Agile Development. Filozofia programowania zwinnego - ebook
Agile Development. Filozofia programowania zwinnego - ebook
Zbiór praktycznych wskazówek dla producentów oprogramowania
- Jak wdrożyć metodologię programowania zwinnego?
- W jaki sposób zaangażować klientów w projekt?
- Jak kontrolować jakość produktów?
Programowanie zwinne (Agile Development) to obecnie jedna z najpopularniejszych metodologii zarządzania projektami programistycznymi. Metodyka Agile jest szczególnie użyteczna w małych zespołach programistycznych, w których z racji ułatwionej komunikacji nie ma potrzeby tworzenia rozbudowanej dokumentacji. Programowanie zwinne opiera się na iteracyjnej realizacji kolejnych etapów projektu. Kluczem do sukcesu w tej metodzie jest efektywna współpraca między członkami zespołu projektowego.
Książka "Agile Development. Filozofia programowania zwinnego" to przewodnik po programowaniu ekstremalnym, oznaczanym zwykle skrótem XP, które jest jedną z technik wchodzących w skład tej metodyki. Czytając ją, dowiesz się, jak wdrażać metodologię Agile w firmie, na czym polega programowanie ekstremalne i jaką rolę w procesie pełnią poszczególni członkowie grupy projektowej. Nauczysz się budować zespół i określać zakresy zadań osób biorących udział w pracach, planować harmogram udostępniania kolejnych wersji produktu oraz kierować procesem jego tworzenia. Poznasz metody testowania programu i usuwania z niego błędów, zasady pisania dokumentacji oraz reguły prowadzenia spotkań roboczych z klientami.
- Wdrażanie programowania zwinnego
- Techniki programowania ekstremalnego
- Członkowie zespołu XP
- Zarządzanie zespołem
- Angażowanie klienta w proces wytwórczy
- Tworzenie raportów
- Udostępnianie kolejnych wersji systemu
- Standardy pisania kodu
- Testowanie i usuwanie błędów
- Optymalizacja wydajności programu
Od filozofii do mistrzostwa w zwinnym programowaniu!
Spis treści
Wprowadzenie (9)
Część I: Zaczynamy
1. Dlaczego zwinne programowanie? (19)
- Czym jest sukces? (20)
- Poza harmonogram (21)
- Znaczenie sukcesów na poziomie organizacji (22)
- Wkraczanie w świat zwinnego programowania (23)
2. Jak być zwinnym? (25)
- Zwinne metody (26)
- Czy warto wymyślać własne metody? (27)
- Droga do mistrzostwa (27)
- Szukanie mentora (28)
3. Zrozumieć XP (29)
- Cykl życia w XP (32)
- Zespół w XP (42)
- Pojęcia związane z XP (55)
4. Wprowadzanie XP (61)
- Czy XP to coś dla nas? (61)
- Naprzód! (71)
- Ocena zwinności zespołu (83)
Część II: Stosowanie XP
5. Myślenie (91)
- Programowanie w parach (93)
- Energiczna praca (102)
- Informacyjne miejsce pracy (107)
- Analizy przyczynowo-skutkowe (112)
- Retrospekcje (115)
6. Współpraca (123)
- Zaufanie (126)
- Wspólna praca (137)
- Zaangażowanie prawdziwego klienta (147)
- Wspólny język (152)
- Krótkie spotkania robocze (157)
- Standardy pisania kodu (161)
- Demonstracje iteracji (167)
- Raporty (174)
7. Udostępnianie (183)
- "W pełni gotowe" (186)
- Brak błędów (191)
- Kontrola wersji (202)
- Dziesięciominutowa kompilacja (211)
- Ciągła integracja (219)
- Współwłasność kodu (229)
- Dokumentacja (234)
8. Planowanie (239)
- Wizja (241)
- Planowanie wydania (247)
- Gra planistyczna (262)
- Zarządzanie ryzykiem (268)
- Planowanie iteracji (278)
- Zapas (293)
- Opowieści (301)
- Szacowanie (309)
9. Wytwarzanie (323)
- Stopniowe zbieranie wymagań (325)
- Testy klienta (331)
- Wytwarzanie sterowane testami (339)
- Refaktoryzacja (360)
- Prosty projekt (372)
- Stopniowy rozwój projektu i architektury (380)
- Rozwiązania punktowe (391)
- Optymalizacja wydajności (395)
- Testy eksploracyjne (402)
Część III: Mistrzostwo w dziedzinie programowania zwinnego
10. Wartości i zasady (415)
- Wspólne elementy (415)
- O wartościach, zasadach i praktykach (416)
- Dalsza lektura (417)
11. Usprawnianie procesu (419)
- Zrozumienie projektu (419)
- Dopracowywanie i adaptacja (420)
- Łamanie reguł (421)
12. Poleganie na ludziach (425)
- Budowanie efektywnych związków (425)
- Odpowiednie osoby do odpowiednich zadań (427)
- Budowanie procesu dla ludzi (429)
13. Eliminowanie marnotrawstwa (431)
- Praca w małych, odwracalnych etapach (431)
- Szybkie wykrywanie niepowodzeń (433)
- Maksymalizacja liczby zadań, których nie trzeba wykonywać (435)
- Dążenie do wysokiej przepustowości (436)
14. Zapewnianie wartości (439)
- Wykorzystanie zwinności (439)
- Wartość ma tylko kod gotowy do udostępnienia (441)
- Zapewnianie wyników biznesowych (442)
- Częste udostępnianie (444)
15. Dążenie do doskonałości technicznej (447)
- Oprogramowanie nie istnieje (447)
- Projekt to narzędzie ułatwiające zrozumienie (448)
- Równowaga w projektach (449)
- Nienazwana cecha (449)
- Doskonały projekt (450)
- Ogólne zasady projektowania (451)
- Zasady w praktyce (454)
- Dążenie do mistrzostwa (456)
Literatura cytowana (457)
Skorowidz (463)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-5963-0 |
Rozmiar pliku: | 5,0 MB |