180)
- Odręczne tworzenie ścieżek za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (180)
- Rysowanie linii prostych za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (181)
- Łączenie za pomocą narzędzia Join (Połączenie) (183)
ROZDZIAŁ 7. Wykorzystanie koloru do poprawienia oznakowania (186)
- Zaczynamy (188)
- Tryby koloru (189)
- Stosowanie kolorów (190)
- Stosowanie istniejącego koloru (190)
- Tworzenie własnego koloru w panelu Color (Kolor) (191)
- Zapisywanie koloru w próbce (192)
- Tworzenie kopii próbki (193)
- Edytowanie próbki (194)
- Tworzenie i edycja próbki globalnej (194)
- Wykorzystanie próbnika kolorów do utworzenia koloru (196)
- Zastosowanie bibliotek próbek programu Illustrator (197)
- Tworzenie koloru dodatkowego (198)
- Tworzenie i zapisywanie tint kolorów (199)
- Dostosowywanie kolorów (200)
- Kopiowanie atrybutów wyglądu (200)
- Tworzenie grup kolorów (201)
- Panel Color Guide (Wzornik kolorów) jako źródło inspiracji (202)
- Edytowanie grupy kolorów za pomocą okna dialogowego Edit Colors (Edytuj kolory) (204)
- Edytowanie kolorystyki obiektów (207)
- Przydzielanie kolorów do ilustracji (209)
- Zastosowanie funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) (212)
- Tworzenie grupy aktywnego malowania (212)
- Malowanie za pomocą narzędzia Live Paint Bucket (Aktywne wiadro z farbą) (213)
- Modyfikowanie grupy aktywnego malowania (214)
ROZDZIAŁ 8. Umieszczanie tekstu na plakacie (216)
- Zaczynamy (218)
- Dodawanie tekstu do plakatu (219)
- Dodawanie tekstu ozdobnego (219)
- Tworzenie tekstu akapitowego (220)
- Automatyczna zmiana rozmiaru (221)
- Przekształcenia między tekstem akapitowym a ozdobnym (222)
- Importowanie zwykłego pliku tekstowego (223)
- Tworzenie wątków (224)
- Formatowanie tekstu (226)
- Zmiana rodziny i stylu czcionki (226)
- Zmiana rozmiaru czcionki (230)
- Zmiana koloru czcionki (231)
- Zmiana innych właściwości tekstu (232)
- Zmiana właściwości akapitu (234)
- Zmiana rozmiaru i kształtu obiektów tekstowych (235)
- Tworzenie łamów tekstu (236)
- Edycja tekstu za pomocą narzędzia Touch Type (Tekst dotykowy) (237)
- Tworzenie i zastosowanie stylów tekstowych (239)
- Tworzenie i zastosowanie stylu akapitowego (239)
- Edycja stylu akapitowego (240)
- Tworzenie i zastosowanie stylu znakowego (241)
- Edycja stylu znakowego (242)
- Próbkowanie właściwości tekstu (242)
- Oblewanie obiektu tekstem (242)
- Deformowanie tekstu (243)
- Deformowanie tekstu przy użyciu obwiedni (243)
- Edycja obwiedni (244)
- Stosowanie tekstu na ścieżkach (245)
- Umieszczanie tekstu na ścieżkach (245)
- Umieszczanie tekstu na ścieżkach zamkniętych (246)
- Przekształcanie tekstu w kontury (248)
ROZDZIAŁ 9. Porządkowanie grafiki z użyciem warstw (250)
- Zaczynamy (252)
- Garść informacji o warstwach (252)
- Tworzenie warstw i podwarstw (254)
- Tworzenie nowych warstw (254)
- Tworzenie podwarstw (256)
- Edytowanie warstw i obiektów (257)
- Znajdowanie warstw (257)
- Przesuwanie warstw i przenoszenie obiektów między warstwami (258)
- Powielanie zawartości warstwy (261)
- Scalanie warstw (262)
- Wklejanie warstw (264)
- Zmiana kolejności warstw (266)
- Wyświetlanie warstw (267)
- Dodawanie atrybutów wyglądu do warstw (268)
- Tworzenie masek przycinających (270)
ROZDZIAŁ 10. Gradienty, przejścia i wzorki (274)
- Zaczynamy (276)
- Informacje o gradientach (277)
- Zastosowanie gradientów liniowych w wypełnieniach (277)
- Edytowanie gradientu (278)
- Zapisywanie gradientu (279)
- Dostosowywanie wypełnienia gradientowego (280)
- Dodawanie gradientu liniowego do obrysu (282)
- Edycja gradientu obrysu (283)
- Tworzenie gradientu promienistego (285)
- Zmiana kolorystyki gradientu promienistego (285)
- Korygowanie gradientu promienistego (288)
- Dodawanie gradientów do wielu obiektów jednocześnie (290)
- Tworzenie przezroczystych gradientów (291)
- Tworzenie przejść pomiędzy obiektami (294)
- Tworzenie przejść z określoną liczbą kroków (294)
- Modyfikowanie przejścia (296)
- Tworzenie płynnych przejść kolorystycznych (298)
- Wypełnianie obiektów wzorkami (300)
- Zastosowanie gotowych wzorków (300)
- Tworzenie niestandardowego wzorku (301)
- Stosowanie wzorków (303)
- Edytowanie wzorków (304)
ROZDZIAŁ 11. Wykorzystanie pędzli do utworzenia plakatu (306)
- Zaczynamy (308)
- Pędzle w praktyce (309)
- Zastosowanie pędzli kaligraficznych (309)
- Stosowanie pędzla kaligraficznego w ilustracji (309)
- Rysowanie narzędziem Paintbrush (Pędzel) (310)
