Facebook - konwersja

Algorytmy, struktury danych i techniki programowania dla programistów Java - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
5 sierpnia 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
89,00

Algorytmy, struktury danych i techniki programowania dla programistów Java - ebook

Opanuj Javę jak prawdziwy profesjonalista!

  • Podstawy algorytmiki dla praktyków
  • Modelowanie struktur danych w Javie
  • Skuteczne techniki programowania na przykładach

Java jest obecnie jednym z najpopularniejszych języków programowania, co zawdzięcza przede wszystkim swojej prostocie, nowoczesności, dużym możliwościom oraz niezależności od architektury platform sprzętowych i systemowych, na których mają pracować napisane w tym języku programy. Java znalazła zastosowanie w wielu różnych branżach - zdecydowanie dominuje w rozwiązaniach działających w sieci, stanowiących obecnie dużą część oprogramowania tworzonego komercyjnie. Mimo to dotychczas trudno było znaleźć rzetelne źródło wiedzy o algorytmach, które byłoby przeznaczone dla użytkowników Javy, wyjaśniało zasady modelowania danych w tym języku i pozwalało szybko testować gotowe programy.

Na szczęście to już przeszłość! Książka Algorytmy, struktury danych i techniki programowania dla programistów Java jest pierwszą poważną pozycją przybliżającą tematykę algorytmów osobom posługującym się tym językiem. W prosty i praktyczny sposób przedstawia najważniejsze zagadnienia algorytmiki, pozwala poznać struktury danych i ich zastosowania, prezentuje popularne algorytmy oraz problemy, które można za ich pomocą rozwiązać, omawia także techniki programowania wykorzystywane przez miliony specjalistów w ich codziennej pracy. Jeśli chcesz być profesjonalnym programistą Javy, nie mogłeś trafić lepiej!

  • Podstawy algorytmiki i kodowania liczb
  • Algorytmy rekurencyjne i iteracyjne
  • Analiza złożoności i optymalizacja algorytmów
  • Modelowanie i wykorzystanie struktur danych
  • Wykorzystanie biblioteki java.util
  • Przeszukiwanie i sortowanie danych
  • Przegląd technik programowania
  • Algorytmy grafowe i numeryczne
  • Kodowanie i kompresja danych
  • Wprowadzenie do języka Java i narzędzi JDK

Rozwiązuj problemy programistyczne w Javie!

Spis treści

  • Przedmowa
    • Dlaczego Java?
    • Co odróżnia tę książkę od innych podręczników?
    • Jak należy czytać tę książkę?
    • Co zostało opisane w tej książce?
      • Rozdział 1. Zanim wystartujemy
      • Rozdział 2. Systemy obliczeniowe i podstawy kodowania
      • Rozdział 3. Rekurencja
      • Rozdział 4. Analiza złożoności algorytmów
      • Rozdział 5. Podstawy modelowania danych
      • Rozdział 6. Modelowanie abstrakcyjnych typów danych
      • Rozdział 7. Struktury danych o dostępie ograniczonym
      • Rozdział 8. Drzewa i zbiory
      • Rozdział 9. java.util, czyli struktury danych dla leniuchów
      • Rozdział 10. Algorytmy przeszukiwania
      • Rozdział 11. Algorytmy sortowania
      • Rozdział 12. Derekursywacja i optymalizacja algorytmów
      • Rozdział 13. Przeszukiwanie tekstów
      • Rozdział 14. Zaawansowane techniki programowania
      • Rozdział 15. Algorytmy grafowe
      • Rozdział 16. Algorytmy numeryczne
      • Rozdział 17. Kodowanie i kompresja danych
      • Rozdział 18. Czy komputery mogą myśleć?
      • Rozdział 19. Zadania różne
      • Dodatek A
    • Programy przykładowe
    • Konwencje typograficzne i oznaczenia
  • Rozdział 1. Zanim wystartujemy
    • Czym powinien się charakteryzować algorytm?
    • Jak to wcześniej bywało, czyli wyjątki z historii maszyn algorytmicznych
      • 1804
      • 1830 i później
      • 1890
      • lata 30. XX w.
      • lata 40. XX w.
      • okres powojenny
      • 1969
      • teraz
    • Jak to się niedawno odbyło, czyli o tym, kto wymyślił metodologię programowania
    • Proces koncepcji programów
    • Poziomy abstrakcji opisu i wybór języka
    • Modelowanie działania algorytmów (maszyna Turinga)
    • Poprawność algorytmów
    • Zadania
      • Zadanie 1.
      • Zadanie 2.
      • Zadanie 3.
    • Rozwiązania i wskazówki do zadań
      • Zadanie 1.
      • Zadanie 2.
      • Zadanie 3.
  • Rozdział 2. Systemy obliczeniowe i podstawy kodowania
    • System dziesiętny i kilka definicji
    • System dwójkowy
      • Operacje arytmetyczne na liczbach dwójkowych
      • Operacje logiczne na liczbach dwójkowych
    • Kod BCD
    • System ósemkowy
    • System szesnastkowy
    • Kodowanie liczb ze znakiem
      • Kod znak-moduł (ZM)
      • Kod U2 (system uzupełnienia dwójkowego)
        • Przykład wyliczania liczby dziesiętnej w U2:
        • Przykład wyliczania liczby przeciwnej w U2:
    • Zmienne w pamięci komputera
    • Kodowanie znaków
    • Kodowanie obrazów
      • Mapy bitowe na przykładzie formatu BMP
  • Rozdział 3. Rekurencja
    • Definicja rekurencji
    • Ilustracja pojęcia rekurencji
    • Jak wykonują się programy rekurencyjne?
    • Niebezpieczeństwa rekurencji
      • Ciąg Fibonacciego
      • Stack overflow!
        • Ćwiczenie 3.1.
        • Ćwiczenie 3.2.
    • Pułapek ciąg dalszy
      • Stąd do wieczności
      • Definicja poprawna, ale
    • Typy programów rekurencyjnych
    • Myślenie rekurencyjne
      • Przykład 1. Spirala
      • Przykład 2. Kwadraty parzyste
    • Uwagi praktyczne na temat technik rekurencyjnych
    • Zadania
      • Zadanie 1.
      • Zadanie 2.
      • Zadanie 3.
        • Pytanie 1.
        • Pytanie 2.
      • Zadanie 4.
      • Zadanie 5.
      • Zadanie 6.
    • Rozwiązania i wskazówki do zadań
      • Zadanie 1.
      • Zadanie 2.
      • Zadanie 3.
      • Zadanie 4.
      • Zadanie 5.
      • Zadanie 6.
  • Rozdział 4. Analiza złożoności algorytmów
    • Definicje i przykłady
      • Jeszcze raz funkcja silnia
      • Zerowanie fragmentu tablicy
      • Wpadamy w pułapkę
      • Różne typy złożoności obliczeniowej
    • Nowe zadanie: uprościć obliczenia!
    • Analiza programów rekurencyjnych
      • Terminologia i definicje
      • Ilustracja metody na przykładzie
      • Rozkład logarytmiczny
      • Przeszukiwanie binarne tym razem bez matematyki wyższej!
      • Zamiana dziedziny równania rekurencyjnego
      • Funkcja Ackermanna, czyli coś dla smakoszy
    • Złożoność obliczeniowa to nie religia!
    • Techniki optymalizacji programów
    • Zadania
      • Zadanie 1.
      • Zadanie 2.
      • Zadanie 3.
      • Zadanie 4.
    • Rozwiązania i wskazówki do zadań
      • Zadanie 2.
      • Zadanie 4.
  • Rozdział 5. Podstawy modelowania danych
    • Typy proste i złożone
      • Operatory i zmienne
      • Obiektowe typy proste, czyli klasy osłonowe
      • Ciągi znaków i napisy
      • Tablice
      • Pojęcie referencji, czyli gdzie te wskaźniki z dawnych lat
    • Programowanie obiektowe jako narzędzie modelowania danych i algorytmów
      • Terminologia
      • Modelowanie danych na przykładzie liczb zespolonych
      • Pola i metody statyczne klas
      • Dziedziczenie własności
    • Struktury rekurencyjne w Javie
  • Rozdział 6. Modelowanie abstrakcyjnych typów danych
    • Abstrakcyjne typy danych
      • Listy jednokierunkowe
        • Realizacja struktur danych listy jednokierunkowej
        • Proste dołączanie elementów do listy
        • Dołączanie elementów do listy z sortowaniem
        • Usuwanie danych z listy
        • Metody łączenia list
        • Sortowanie list za pomocą list referencji
      • Tablicowa implementacja list
        • Klasyczna reprezentacja tablicowa
        • Metoda tablic równoległych
      • Listy innych typów
        • Lista dwukierunkowa
        • Lista cykliczna
      • Listy z iteratorem
    • Podsumowanie
  • Rozdział 7. Struktury danych o dostępie ograniczonym
    • Stos
      • Zasada działania stosu
      • Realizacja programowa stosu
    • Kolejki FIFO
    • Sterty i kolejki priorytetowe
    • Zadania
      • Zadanie 1.
    • Rozwiązania i wskazówki do zadań
      • Zadanie 1.
  • Rozdział 8. Drzewa i zbiory
    • Drzewa i ich reprezentacje
      • Binarne drzewa poszukiwań (BST)
      • Drzewa binarne i wyrażenia arytmetyczne
      • Uniwersalna struktura słownikowa
      • Drzewa egzotyczne
    • Zbiory
    • Zadania
      • Zadanie 1.
      • Zadanie 2.
      • Zadanie 3.
      • Zadanie 4.
    • Rozwiązania zadań
      • Zadanie 1.
  • Rozdział 9. java.util, czyli struktury danych dla leniuchów
    • Java i interfejsy
    • Klasa Arrays, operacje na tablicach
    • Klasa Vector, czyli tablice dynamiczne
    • Listy
    • Iteratory, czyli wygodne indeksowanie kolekcji
    • Stos
    • Sortowanie kolekcji
    • Klasa HashSet, czyli szybko do celu
  • Rozdział 10. Algorytmy przeszukiwania
    • Przeszukiwanie liniowe
    • Przeszukiwanie binarne
    • Transformacja kluczowa (hashing)
      • W poszukiwaniu funkcji H
      • Najbardziej znane funkcje H
        • Suma modulo 2
        • Suma modulo Rmax
        • Mnożenie
      • Obsługa konfliktów dostępu
      • Powrót do źródeł
      • Jeszcze raz tablice!
      • Próbkowanie liniowe
      • Podwójne kluczowanie
      • Zastosowania transformacji kluczowej
      • Klasyczne funkcje C/C++ oraz Java
    • Funkcje hashujące a klasy Javy
    • Podsumowanie metod transformacji kluczowej
  • Rozdział 11. Algorytmy sortowania
    • Sortowanie przez wstawianie, algorytm klasy O(N2)
    • Sortowanie bąbelkowe, algorytm klasy O(N2)
    • Sortowanie szybkie (Quicksort) algorytm klasy O(N log N)
    • Heapsort sortowanie przez kopcowanie
    • Scalanie zbiorów posortowanych
    • Sortowanie przez scalanie, algorytm klasy O(N log N)
    • Sortowanie zewnętrzne
    • Uwagi praktyczne
  • Rozdział 12. Derekursywacja i optymalizacja algorytmów
    • Jak pracuje kompilator?
    • Odrobina formalizmu nie zaszkodzi!
      • Przykład
    • Kilka przykładów derekursywacji algorytmów
    • Derekursywacja z wykorzystaniem stosu
      • Eliminacja zmiennych lokalnych
    • Metoda funkcji przeciwnych
    • Klasyczne schematy derekursywacji
      • Schemat typu while
      • Schemat typu if-else
      • Schemat z podwójnym wywołaniem rekurencyjnym
    • Podsumowanie
  • Rozdział 13. Przeszukiwanie tekstów
    • Algorytm typu brute force
    • Nowe algorytmy poszukiwań
      • Algorytm KMP
      • Algorytm Boyera-Moorea
      • Algorytm Rabina-Karpa
  • Rozdział 14. Zaawansowane techniki programowania
    • Programowanie typu dziel i zwyciężaj
      • Odszukiwanie minimum i maksimum w tablicy liczb
        • Ćwiczenie 1.
      • Mnożenie macierzy o rozmiarze N×N
      • Mnożenie liczb całkowitych
      • Inne znane algorytmy dziel i zwyciężaj
    • Algorytmy żarłoczne, czyli przekąsić coś nadszedł już czas
      • Problem plecakowy, czyli niełatwe jest życie turysty piechura
      • Wydawanie reszty, czyli A nie ma pan drobnych? w praktyce
    • Programowanie dynamiczne
      • Ciąg Fibonacciego
      • Równania z wieloma zmiennymi
      • Najdłuższa wspólna podsekwencja
      • Najdłuższy wspólny podłańcuch
    • Heurystyczne techniki programowania
    • Uwagi bibliograficzne
  • Rozdział 15. Algorytmy grafowe
    • Definicje i pojęcia podstawowe
      • Etykiety i wartości
    • Cykle w grafach
    • Sposoby reprezentacji grafów
      • Reprezentacja tablicowa
      • Słowniki węzłów
      • Listy kontra zbiory
    • Podstawowe operacje na grafach
      • Suma grafów
      • Kompozycja grafów
      • Graf do potęgi
    • Algorytm Roya-Warshalla
    • Algorytm Floyda-Warshalla
    • Algorytm Dijkstry
    • Algorytm Bellmana-Forda
    • Drzewo rozpinające minimalne
      • Algorytm Kruskala
      • Algorytm Prima
    • Przeszukiwanie grafów
      • Strategia w głąb (przeszukiwanie zstępujące)
      • Strategia wszerz
      • Inne strategie przeszukiwania
    • Problem właściwego doboru
    • Podsumowanie
    • Zadania
      • Zadanie 1.
      • Zadanie 2.
      • Zadanie 3.
      • Zadanie 4.
  • Rozdział 16. Algorytmy numeryczne
    • Poszukiwanie miejsc zerowych funkcji
    • Iteracyjne obliczanie wartości funkcji
    • Interpolacja funkcji metodą Lagrangea
    • Różniczkowanie funkcji
    • Całkowanie funkcji metodą Simpsona
    • Biblioteki naukowe dla Javy
    • Uwagi końcowe
  • Rozdział 17. Kodowanie i kompresja danych
    • Kodowanie danych i arytmetyka dużych liczb
      • Metody prymitywne
      • Kodowanie symetryczne
      • Kodowanie asymetryczne
      • Obliczenia na bardzo dużych liczbach całkowitych
      • Klasa BigInteger
    • Łamanie kodów
      • Jakość klucza szyfrującego
      • Metody łamania szyfrów
    • Techniki kompresji danych
      • Kompresja za pomocą modelowania matematycznego
      • Kompresja metodą RLE
      • Kompresja danych metodą Huffmana
        • FAZA REDUKCJI (kierunek: w dół)
        • FAZA KONSTRUKCJI KODU (kierunek: w górę)
      • Kodowanie LZW
        • Przykład kodowania LZW
        • Przykład dekodowania LZW
        • Praktyczne użycie LZW w formacie GIF
  • Rozdział 18. Czy komputery mogą myśleć?
    • Przegląd obszarów zainteresowań sztucznej inteligencji (SI)
      • Systemy eksperckie
      • Sieci neuronowe
    • Reprezentacja problemów
      • Przykład 1.
      • Przykład 2.
      • Ćwiczenie 1.
    • Gry dwuosobowe i drzewa gier
      • Algorytm min-max
  • Rozdział 19. Zadania różne
    • Teksty zadań
      • Zadanie 1.
      • Zadanie 2.
      • Zadanie 3.
      • Zadanie 4.
      • Zadanie 5.
      • Zadanie 6.
      • Zadanie 7.
      • Zadanie 8.
      • Zadanie 9.
      • Zadanie 10.
      • Zadanie 11.
      • Zadanie 12.
    • Rozwiązania
      • Zadanie 1.
      • Zadanie 3.
      • Zadanie 4.
      • Zadanie 10.
      • Zadanie 11.
  • Dodatek A Java szybki start
    • Instalacja środowiska Java
    • Środowiska IDE do Javy
    • Konfiguracja środowiska Java
      • Systemy pochodne UNIX (np. Linux)
      • System Windows
    • Kompilujemy program w Javie
    • Pakiety w Javie
    • Poznaj Javę w 5 minut!
      • Elementy języka Java na przykładach
      • Sterowanie przebiegiem programu
        • Instrukcja if else
        • Instrukcja wyboru (switch)
        • Iteracje
          • Pętla for
          • Pętle while
      • Konwersje typów i wprowadzanie danych
      • Operacje na plikach w Javie
      • Funkcje matematyczne w Javie
  • Literatura
  • Spis rysunków
  • Spis tabel
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-6222-2
Rozmiar pliku: 9,5 MB

BESTSELLERY

Kategorie: