- promocja
Alibaba. Jak Jack Ma stworzył chiński Amazon - ebook
Alibaba. Jak Jack Ma stworzył chiński Amazon - ebook
Alibaba to nietypowa nazwa dla chińskiej firmy, a założyciel tego przedsiębiorstwa jest, jak na Chiny, nietypowym biznesmenem. Mimo to - a może właśnie dlatego - firma odniosła sukces bez precedensu: stała się największym wirtualnym centrum handlowym na świecie. Zakupy w nim robi co roku ponad 450 milionów klientów. Jeśli spojrzeć z perspektywy Zachodu, koniecznie trzeba dopowiedzieć, że Alibaba odgrywa niezwykle istotną rolę w przemianach gospodarczych w Chinach - pomaga porzucić niegdysiejsze "wyprodukowano w Chinach" na rzecz bardziej aktualnego "kupiono w Chinach". Rola ta jest dostrzegana nie tylko w Państwie Środka. Założyciel Alibaby, Jack Ma, traktowany w Chinach jak bohater narodowy, cieszy się również szacunkiem najważniejszych ludzi Zachodu.
Trzymasz w ręku książkę, która przedstawia pełen szczegółów portret Alibaby oraz Jacka Ma - dziś uznawanego za lidera chińskiej gospodarki. Przeczytasz o marzeniach, ambicjach i wizji, dzięki której maleńka firma stała się prawdziwym potentatem o wartości setek miliardów dolarów. Jeśli chcesz zrozumieć Chiny i chińską gospodarkę, dowiedz się, jakie zręczne manewry musiał wykonywać Ma i jak bardzo Państwo Środka skorzystało dzięki obecności takiego lidera. Masz niepowtarzalną okazję poznania pasjonującej historii wybitnego przedsiębiorcy, a przy tym człowieka pełnego pasji, determinacji i odwagi, opowiedzianej przez osobę, która towarzyszyła Jackowi Ma i jego Alibabie na najwcześniejszych etapach rozwijania firmy.
W ciągu ostatnich piętnastu lat zmienił Chiny. Czy w ciągu następnych piętnastu lat zdoła zmienić świat?
Spis treści
Wstęp 11
Rozdział 1. Żelazny trójkąt 17
Rozdział 2. Magia Jacka 41
Rozdział 3. Od ucznia do nauczyciela 57
Rozdział 4. Nadzieja i przyjazd do Ameryki 75
Rozdział 5. Chiny nadciągają 91
Rozdział 6. Bańka i narodziny 107
Rozdział 7. Wsparcie od Goldmana Sachsa i SoftBanku 133
Rozdział 8. Pęknięcie bańki i powrót do Chin 157
Rozdział 9. Taobao i zwycięstwo nad eBayem, czyli ponowne narodziny 173
Rozdział 10. Oferta Yahoo warta miliard dolarów 213
Rozdział 11. Problemy towarzyszące rozwojowi 243
Rozdział 12. Ikona czy Ikar? 269
Podziękowania 309
Przypisy 311
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6827-9 |
Rozmiar pliku: | 10 MB |