- Edytowanie ścieżek narzędziem Paintbrush (Pędzel) (312)
- Edycja pędzla (313)
- Usuwanie obrysu w postaci pędzla (314)
- Zastosowanie pędzli artystycznych (315)
- Stosowanie istniejącego pędzla artystycznego (315)
- Tworzenie pędzla artystycznego na podstawie obrazu rastrowego (316)
- Edycja pędzla artystycznego (318)
- Pędzle z włosia (319)
- Zmiana opcji pędzla z włosia (319)
- Malowanie pędzlem z włosia (320)
- Zastosowanie pędzli ze wzorkiem (322)
- Tworzenie pędzla ze wzorkiem (324)
- Malowanie pędzlem ze wzorkiem (326)
- Edycja pędzla ze wzorkiem (326)
- Obsługa narzędzia Blob Brush (Kropla) (328)
- Rysowanie narzędziem Blob Brush (Kropla) (328)
- Łączenie ścieżek narzędziem Blob Brush (Kropla) (330)
- Edytowanie obiektów przy użyciu narzędzia Eraser (Gumka) (331)
ROZDZIAŁ 12. Kreatywne wykorzystanie efektów i stylów graficznych (334)
- Zaczynamy (336)
- Korzystanie z panelu Appearance (Wygląd) (338)
- Edytowanie atrybutów wyglądu (339)
- Tworzenie dodatkowego obrysu i wypełnienia (341)
- Zmiana kolejności atrybutów wyglądu (344)
- Obsługa efektów dynamicznych (345)
- Dodawanie efektu (346)
- Edytowanie efektu (347)
- Zmiana wyglądu tekstu przy użyciu efektu Warp (Wypaczenie) (348)
- Stosowanie efektu Offset Path (Przesunięcie ścieżki) (349)
- Dodawanie efektu programu Photoshop (350)
- Efekty trójwymiarowe (352)
- Dodawanie efektu obrotu (352)
- Zastosowanie stylów graficznych (354)
- Stosowanie istniejących stylów graficznych (354)
- Tworzenie i stosowanie stylu graficznego (355)
- Zmiana atrybutów stylu graficznego (358)
- Zastosowanie stylu graficznego do zmodyfikowania warstwy (360)
- Skalowanie obrysów i efektów (362)
ROZDZIAŁ 13. Tworzenie grafiki nadruku na koszulce (364)
- Zaczynamy (366)
- Praca z symbolami (367)
- Obsługa bibliotek symboli programu Illustrator (367)
- Edytowanie symbolu (369)
- Symbole dynamiczne (370)
- Tworzenie symboli (372)
- Powielanie symboli (373)
- Zastępowanie symboli (374)
- Przerywanie połączenia z symbolem (376)
- Obsługa Bibliotek Creative Cloud (378)
- Dodawanie zasobów do Bibliotek Creative Cloud (378)
- Korzystanie z zasobów biblioteki (381)
- Uaktualnianie zasobu biblioteki (382)
- Obsługa perspektywy (384)
- Obsługa predefiniowanej siatki (385)
- Edycja siatki perspektywy (385)
- Rysowanie obiektów w perspektywie (388)
- Zaznaczanie i modyfikowanie obiektów w perspektywie (390)
- Jednoczesne przesuwanie płaszczyzny i obiektów (391)
- Rysowanie obiektów przy braku aktywnej siatki (392)
- Umieszczanie i edycja tekstu w perspektywie (392)
- Przesuwanie obiektów prostopadle (393)
- Przenoszenie płaszczyzny w celu dopasowania jej do obiektu (395)
- Umieszczanie obiektów w perspektywie (395)
- Modyfikacja symboli na płaszczyźnie perspektywy (396)
- Ostatnie poprawki (397)
ROZDZIAŁ 14. Łączenie projektów Illustratora CC z innymi programami firmy Adobe (400)
- Zaczynamy (402)
- Łączenie elementów graficznych (403)
- Importowanie obrazów z programu Adobe Photoshop (404)
- Importowanie obrazu (404)
- Skalowanie zaimportowanego obrazu (405)
- Osadzanie obrazu programu Photoshop z użyciem opcji Show Import Options (Pokaż opcje importu) (406)
- Importowanie kilku obrazów jednocześnie (409)
- Zmiana kolorystyki zaimportowanego obrazu (410)
- Maskowanie obrazu (412)
- Tworzenie maski przycinającej (412)
- Edycja maski (413)
- Maskowanie obiektu za pomocą obiektu tekstowego (414)
- Tworzenie masek przezroczystości (415)
- Edycja maski przezroczystości (417)
- Próbkowanie kolorystyki zaimportowanych obrazów (419)
- Praca z obrazami dołączonymi (419)
- Znajdowanie informacji o połączeniu (420)
- Osadzanie i cofanie osadzenia obrazów (421)
- Zastąpienie połączonego obrazu innym (421)
- Tworzenie pakietu na podstawie pliku (424)
ROZDZIAŁ 15. Tworzenie grafiki na potrzeby internetu (426)
- Zaczynamy (428)
- Zapisywanie grafiki na potrzeby internetu (429)
- Wyrównywanie obiektów do siatki pikseli (429)
- Cięcie na plasterki (432)
- Zaznaczanie i edycja plasterków (433)
- Polecenie Save for Web (Zapisz do pokazania w Internecie) (434)
- Tworzenie kodu CSS (437)
- Konfigurowanie projektu na potrzeby utworzenia kodu CSS (437)
- Style znakowe i kod CSS (440)
- Style graficzne i kod CSS (442)
- Kopiowanie stylu CSS (443)
- Eksportowanie CSS (445)
- Zapisywanie grafiki w formacie SVG (446)
Skorowidz (452)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2485-5 |
Rozmiar pliku: | 78 MB |