Facebook - konwersja

Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
17 kwietnia 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
79,00

Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV - ebook

Perspektywy rozwoju Androida są wyjątkowo obiecujące. System ten przebojem zdobywa nowe obszary rynku, a jego zalety, takie jak modułowa architektura, wysoka elastyczność czy otwarty charakter, są cenione zarówno przez programistów, jak i użytkowników aplikacji. Rocznie sprzedaje się miliardy urządzeń pracujących pod kontrolą Androida, a jeśli wziąć pod uwagę rozwój technologii i mnożące się pomysły na wyposażenie w procesor kolejnego przedmiotu codziennego użytku, można przepowiadać temu systemowi świetlaną przyszłość. Podobnie zresztą jak programistom, którzy nauczą się efektywnie pisać świetne, atrakcyjne aplikacje dla Androida.

Książka, którą trzymasz w dłoni, została pomyślana jako podręcznik. Nawet jeśli jesteś bardzo początkującym programistą, błyskawicznie — bo po lekturze 24 rozdziałów, z których każdy zajmie najwyżej godzinę — poznasz podstawy programowania dla Androida i szybko zaczniesz tworzyć w pełni funkcjonalne aplikacje. Najpierw dowiesz się, czym są aktywności, intencje, usługi i odbiorniki rozgłoszeń. Później zagłębisz się w bardziej zaawansowane zagadnienia: nauczysz się obsługi multimediów, poznasz interfejs Material Design firmy Google, sprawdzisz, jak wykorzystywać bazy danych SQLite. Wisienką na tym torcie atrakcji będzie pokazanie szczególnych możliwości systemu Android, wykorzystywanych w bardzo profesjonalnych aplikacjach.

Szczególnie ciekawe dla Ciebie będzie:
  • omówienie najnowszych możliwości i mechanizmów systemu Android 5 (Lollipop), pozwalających na tworzenie aplikacji dla Androida TV i urządzeń typu Android Wear
  • przedstawienie świetnego narzędzia dla programistów — środowiska Android Studio
  • nauka projektowania responsywnych aplikacji, wykorzystujących zadania działające w tle
  • przeczytanie wskazówek dotyczących tworzenia wyrafinowanych systemów nawigowania w aplikacji, korzystania z pasków ActionBar oraz z wysuwanych menu
  • sprawdzenie, jak pobierać dane z chmury i jak parsować dane zapisane w formacie JSON
  • nauczenie się używania Google Play Services do lokalizowania położenia urządzenia

Kreatywnych ogranicza tylko wyobraźnia!

Spis treści

O autorach (15)

Wstęp (17)

  • Co nowego w tym wydaniu (17)
  • Dla kogo przeznaczona jest ta książka (18)
  • Jak ta książka jest zorganizowana (18)
  • Kody źródłowe przykładowych aplikacji (19)

CZĘŚĆ I. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z SYSTEMEM ANDROID (21)

Godzina 1. Wprowadzenie do systemu Android (23)

  • Podstawowe pojęcia związane z systemem Android (23)
  • Podstawowe pojęcia związane z tworzeniem aplikacji (26)
  • Rozpoczynamy pracę z pakietem Android Studio (32)
  • Podsumowanie (36)
  • Pytania i odpowiedzi (36)
  • Warsztaty (37)
  • Ćwiczenia (37)

Godzina 2. Intencje (39)

  • Zastosowanie intencji do uruchamiania aktywności (39)
  • Zastosowanie intencji niejawnych (51)
  • Obsługa intencji niejawnych (57)
  • Podsumowanie (59)
  • Pytania i odpowiedzi (59)
  • Warsztaty (60)
  • Ćwiczenia (60)

Godzina 3. Zasoby aplikacji (61)

  • Zasoby w Twoim projekcie (61)
  • Zastosowanie wspólnych zasobów aplikacji (65)
  • Korzystanie z alternatywnych zasobów aplikacji (74)
  • Internacjonalizacja aplikacji - korzystanie z zasobów dla innych wersji językowych (76)
  • Podsumowanie (78)
  • Pytania i odpowiedzi (79)
  • Warsztaty (79)
  • Ćwiczenia (79)

Godzina 4. Aktywności i fragmenty (81)

  • Praca z aktywnościami (81)
  • Cykl życia aktywności (93)
  • Wprowadzenie do fragmentów (97)
  • Podsumowanie (102)
  • Pytania i odpowiedzi (102)
  • Warsztaty (103)
  • Ćwiczenia (103)

Godzina 5. Responsywność aplikacji - działanie w tle (105)

  • Praca w tle (105)
  • Zastosowanie zadań asynchronicznych AsyncTask (109)
  • Usługi Service oraz IntentService (112)
  • Podsumowanie (121)
  • Pytania i odpowiedzi (121)
  • Warsztaty (122)
  • Ćwiczenia (122)

CZĘŚĆ II. TWORZENIE INTERFEJSÓW UŻYTKOWNIKA (123)

Godzina 6. Korzystanie z podstawowych formantów interfejsu użytkownika (125)

  • Korzystanie z palety formantów Android Studio (125)
  • Obsługiwanie danych wprowadzanych przez użytkownika (127)
  • Zastosowanie przycisków do uruchamiania akcji (132)
  • Podsumowanie (138)
  • Pytania i odpowiedzi (138)
  • Warsztaty (138)
  • Ćwiczenia (139)

Godzina 7. Tworzenie układów interfejsów użytkownika (141)

  • Rozpoczynamy pracę z układami interfejsów użytkownika (141)
  • RelativeLayout dla zaawansowanych (145)
  • Wspólne atrybuty (149)
  • Inne rodzaje układów (150)
  • Podsumowanie (153)
  • Pytania i odpowiedzi (153)
  • Warsztaty (153)
  • Ćwiczenia (154)

Godzina 8. Kontenery ListView i adaptery (155)

  • Rozpoczynamy pracę z kontenerami ListView (155)
  • Rozszerzanie klasy BaseAdapter (160)
  • Zastosowanie wzorca ViewHolder (167)
  • Podsumowanie (172)
  • Pytania i odpowiedzi (172)
  • Warsztaty (172)
  • Ćwiczenia (173)

Godzina 9. Interfejs Material Design (175)

  • Ewolucja w projektowaniu aplikacji (175)
  • Wprowadzenie do interfejsu Material Design (177)
  • Implementacja interfejsów Material Design (182)
  • Podsumowanie (197)
  • Pytania i odpowiedzi (197)
  • Warsztaty (197)
  • Ćwiczenia (198)

Godzina 10. Inne widoki i formanty (199)

  • Formanty przeznaczone do pobierania informacji (199)
  • Wyświetlanie postępu realizacji zadania (204)
  • Wyświetlanie danych (208)
  • Inne widoki (212)
  • Podsumowanie (215)
  • Pytania i odpowiedzi (215)
  • Warsztaty (216)
  • Ćwiczenia (216)

Godzina 11. Widoki ImageView i bitmapy (217)

  • Praca z widokami ImageView (217)
  • Praca z obiektami klasy Bitmap i klasy Canvas (224)
  • Zastosowanie biblioteki Picasso (230)
  • Podsumowanie (232)
  • Pytania i odpowiedzi (232)
  • Warsztaty (232)
  • Ćwiczenia (233)

Godzina 12. Widoki VideoView i odtwarzanie mediów (235)

  • Odtwarzanie plików wideo (235)
  • Obsługa zdarzeń widoku VideoView (239)
  • Odtwarzanie plików audio za pomocą obiektów MediaPlayer (243)
  • Inne klasy związane z obsługą multimediów (245)
  • Podsumowanie (245)
  • Pytania i odpowiedzi (246)
  • Warsztaty (246)
  • Ćwiczenia (247)

Godzina 13. Nawigowanie w aplikacji (249)

  • Zastosowanie paska ActionBar (249)
  • Zastosowanie paska Toolbar (256)
  • Zastosowanie wysuwanych paneli menu (261)
  • Podsumowanie (271)
  • Pytania i odpowiedzi (271)
  • Warsztaty (272)
  • Ćwiczenia (272)

CZĘŚĆ III. PRACA Z DANYMI (273)

Godzina 14. Korzystanie z systemu plików (275)

  • Omówienie systemu plików (275)
  • Zapisywanie prywatnych danych aplikacji (279)
  • Zapisywanie danych w katalogach publicznych (283)
  • Podsumowanie (285)
  • Pytania i odpowiedzi (286)
  • Warsztaty (286)
  • Ćwiczenia (286)

Godzina 15. Zastosowanie klasy SharedPreferences (287)

  • Zastosowanie klasy SharedPreferences do przechowywania danych (287)
  • Zapisywanie preferencji użytkownika (291)
  • Podsumowanie (301)
  • Pytania i odpowiedzi (301)
  • Warsztaty (301)
  • Ćwiczenia (302)

Godzina 16. Zapisywanie danych w bazie SQLite (303)

  • Tworzenie baz danych z tabelami (303)
  • Zarządzanie danymi przy użyciu klasy SQLiteOpenHelper (305)
  • Dodawanie, usuwanie i aktualizacja danych (308)
  • Zapytania danych i zastosowanie kursorów (310)
  • Korzystanie z baz danych w aplikacjach (312)
  • Podsumowanie (316)
  • Pytania i odpowiedzi (317)
  • Warsztaty (317)
  • Ćwiczenia (317)

Godzina 17. Dostęp do chmury: praca ze zdalnym interfejsem API (319)

  • Pobieranie zdalnych danych (320)
  • Pobieranie i parsowanie danych zapisanych w formacie JSON (325)
  • Wszystko razem, czyli tworzymy prostą aplikację (330)
  • Sprawdzanie połączenia sieciowego (334)
  • Podsumowanie (338)
  • Pytania i odpowiedzi (338)
  • Warsztaty (338)
  • Ćwiczenia (339)

Godzina 18. Wprowadzenie do pracy z dostawcami treści (341)

  • Wprowadzenie do pracy z dostawcami treści (341)
  • Wszystko o kalendarzu (342)
  • Pobieranie danych z kalendarza za pośrednictwem dostawcy treści (344)
  • Podsumowanie (352)
  • Pytania i odpowiedzi (352)
  • Warsztaty (352)
  • Ćwiczenia (352)

Godzina 19. Tworzenie dostawców treści (353)

  • Tworzenie URI dla pobierania danych (353)
  • Zastosowanie adaptera PieDbAdapter (354)
  • Tworzenie dostawcy treści (354)
  • Zastosowanie dostawcy treści MyContentProvider w aplikacji (362)
  • Podsumowanie (364)
  • Pytania i odpowiedzi (364)
  • Warsztaty (365)
  • Ćwiczenia (365)

Godzina 20. Loadery i adaptery CursorAdapter (367)

  • Jak działają loadery? (367)
  • Klasy loaderów (368)
  • Stany loadera (369)
  • Tworzenie adapterów klasy CursorAdapter (374)
  • Pozostała część aplikacji (377)
  • Podsumowanie (378)
  • Pytania i odpowiedzi (378)
  • Warsztaty (378)
  • Ćwiczenia (379)

CZĘŚĆ IV. IDZIEMY DALEJ (381)

Godzina 21. Używanie powiadomień (383)

  • Wprowadzenie do powiadomień (383)
  • Tworzenie powiadomień i zarządzanie nimi (385)
  • Dostosowywanie powiadomień (390)
  • Podsumowanie (392)
  • Pytania i odpowiedzi (392)
  • Warsztaty (392)
  • Ćwiczenia (393)

Godzina 22. Aplikacje dla Android TV i urządzeń typu Android Wear (395)

  • Android jako platforma (395)
  • Projektowanie aplikacji dla urządzeń Android Wear (396)
  • Tworzenie aplikacji dla Android TV (403)
  • Podsumowanie (407)
  • Pytania i odpowiedzi (407)
  • Warsztaty (408)
  • Ćwiczenia (408)

Godzina 23. Inne komponenty platformy Android (409)

  • Używanie usług Google Play (409)
  • Używanie usług Google Play Services do lokalizacji (412)
  • Używanie bibliotek open source i zewnętrznych pakietów SDK (417)
  • Zaglądamy głębiej do systemu Android (418)
  • Podsumowanie (423)
  • Pytania i odpowiedzi (423)
  • Warsztaty (423)
  • Ćwiczenia (424)

Godzina 24. Publikowanie aplikacji (425)

  • Przygotowanie aplikacji do opublikowania (425)
  • Udostępnianie aplikacji światu (433)
  • Zarabianie na aplikacjach (435)
  • Podsumowanie (436)
  • Pytania i odpowiedzi (436)
  • Warsztaty (436)
  • Ćwiczenia (437)

Skorowidz (439)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2151-9
Rozmiar pliku: 7,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: