Agile. Przewodnik po zwinnych metodykach programowania - ebook
Agile. Przewodnik po zwinnych metodykach programowania - ebook
Poznaj nowoczesne podejście do wytwarzania oprogramowania!
W XXI wieku ogromnie wzrosło tempo rozwoju cyfrowych usług. Tradycyjne sposoby wytwarzania oprogramowania nie są już w stanie nadążyć za oczekiwaniami klientów. Dziś nikt nie będzie czekał, aż dopracujesz wszystkie zaplanowane funkcje i wypuścisz produkt na rynek. Konkurencja Cię wyprzedzi! Czy dasz się jej pokonać? Odpowiedzią na to pytanie jest słowo, które robi furorę w branży IT: Agile. Zwinne wytwarzanie oprogramowania to przyszłość — przekonaj się sam!W ramach Agile istnieje wiele podejść do wytwarzania oprogramowania. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, które najlepiej zadziała w Twoim środowisku, trafiłeś na odpowiednią książkę. Znajdziesz w niej omówienie ścieżek takich jak Scrum, Lean, Kanban oraz XP (ang. eXtreme Programming), ale najpierw poczytasz trochę na temat tego, czym jest zwinność i do czego możesz ją wykorzystać. Poznasz zalety i zagrożenia związane z konkretnymi podejściami oraz obszary, w których każde z nich sprawdzi się najlepiej. Ta książka pozwoli Ci zmienić sposób pracy. Dzięki niej masz szansę stworzyć wyjątkowo produktywny zespół, którego nikt nie zatrzyma. Bądź zwinny!
- Poznaj znaczenie podstawowych wartości i zasad podejścia zwinnego
- Poznaj najważniejsze aspekty podejścia Scrum — zarządzanie projektem, samoorganizację i wspólne zobowiązanie
- Skoncentruj się na projektowaniu i architekturze oprogramowania za pomocą technik XP takich jak programowanie sterowane testami i programowanie w parach
- Wykorzystaj podejście Lean, aby zapewnić zespołowi potrzebne uprawnienia, wyeliminować marnotrawstwo i szybko dostarczać oprogramowanie
- Zobacz, jak techniki kanbanowe pomagają zarządzać przepływem i dostarczać dzięki temu oprogramowanie wysokiej jakości
- Wprowadzaj techniki i zasady podejścia zwinnego z pomocą coacha metodyk zwinnych
Sprawdź, jak wykorzystać siłę zwinności!
Spis treści
Przedmowa (11)
Wprowadzenie (13)
1. Poznaj Agile (15)
- Czym jest Agile? (16)
- Kto powinien przeczytać tę książkę? (20)
- Cele do osiągnięcia (21)
- Wpakujemy Ci Agile do głowy wszelkimi możliwymi sposobami (21)
- Struktura książki (24)
2. Wartości Agile (27)
- Lider zespołu, architekt i kierownik projektu wchodzą do baru... (28)
- Uniwersalne rozwiązania nie istnieją (31)
- Podejście zwinne nas uratuje! Prawda? (33)
- Niespójna perspektywa (37)
- Manifest Agile pomaga zespołom zrozumieć cel stosowania poszczególnych technik (42)
- Jak zrozumieć słonia? (46)
- Od czego zacząć wprowadzanie nowej metodyki? (52)
3. Zasady Agile (57)
- Dwanaście zasad podejścia zwinnego (58)
- Klient ma zawsze rację, prawda? (58)
- Dostarczanie projektu (61)
- Komunikacja i współpraca (68)
- Przebieg projektu - posuwanie się do przodu (76)
- Nieustanne ulepszanie projektów i zespołu (80)
- Projekt w podejściu zwinnym - łączenie wszystkich zasad (83)
4. Scrum i samoorganizujące się zespoły (87)
- Zasady podejścia Scrum (89)
- Akt I. Ja móc Scrum? (91)
- W zespole stosującym podejście Scrum wszyscy są właścicielami projektu (93)
- Akt II. Aktualizacje stanu są dobre w sieciach społecznościowych! (106)
- Codzienne spotkania są dla całego zespołu (107)
- Akt III. Sprintem prosto w mur (115)
- Sprinty, plany i retrospekcje (116)
- Akt IV. Pies goniący samochód (124)
5. Planowanie w Scrumie i wspólne zobowiązanie (131)
- Akt V. Nie do końca przygotowani na nieoczekiwane (132)
- Historie użytkowników, szybkość i ogólnie przyjęte praktyki w podejściu Scrum (134)
- Akt VI. Runda honorowa (149)
- Jeszcze o wartościach w Scrumie (150)
6. XP i otwartość na zmiany (165)
- Akt I. Nadgodziny (166)
- Podstawowe techniki XP (167)
- Akt II. Zmieniliśmy strategię, ale ciągle przegrywamy (176)
- Wartości XP pomagają zespołom zmienić nastawienie (178)
- Budowanie właściwego nastawienia zaczyna się od wartości XP (183)
- Akt III. Zmiana sytuacji (187)
- Zrozumienie zasad XP pomaga otworzyć się na zmiany (188)
7. Prostota i projektowanie przyrostowe w XP (203)
- Akt IV. Nadgodziny, część II - znów to samo (204)
- Kod i projekt (205)
- Decyzje związane z kodem i projektem podejmuj w ostatnim sensownym momencie (217)
- Projektowanie przyrostowe i holistyczne techniki XP (224)
- Akt V. Ostateczny wynik (235)
8. Lean, unikanie marnotrawstwa i spojrzenie na całość (245)
- Myślenie odchudzone (246)
- Akt I. I jeszcze jedna sprawa... (254)
- Kreowanie herosów i myślenie magiczne (255)
- Eliminowanie marnotrawstwa (257)
- Lepsze zrozumienie produktu (262)
- Dostarczanie tak wcześnie, jak to możliwe (269)
9. Kanban, przepływ i nieustanne doskonalenie (285)
- Akt II. Ciągły wyścig (287)
- Zasady podejścia Kanban (288)
- Doskonalenie procesu za pomocą podejścia Kanban (294)
- Pomiar przepływu i zarządzanie nim (306)
- Zachowania emergentne w Kanbanie (322)
10. Coach metodyk zwinnych (333)
- Akt III. I jeszcze jedna sprawa (znów?)... (334)
- Coachowie rozumieją, dlaczego ludzie nie zawsze chcą się zmieniać (335)
- Coachowie rozumieją proces uczenia się (339)
- Coach rozumie, dzięki czemu metodyka działa (343)
- Zasady coachingu (345)
Skorowidz (348)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-0943-2 |
Rozmiar pliku: | 12 MB |