Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023 - ebook
Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023 - ebook
Adobe Photoshop w pełni zasłużył na miano kultowego. Jest używany przez najsławniejszych artystów. Oferuje wysoce zaawansowane narzędzia do obróbki obrazów cyfrowych, w tym funkcje wzbogacone o algorytmy uczenia maszynowego. Dzięki niemu przygotujesz materiały na potrzeby druku, internetu i wideo. Do tego obecnie korzystanie ze wspaniałych możliwości Photoshopa jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej.
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe - najlepszej pomocy do nauki Photoshopa. Zawiera setki przydatnych wskazówek, dzięki którym praca z Photoshopem będzie efektywniejsza i o wiele bardziej satysfakcjonująca. Czytelnik dowie się, jak korygować cyfrowe obrazy, w tym usuwać bez śladu niepotrzebne obiekty ze zdjęć, a także pozna nowe funkcje Photoshopa, takie jak usprawnione narzędzia do tworzenia zaznaczeń, nowe filtry neuronalne i funkcje maskowania dostępne w Adobe Camera Raw. Podręcznik składa się z 15 lekcji, dzięki którym można się nauczyć zarówno podstaw obsługi programu, jak i stosowania wyrafinowanych narzędzi do obróbki obrazu. Każda lekcja obejmuje szczegółowe instrukcje krok po kroku, wyjaśnienia i zestaw pytań sprawdzających.
Conrad Chavez od lat pisze o fotografii cyfrowej i pracy w Adobe Creative Cloud. Jest autorem lub współautorem wielu książek z serii Classroom in a Book. Pisze także artykuły dla takich branżowych periodyków jak CreativePro.com i "InDesign Magazine".
Książki z serii Oficjalny podręcznik to najlepsze dostępne materiały szkoleniowe!
Barbara Binder, certyfikowana instruktorka Adobe (ACI)
Ucz się mądrze dzięki książkom z serii Oficjalny podręcznik!
Christine Abunassar, dyrektor generalna ThinkB!G.LearnSmart
Spis treści
WPROWADZENIE
- Seria Oficjalny podręcznik
- Co nowego w tym wydaniu
- Wymagania wstępne
- Instalacja programów Adobe Photoshop, Adobe Bridge i Adobe Camera Raw
- Instalowanie fontów
- Uruchamianie programu Adobe Photoshop
- Materiały pomocnicze
- Przywracanie ustawień domyślnych
- Dodatkowe źródła informacji
- Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe
1. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O PRZESTRZENI ROBOCZEJ
- Rozpoczynanie pracy w programie Adobe Photoshop
- Używanie narzędzi
- Próbkowanie koloru
- Narzędzia i ich właściwości
- Cofanie wykonanych operacji
- Jeszcze o panelach i ich rozmieszczeniu
2. PODSTAWOWA KOREKCJA FOTOGRAFII
- Strategia retuszu
- Rozdzielczość i wymiary obrazu
- Otwieranie pliku przy użyciu programu Adobe Bridge
- Prostowanie i kadrowanie obrazu w Photoshopie
- Poprawianie kolorystyki i tonacji
- Narzędzie Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący)
- Stosowanie narzędzia Patch (Łatka) w trybie uwzględniania zawartości obrazu
- Retuszowanie za pomocą narzędzia Clone Stamp (Stempel)
- Wyostrzanie obrazu
3. ZAZNACZENIA
- Zaznaczenia i narzędzia do ich tworzenia
- Zaczynamy
- Przechowywanie dokumentów w chmurze
- Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka)
- Stosowanie narzędzia Quick Selection (Szybkie zaznaczanie)
- Przesuwanie zaznaczonego obszaru
- Zastosowanie narzędzia Object Selection (Zaznaczanie obiektów)
- Manipulowanie zaznaczeniami
- Zaznaczanie za pomocą narzędzi typu lasso
- Obracanie zaznaczenia
- Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magnetic Lasso (Lasso magnetyczne)
- Zaznaczanie od punktu środkowego
- Zmienianie rozmiarów i kopiowanie zaznaczenia
- Kadrowanie obrazu
4. PODSTAWOWE INFORMACJE O WARSTWACH
- O warstwach
- Zaczynamy
- Panel Layers (Warstwy)
- Zmiana kolejności warstw
- Nakładanie gradientu na warstwę
- Stosowanie stylów warstw
- Dodawanie warstwy dopasowania
- Aktualizacja efektu warstwy
- Dodawanie obramowania
- Spłaszczanie i zapisywanie obrazu
5. SZYBKIE POPRAWKI
- Zaczynamy
- Poprawianie zdjęcia
- Korygowanie rysów twarzy za pomocą filtra Liquify (Formowanie)
- Rozmywanie tła wokół obiektu
- Tworzenie panoramy
- Wypełnianie pustych przestrzeni powstałych podczas kadrowania
- Korygowanie zniekształceń
- Zwiększanie głębi ostrości
- Usuwanie obiektów za pomocą funkcji wypełniania z uwzględnieniem zawartości
- Dopasowywanie perspektywy
6. MASKI I KANAŁY
- Praca z maskami i kanałami
- Zaczynamy
- Zaznaczanie obiektu za pomocą funkcji Select and Mask (Zaznacz i maskuj)
- Tworzenie szybkiej maski
- Manipulowanie obrazem za pomocą funkcji Puppet Warp (Wypaczenie marionetkowe)
- Tworzenie cienia na podstawie kanału alfa
- Tworzenie wzoru w tle
7. PROJEKT TYPOGRAFICZNY
- O typografii
- Zaczynamy
- Tworzenie maski przycinającej z tekstu
- Układanie tekstu wzdłuż ścieżki
- Zniekształcanie tekstu
- Projektowanie tekstu akapitowego
- Ostatnie poprawki
8. TECHNIKI RYSUNKU WEKTOROWEGO
- O obrazach bitmapowych i grafice wektorowej
- O ścieżkach i narzędziu Pen (Pióro)
- Zaczynamy
- Rysowanie kształtu za pomocą narzędzia Pen (Pióro)
- Obrysowywanie kształtu na zdjęciu
- Przekształcanie ścieżki w zaznaczenie i maskę warstwy
- Tworzenie logo z użyciem elementów tekstowych i niestandardowego kształtu
9. KOMPONOWANIE ZAAWANSOWANE
- Zaczynamy
- Ustawianie warstw
- Używanie filtów inteligentnych
- Malowanie warstwy
- Dodawanie tła
- Cofanie operacji za pomocą panelu History (Historia)
- Poprawianie obrazu o małej rozdzielczości
10. MALOWANIE PĘDZLEM MIESZAJĄCYM
- O pędzlu mieszającym
- Zaczynamy
- Konfiguowanie parametrów pędzla
- Mieszanie kolorów
- Mieszanie kolorów pędzla z kolorami fotografi
- Malowanie i mieszanie kolorów przy użyciu pędzla predefiniwanego
11. EDYCJA WIDEO
- Zaczynamy
- Panel Timeline (Oś czasu)
- Tworzenie nowego filmu
- Animowanie tekstu za pomocą klatek kluczowych
- Tworzenie efektów
- Dodawanie przejść
- Podkład muzyczny
- Wyciszanie niepożądanych dźwięków
- Renderowanie film
12. KORZYSTANIE Z MODUŁU CAMERA RAW
- Zaczynamy
- Wewnętrzny format aparatu (RAW)
- Przetwarzanie plików w Camera Raw
- Retuszowanie portretu w Camera Raw
13. PRZYGOTOWYWANIE PLIKÓW DO ZAMIESZCZENIA W INTERNECIE
- Zaczynamy
- Tworzenie obiektów zastępczych za pomocą narzędzia Frame (Ramka)
- Tworzenie przycisków z użyciem grup warstw
- Automatyzacja zadań wieloetapowych
- Stosowanie obszarów kompozycji
14. JAK UZYSKAĆ ZGODNOŚĆ KOLORÓW NA EKRANIE I NA WYDRUKU
- Przygotowanie obrazu do drukowania
- Zaczynamy
- Wykonanie "testu zbliżeniowego"
- Zarządzanie kolorem
- Definiowanie ustawień zarządzania kolorem
- Identyfikacja kolorów spoza danej przestrzeni
- Ekranowa próba kolorów
- Dostosowywanie kolorów do przestrzeni docelowej
- Konwersja obrazu na CMYK
- Zapisywanie obrazu w formacie Photoshop PDF
- Drukowanie obrazu CMYK z poziomu Photoshopa
15. FILTRY NEURONALNE
- Omówienie filtrów neuronalnych
- Zaczynamy
- Omówienie przestrzeni roboczej filtrów neuronalnych
- Odnawianie starego zdjęcia portretowego
- Dodawanie kolorów i głębi
- Tworzenie przekonującego fotomontażu
Dodatek: Przegląd panelu Tools (Narzędzia)
Dodatek: Skróty klawiszowe
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-0356-2 |
Rozmiar pliku: | 76 MB |