Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie IV - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
31 maja 2012
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
39,90

Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie IV - ebook

Podstawowy podręcznik do nauki algorytmiki

  • Przystępne wprowadzenie do algorytmiki
  • Bez zbędnej teorii
  • Gotowe rozwiązania w C++

Oto kolejne wydanie sprawdzonej i cenionej przez programistów, wykładowców oraz studentów książki, będącej podstawowym podręcznikiem do nauki algorytmiki. W pierwszej kolejności autor zapozna Cię z elementarnymi zagadnieniami z tej dziedziny oraz wyjaśni, skąd bierze się tak szybki postęp w tej dyscyplinie nauki. Podczas dalszej lektury poznasz takie pojęcia, jak rekurencja, analiza złożoności oraz algorytmy sortowania i przeszukiwania czy algorytmy numeryczne. Szybko opanujesz metody optymalizacji algorytmów, sposoby kodowania i kompresji danych oraz elementy algorytmiki grafów. Przedstawione w książce algorytmy zilustrowane zostały przykładowymi kodami źródłowymi w C++ , ułatwiającymi zrozumienie poznawanych zagadnień. Przejrzysta forma, praktyczne przykłady oraz przystępny język sprawiają, że książka ta pozwala szybko, a także bezboleśnie opanować zarówno algorytmy, jak i struktury danych oraz najlepsze techniki programowania.

  • Historia algorytmiki
  • Wykorzystanie rekurencji
  • Analiza złożoności algorytmów
  • Algorytmy sortowania
  • Algorytmy przeszukiwania
  • Przeszukiwanie tekstów
  • Struktury danych i ich implementacja
  • Optymalizacja algorytmów
  • Zaawansowane techniki programowania
  • Wykorzystanie grafów
  • Wprowadzenie do sztucznej inteligencji
  • Kodowanie i kompresja danych
  • Algorytmy numeryczne
  • Poradnik kompilacji i uruchamiania programów (GCC, DevC++, Microsoft Visual C++ Express Edition).

Szybko i bezboleśnie opanuj wszystkie zagadnienia algorytmiki!

Spis treści

Przedmowa (9)

Rozdział 1. Zanim wystartujemy (17)

  • Jak to wcześniej bywało, czyli wyjątki z historii maszyn algorytmicznych (18)
  • Jak to się niedawno odbyło, czyli o tym, kto "wymyślił" metodologię programowania (21)
  • Proces koncepcji programów (22)
  • Poziomy abstrakcji opisu i wybór języka (23)
  • Poprawność algorytmów (24)

Rozdział 2. Rekurencja (27)

  • Definicja rekurencji (27)
  • Ilustracja pojęcia rekurencji (28)
  • Jak wykonują się programy rekurencyjne? (30)
  • Niebezpieczeństwa rekurencji (31)
    • Ciąg Fibonacciego (31)
    • Stack overflow! (33)
  • Pułapek ciąg dalszy (34)
    • Stąd do wieczności (34)
    • Definicja poprawna, ale... (35)
  • Typy programów rekurencyjnych (36)
  • Myślenie rekurencyjne (38)
    • Przykład 1.: Spirala (38)
    • Przykład 2.: Kwadraty "parzyste" (40)
  • Uwagi praktyczne na temat technik rekurencyjnych (41)
  • Zadania (42)
  • Rozwiązania i wskazówki do zadań (44)

Rozdział 3. Analiza złożoności algorytmów (49)

  • Definicje i przykłady (50)
    • Jeszcze raz funkcja silnia (53)
    • Zerowanie fragmentu tablicy (57)
    • Wpadamy w pułapkę (58)
    • Różne typy złożoności obliczeniowej (59)
  • Nowe zadanie: uprościć obliczenia! (61)
  • Analiza programów rekurencyjnych (62)
    • Terminologia i definicje (62)
    • Ilustracja metody na przykładzie (63)
    • Rozkład logarytmiczny (64)
    • Zamiana dziedziny równania rekurencyjnego (66)
    • Funkcja Ackermanna, czyli coś dla smakoszy (66)
  • Złożoność obliczeniowa to nie religia! (68)
  • Techniki optymalizacji programów (68)
  • Zadania (69)
  • Rozwiązania i wskazówki do zadań (70)

Rozdział 4. Algorytmy sortowania (73)

  • Sortowanie przez wstawianie, algorytm klasy O(N2) (74)
  • Sortowanie bąbelkowe, algorytm klasy O(N2) (75)
  • Quicksort, algorytm klasy O(N log N) (77)
  • Heap Sort - sortowanie przez kopcowanie (80)
  • Scalanie zbiorów posortowanych (82)
  • Sortowanie przez scalanie (83)
  • Sortowanie zewnętrzne (84)
  • Uwagi praktyczne (87)

Rozdział 5. Typy i struktury danych (89)

  • Typy podstawowe i złożone (89)
  • Ciągi znaków i napisy w C++ (90)
  • Abstrakcyjne struktury danych (92)
    • Listy jednokierunkowe (93)
    • Tablicowa implementacja list (115)
    • Stos (119)
    • Kolejki FIFO (123)
    • Sterty i kolejki priorytetowe (125)
    • Drzewa i ich reprezentacje (131)
    • Zbiory (143)
    • Zadania (145)
    • Rozwiązania zadań (146)

Rozdział 6. Derekursywacja i optymalizacja algorytmów (147)

  • Jak pracuje kompilator? (148)
  • Odrobina formalizmu nie zaszkodzi! (150)
  • Kilka przykładów derekursywacji algorytmów (151)
  • Derekursywacja z wykorzystaniem stosu (154)
    • Eliminacja zmiennych lokalnych (154)
  • Metoda funkcji przeciwnych (156)
  • Klasyczne schematy derekursywacji (158)
    • Schemat typu while (159)
    • Schemat typu if-else (160)
    • Schemat z podwójnym wywołaniem rekurencyjnym (162)
  • Podsumowanie (163)

Rozdział 7. Algorytmy przeszukiwania (165)

  • Przeszukiwanie liniowe (165)
  • Przeszukiwanie binarne (166)
  • Transformacja kluczowa (hashing) (167)
    • W poszukiwaniu funkcji H (169)
    • Najbardziej znane funkcje H (169)
    • Obsługa konfliktów dostępu (171)
    • Powrót do źródeł (172)
    • Jeszcze raz tablice! (173)
    • Próbkowanie liniowe (173)
    • Podwójne kluczowanie (175)
    • Zastosowania transformacji kluczowej (176)
    • Podsumowanie metod transformacji kluczowej (176)

Rozdział 8. Przeszukiwanie tekstów (179)

  • Algorytm typu brute-force (179)
  • Nowe algorytmy poszukiwań (181)
    • Algorytm K-M-P (182)
    • Algorytm Boyera i Moore'a (185)
    • Algorytm Rabina i Karpa (187)

Rozdział 9. Zaawansowane techniki programowania (191)

  • Programowanie typu "dziel i zwyciężaj" (192)
    • Odszukiwanie minimum i maksimum w tablicy liczb (193)
    • Mnożenie macierzy o rozmiarze N(N (195)
    • Mnożenie liczb całkowitych (197)
    • Inne znane algorytmy "dziel i zwyciężaj" (198)
  • Algorytmy "żarłoczne", czyli przekąsić coś nadszedł już czas... (199)
    • Problem plecakowy, czyli niełatwe jest życie turysty piechura (200)
  • Programowanie dynamiczne (202)
    • Ciąg Fibonacciego (203)
    • Równania z wieloma zmiennymi (204)
    • Najdłuższa wspólna podsekwencja (205)
  • Inne techniki programowania (208)
  • Uwagi bibliograficzne (210)

Rozdział 10. Elementy algorytmiki grafów (211)

  • Definicje i pojęcia podstawowe (212)
  • Cykle w grafach (214)
  • Sposoby reprezentacji grafów (217)
    • Reprezentacja tablicowa (217)
    • Słowniki węzłów (218)
    • Listy kontra zbiory (219)
  • Podstawowe operacje na grafach (220)
    • Suma grafów (220)
    • Kompozycja grafów (220)
    • Potęga grafu (220)
  • Algorytm Roy-Warshalla (221)
  • Algorytm Floyda-Warshalla (224)
  • Algorytm Dijkstry (227)
  • Algorytm Bellmana-Forda (228)
  • Drzewo rozpinające minimalne (228)
    • Algorytm Kruskala (229)
    • Algorytm Prima (230)
  • Przeszukiwanie grafów (230)
    • Strategia "w głąb" (przeszukiwanie zstępujące) (231)
    • Strategia "wszerz" (232)
    • Inne strategie przeszukiwania (234)
  • Problem właściwego doboru (235)
  • Podsumowanie (239)
  • Zadania (239)

Rozdział 11. Algorytmy numeryczne (241)

  • Poszukiwanie miejsc zerowych funkcji (241)
  • Iteracyjne obliczanie wartości funkcji (243)
  • Interpolacja funkcji metodą Lagrange'a (244)
  • Różniczkowanie funkcji (245)
  • Całkowanie funkcji metodą Simpsona (247)
  • Rozwiązywanie układów równań liniowych metodą Gaussa (248)
  • Uwagi końcowe (251)

Rozdział 12. Czy komputery mogą myśleć? (253)

  • Przegląd obszarów zainteresowań Sztucznej Inteligencji (254)
    • Systemy eksperckie (255)
    • Sieci neuronowe (256)
  • Reprezentacja problemów (257)
    • Ćwiczenie 1. (258)
  • Gry dwuosobowe i drzewa gier (259)
  • Algorytm mini-max (260)

Rozdział 13. Kodowanie i kompresja danych (265)

  • Kodowanie danych i arytmetyka dużych liczb (267)
    • Kodowanie symetryczne (267)
    • Kodowanie asymetryczne (268)
    • Metody prymitywne (274)
    • Łamanie szyfrów (275)
  • Techniki kompresji danych (275)
    • Kompresja poprzez modelowanie matematyczne (277)
    • Kompresja metodą RLE (278)
    • Kompresja danych metodą Huffmana (279)
    • Kodowanie LZW (283)
    • Idea kodowania słownikowego na przykładach (284)
    • Opis formatu GIF (286)

Rozdział 14. Zadania różne (289)

  • Teksty zadań (289)
  • Rozwiązania (291)

Dodatek A: Poznaj C++ w pięć minut! (295)

  • Elementy języka C++ na przykładach (295)
    • Pierwszy program (295)
    • Dyrektywa #include (296)
  • Podprogramy (296)
    • Procedury (296)
    • Funkcje (297)
  • Operacje arytmetyczne (298)
    • Operacje logiczne (298)
    • Wskaźniki i zmienne dynamiczne (299)
  • Referencje (300)
  • Typy złożone (300)
    • Tablice (300)
    • Rekordy (301)
    • Instrukcja switch (301)
  • Iteracje (302)
  • Struktury rekurencyjne (303)
  • Parametry programu main() (303)
  • Operacje na plikach w C++ (303)
  • Programowanie obiektowe w C++ (304)
    • Terminologia (304)
    • Obiekty na przykładzie (305)
    • Składowe statyczne klas (308)
    • Metody stałe klas (308)
    • Dziedziczenie własności (308)
  • Kod warunkowy w C++ (311)

Dodatek B: Systemy obliczeniowe w pigułce (313)

  • Kilka definicji (313)
  • System dwójkowy (313)
    • Operacje arytmetyczne na liczbach dwójkowych (315)
    • Operacje logiczne na liczbach dwójkowych (315)
  • System ósemkowy (317)
  • System szesnastkowy (317)
  • Zmienne w pamięci komputera (317)
  • Kodowanie znaków (318)

Dodatek C: Kompilowanie programów przykładowych (321)

  • Zawartość archiwum ZIP na ftp (321)
  • Darmowe kompilatory C++ (321)
  • Kompilacja i uruchamianie (322)
    • GCC (322)
    • Visual C++ Express Edition (323)
    • Dev C++ (327)

Literatura (329)

Spis tabel (331)

Spis ilustracji (333)

Skorowidz (339)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-5378-2
Rozmiar pliku: 3,7 MB

BESTSELLERY

Kategorie: