Facebook - konwersja
  • nowość

Analiza biznesowa w IT. Lessons learned - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
8 października 2024
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
89,00

Analiza biznesowa w IT. Lessons learned - ebook

O analizie biznesowej praktycznie

 

Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej.

Książka Karoliny Zmitrowicz, uznanej specjalistki do spraw analizy biznesowej, inżynierii wymagań, zarządzania jakością i zarządzania projektami, uzupełnia tę lukę. Wprowadzając w temat i kompleksowo go omawiając, autorka czerpie równocześnie z obserwacji, doświadczeń i praktyk - tych, które działają, i tych, które nie sprawdzają się w różnych obszarach analizy biznesowej. Dostarcza tym samym wskazówek dotyczących aspektów i obszarów stanowiących największe wyzwania w pracy analityka, takich jak:

  • Prawidłowe planowanie pracy pod kątem celów i oczekiwanych rezultatów
  • Precyzyjne wyrażanie myśli i przekładanie ich na udokumentowany zapis
  • Uwzględnianie punktu widzenia wszystkich interesariuszy
  • Przykładanie odpowiedniej wagi do inżynierii wymagań
  • Wdrażanie zasad AB w projektach z różnych branż

Spis treści

Podziękowania

Przedmowa - Karl Wiegers

Przedmowa - Tom Gilb

Skąd ten pomysł?

Rozdział 1. Wprowadzenie

  • Czym jest analiza biznesowa?
  • Czym zajmuje się analityk biznesowy? Jaka jest jego rola?
  • Analiza biznesowa - tylko IT?
  • Problemy z analizą
  • Czego mogę się dowiedzieć z tej publikacji?
  • Model pojęciowy

Rozdział 2. Analiza strategiczna

  • Otoczenie organizacji
    • Aby mówić tym samym językiem - ustal słownik
    • Zrozum otoczenie organizacji
    • Model motywacji biznesowej a analiza strategiczna
    • Określ produkty i usługi
    • Poznaj ofertę konkurencji
    • Zrozum strategię organizacji
    • Zrozum cele biznesowe
    • Aby cele były celami.
  • Modelowanie procesów biznesowych
    • Przedstaw działanie organizacji w postaci modelu procesów biznesowych
    • Mapowanie procesów a modelowanie procesów - nie myl pojęć
    • Poznaj zasady tworzenia modeli procesów biznesowych
    • Jak właściwie dokumentować procesy biznesowe?
    • Jeśli stosujesz standard, stosuj go prawidłowo
    • Nie zawsze potrzebujesz BPMN
  • Analiza interesariuszy
    • Zrozum koncepcję interesariuszy
    • Analiza interesariuszy to nie tylko identyfikacja
    • Zrozum motywację interesariuszy
    • Poznaj perspektywy interesariuszy
  • Identyfikacja potrzeb biznesowych
    • Pytaj. Zdobywaj informacje. Wyciągaj wnioski
    • Analiza przyczyn podstawowych jako źródło potrzeb biznesowych
    • Technologia jako wyzwalacz zmian
    • Naucz się specyfikować potrzeby biznesowe, tak samo jak specyfikujemy wymagania dotyczące oprogramowania
    • AI w analizie strategicznej
  • Określenie i ocena opcji rozwiązania
    • Innowacja - Portfolio - Development
    • Jedna potrzeba, wiele rozwiązań
    • Która propozycja rozwiązania jest najlepsza? Zbuduj uzasadnienie biznesowe
    • Uwzględnij ryzyko
    • Model biznesowy w opracowaniu koncepcji rozwiązania
    • Opracuj strategię zmiany

