- promocja
Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV - ebook
Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV - ebook
Książka, którą trzymasz w dłoni, została pomyślana jako podręcznik. Nawet jeśli jesteś bardzo początkującym programistą, błyskawicznie — bo po lekturze 24 rozdziałów, z których każdy zajmie najwyżej godzinę — poznasz podstawy programowania dla Androida i szybko zaczniesz tworzyć w pełni funkcjonalne aplikacje. Najpierw dowiesz się, czym są aktywności, intencje, usługi i odbiorniki rozgłoszeń. Później zagłębisz się w bardziej zaawansowane zagadnienia: nauczysz się obsługi multimediów, poznasz interfejs Material Design firmy Google, sprawdzisz, jak wykorzystywać bazy danych SQLite. Wisienką na tym torcie atrakcji będzie pokazanie szczególnych możliwości systemu Android, wykorzystywanych w bardzo profesjonalnych aplikacjach.
Szczególnie ciekawe dla Ciebie będzie:
- omówienie najnowszych możliwości i mechanizmów systemu Android 5 (Lollipop), pozwalających na tworzenie aplikacji dla Androida TV i urządzeń typu Android Wear
- przedstawienie świetnego narzędzia dla programistów — środowiska Android Studio
- nauka projektowania responsywnych aplikacji, wykorzystujących zadania działające w tle
- przeczytanie wskazówek dotyczących tworzenia wyrafinowanych systemów nawigowania w aplikacji, korzystania z pasków ActionBar oraz z wysuwanych menu
- sprawdzenie, jak pobierać dane z chmury i jak parsować dane zapisane w formacie JSON
- nauczenie się używania Google Play Services do lokalizowania położenia urządzenia
Kreatywnych ogranicza tylko wyobraźnia!
Spis treści
O autorach (15)
Wstęp (17)
- Co nowego w tym wydaniu (17)
- Dla kogo przeznaczona jest ta książka (18)
- Jak ta książka jest zorganizowana (18)
- Kody źródłowe przykładowych aplikacji (19)
CZĘŚĆ I. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z SYSTEMEM ANDROID (21)
Godzina 1. Wprowadzenie do systemu Android (23)
- Podstawowe pojęcia związane z systemem Android (23)
- Podstawowe pojęcia związane z tworzeniem aplikacji (26)
- Rozpoczynamy pracę z pakietem Android Studio (32)
- Podsumowanie (36)
- Pytania i odpowiedzi (36)
- Warsztaty (37)
- Ćwiczenia (37)
Godzina 2. Intencje (39)
- Zastosowanie intencji do uruchamiania aktywności (39)
- Zastosowanie intencji niejawnych (51)
- Obsługa intencji niejawnych (57)
- Podsumowanie (59)
- Pytania i odpowiedzi (59)
- Warsztaty (60)
- Ćwiczenia (60)
Godzina 3. Zasoby aplikacji (61)
- Zasoby w Twoim projekcie (61)
- Zastosowanie wspólnych zasobów aplikacji (65)
- Korzystanie z alternatywnych zasobów aplikacji (74)
- Internacjonalizacja aplikacji - korzystanie z zasobów dla innych wersji językowych (76)
- Podsumowanie (78)
- Pytania i odpowiedzi (79)
- Warsztaty (79)
- Ćwiczenia (79)
Godzina 4. Aktywności i fragmenty (81)
- Praca z aktywnościami (81)
- Cykl życia aktywności (93)
- Wprowadzenie do fragmentów (97)
- Podsumowanie (102)
- Pytania i odpowiedzi (102)
- Warsztaty (103)
- Ćwiczenia (103)
Godzina 5. Responsywność aplikacji - działanie w tle (105)
- Praca w tle (105)
- Zastosowanie zadań asynchronicznych AsyncTask (109)
- Usługi Service oraz IntentService (112)
- Podsumowanie (121)
- Pytania i odpowiedzi (121)
- Warsztaty (122)
- Ćwiczenia (122)
CZĘŚĆ II. TWORZENIE INTERFEJSÓW UŻYTKOWNIKA (123)
Godzina 6. Korzystanie z podstawowych formantów interfejsu użytkownika (125)
- Korzystanie z palety formantów Android Studio (125)
- Obsługiwanie danych wprowadzanych przez użytkownika (127)
- Zastosowanie przycisków do uruchamiania akcji (132)
- Podsumowanie (138)
- Pytania i odpowiedzi (138)
- Warsztaty (138)
- Ćwiczenia (139)
Godzina 7. Tworzenie układów interfejsów użytkownika (141)
- Rozpoczynamy pracę z układami interfejsów użytkownika (141)
- RelativeLayout dla zaawansowanych (145)
- Wspólne atrybuty (149)
- Inne rodzaje układów (150)
- Podsumowanie (153)
- Pytania i odpowiedzi (153)
- Warsztaty (153)
- Ćwiczenia (154)
Godzina 8. Kontenery ListView i adaptery (155)
- Rozpoczynamy pracę z kontenerami ListView (155)
- Rozszerzanie klasy BaseAdapter (160)
- Zastosowanie wzorca ViewHolder (167)
- Podsumowanie (172)
- Pytania i odpowiedzi (172)
- Warsztaty (172)
- Ćwiczenia (173)
Godzina 9. Interfejs Material Design (175)
- Ewolucja w projektowaniu aplikacji (175)
- Wprowadzenie do interfejsu Material Design (177)
- Implementacja interfejsów Material Design (182)
- Podsumowanie (197)
- Pytania i odpowiedzi (197)
- Warsztaty (197)
- Ćwiczenia (198)
Godzina 10. Inne widoki i formanty (199)
- Formanty przeznaczone do pobierania informacji (199)
- Wyświetlanie postępu realizacji zadania (204)
- Wyświetlanie danych (208)
- Inne widoki (212)
- Podsumowanie (215)
- Pytania i odpowiedzi (215)
- Warsztaty (216)
- Ćwiczenia (216)
Godzina 11. Widoki ImageView i bitmapy (217)
- Praca z widokami ImageView (217)
- Praca z obiektami klasy Bitmap i klasy Canvas (224)
- Zastosowanie biblioteki Picasso (230)
- Podsumowanie (232)
- Pytania i odpowiedzi (232)
- Warsztaty (232)
- Ćwiczenia (233)
Godzina 12. Widoki VideoView i odtwarzanie mediów (235)
- Odtwarzanie plików wideo (235)
- Obsługa zdarzeń widoku VideoView (239)
- Odtwarzanie plików audio za pomocą obiektów MediaPlayer (243)
- Inne klasy związane z obsługą multimediów (245)
- Podsumowanie (245)
- Pytania i odpowiedzi (246)
- Warsztaty (246)
- Ćwiczenia (247)
Godzina 13. Nawigowanie w aplikacji (249)
- Zastosowanie paska ActionBar (249)
- Zastosowanie paska Toolbar (256)
- Zastosowanie wysuwanych paneli menu (261)
- Podsumowanie (271)
- Pytania i odpowiedzi (271)
- Warsztaty (272)
- Ćwiczenia (272)
CZĘŚĆ III. PRACA Z DANYMI (273)
Godzina 14. Korzystanie z systemu plików (275)
- Omówienie systemu plików (275)
- Zapisywanie prywatnych danych aplikacji (279)
- Zapisywanie danych w katalogach publicznych (283)
- Podsumowanie (285)
- Pytania i odpowiedzi (286)
- Warsztaty (286)
- Ćwiczenia (286)
Godzina 15. Zastosowanie klasy SharedPreferences (287)
- Zastosowanie klasy SharedPreferences do przechowywania danych (287)
- Zapisywanie preferencji użytkownika (291)
- Podsumowanie (301)
- Pytania i odpowiedzi (301)
- Warsztaty (301)
- Ćwiczenia (302)
Godzina 16. Zapisywanie danych w bazie SQLite (303)
- Tworzenie baz danych z tabelami (303)
- Zarządzanie danymi przy użyciu klasy SQLiteOpenHelper (305)
- Dodawanie, usuwanie i aktualizacja danych (308)
- Zapytania danych i zastosowanie kursorów (310)
- Korzystanie z baz danych w aplikacjach (312)
- Podsumowanie (316)
- Pytania i odpowiedzi (317)
- Warsztaty (317)
- Ćwiczenia (317)
Godzina 17. Dostęp do chmury: praca ze zdalnym interfejsem API (319)
- Pobieranie zdalnych danych (320)
- Pobieranie i parsowanie danych zapisanych w formacie JSON (325)
- Wszystko razem, czyli tworzymy prostą aplikację (330)
- Sprawdzanie połączenia sieciowego (334)
- Podsumowanie (338)
- Pytania i odpowiedzi (338)
- Warsztaty (338)
- Ćwiczenia (339)
Godzina 18. Wprowadzenie do pracy z dostawcami treści (341)
- Wprowadzenie do pracy z dostawcami treści (341)
- Wszystko o kalendarzu (342)
- Pobieranie danych z kalendarza za pośrednictwem dostawcy treści (344)
- Podsumowanie (352)
- Pytania i odpowiedzi (352)
- Warsztaty (352)
- Ćwiczenia (352)
Godzina 19. Tworzenie dostawców treści (353)
- Tworzenie URI dla pobierania danych (353)
- Zastosowanie adaptera PieDbAdapter (354)
- Tworzenie dostawcy treści (354)
- Zastosowanie dostawcy treści MyContentProvider w aplikacji (362)
- Podsumowanie (364)
- Pytania i odpowiedzi (364)
- Warsztaty (365)
- Ćwiczenia (365)
Godzina 20. Loadery i adaptery CursorAdapter (367)
- Jak działają loadery? (367)
- Klasy loaderów (368)
- Stany loadera (369)
- Tworzenie adapterów klasy CursorAdapter (374)
- Pozostała część aplikacji (377)
- Podsumowanie (378)
- Pytania i odpowiedzi (378)
- Warsztaty (378)
- Ćwiczenia (379)
CZĘŚĆ IV. IDZIEMY DALEJ (381)
Godzina 21. Używanie powiadomień (383)
- Wprowadzenie do powiadomień (383)
- Tworzenie powiadomień i zarządzanie nimi (385)
- Dostosowywanie powiadomień (390)
- Podsumowanie (392)
- Pytania i odpowiedzi (392)
- Warsztaty (392)
- Ćwiczenia (393)
Godzina 22. Aplikacje dla Android TV i urządzeń typu Android Wear (395)
- Android jako platforma (395)
- Projektowanie aplikacji dla urządzeń Android Wear (396)
- Tworzenie aplikacji dla Android TV (403)
- Podsumowanie (407)
- Pytania i odpowiedzi (407)
- Warsztaty (408)
- Ćwiczenia (408)
Godzina 23. Inne komponenty platformy Android (409)
- Używanie usług Google Play (409)
- Używanie usług Google Play Services do lokalizacji (412)
- Używanie bibliotek open source i zewnętrznych pakietów SDK (417)
- Zaglądamy głębiej do systemu Android (418)
- Podsumowanie (423)
- Pytania i odpowiedzi (423)
- Warsztaty (423)
- Ćwiczenia (424)
Godzina 24. Publikowanie aplikacji (425)
- Przygotowanie aplikacji do opublikowania (425)
- Udostępnianie aplikacji światu (433)
- Zarabianie na aplikacjach (435)
- Podsumowanie (436)
- Pytania i odpowiedzi (436)
- Warsztaty (436)
- Ćwiczenia (437)
Skorowidz (439)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2151-9 |
Rozmiar pliku: | 7,2 MB |