Facebook - konwersja

Android na tablecie. Receptury - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
30 maja 2014
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
99,00

Android na tablecie. Receptury - ebook

Najlepsze przepisy dla programistów platformy Android!

Android swoją karierę rozpoczął od telefonów. Nie minęło wiele czasu, gdy pojawiły się pierwsze tablety pracujące w tym systemie. Dzisiaj ich wybór i możliwości przyprawiają o zawrót głowy. Deweloper musi obecnie wziąć pod uwagę wiele konfiguracji sprzętowych — różne rozdzielczości ekranu i różnorodność osprzętu wymagają dbałości o detale i przetestowania aplikacji w kilku środowiskach. Jak sobie z tym poradzić? Jak tworzyć rozwiązania działające na różnych tabletach oraz jak wykorzystać potencjał Androida?

Na te i wiele innych pytań odpowie ta rewelacyjna książka, należąca do cieszącej się uznaniem serii „Receptury”. Szczególny nacisk położono w niej na tablety pracujące pod kontrolą systemu Android w wersji 4.2.2. Dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy, wyświetlać powiadomienia oraz tworzyć animacje. Ponadto zapoznasz się z możliwościami sprzętowej akceleracji grafiki 2D, przechwytywania dźwięku oraz materiałów wideo. A potem opanujesz korzystanie z formatu JSON w celu przechowywania informacji oraz obsługiwanie małych ekranów. Ostatni rozdział książki poświęcony został analizie i śledzeniu sposobu wykorzystania Twojej aplikacji — dzięki temu przekonasz się, do jakich zakątków świata dotarło Twoje dzieło. Książka ta musi znaleźć się na półce każdego autora aplikacji dla Androida — ogromna baza gotowych do użycia fragmentów kodu ułatwi Ci pracę!

Dzięki tej książce:

  • stworzysz urządzenie AVD
  • sprawdzisz możliwości OpenGL
  • wykorzystasz łączność bezprzewodową
  • odkryjesz tajniki standardu NFC

Obowiązkowa lektura każdego programisty!

Spis treści

O autorze (11)

Wstęp (13)

CZĘŚĆ I. TECHNIKI INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA (21)

Rozdział 1. Przegląd aplikacji na tablety z systemem Android (23)

  • Receptura: wprowadzenie do tabletów z systemem Android (23)
  • Receptura: różnice pomiędzy telefonami Android a tabletami Android (25)
  • Receptura: zapewnianie kompatybilności aplikacji z telefonami i tabletami z systemem Android (26)
  • Receptura: tworzenie urządzeń AVD (27)
  • Receptura: struktura katalogów projektu Android (32)
  • Receptura: konwersja aplikacji z telefonu Android w aplikację na tablet Android (37)
  • Receptura: wymuszanie, aby aplikacja działała jedynie na tabletach (48)
  • Receptura: aktywności (49)
  • Receptura: cykl życia aktywności w systemie Android (49)
  • Receptura: rozpoczynanie korzystania z intencji (53)
  • Receptura: przekazywanie danych z jednej aktywności do drugiej (58)
  • Podsumowanie (64)

Rozdział 2. Fragmenty (67)

  • Receptura: wprowadzenie do fragmentów (68)
  • Receptura: cykl życia fragmentu (68)
  • Receptura: tworzenie fragmentów pierwszego planu oraz różnice pomiędzy fragmentami pierwszego planu a fragmentami w tle (70)
  • Receptura: dodawanie i usuwanie fragmentów w przypadku zmiany orientacji urządzenia (78)
  • Receptura: rola klas FragmentManager i FragmentTransaction w obsłudze fragmentów (83)
  • Receptura: tworzenie fragmentów dynamicznie w trakcie wykonywania aplikacji (86)
  • Receptura: implementowanie komunikacji pomiędzy fragmentami (92)
  • Receptura: wyświetlanie opcji za pomocą klasy ListFragment (98)
  • Receptura: wyświetlanie okien dialogowych za pomocą klasy DialogFragment (102)
  • Receptura: konfigurowanie preferencji użytkownika za pomocą klasy PreferenceFragment (109)
  • Podsumowanie (117)

Rozdział 3. Paski akcji w działaniu (119)

  • Receptura: różnice pomiędzy menu i paskiem akcji (119)
  • Receptura: przełączanie widoczności paska akcji (120)
  • Receptura: komponenty paska akcji (121)
  • Receptura: wyświetlanie elementów akcji w pasku akcji (121)
  • Receptura: nawigowanie do strony głównej po wybraniu ikony aplikacji (126)
  • Receptura: wyświetlanie widoków akcji w pasku akcji (127)
  • Receptura: wyświetlanie podmenu w pasku akcji (132)
  • Receptura: tworzenie paska zadań z zakładkami (139)
  • Receptura: tworzenie paska akcji z rozwijaną listą (145)
  • Podsumowanie (149)

Rozdział 4. Nowe widżety (151)

  • Receptura: wyświetlanie kalendarza w aplikacji Android (151)
  • Receptura: wyświetlanie i wybieranie liczb za pomocą widżetu NumberPicker (154)
  • Receptura: tworzenie stosu obrazów za pomocą widżetu StackView (160)
  • Receptura: wyświetlanie listy opcji za pomocą widżetu ListPopupWindow (165)
  • Receptura: sugerowanie opcji za pomocą widżetu PopupMenu (170)
  • Podsumowanie (172)

CZĘŚĆ II. ZARZĄDZANIE ZAWARTOŚCIĄ (175)

Rozdział 5. Schowek systemowy oraz operacja przeciągnij i upuść (177)

  • Receptura: operacja przeciągnij i upuść (177)
  • Receptura: przeciąganie i upuszczanie tekstu (179)
  • Receptura: przeciąganie i upuszczanie obrazów (188)
  • Receptura: wycinanie, kopiowanie i wklejanie tekstu przy wykorzystaniu schowka systemowego (198)
  • Podsumowanie (202)

Rozdział 6. Powiadomienia oraz intencje oczekujące (205)

  • Receptura: intencje oczekujące (205)
  • Receptura: rozgłaszanie intencji (207)
  • Receptura: system powiadomień systemu Android (214)
  • Receptura: tworzenie powiadomień (215)
  • Receptura: wykorzystanie klasy Notification.Builder (216)
  • Receptura: pozyskiwanie obiektu klasy NotificationManager (218)
  • Receptura: tworzenie powiadomienia i wykorzystywanie intencji oczekującej w celu rozpoczęcia aktywności (218)
  • Podsumowanie (222)

Rozdział 7. Ładowarki (225)

  • Receptura: ładowarki (225)
  • Receptura: dostawca treści (226)
  • Receptura: zastosowanie klasy CursorLoader w celu uzyskania dostępu do informacji przechowywanych przez dostawcę treści Contacts (228)
  • Receptura: Tworzenie niestandardowego dostawcy treści (233)
  • Receptura: wyświetlanie informacji z niestandardowego dostawcy treści (243)
  • Receptura: aktualizowanie i usuwanie informacji przechowywanych w niestandardowym dostawcy treści
  • Podsumowanie (252)

CZĘŚĆ III. TECHNIKI MULTIMEDIALNE (255)

Rozdział 8. Animacje (257)

  • Receptura: typy animacji (257)
  • Receptura: korzystanie z klasy ValueAnimator (259)
  • Receptura: wykorzystanie klasy ObjectAnimator do animowania widoków (267)
  • Receptura: uruchamianie wielu animacji za pomocą klasy AnimatorSet (273)
  • Receptura: animacja poklatkowa (279)
  • Receptura: animacja generująca klatki pośrednie (283)
    • Korzystanie z klasy AlphaAnimation (287)
    • Korzystanie z klasy TranslateAnimation (287)
    • Korzystanie z klasy RotateAnimation (288)
    • Korzystanie z klasy ScaleAnimation (289)
  • Receptura: zastosowanie animacji układu (293)
  • Receptura: gromadzenie i wyświetlanie sekwencji animacji za pomocą klasy AnimationSet (301)
  • Podsumowanie (306)

Rozdział 9. Sprzętowa akceleracja grafiki 2D (309)

  • Receptura: akceleracja sprzętowa (309)
  • Receptura: korzystanie z warstw widoku (313)
  • Receptura: poprawa wydajności aplikacji opartych na grafice przy wykorzystaniu klasy SurfaceView (317)
  • Receptura: zastosowanie transformacji z wykorzystaniem klasy TextureView (323)
  • Podsumowanie (326)

Rozdział 10. Tworzenie i renderowanie grafiki (327)

  • Receptura: interfejsy API wymagane dla grafiki (327)
  • Receptura: tworzenie i renderowanie prostokąta przy użyciu OpenGL (328)
  • Receptura: zastosowanie kolorów wieloodcieniowych (334)
  • Receptura: rotacja grafiki (337)
  • Receptura: skalowanie grafiki (342)
  • Receptura: przesuwanie grafiki (346)
  • Podsumowanie (349)

Rozdział 11. Przechwytywanie audio, wideo i obrazów (351)

  • Receptura: przechwytywanie obrazu z wykorzystaniem wbudowanej intencji (351)
  • Receptura: przechwytywanie obrazu za pomocą kodu Java (356)
  • Receptura: nagrywanie audio z wykorzystaniem wbudowanej intencji (362)
  • Receptura: klasa CamcorderProfile (365)
  • Receptura: klasa MediaRecorder i jej metody (372)
  • Receptura: nagrywanie audio z wykorzystaniem kodu Java (373)
  • Receptura: nagrywanie wideo za pomocą wbudowanej intencji (379)
  • Receptura: nagrywanie wideo z użyciem kodu Java (382)
  • Podsumowanie (389)

CZĘŚĆ IV. INTERFEJS SIECIOWY I SPRZĘTOWY (391)

Rozdział 12. Łączność bezprzewodowa (393)

  • Receptura: wiązanie ze sobą dwóch urządzeń Bluetooth (393)
  • Receptura: ręczne przesyłanie plików z jednego urządzenia na drugie z wykorzystaniem technologii Bluetooth (397)
  • Receptura: łączenie w parę urządzenia Bluetooth z komputerem z systemem Windows (399)
  • Receptura: włączanie lokalnego urządzenia Bluetooth (400)
  • Receptura: wyświetlanie listy powiązanych urządzeń (405)
  • Receptura: przesyłanie plików za pomocą technologii Bluetooth (410)
  • Receptura: standard Wi-Fi (412)
  • Receptura: włączanie i wyłączanie Wi-Fi (414)
  • Receptura: Wi-Fi Direct (418)
  • Podsumowanie (423)

Rozdział 13. Rdzenie i wątki (425)

  • Receptura: użyteczność architektury procesorów wielordzeniowych (425)
  • Receptura: użyteczność procesów odzyskiwania pamięci (426)
  • Receptura: wątki (429)
  • Receptura: używanie wielu wątków (432)
  • Receptura: korzystanie z klasy AsyncTask (437)
  • Podsumowanie (442)

Rozdział 14. Klawiatury i sensory (443)

  • Receptura: zmiana klawiatury i metody wprowadzania danych w systemie Android (443)
  • Receptura: sensory (445)
  • Receptura: lista sensorów obsługiwanych przez urządzenie (448)
  • Receptura: korzystanie z akcelerometru (450)
  • Receptura: korzystanie z czujnika zbliżeniowego (455)
  • Receptura: korzystanie z żyroskopu (458)
  • Podsumowanie (461)

CZĘŚĆ V. EKSPLORACJA SIECI WWW (463)

Rozdział 15. JSON (465)

  • Receptura: JSON (465)
  • Receptura: wykorzystywanie obiektu JSONObject do przechowywania informacji (468)
  • Receptura: zagnieżdżanie obiektów JSONObject (471)
  • Receptura: korzystanie z tablicy JSONArray (473)
  • Receptura: korzystanie z klas JsonReader oraz JsonWriter (478)
  • Receptura: wykorzystywanie usług sieciowych JSON w aplikacjach Android (483)
  • Podsumowanie (488)

Rozdział 16. Klasa WebView (489)

  • Receptura: klasa WebView i jej metody (489)
  • Receptura: wyświetlanie stron WWW za pomocą kontrolki WebView (491)
  • Receptura: korzystanie z klasy WebViewClient (496)
  • Receptura: korzystanie z klasy WebViewFragment (499)
  • Podsumowanie (507)

CZĘŚĆ VI. ZAAWANSOWANE TECHNIKI SYSTEMU ANDROID (509)

Rozdział 17. Obsługa małych ekranów (511)

  • Receptura: czynniki decydujące o obsłudze różnych ekranów i gęstości (511)
  • Receptura: zapewnianie obsługi dla różnych wersji platformy (513)
  • Receptura: wykorzystanie pakietu Android Support Library do zapewnienia obsługi starszych wersji systemu (518)
  • Receptura: dostosowywanie aplikacji do orientacji ekranu za pomocą kotwiczenia kontrolek (524)
  • Receptura: obsługa orientacji ekranu przy użyciu alternatywnych układów (528)
  • Podsumowanie (532)

Rozdział 18. Widżety ekranu głównego (535)

  • Receptura: widżety aplikacji oraz widżety ekranu głównego (535)
  • Receptura: metody cyklu życia widżetu aplikacji (538)
  • Receptura: tworzenie widżetów ekranu głównego (539)
  • Receptura: aktualizowanie widżetu ekranu głównego za pomocą kontrolki Button (547)
  • Receptura: zastosowanie klasy AlarmManager do częstej aktualizacji widżetu ekranu głównego (551)
  • Podsumowanie (554)

Rozdział 19. Android Beam (555)

  • Receptura: standard NFC (555)
  • Receptura: znaczniki NFC (556)
  • Receptura: struktura wykorzystywana do wymiany informacji za pomocą znaczników NFC (557)
  • Receptura: odczytywanie danych ze znaczników NFC (560)
  • Receptura: zapisywanie danych do znacznika NFC (566)
  • Receptura: korzystanie z funkcji Android Beam (570)
  • Receptura: przesyłanie danych za pomocą funkcji Android Beam (571)
  • Podsumowanie (575)

Rozdział 20. Analityka i śledzenie aplikacji (577)

  • Receptura: analizowanie i śledzenie aplikacji (577)
  • Receptura: wykorzystanie biblioteki EasyTracker do śledzenia aplikacji Android (578)
  • Receptura: wykorzystanie narzędzia GoogleAnalytics do śledzenia aplikacji Android (587)
  • Podsumowanie (589)

Skorowidz (591)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8661-2
Rozmiar pliku: 9,8 MB

BESTSELLERY

Kategorie: