Facebook - konwersja

Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie VI - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
8 stycznia 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
59,00

Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie VI - ebook

Algorytmy i struktury danych - szybko, łatwo, skutecznie!

  • Poznaj najważniejsze algorytmy i techniki programistyczne
  • Naucz się skutecznie wykorzystywać typy i struktury danych
  • Dowiedz się, jak w praktyce zastosować zdobytą wiedzę

Algorytmika to dziedzina, która w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat dostarczyła wielu efektywnych narzędzi wspomagających rozwiązywanie różnorodnych zagadnień za pomocą komputera. Dla niektórych stanowi swego rodzaju książkę kucharską, do której sięgają jedynie po wybrane przepisy, a dla innych - pole do rozwinięcia umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów i szkołę niestandardowego myślenia. Niezależnie od podejścia jest to dziedzina, z którą wypada się zapoznać, jeśli ma się ambicję zostać zawodowym programistą lub po prostu być osobą nowoczesną i wszechstronnie wykształconą.

Ten przewodnik prezentuje szerokie spektrum zagadnień algorytmicznych, najważniejsze informacje na temat struktur danych, technik rekurencyjnych i złożonych metod algorytmicznych. Teoria jest tu poparta przykładowymi programami napisanymi w języku C++, łatwymi do analizy i skompilowania z wykorzystaniem standardowych narzędzi. Autor nie poprzestaje na suchym kodzie, lecz stara się przedstawić praktyczne zastosowanie opisywanych rozwiązań. Podręcznik przyda się zarówno osobom niemającym solidnych podstaw teoretycznych, jak i specjalistom, którzy zawodowo zajmują się programowaniem. Nowe wydanie zostało gruntownie odświeżone i poprawione, a listingi dostosowane do wymagań najnowszych kompilatorów. Książka zawiera opis zasad kompilacji dla środowiska Visual Studio 2017 i kilku wybranych środowisk używających GNU C++ (Dev-C++ i Cygwin).

  • Historia algorytmiki
  • Mechanizm rekurencji
  • Systemy liczbowe i kodowanie
  • Typy i struktury danych
  • Analiza złożoności algorytmów
  • Derekursywacja algorytmów
  • Optymalizacja algorytmów
  • Algorytmy sortowania i wyszukiwania
  • Elementy algorytmiki grafów
  • Sztuczna inteligencja
  • Szyfrowanie i kompresja danych
  • Biblioteka STL

Jedyny podręcznik do algorytmiki, którego będziesz potrzebować!

Spis treści


Przedmowa 9

  • Uwagi do wydania VI 9
  • Co odróżnia tę książkę od innych podręczników? 10
  • Dlaczego C++? 11
  • Jak należy czytać tę książkę? 11
  • Co zostało opisane w tej książce? 12
  • Programy przykładowe 14
  • Konwencje typograficzne i oznaczenia 15

Rozdział 1. Zanim wystartujemy 17

  • Czym powinien się charakteryzować algorytm? 18
  • Jak to wcześniej bywało, czyli wyjątki z historii maszyn algorytmicznych 20
    • - 1804 - 20
    • - 1830 i później - 21
    • - 1890 - 21
    • - lata 30. XX w. - 21
    • - lata 40. XX w. - 22
    • - okres powojenny - 22
    • - 1969 - 23
    • - teraz - 23
  • Jak to się niedawno odbyło, czyli o tym, kto "wymyślił" metodologię programowania 24
  • Proces koncepcji programów 25
  • Poziomy abstrakcji opisu i wybór języka 26
  • Modelowanie działania algorytmów (maszyna Turinga) 28
  • Poprawność algorytmów 29
  • Zadania 31
  • Rozwiązania i wskazówki do zadań 31

Rozdział 2. Rekurencja 33

  • Definicja rekurencji 33
  • Ilustracja pojęcia rekurencji 35
  • Jak wykonują się programy rekurencyjne? 36
  • Niebezpieczeństwa rekurencji 38
    • Ciąg Fibonacciego 38
    • Stack overflow! 40
  • Pułapek ciąg dalszy 42
    • Stąd do wieczności 43
    • Definicja poprawna, ale... 43
  • Typy programów rekurencyjnych 45
  • Myślenie rekurencyjne 46
    • Przykład 1. Spirala 47
    • Przykład 2. Kwadraty "parzyste" 48
  • Uwagi praktyczne na temat technik rekurencyjnych 50
  • Zadania 51
  • Rozwiązania i wskazówki do zadań 53

Rozdział 3. Systemy obliczeniowe i podstawy kodowania 59

  • System dziesiętny i kilka definicji 60
  • System dwójkowy 60
    • Operacje arytmetyczne na liczbach dwójkowych 61
    • Operacje logiczne na liczbach dwójkowych 62
  • Kod BCD 64
  • System ósemkowy 65
  • System szesnastkowy 65
  • Kodowanie liczb ze znakiem 65
    • Kod znak-moduł (ZM) 66
    • Kod U2 (system uzupełnienia dwójkowego) 66
  • Zmienne w pamięci komputera 67
  • Kodowanie znaków 68
  • Kodowanie obrazów 70
    • Mapy bitowe na przykładzie formatu BMP 71

Rozdział 4. Typy i struktury danych 75

  • Typy podstawowe i złożone 76
  • Tablice 77
  • Ciągi znaków i napisy w C++ 78
  • Typy złożone 80
    • Struktury i wprowadzenie pojęcia referencji 80
    • Klasy i programowanie obiektowe 83
  • Abstrakcyjne struktury danych 83
    • Listy jednokierunkowe 85
    • Tablicowa implementacja list 106
    • Stos 111
    • Kolejki FIFO 116
    • Sterty i kolejki priorytetowe 119
    • Drzewa i ich reprezentacje 125
    • Zbiory 138
  • STL, czyli struktury danych dla leniuchów 140
    • Klasyczne kontenery sekwencyjne 141
    • Adaptery (nakładki na inne kontenery) 147
    • Kontenery asocjacyjne 148
    • Algorytmy w STL 151
    • Dalsze materiały na temat STL 152
  • Zadania 152
  • Rozwiązania zadań 153

Rozdział 5. Analiza złożoności algorytmów 155

  • Definicje i przykłady 156
    • Jeszcze raz funkcja silnia 160
    • Zerowanie fragmentu tablicy 163
    • Wpadamy w pułapkę 165
    • Różne typy złożoności obliczeniowej 166
  • Nowe zadanie: uprościć obliczenia! 168
  • Analiza programów rekurencyjnych 169
    • Terminologia i definicje 169
    • Ilustracja metody na przykładzie 170
    • Rozkład logarytmiczny 171
    • Przeszukiwanie binarne... tym razem bez matematyki wyższej! 173
    • Zamiana dziedziny równania rekurencyjnego 174
    • Funkcja Ackermanna, czyli coś dla smakoszy 174
  • Złożoność obliczeniowa to nie religia! 176
  • Techniki optymalizacji programów 176
  • Zadania 177
  • Rozwiązania i wskazówki do zadań 178

Rozdział 6. Derekursywacja i optymalizacja algorytmów 181

  • Jak pracuje kompilator? 182
  • Odrobina formalizmu nie zaszkodzi! 184
  • Kilka przykładów derekursywacji algorytmów 185
  • Derekursywacja z wykorzystaniem stosu 188
    • Eliminacja zmiennych lokalnych 188
  • Metoda funkcji przeciwnych 190
  • Klasyczne schematy derekursywacji 192
    • Schemat typu while 193
    • Schemat typu if-else 194
    • Schemat z podwójnym wywołaniem rekurencyjnym 196
  • Podsumowanie 198

Rozdział 7. Algorytmy sortowania 199

  • Sortowanie przez wstawianie, algorytm klasy O(N2) 200
  • Sortowanie bąbelkowe, algorytm klasy O(N2) 201
  • Sortowanie szybkie (Quicksort) - algorytm klasy O(N log N) 203
  • Heapsort - sortowanie przez kopcowanie 206
  • Scalanie zbiorów posortowanych 209
  • Sortowanie przez scalanie, algorytm klasy O(N log N) 209
  • Sortowanie zewnętrzne 211
  • Uwagi praktyczne 214

Rozdział 8. Algorytmy przeszukiwania 217

  • Przeszukiwanie liniowe 217
  • Przeszukiwanie binarne 218
  • Transformacja kluczowa (hashing) 220
    • W poszukiwaniu funkcji H 221
    • Najbardziej znane funkcje H 222
    • Obsługa konfliktów dostępu 224
    • Powrót do źródeł 225
    • Jeszcze raz tablice! 226
    • Próbkowanie liniowe 226
    • Podwójne kluczowanie 228
    • Zastosowania transformacji kluczowej 229
    • Podsumowanie metod transformacji kluczowej 230

Rozdział 9. Przeszukiwanie tekstów 233

  • Algorytm typu brute force 233
  • Nowe algorytmy poszukiwań 235
    • Algorytm KMP 236
    • Algorytm Boyera-Moore'a 240
    • Algorytm Rabina-Karpa 242

Rozdział 10. Zaawansowane techniki programowania 245

  • Programowanie typu "dziel i zwyciężaj" 246
    • Odszukiwanie minimum i maksimum w tablicy liczb 247
    • Mnożenie macierzy o rozmiarze N(N 249
    • Mnożenie liczb całkowitych 252
    • Inne znane algorytmy "dziel i zwyciężaj" 253
  • Algorytmy "żarłoczne", czyli przekąsić coś nadszedł już czas... 253
    • Problem plecakowy, czyli niełatwe jest życie turysty piechura 254
    • Wydawanie reszty, czyli "A nie ma pan drobnych?" w praktyce 257
  • Programowanie dynamiczne 258
    • Ciąg Fibonacciego 259
    • Równania z wieloma zmiennymi 260
    • Najdłuższa wspólna podsekwencja 261
  • Inne techniki programowania 264
  • Uwagi bibliograficzne 266

Rozdział 11. Elementy algorytmiki grafów 269

  • Definicje i pojęcia podstawowe 270
    • Etykiety i wartości 271
  • Cykle w grafach 273
  • Sposoby reprezentacji grafów 276
    • Reprezentacja tablicowa 276
    • Słowniki węzłów 278
    • Listy kontra zbiory 279
  • Podstawowe operacje na grafach 279
    • Suma grafów 279
    • Kompozycja grafów 280
    • Graf do potęgi 280
  • Algorytm Roya-Warshalla 281
  • Algorytm Floyda-Warshalla 284
  • Algorytm Dijkstry 287
  • Algorytm Bellmana-Forda 289
  • Drzewo rozpinające minimalne 289
    • Algorytm Kruskala 290
    • Algorytm Prima 291
  • Przeszukiwanie grafów 291
    • Strategia "w głąb" (przeszukiwanie zstępujące) 292
    • Strategia "wszerz" 294
    • Inne strategie przeszukiwania 295
  • Problem właściwego doboru 296
  • Podsumowanie 300
  • Zadania 300

Rozdział 12. Algorytmy numeryczne 301

  • Poszukiwanie miejsc zerowych funkcji 301
  • Iteracyjne obliczanie wartości funkcji 303
  • Interpolacja funkcji metodą Lagrange'a 304
  • Różniczkowanie funkcji 305
  • Całkowanie funkcji metodą Simpsona 307
  • Rozwiązywanie układów równań liniowych metodą Gaussa 308
  • Biblioteka GSL (GNU Scientific Library) 311
  • Uwagi końcowe 311

Rozdział 13. Czy komputery mogą myśleć? 313

  • Przegląd obszarów zainteresowań sztucznej inteligencji (SI) 314
    • Systemy eksperckie 315
    • Sieci neuronowe 317
  • Reprezentacja problemów 318
  • Gry dwuosobowe i drzewa gier 320
  • Algorytm min-max 321

Rozdział 14. Kodowanie i kompresja danych 327

  • Kodowanie danych i arytmetyka dużych liczb 329
    • Metody prymitywne 329
    • Kodowanie symetryczne 331
    • Kodowanie asymetryczne 332
  • Łamanie kodów 338
    • Jakość klucza szyfrującego 338
    • Metody łamania szyfrów 339
  • Techniki kompresji danych 340
    • Kompresja za pomocą modelowania matematycznego 341
    • Kompresja metodą RLE 342
    • Kompresja danych metodą Huffmana 343
    • Kodowanie LZW 348

Rozdział 15. Zadania różne 355

  • Teksty zadań 355
  • Rozwiązania 357

Dodatek A. Poznaj C++ w pięć minut! 361

  • Elementy języka C++ na przykładach 361
  • Pierwszy program 361
    • Dyrektywa #include 362
    • Kod warunkowy w C++ 362
    • Operacje arytmetyczne i zmienne 363
    • Operacje logiczne 363
    • Wskaźniki i zmienne dynamiczne 364
    • Referencje 365
    • Typy proste i typy złożone 365
  • Podprogramy 367
    • Procedury 367
    • Funkcje 367
  • Instrukcja wyboru (switch) 368
  • Iteracje 369
  • Struktury rekurencyjne 369
  • Parametry programu main() 370
  • Operacje na plikach w C++ 370
  • Programowanie obiektowe w C++ 371
    • Terminologia 372
    • Obiekty na przykładzie 373
    • Składowe statyczne klas 376
    • Metody stałe klas 376
    • Dziedziczenie własności 376

Dodatek B. Kompilowanie programów przykładowych 381

  • Zawartość archiwum ZIP na FTP-ie 381
  • Darmowe kompilatory C++ 382
    • GCC (GNU Compiler Collection) 382
    • Microsoft Visual Studio Community 384
    • macOS 386
    • Dev-C++ (Orwell) 386
  • Kompilacja i uruchamianie programów w C++ 387
    • GCC 387
    • Microsoft Visual Studio 388
    • Dev-C++ 395
    • Cygwin 395

Literatura 397

Spis ilustracji 399

Spis tabel 404

Skorowidz 406

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-5618-4
Rozmiar pliku: 8,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: