Facebook - konwersja
  • promocja

Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
22 grudnia 2017
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych - ebook

Aplikacje do zadań specjalnych... pisz tylko w Android Studio!

Czy umiesz sobie wyobrazić świat urządzeń cyfrowych, w którym nagle zabrakło Androida? Czy wiesz, jak wiele codziennych czynności okazałoby się wówczas nie do zrobienia? Przez kilka ostatnich lat Android niepostrzeżenie ulokował się we wszystkich smartfonach czy tabletach, a aplikacje pisane dla tego systemu służą nam wszędzie: w kinie, w sklepie, na biwaku, na nartach i u lekarza. I wciąż potrzebujemy nowych! Jeśli chcesz dołączyć do grona innowacyjnych kreatorów, tworzących aplikacje ułatwiające i uprzyjemniające codzienne życie setek milionów ludzi, czym prędzej zapoznaj się z możliwościami Android Studio! To pozwoli Ci szybko zacząć przygodę z Javą i efektywnie pisać dobre programy.

Dzięki informacjom zawartym w tej książce uda Ci się szybko opanować podstawy pracy w Android Studio. Dowiesz się, jak zainstalować środowisko programistyczne, utworzyć i dopracować interfejs użytkownika, stosować tematy i style, generować komunikaty, wprowadzać elementy wizualne i multimedialne. Poznasz sposoby dodawania funkcjonalności, zobaczysz, jak zapewnić zapisywanie i odtwarzanie danych. Na końcu książki umieszczono dodatek, w którym znajdziesz także skróty klawiaturowe i informacje o szablonach. Na co czekasz? Czas wreszcie przekuć Twoje pomysły w prawdziwe aplikacje.

Android czeka na Ciebie!

  • Poznajemy Android Studio
  • Podstawy tworzenia interfejsu użytkownika
  • Style i tematy
  • Aktywności i fragmenty
  • Powiadomienia
  • Praca z komponentami interfejsu użytkownika
  • Obrazy i animacje
  • Zapisywanie i odczytywanie danych
  • Usprawnienia w pisaniu kodu

Zainspiruj się Androidem!

Spis treści

Wstęp (7)

Dlaczego Android Studio? (7)

Rozdział 1. Poznajemy Android Studio (9)

  • 1.1. Instalacja środowiska Android Studio (9)
  • 1.2. Pierwsze uruchomienie i pierwszy projekt środowiska Android Studio (15)
  • 1.3. Konfiguracja emulatora AVD (20)
  • 1.4. Konfiguracja urządzenia fizycznego (26)
  • 1.5. Pierwsze uruchomienie aplikacji (32)
  • 1.6. Opis środowiska Android Studio (34)
    • 1.6.1. Podstawowe elementy okna głównego (35)
    • 1.6.2. Opis dostępnych okien narzędziowych (36)
  • 1.7. Opis okna edytora kodu (39)
    • 1.7.1. Podstawowe elementy edytora kodu (39)
    • 1.7.2. Lokalizacja błędów w kodzie programu (42)
    • 1.7.3. Funkcja lupy (42)
    • 1.7.4. Podział okna edycyjnego (42)
    • 1.7.5. Uzupełnianie kodu (44)
    • 1.7.6. Uzupełnianie składni (45)
    • 1.7.7. Generowanie kodu (46)
    • 1.7.8. Informacje o parametrach metod (47)
    • 1.7.9. Podgląd dokumentacji (47)
    • 1.7.10. Zwijanie i rozwijanie kodu (48)
    • 1.7.11. Formatowanie kodu (49)

Rozdział 2. Podstawy tworzenia interfejsu użytkownika (51)

  • 2.1. Edytor układów (51)
  • 2.2. Praca z układami (54)
    • 2.2.1. Układ LinearLayout (Horizontal) (55)
    • 2.2.2. Układ LinearLayout (Vertical) (63)
    • 2.2.3. Układ RelativeLayout (70)
    • 2.2.4. Układ TableLayout (76)
    • 2.2.5. Układ GridLayout (80)
    • 2.2.6. Układ FrameLayout (83)
    • 2.2.7. Zagnieżdżanie układów (84)
    • 2.2.8. Komponent ScrollView (86)
  • 2.3. Komponenty interfejsu użytkownika (87)
    • 2.3.1. Kategoria Widgets (88)

Rozdział 3. Style i tematy (101)

  • 3.1. Style (101)
  • 3.2. Dziedziczenie stylów (105)
  • 3.3. Tematy (107)
  • 3.4. Obrazy typu Nine-patch (109)
  • 3.5. Selektory (112)
  • 3.6. Kształty (115)

Rozdział 4. Aktywności i fragmenty (123)

  • 4.1. Aktywności (123)
  • 4.2. Okna dialogowe (130)
    • 4.2.1. Okna dialogowe postępu (130)
    • 4.2.2. Informacyjne okna dialogowe (138)
  • 4.3. Intencje (144)
    • 4.3.1. Intencje jawne (146)
    • 4.3.2. Intencje domniemane (157)
  • 4.4. Fragmenty (171)

Rozdział 5. Powiadomienia (183)

  • 5.1. Powiadomienia proste (183)
  • 5.2. Powiadomienia zwierające akcje (188)
  • 5.3. Powiadomienia z rozszerzonym widokiem (190)
  • 5.4. Priorytety powiadomień (193)
  • 5.5. Grupowanie powiadomień (197)
  • 5.6. Powiadomienia z odpowiedzią (200)

Rozdział 6. Praca z komponentami interfejsu użytkownika (207)

  • 6.1. Zachowywanie stanu aktywności (207)
  • 6.2. Obsługa zmian konfiguracji (215)
    • 6.2.1. Zmiana orientacji ekranu (215)
    • 6.2.2. Pozostałe zmiany konfiguracyjne (220)
  • 6.3. Oprogramowywanie kontrolek interfejsu użytkownika (221)
    • 6.3.1. Kontrolka AutoCompleteTextView (221)
    • 6.3.2. Kontrolka ListView (225)
    • 6.3.3. Kontrolka Spinner (237)
    • 6.3.4. Klasy ListActivity i ListFragment (241)
    • 6.3.5. Klasa DialogFragment (251)
    • 6.3.6. Klasy TimePicker i DatePicker (264)
    • 6.3.7. Klasa SeekBar (275)
    • 6.3.8. Klasa RatingBar (279)

Rozdział 7. Obrazy i animacje (283)

  • 7.1. Praca z obrazami (283)
    • 7.1.1. Klasa GridView (283)
    • 7.1.2. Klasa HorizontalScrollView (290)
    • 7.1.3. Klasa ImageSwitcher (297)
    • 7.1.4. Obrazy w kontrolce ListView (302)
  • 7.2. Rysowanie kształtów (308)
    • 7.2.1. Klasa Canvas (308)
    • 7.2.2. Rysowanie wewnątrz kontrolki (318)
    • 7.2.3. Klasa Shader (324)
  • 7.3. Animacje (334)
    • 7.3.1. Animacja poklatkowa (334)
    • 7.3.2. Animowanie kontrolek (339)

Rozdział 8. Zapisywanie i odczytywanie danych (351)

  • 8.1. Zapisywanie wartości typów prostych (351)
  • 8.2. Zapisywanie danych do pliku (356)
  • 8.3. Dostęp do listy kontaktów (361)
  • 8.4. Korzystanie z bazy danych (371)

Dodatek A. Usprawnienia w pisaniu kodu (377)

  • A.1. Skróty klawiaturowe (377)
  • A.2. Szablony (385)

Skorowidz (393)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-4462-4
Rozmiar pliku: 9,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: