- promocja
Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych - ebook
Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych - ebook
Aplikacje do zadań specjalnych... pisz tylko w Android Studio!
Czy umiesz sobie wyobrazić świat urządzeń cyfrowych, w którym nagle zabrakło Androida? Czy wiesz, jak wiele codziennych czynności okazałoby się wówczas nie do zrobienia? Przez kilka ostatnich lat Android niepostrzeżenie ulokował się we wszystkich smartfonach czy tabletach, a aplikacje pisane dla tego systemu służą nam wszędzie: w kinie, w sklepie, na biwaku, na nartach i u lekarza. I wciąż potrzebujemy nowych! Jeśli chcesz dołączyć do grona innowacyjnych kreatorów, tworzących aplikacje ułatwiające i uprzyjemniające codzienne życie setek milionów ludzi, czym prędzej zapoznaj się z możliwościami Android Studio! To pozwoli Ci szybko zacząć przygodę z Javą i efektywnie pisać dobre programy.
Dzięki informacjom zawartym w tej książce uda Ci się szybko opanować podstawy pracy w Android Studio. Dowiesz się, jak zainstalować środowisko programistyczne, utworzyć i dopracować interfejs użytkownika, stosować tematy i style, generować komunikaty, wprowadzać elementy wizualne i multimedialne. Poznasz sposoby dodawania funkcjonalności, zobaczysz, jak zapewnić zapisywanie i odtwarzanie danych. Na końcu książki umieszczono dodatek, w którym znajdziesz także skróty klawiaturowe i informacje o szablonach. Na co czekasz? Czas wreszcie przekuć Twoje pomysły w prawdziwe aplikacje.
Android czeka na Ciebie!
- Poznajemy Android Studio
- Podstawy tworzenia interfejsu użytkownika
- Style i tematy
- Aktywności i fragmenty
- Powiadomienia
- Praca z komponentami interfejsu użytkownika
- Obrazy i animacje
- Zapisywanie i odczytywanie danych
- Usprawnienia w pisaniu kodu
Zainspiruj się Androidem!
Spis treści
Wstęp (7)
Dlaczego Android Studio? (7)
Rozdział 1. Poznajemy Android Studio (9)
- 1.1. Instalacja środowiska Android Studio (9)
- 1.2. Pierwsze uruchomienie i pierwszy projekt środowiska Android Studio (15)
- 1.3. Konfiguracja emulatora AVD (20)
- 1.4. Konfiguracja urządzenia fizycznego (26)
- 1.5. Pierwsze uruchomienie aplikacji (32)
- 1.6. Opis środowiska Android Studio (34)
- 1.6.1. Podstawowe elementy okna głównego (35)
- 1.6.2. Opis dostępnych okien narzędziowych (36)
- 1.7. Opis okna edytora kodu (39)
- 1.7.1. Podstawowe elementy edytora kodu (39)
- 1.7.2. Lokalizacja błędów w kodzie programu (42)
- 1.7.3. Funkcja lupy (42)
- 1.7.4. Podział okna edycyjnego (42)
- 1.7.5. Uzupełnianie kodu (44)
- 1.7.6. Uzupełnianie składni (45)
- 1.7.7. Generowanie kodu (46)
- 1.7.8. Informacje o parametrach metod (47)
- 1.7.9. Podgląd dokumentacji (47)
- 1.7.10. Zwijanie i rozwijanie kodu (48)
- 1.7.11. Formatowanie kodu (49)
Rozdział 2. Podstawy tworzenia interfejsu użytkownika (51)
- 2.1. Edytor układów (51)
- 2.2. Praca z układami (54)
- 2.2.1. Układ LinearLayout (Horizontal) (55)
- 2.2.2. Układ LinearLayout (Vertical) (63)
- 2.2.3. Układ RelativeLayout (70)
- 2.2.4. Układ TableLayout (76)
- 2.2.5. Układ GridLayout (80)
- 2.2.6. Układ FrameLayout (83)
- 2.2.7. Zagnieżdżanie układów (84)
- 2.2.8. Komponent ScrollView (86)
- 2.3. Komponenty interfejsu użytkownika (87)
- 2.3.1. Kategoria Widgets (88)
Rozdział 3. Style i tematy (101)
- 3.1. Style (101)
- 3.2. Dziedziczenie stylów (105)
- 3.3. Tematy (107)
- 3.4. Obrazy typu Nine-patch (109)
- 3.5. Selektory (112)
- 3.6. Kształty (115)
Rozdział 4. Aktywności i fragmenty (123)
- 4.1. Aktywności (123)
- 4.2. Okna dialogowe (130)
- 4.2.1. Okna dialogowe postępu (130)
- 4.2.2. Informacyjne okna dialogowe (138)
- 4.3. Intencje (144)
- 4.3.1. Intencje jawne (146)
- 4.3.2. Intencje domniemane (157)
- 4.4. Fragmenty (171)
Rozdział 5. Powiadomienia (183)
- 5.1. Powiadomienia proste (183)
- 5.2. Powiadomienia zwierające akcje (188)
- 5.3. Powiadomienia z rozszerzonym widokiem (190)
- 5.4. Priorytety powiadomień (193)
- 5.5. Grupowanie powiadomień (197)
- 5.6. Powiadomienia z odpowiedzią (200)
Rozdział 6. Praca z komponentami interfejsu użytkownika (207)
- 6.1. Zachowywanie stanu aktywności (207)
- 6.2. Obsługa zmian konfiguracji (215)
- 6.2.1. Zmiana orientacji ekranu (215)
- 6.2.2. Pozostałe zmiany konfiguracyjne (220)
- 6.3. Oprogramowywanie kontrolek interfejsu użytkownika (221)
- 6.3.1. Kontrolka AutoCompleteTextView (221)
- 6.3.2. Kontrolka ListView (225)
- 6.3.3. Kontrolka Spinner (237)
- 6.3.4. Klasy ListActivity i ListFragment (241)
- 6.3.5. Klasa DialogFragment (251)
- 6.3.6. Klasy TimePicker i DatePicker (264)
- 6.3.7. Klasa SeekBar (275)
- 6.3.8. Klasa RatingBar (279)
Rozdział 7. Obrazy i animacje (283)
- 7.1. Praca z obrazami (283)
- 7.1.1. Klasa GridView (283)
- 7.1.2. Klasa HorizontalScrollView (290)
- 7.1.3. Klasa ImageSwitcher (297)
- 7.1.4. Obrazy w kontrolce ListView (302)
- 7.2. Rysowanie kształtów (308)
- 7.2.1. Klasa Canvas (308)
- 7.2.2. Rysowanie wewnątrz kontrolki (318)
- 7.2.3. Klasa Shader (324)
- 7.3. Animacje (334)
- 7.3.1. Animacja poklatkowa (334)
- 7.3.2. Animowanie kontrolek (339)
Rozdział 8. Zapisywanie i odczytywanie danych (351)
- 8.1. Zapisywanie wartości typów prostych (351)
- 8.2. Zapisywanie danych do pliku (356)
- 8.3. Dostęp do listy kontaktów (361)
- 8.4. Korzystanie z bazy danych (371)
Dodatek A. Usprawnienia w pisaniu kodu (377)
- A.1. Skróty klawiaturowe (377)
- A.2. Szablony (385)
Skorowidz (393)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-4462-4 |
Rozmiar pliku: | 6,0 MB |