-
promocja
-
W empik go
Angielski. Matura ustna. Trening wypowiedzi - ebook
Angielski. Matura ustna. Trening wypowiedzi - ebook
Angielski. Matura ustna. Trening wypowiedzi
Teraz możesz szybko i skutecznie przygotować się do egzaminu ustnego z języka angielskiego. Podręcznik „Angielski. Matura ustna. Trening wypowiedzi” pomoże Ci pokonać stres i nauczy, jak z powodzeniem zaprezentować się przed komisją egzaminacyjną. Każda część podręcznika koncentruje się na efektywnym przygotowaniu do egzaminu oraz uczy, jak wyczerpująco odpowiadać na pytania egzaminatora i poprawnie wykonać wszystkie zadania na maturze ustnej:
Zadanie 1. Rozmowa z odgrywaniem roli
Zadanie 2. Opis ilustracji i odpowiedzi na trzy pytania
Zadanie 3. Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na dwa pytania
W podręczniku znajdziesz:
• gotowe zwroty konwersacyjne przydatne w rozmowie z egzaminatorem – pokażą, jak płynnie reagować na pytania i polecenia egzaminatora: wyrażać opinie, wątpliwości czy preferencje, sugerować, relacjonować wydarzenia, opisywać ilustrację, dokonywać wyboru i wiele innych;
• ćwiczenia oznaczone jako Trening wypowiedzi – pozwolą nabrać pewności siebie, sprawdzić opanowanie materiału oraz nauczą samodzielnie tworzyć wypowiedzi;
• przykładowe pytania w części Rozmowa wstępna oraz pokazowe Zadania egzaminacyjne wraz z odpowiedziami – zapoznają Cię z poprawnie wykonywanymi zadaniami, ułatwią samodzielne wykonywanie poleceń;
• praktyczne rady w części Strategie egzaminacyjne – nauczą, jak prawidłowo udzielać odpowiedzi podczas egzaminu, na co zwrócić uwagę w konkretnych zadaniach i o czym należy pamiętać, aby odpowiedź została dobrze oceniona.
Teraz podręcznik możesz mieć zawsze pod ręką :) Pobierz e-booka na swoje urządzenie i korzystaj wygodnie, gdziekolwiek jesteś. Podczas zakupu wybierz odpowiedni format (epub lub mobi) właściwy dla Twojego telefonu lub czytnika. Jeżeli wybierzesz wersję w formacie pdf, po wydrukowaniu będziesz mógł/mogła samodzielne przygotować swoje odpowiedzi i notatki pisemne.
Aby jeszcze skuteczniej przygotować się do egzaminu, możesz skorzystać też z wersji mp3 dostępnej w Audiobookach. Warto wykonać ćwiczenia na głos z lektorem i sprawdzić się przed egzaminem. Wybierz audiokurs „Angielski do matury. Matura ustna. Trening wypowiedzi” (ISBN: 9788363099848). Liczba umieszczona w tekście przy głośniczku oznacza numer odpowiedniego pliku z nagraniem. Czytaj i słuchaj – tak najlepiej wykorzystasz czas na naukę, a efekty bardzo szybko Cię zaskoczą.
| Kategoria: | Angielski |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-8006-309-9 |
| Rozmiar pliku: | 2,3 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Każdy egzamin ustny jest stresujący i wymaga nie tylko opanowania wymaganej wiedzy, ale też pewności siebie i umiejętności poprawnego odpowiadania na pytania egzaminującego. Jak to osiągnąć i podejść do egzaminu z odpowiednim nastawieniem?
Podręcznik Angielski. Matura ustna. Trening wypowiedzi pomoże Ci szybko przygotować się do egzaminu maturalnego. Materiał w podręczniku podzielony jest na kilka sekcji:
Strategie egzaminacyjne
W tej części zapoznasz się z praktycznymi radami, jak prawidłowo udzielać odpowiedzi podczas egzaminu, na co zwrócić uwagę w konkretnych zadaniach oraz o czym musisz pamiętać, aby Twoja odpowiedź została dobrze oceniona przez egzaminatora.
Słownictwo i ćwiczenia
Tu znajdziesz najważniejsze zwroty konwersacyjne niezbędne do tworzenia wypowiedzi w zadaniach egzaminacyjnych oraz nauczysz się, jak wyczerpująco odpowiadać na pytania egzaminatora i poprawnie wykonać wszystkie zadania na maturze ustnej.
Zadania maturalne
W przykładowych zadaniach maturalnych zapoznasz się z pokazowymi odpowiedziami, następnie weźmiesz udział w rozmowie z egzaminującym i samodzielnie wykonasz zadania.
Nagrania w audiobooku
Aby lepiej zapamiętać zwroty i ćwiczyć wymowę, możesz też skorzystać z wersji mp3 dostępnej w Audiobookach. Warto wykonać ćwiczenia na głos z lektorem i sprawdzić się przed egzaminem. Wybierz audiokurs „ANGIELSKI DO MATURY. MATURA USTNA. TRENING WYPOWIEDZI”. Liczba umieszczona w tekście przy głośniczku oznacza numer odpowiedniego pliku z nagraniem. CZYTAJ I SŁUCHAJ – tak najlepiej wykorzystasz czas na naukę, a efekty bardzo szybko Cię zaskoczą.ROZMOWA WSTĘPNA
Strategie egzaminacyjne
Po wylosowaniu zestawu od razu przystępujesz do egzaminu, który rozpoczyna się Rozmową wstępną. Egzaminujący zadaje Ci kilka pytań związanych z Twoim życiem i zainteresowaniami. Ta część egzaminu nie jest oceniana, służy do nawiązania kontaktu z komisją egzaminacyjną w języku angielskim, pozwala zaprezentować zasób słownictwa i umiejętności językowe.
Pamiętaj, by Twoje odpowiedzi były rozwinięte, wzbogacone o odpowiednie argumenty, przykłady lub opisy. Staraj się używać urozmaiconego słownictwa i zróżnicowanych struktur gramatycznych. Będzie to dobry wstęp przed udzieleniem odpowiedzi w kolejnych ocenianych przez komisję zadaniach.
Aby przygotować się do tej części egzaminu:
→ zapoznaj się z przydatnymi zwrotami, które wykorzystasz w rozmowie z egzaminatorem;
→ wykonaj ćwiczenia Trening wypowiedzi utrwalające poznane wyrażenia;
→ przeczytaj przykładowe pytania i odpowiedzi egzaminacyjne, następnie samodzielnie odpowiedz na pytania.Słownictwo i ćwiczenia
1. Rozpoczynanie i włączanie się do rozmowy
1
EXCUSE ME, I'D JUST LIKE TO SAY THAT… – Przepraszam, chciałem(-łam) tylko powiedzieć, że…
MAY I SAY SOMETHING? – Czy mogę coś powiedzieć?
MAY I INTERRUPT? – Czy mogę przerwać?
SORRY TO INTERRUPT, BUT… – Przepraszam, że przerywam, ale…
COULD I ADD SOMETHING? – Czy mogę coś dodać?
BY THE WAY,… – À propos…
THAT REMINDS ME OF… – To mi przypomina…
I SEE WHAT YOU MEAN, BUT… – Rozumiem, co masz na myśli, ale…
YES, BUT… – Tak, ale…
2. Prośba o powtórzenie lub wyjaśnienie
2
Pardon? / Sorry? – Słucham?
Sorry, I didn't quite catch that. – Przepraszam, nie całkiem zrozumiałem(-łam).
Sorry, I missed that. – Przepraszam, umknęło mi to.
Can you say it again, please? / – Czy możesz powtórzyć?
Could you repeat that, please? – Czy mógłby pan / mogłaby pani powtórzyć?
Would you mind repeating that, please? – Czy mogłabym prosić o powtórzenie?
I'm not sure if I understand. – Nie jestem pewna, czy rozumiem.
Could you explain that, please? – Czy mógłby pan to wyjaśnić?
What do you mean by…? – Co rozumiesz przez…?
What does this word mean exactly? – Co to słowo dokładnie znaczy?
3. Zastanawianie się / Wyrażanie wahania
3
Let me see, … – Niech zobaczę...
Well, let me think… – Cóż, niech pomyślę…
Um, let me think about it. – Hm… Niech się nad tym zastanowię.
I'll have to think about it. – Będę musiał(a) się nad tym zastanowić.
How shall I put it? – Jakby to ująć?
Well… – Cóż…
Actually, … / In fact… – W rzeczywistości, tak naprawdę…
What I mean is… – To, co ja mam na myśli…
The point is… – Problem tkwi w…
FRANKLY SPEAKING… – Szczerze mówiąc…
4. Trening wypowiedzi
4
Teraz sprawdź, czy pamiętasz zwroty i potrafisz stosować je w odpowiednich sytuacjach. Przeczytaj instrukcje lektora. Poniżej możesz sprawdzić przykładowe odpowiedzi.
1. Włącz się do rozmowy i zapytaj, czy możesz coś powiedzieć.
.........
2. Powiedz, że rozumiesz, co ma na myśli, ale chciałbyś(-abyś) coś dodać na temat pracy sezonowej.
.........
3. Przeproś i powiedz, że nie całkiem zrozumiałeś(-łaś) oraz poproś o powtórzenie.
.........
4. Powiedz, że nie jesteś pewny(a), czy rozumiesz pytanie i poproś o wyjaśnienie.
.........
5. Wyraź wahanie i powiedz, że będziesz musiał(a) się nad tym zastanowić.
.........
Odpowiedzi:
1. Excuse me. May I say something?
2. I see what you mean, but I’d like to add something about seasonal work.
3. Sorry, I didn’t quite catch that. Could you repeat that, please?
4. I’m not sure if I understand the question. Could you explain that, please?
5. Let me see. I’ll have to think about it.
5. Wymienianie w kolejności, prezentowanie argumentów
5
To start with, … / To begin with, … – Zacznę od...
First of all, … / Firstly, … – Po pierwsze… / Przede wszystkim…
Secondly, … – Po drugie…
Another thing is that, … – Inną kwestią jest to, że…
The main reason is… – Głównym powodem jest…
Another reason is… – Inny powód to...
Well, the thing is that… – Cóż, chodzi o to, że…
It's also true that… – Prawdą jest również to, że…
Moreover, … / What’s more, … / – Co więcej… / Poza tym… / Ponadto…
Apart from this, … / Furthermore, … – Poza tym… / Co więcej… / Ponadto…
Finally, … / Lastly, … – W końcu…
6. Podawanie przykładów
6
Could you give an example? – Czy mógłbyś/mogłabyś podać przykład?
For example, … / For instance, … – Na przykład…
One example of this is… – Jednym przykładem jest…
Another example is… – Innym przykładem jest…
To give you an idea… – Aby dać pewne pojęcie…
Look at the example of… – Proszę spojrzeć na przykład…
particularly… / in particular… – w szczególności…
such as… / like… – takie jak…
7. Podsumowanie i kończenie rozmowy
7
TAKING EVERYTHING INTO CONSIDERATION, … / ALL THINGS CONSIDERED, … / ALL IN ALL, … – Ogólnie rzecz biorąc… / Biorąc wszystko pod uwagę… / Podsumowując…
ON THE WHOLE, … – Ogólnie rzecz biorąc… / W zasadzie…
THE POINT IS… / THE POINT I'M TRYING TO MAKE IS… – Chodzi mi o to…
IN SHORT, … / BRIEFLY, … / TO PUT IT BRIEFLY, … – Krótko mówiąc…
IN OTHER WORDS, … – Innymi słowy…
TO SUM UP… / IN CONCLUSION… – Podsumowując…
8. Trening wypowiedzi
8
Teraz wypowiedz się na temat pracy wykonywanej przez młodych ludzi. Przeczytaj instrukcje lektora. Poniżej możesz sprawdzić przykładowe odpowiedzi.
1. Zacznij wypowiedź od wyjaśnienia, że młodzi ludzie mogą starać się znaleźć pracę na pół etatu, aby mieć również czas na naukę.
.........
2. Dodaj, że inną opcją jest podjęcie pracy sezonowej podczas wakacji.
.........
3. Podaj dwa przykłady pracy sezonowej popularnej wśród młodzieży.
.........
4. Powiedz, że biorąc wszystko pod uwagę, uważasz pracę sprzątaczki za najbardziej wyczerpującą i nudną.
.........
5. Podsumuj wypowiedź i powiedz, że młodzież ma wiele możliwości zarabiania pieniędzy.
.........
Odpowiedzi:
1. FIRST OF ALL, young people can try to find a part-time job to have time for their studies as well.
2. ANOTHER OPTION IS taking seasonal work during the holidays.
3. ONE EXAMPLE of seasonal work popular among teenagers is picking fruit or vegetables. ANOTHER EXAMPLE could be cleaning the beach during the summer holidays.
4. TAKING EVERYTHING INTO CONSIDERATION, I think the work of a cleaner is the most exhausting and boring.
5. TO SUM UP, teenagers have a lot of opportunities to earn some money.ROZMOWA WSTĘPNA – Pytania maturalne
W Rozmowie wstępnej odpowiesz na pytanie egzaminującego dotyczące Twoich zainteresowań lub zwyczajów. Przeczytaj propozycje pytań, jakie może zadać egzaminujący, następnie zapoznaj się z przykładowymi odpowiedziami. Zwróć uwagę na odpowiednie wyrażenia i formy gramatyczne zastosowane w odpowiedziach. Przypomnij sobie wskazówki dotyczące Rozmowy wstępnej opisane w Strategiach egzaminacyjnych w tym rozdziale. Kiedy uznasz, że jesteś gotowy(-wa), spróbuj samodzielnie odpowiedzieć na pytania.
PRZYKŁAD 1
A. In this part of the exam, I’m going to ask you some questions. Can we start?
B. Yes, I’m ready.
A. WHERE WOULD YOU LIKE TO LIVE IF YOU HAD A CHOICE?
B. Well, now I live in the suburbs, quite far away from the city centre so getting to any place takes me a lot of time every day. If I had a choice, I would definitely decide on a spacious apartment on the top floor of a skyscraper somewhere in the city. I’d love to watch the breathtaking views of the town from my bedroom window every morning. I think it could also be quite exciting to organise a party there. I guess my guests would be astounded to see the city at night from such a perspective.
Teraz samodzielnie odpowiedz na pytanie egzaminatora.
A. In this part of the exam, I’m going to ask you some questions. Can we start?
B. .........
A. WHERE WOULD YOU LIKE TO LIVE IF YOU HAD A CHOICE?
B. .........