Analiza problemów biznesowych - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2010
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Analiza problemów biznesowych - ebook
Istotą zarządzania przedsiębiorstwami jest podejmowanie decyzji. Studiujący zarządzanie strategiczne, marketing i finanse przygotowują się do tego, poznając liczne teorie i modele oraz ilustrujące ich znaczenie przykłady, A jednak, czy można przygotować się do podejmowania decyzji bez rozwiązywania rzeczywistych problemów? W swym znakomitym zbiorze studiów przypadków Marian Moszoro tworzy warunki analizy sytuacji przedsiębiorstw, które stoją w obliczu konieczności dokonywania różnorodnych wyborów. Pokazuje problemy związane z ogólną strategią przedsiębiorstwa, strategią marketingową oraz decyzjami z dziedziny finansów. Dzięki ukazaniu rynkowego tła tych decyzji oraz indywidualnej perspektywy decydentów w przedsiębiorstwach odtwarza fragmenty rzeczywistości życia gospodarczego. Analiza tych uwarunkowań dostarcza doświadczeń potrzebnych w procesie podejmowania trafnych decyzji biznesowych. Prezentowane w książce studia przypadków zostały przygotowane do ośmiu ogólnopolskich edycji konkursu Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości, dla kursów podyplomowych MBA oraz kursów menedżerskich prowadzonych m.in. przez autora, w których uczestniczyło ponad 1200 osób. W trakcie tych zajęć została potwierdzona użyteczność zamieszczonego w książce materiału w procesie doskonalenia umiejętności podejmowania decyzji. Studia przypadków są pogrupowane według obszarów dyscyplin naukowych i rodzaju poruszanych zagadnień dydaktycznych wraz z sugerowaną literaturą uzupełniającą. Obejmują: zarządzanie strategiczne, marketing, finanse i etykę. Książka stanowi świetny materiał pomocniczy zarówno dla słuchaczy studiów podyplomowych, studentów wyższych lat studiów zarządzania, marketingu i finansów, jak i menedżerów doskonalących swoje umiejętności.
Spis treści
O autorze 9
Podziękowania 11
Wstęp metodyczny - nauczanie zarządzania z wykorzystaniem studiów przypadków 13
Część I. Studia przypadków z zakresu zarządzania strategicznego i marketingu 29
Reuters Serwis Polski 31 Wprowadzenie nowego produktu
Reproserwis (A) 55 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
Ediko (A) 69 Rozwój produktu
Doradztwo Gospodarcze DGA (A) 96 Pozycjonowanie firmy
Wydawnictwo Zwierciadło 122 Pozycjonowanie produktu; strategia judo Telewizja Polska 134 Strategia konkurowania; strategia sumo
RadTech (A) 156 Strategia-intrategia
Część II. Studia przypadków z zakresu finansów 167
Reproserwis (B) 169 Sprawozdania finansowe; restrukturyzacja kapitałowa
Vet Center: ocena inwestycji 177 Analiza opłacalności projektów inwestycyjnych
Doradztwo Gospodarcze DGA (B) 180 Wycena spółki przed pierwotną ofertą publiczną akcji
RadTech (B) 194 Wycena spółki dla funduszu Private Equity
Fundusz poręczeniowy FEP 203 Zarządzanie ryzykiem kredytowym
Ediko (B) 210 Leasing zwrotny, Value at Risk
Farma wiatrowa 219 Project finance
Część III. Studia przypadków oparte na wybranych fragmentach filmów
fabularnych 241
Wall Street 243 Etyka w finansach
Cudze pieniądze 247 Maksymalizacja zysku dla akcjonariuszy vs. społeczna odpowiedzialność biznesu
Bibliografia 253
Podziękowania 11
Wstęp metodyczny - nauczanie zarządzania z wykorzystaniem studiów przypadków 13
Część I. Studia przypadków z zakresu zarządzania strategicznego i marketingu 29
Reuters Serwis Polski 31 Wprowadzenie nowego produktu
Reproserwis (A) 55 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
Ediko (A) 69 Rozwój produktu
Doradztwo Gospodarcze DGA (A) 96 Pozycjonowanie firmy
Wydawnictwo Zwierciadło 122 Pozycjonowanie produktu; strategia judo Telewizja Polska 134 Strategia konkurowania; strategia sumo
RadTech (A) 156 Strategia-intrategia
Część II. Studia przypadków z zakresu finansów 167
Reproserwis (B) 169 Sprawozdania finansowe; restrukturyzacja kapitałowa
Vet Center: ocena inwestycji 177 Analiza opłacalności projektów inwestycyjnych
Doradztwo Gospodarcze DGA (B) 180 Wycena spółki przed pierwotną ofertą publiczną akcji
RadTech (B) 194 Wycena spółki dla funduszu Private Equity
Fundusz poręczeniowy FEP 203 Zarządzanie ryzykiem kredytowym
Ediko (B) 210 Leasing zwrotny, Value at Risk
Farma wiatrowa 219 Project finance
Część III. Studia przypadków oparte na wybranych fragmentach filmów
fabularnych 241
Wall Street 243 Etyka w finansach
Cudze pieniądze 247 Maksymalizacja zysku dla akcjonariuszy vs. społeczna odpowiedzialność biznesu
Bibliografia 253
Kategoria: | Ekonomia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-264-2579-0 |
Rozmiar pliku: | 2,9 MB |