Rozdział 3. Planowanie procesu analizy biznesowej

  • Planowanie podejścia do prac analitycznych
    • Nie ma najlepszych praktyk, nie ma najlepszych metodyk
    • Zrozum swoją rolę
    • Zrozum ograniczenia
    • Framework do planowania procesu analizy biznesowej
    • Zaplanuj rezultaty prac
    • Planuj na tyle, na ile to potrzebne
    • Planowanie to praca zespołowa. Nie planuj sam
    • Nie śpiesz się z wyborem narzędzi
    • Nie bój się używać metryk
    • Ucz się na błędach. Najlepiej cudzych
    • Monitoruj postęp i wyniki prac
  • Planowanie zaangażowania interesariuszy
    • Komunikację się planuje
    • Ustal role i zakresy odpowiedzialności
    • Określ Single Point of Contact (SPoC)
    • Ustal źródła oporu
    • Buduj relacje i zaangażowanie
    • Znaczenie komunikacji bezpośredniej
  • Planowanie architektury i zarządzania informacją
    • Po co tyle rodzajów wymagań?
    • Dobierz właściwą klasyfikację wymagań
    • Wymagania duże czy małe - ustal poziom granularności wymagań
    • Aby móc zarządzać informacją - ustal atrybuty wymagań
    • Wybór repozytorium analitycznego
  • Case study
    • Przykład planu dla procesu pozyskiwania wymagań realizowanego w ramach Discovery projektowego
  • Dodatek: przykład listy kontrolnej do planowania procesu analizy biznesowej

Rozdział 4. Inżynieria wymagań

  • Pozyskiwanie wymagań
    • Ustal podejście do pozyskiwania wymagań
    • Znajomość kontekstu jest kluczowa
    • Nie zbieraj wymagań. Pozyskuj je
    • Pozyskiwanie - ale czego?
    • Ustal źródła wymagań
    • Dobierz właściwe techniki
    • Dostosuj technikę do potrzeb
    • Wymagania jakościowe to też wymagania
    • Trudna sztuka aktywnego słuchania
    • Dyskusje z "trudnym klientem"
  • Analiza i specyfikacja wymagań
    • Ustal podejście do analizy wymagań
    • Ustal powiązania i zależności
    • Nie pisz wymagań. Zacznij je specyfikować
    • Zacznij od planowania informacji
    • Zrozum wartość dokumentacji
    • Ustal jedno źródło informacji
    • Nie bój się używać szablonów
    • Uważaj na słowa
    • Mierzalność, mierzalność.
    • Oczywiste oczywistości.
    • Nie zawsze historyjka użytkownika.
    • Przypadki użycia w specyfikacji wymagań
    • Obraz wart więcej niż tysiąc słów
    • Nie próbuj być idealny
    • Dodatek: specyfikacja wymagania krok po kroku
  • Zarządzanie wymaganiami
    • Aby nie było chaosu - ustal strukturę informacji
    • Określ cykl życia wymagań
    • Aby zarządzać zakresem, pokryciem - utrzymuj śledzenie powiązań
    • Opracuj strukturę dla śledzenia powiązań
    • Zmiany, zmiany...
    • Obsługa zmiany - nie śpiesz się z podejmowaniem działań
  • Zapewnienie jakości wymagań
    • Wymagania się testuje
    • Jak zdefiniować jakość wymagań?
    • Kryteria jakości - zapewnij jakość wymagań
    • Stosuj przeglądy - podstawowe narzędzie kontroli jakości
  • Dodatek: lista kontrolna do opracowywania wymagań
  • Case study
    • Przykład zastosowania techniki badania kontekstowego

Rozdział 5. Realizacja rozwiązania

  • Projektowanie rozwiązania
    • Czy analityk projektuje rozwiązania?
    • Projektowanie koncepcji rozwiązania a projekt techniczny - w którym momencie kończy się odpowiedzialność analityka biznesowego?
  • Analityk w zespole wytwórczym
    • Rola analityka w procesie wytwórczym
    • Wsparcie właściciela produktu
    • Dołączasz do już rozpoczętego projektu
    • Analityk a planowanie testów
    • Walidacja scenariuszy testowych

Rozdział 6. Podsumowanie

Posłowie

Bibliografia

Skorowidz

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-2102-3
Rozmiar pliku: 8,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: