Facebook - konwersja
  • promocja

Angular 2. Programowanie z użyciem języka TypeScript - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
24 listopada 2017
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Angular 2. Programowanie z użyciem języka TypeScript - ebook

Tworzenie aplikacji w języku TypeScript z wykorzystaniem frameworka Angular 2 jest dziś jednym z najwydajniejszych sposobów rozwijania średnich i dużych aplikacji internetowych. Takie aplikacje można bez problemu uruchamiać w każdej nowoczesnej przeglądarce, również na platformach mobilnych. Separacja kodu interfejsu od logiki aplikacji, prosta modularyzacja aplikacji, bezproblemowe przetwarzanie danych asynchronicznych, świetne narzędzia i nowoczesne komponenty interfejsu użytkownika — to tylko kilka z wielu zalet tandemu Angular 2 – TypeScript.

Ta książka jest przeznaczona dla programistów, którzy korzystają z Angular JS lub pracują z innym frameworkiem i potrafią kodować w JavaScripcie. Przedstawiono tu zagadnienia związane z danymi i widokami, interakcjami użytkowników z formularzami i komunikacją z serwerami, a także sposoby testowania i wdrażania aplikacji napisanej w Angular 2. Wyjaśniono działanie routera Angular, techniki wstrzykiwania zależności, wiązania i potoki. Nie zabrakło szczegółowego opisu korzystania z formularzy oraz komunikacji z serwerami. Co istotne, autorzy położyli duży nacisk na stosowanie dobrych praktyk w programowaniu.

Najważniejsze zagadnienia:

  • Przegląd architektury Angular 2 i metodyka budowy aplikacji
  • Składnia języka TypeScript i kompilacja kodu TypeScript na JavaScript (ECMAScript 5)
  • Programowanie reaktywne z obserwowalnymi strumieniami
  • Wzorzec projektowy Mediator i cykl życia komponentu
  • Automatyzacja procesów kompilacji i wdrażania
  • Narzędzia i biblioteki przydatne w pracy z Angular 2

Angular 2: nowoczesne narzędzie dla najlepszych projektantów!


Yakov Fain — jest mistrzem Javy i autorem wielu książek o rozwijaniu oprogramowania. Jest również współzałożycielem dwóch firm: Farata Systems i SuranceBay. Fain chętnie prowadzi warsztaty, podczas których zdradza sekrety frameworku Angular i platformy Java.

Anton Moiseev — jest głównym programistą w firmie SuranceBay. Od 10 lat tworzy aplikacje w technologiach Java i .NET. Koncentruje się na najlepszych praktykach technologii internetowych. Prowadził wiele sesji szkoleniowych dotyczących frameworków Angular JS i Angular 2.

Spis treści

Przedmowa (9)

Podziękowania (13)

O książce (15)

O autorach (19)

Rozdział 1. Wprowadzenie do frameworku Angular 2 (21)

  • 1.1. Przegląd frameworków i bibliotek JavaScript (22)
    • 1.1.1. Frameworki w pełni funkcjonalne (22)
    • 1.1.2. Lekkie frameworki (22)
    • 1.1.3. Biblioteki (23)
    • 1.1.4. Czym jest node.js? (24)
  • 1.2. Ogólny przegląd frameworku AngularJS (25)
  • 1.3. Ogólny przegląd frameworku Angular (28)
    • 1.3.1. Uproszczenie kodu (28)
    • 1.3.2. Poprawa wydajności (34)
  • 1.4. Zestaw narzędzi programisty Angular (35)
  • 1.5. Jak działa Angular? (39)
  • 1.6. Wprowadzenie do przykładu aplikacji aukcji internetowych (40)
  • 1.7. Podsumowanie (41)

Rozdział 2. Zaczynamy pracę z frameworkiem Angular (43)

  • 2.1. Pierwsza aplikacja Angular (44)
    • 2.1.1. Witaj, świecie w języku TypeScript (44)
    • 2.1.2. Witaj, świecie w ES5 (47)
    • 2.1.3. Witaj, świecie w ES6 (49)
    • 2.1.4. Uruchamianie aplikacji (50)
  • 2.2. Elementy konstrukcyjne aplikacji Angular (51)
    • 2.2.1. Moduły (51)
    • 2.2.2. Komponenty (52)
    • 2.2.3. Dyrektywy (54)
    • 2.2.4. Krótkie wprowadzenie do wiązania danych (55)
  • 2.3. Uniwersalna ładowarka modułów SystemJS (55)
    • 2.3.1. Przegląd ładowarek modułów (56)
    • 2.3.2. Porównanie ładowarek modułów i znaczników <script> (56)
    • 2.3.3. Pierwsze kroki z SystemJS (57)
  • 2.4. Wybór menedżera pakietów (62)
    • 2.4.1. Porównanie npm i jspm (64)
    • 2.4.2. Rozpoczynanie projektu Angular za pomocą npm (65)
  • 2.5. Część praktyczna: rozpoczynamy tworzenie aplikacji aukcji internetowych (70)
    • 2.5.1. Wstępna konfiguracja projektu (71)
    • 2.5.2. Tworzenie strony głównej (74)
    • 2.5.3. Uruchomienie aplikacji aukcji internetowych (82)
  • 2.6. Podsumowanie (82)

Rozdział 3. Nawigacja za pomocą routera Angular (85)

  • 3.1. Podstawy routingu (86)
    • 3.1.1. Strategie lokalizacji (87)
    • 3.1.2. Bloki konstrukcyjne nawigacji po stronie klienta (89)
    • 3.1.3. Nawigacja do tras za pomocą metody navigate() (94)
  • 3.2. Przekazywanie danych do tras (97)
    • 3.2.1. Wyodrębnianie parametrów z ActivatedRoute (97)
    • 3.2.2. Przekazywanie do trasy statycznych danych (100)
  • 3.3. Trasy podrzędne (101)
  • 3.4. Strzeżenie tras (107)
  • 3.5. Tworzenie aplikacji SPA z wieloma outletami routera (112)
  • 3.6. Dzielenie aplikacji na moduły (115)
  • 3.7. Moduły leniwie ładowane (117)
  • 3.8. Część praktyczna: dodanie nawigacji do aplikacji aukcji internetowych (119)
    • 3.8.1. Tworzenie komponentu ProductDetailComponent (120)
    • 3.8.2. Tworzenie komponentu HomeComponent i refaktoryzacja kodu (121)
    • 3.8.3. Uproszczenie komponentu ApplicationComponent (122)
    • 3.8.4. Dodawanie dyrektywy RouterLink do ProductItemComponent (123)
    • 3.8.5. Modyfikacja modułu głównego w celu dodania routingu (125)
    • 3.8.6. Uruchomienie aplikacji aukcji internetowych (126)
  • 3.9. Podsumowanie (126)

Rozdział 4. Wstrzykiwanie zależności (129)

  • 4.1. Wzorce Wstrzykiwanie Zależności i Odwrócenie Sterowania (130)
    • 4.1.1. Wzorzec Wstrzykiwanie Zależności (130)
    • 4.1.2. Wzorzec Odwrócenie Sterowania (131)
    • 4.1.3. Korzyści płynące ze wstrzykiwania zależności (131)
  • 4.2. Wstrzykiwacze i dostawcy (133)
    • 4.2.1. Jak zadeklarować dostawcę? (135)
  • 4.3. Przykładowa aplikacja ze wstrzykiwaniem zależności frameworku Angular (137)
    • 4.3.1. Wstrzyknięcie usługi produktowej (137)
    • 4.3.2. Wstrzyknięcie usługi Http (140)
  • 4.4. Ułatwione przełączanie wstrzykiwaczy (141)
    • 4.4.1. Deklarowanie dostawców za pomocą właściwości useFactory i useValue (144)
    • 4.4.2. Korzystanie z klasy OpaqueToken (147)
  • 4.5. Hierarchia wstrzykiwaczy (148)
    • 4.5.1. Właściwość viewProviders (150)
  • 4.6. Część praktyczna: użycie mechanizmu DI w aplikacji aukcji internetowych (151)
    • 4.6.1. Zmiana kodu w celu przekazania identyfikatora produktu jako parametru (154)
    • 4.6.2. Modyfikacja komponentu ProductDetailComponent (154)
  • 4.7. Podsumowanie (159)

Rozdział 5. Wiązania, strumienie obserwowalne i potoki (161)

  • 5.1. Wiązanie danych (162)
    • 5.1.1. Wiązanie ze zdarzeniami (163)
    • 5.1.2. Wiązanie z właściwościami i atrybutami (164)
    • 5.1.3. Wiązanie w szablonach (168)
    • 5.1.4. Dwukierunkowe wiązanie danych (171)
  • 5.2. Programowanie reaktywne i strumienie obserwowalne (174)
    • 5.2.1. Czym są strumienie obserwowalne i obserwatory? (174)
    • 5.2.2. Obserwowalne strumienie zdarzeń (176)
    • 5.2.3. Anulowanie strumieni obserwowalnych (181)
  • 5.3. Potoki (184)
    • 5.3.1. Potoki niestandardowe (185)
  • 5.4. Część praktyczna: filtrowanie produktów w aplikacji aukcji internetowych (187)
  • 5.5. Podsumowanie (191)

Rozdział 6. Implementowanie komunikacji komponentów (193)

  • 6.1. Komunikacja między komponentami (194)
    • 6.1.1. Właściwości wejściowe i wyjściowe (194)
    • 6.1.2. Wzorzec Mediator (201)
    • 6.1.3. Zmiana szablonów podczas pracy za pomocą dyrektywy ngContent (205)
  • 6.2. Cykl życia komponentów (210)
    • 6.2.1. Korzystanie z metody ngOnChanges (212)
  • 6.3. Ogólny przegląd działania mechanizmu wykrywania zmian (217)
  • 6.4. Udostępnianie interfejsu API komponentu potomnego (219)
  • 6.5. Część praktyczna: dodanie funkcjonalności oceniania do aplikacji aukcji internetowych (221)
  • 6.6. Podsumowanie (228)

Rozdział 7. Praca z formularzami (231)

  • 7.1. Przegląd formularzy HTML (232)
    • 7.1.1. Standardowe funkcje przeglądarki (232)
    • 7.1.2. Interfejs Forms API frameworku Angular (234)
  • 7.2. Formularze oparte na szablonach (235)
    • 7.2.1. Przegląd dyrektyw (236)
    • 7.2.2. Wzbogacanie formularza HTML (238)
  • 7.3. Formularze reaktywne (240)
    • 7.3.1. Model formularza (240)
    • 7.3.2. Dyrektywy formularzy (241)
    • 7.3.3. Refaktoryzacja przykładowego formularza (245)
    • 7.3.4. Korzystanie z klasy FormBuilder (246)
  • 7.4. Walidacja formularza (247)
    • 7.4.1. Walidacja formularzy reaktywnych (247)
  • 7.5. Część praktyczna: dodanie walidacji do formularza wyszukiwania (256)
    • 7.5.1. Modyfikacja modułu głównego w celu dodania obsługi interfejsu Forms API (257)
    • 7.5.2. Dodawanie listy kategorii do SearchComponent (257)
    • 7.5.3. Tworzenie modelu formularza (258)
    • 7.5.4. Refaktoryzacja szablonu (259)
    • 7.5.5. Implementacja metody onSearch() (260)
    • 7.5.6. Uruchomienie aplikacji aukcji internetowych (260)
  • 7.6. Podsumowanie (261)

Rozdział 8. Interakcja z serwerami przy użyciu protokołów HTTP i WebSocket (263)

  • 8.1. Krótkie omówienie interfejsu API obiektu Http (264)
  • 8.2. Tworzenie serwera WWW za pomocą frameworku Node i języka TypeScript (266)
    • 8.2.1. Tworzenie prostego serwera WWW (267)
    • 8.2.2. Serwowanie danych w formacie JSON (269)
    • 8.2.3. Rekompilacja TypeScriptu na żywo i ponowne załadowanie kodu (271)
    • 8.2.4. Dodawanie interfejsu RESTful API dla serwowania produktów (272)
  • 8.3. Łączenie frameworku Angular i serwera Node (273)
    • 8.3.1. Zasoby statyczne na serwerze (274)
    • 8.3.2. Wykonywanie żądań GET za pomocą obiektu Http (276)
    • 8.3.3. Odpakowywanie obiektów obserwowalnych w szablonach za pomocą AsyncPipe (278)
    • 8.3.4. Wstrzyknięcie HTTP do usługi (280)
  • 8.4. Komunikacja klient-serwer poprzez protokół WebSocket (283)
    • 8.4.1. Wysyłanie danych z serwera Node (284)
    • 8.4.2. Zamiana obiektu WebSocket w strumień obserwowalny (287)
  • 8.5. Część praktyczna: implementacja wyszukiwania produktów i powiadomień o ofertach (294)
    • 8.5.1. Implementowanie wyszukiwania produktów przy użyciu protokołu HTTP (295)
    • 8.5.2. Rozgłaszanie ofert aukcji za pomocą WebSocket (299)
  • 8.6. Podsumowanie (302)

Rozdział 9. Testy jednostkowe aplikacji Angular (305)

  • 9.1. Wprowadzenie do Jasmine (306)
    • 9.1.1. Co należy testować? (309)
    • 9.1.2. Jak zainstalować Jasmine? (309)
  • 9.2. Co zawiera biblioteka testowa Angular? (310)
    • 9.2.1. Testowanie usług (312)
    • 9.2.2. Testowanie nawigacji routera (312)
    • 9.2.3. Testowanie komponentów (313)
  • 9.3. Testowanie przykładowej aplikacji pogodowej (314)
    • 9.3.1. Konfigurowanie ładowarki SystemJS (316)
    • 9.3.2. Testowanie routera pogody (316)
    • 9.3.3. Testowanie usługi pogodowej (319)
    • 9.3.4. Testowanie komponentu pogodowego (321)
  • 9.4. Uruchamianie testów za pomocą narzędzia Karma (325)
  • 9.5. Część praktyczna: testy jednostkowe aplikacji aukcji internetowych (328)
    • 9.5.1. Testowanie komponentu ApplicationComponent (329)
    • 9.5.2. Testowanie usługi ProductService (330)
    • 9.5.3. Testowanie komponentu StarsComponent (331)
    • 9.5.4. Uruchomienie testów (333)
  • 9.6. Podsumowanie (334)

Rozdział 10. Tworzenie paczek i wdrażanie aplikacji za pomocą narzędzia Webpack (335)

  • 10.1. Poznajemy Webpack (338)
    • 10.1.1. Witaj, świecie z zastosowaniem bundlera Webpack (339)
    • 10.1.2. Jak używać ładowarek? (343)
    • 10.1.3. Jak używać wtyczek? (347)
  • 10.2. Tworzenie podstawowej konfiguracji Webpack dla frameworku Angular (348)
    • 10.2.1. Uruchomienie npm run build (351)
    • 10.2.2. Uruchomienie npm start (352)
  • 10.3. Tworzenie konfiguracji programistycznych i produkcyjnych (353)
    • 10.3.1. Konfiguracja programistyczna (353)
    • 10.3.2. Konfiguracja produkcyjna (354)
    • 10.3.3. Niestandardowy plik definicji typów (357)
  • 10.4. Co to jest Angular CLI? (358)
    • 10.4.1. Rozpoczęcie nowego projektu za pomocą Angular CLI (359)
    • 10.4.2. Polecenia CLI (361)
  • 10.5. Część praktyczna: wdrożenie aplikacji aukcji internetowych za pomocą bundlera Webpack (362)
    • 10.5.1. Uruchamianie serwera Node (362)
    • 10.5.2. Uruchomienie klienta aplikacji aukcji internetowych (364)
    • 10.5.3. Uruchomienie testów za pomocą narzędzia Karma (367)
  • 10.6. Podsumowanie (370)

Dodatek A. Przegląd specyfikacji ECMAScript 6 (371)

  • A.1. Jak uruchamiać przykłady kodu? (372)
  • A.2. Literały szablonów (372)
    • A.2.1. Wieloliniowe łańcuchy znaków (373)
    • A.2.2. Oznaczone łańcuchy znaków szablonów (374)
  • A.3. Parametry opcjonalne i wartości domyślne (375)
  • A.4. Zakres zmiennych (376)
    • A.4.1. Wynoszenie zmiennych (376)
    • A.4.2. Tworzenie zakresu bloku za pomocą słów kluczowych let i const (378)
    • A.4.3. Zakres bloku dla funkcji (380)
  • A.5. Wyrażenia funkcji strzałkowych, this i that (380)
    • A.5.1. Operatory reszty i rozwijania (383)
    • A.5.2. Generatory (385)
    • A.5.3. Destrukturyzacja (387)
  • A.6. Iterowanie za pomocą forEach(), for-in i for-of (391)
    • A.6.1. Korzystanie z metody forEach() (391)
    • A.6.2. Korzystanie z pętli for-in (391)
    • A.6.3. Korzystanie z pętli for-of (392)
  • A.7. Klasy i dziedziczenie (393)
    • A.7.1. Konstruktory (394)
    • A.7.2. Zmienne statyczne (395)
    • A.7.3. Metody pobierające, ustawiające i definicje metod (396)
    • A.7.4. Słowo kluczowe super i funkcja super (397)
  • A.8. Przetwarzanie asynchroniczne z wykorzystaniem obietnic (398)
    • A.8.1. Koszmar wywołań zwrotnych (399)
    • A.8.2. Obietnice ES6 (399)
    • A.8.3. Rozwiązanie kilku obietnic naraz (402)
  • A.9. Moduły (403)
    • A.9.1. Słowa kluczowe import i export (404)
    • A.9.2. Ładowanie modułów dynamicznie za pomocą ładowarki modułów ES6 (406)

Dodatek B. TypeScript jako język dla aplikacji Angular (411)

  • B.1. Dlaczego pisać aplikacje Angular w języku TypeScript? (412)
  • B.2. Rola transkompilatorów (413)
  • B.3. Pierwsze kroki z językiem TypeScript (413)
    • B.3.1. Instalacja i używanie kompilatora TypeScriptu (414)
  • B.4. TypeScript jako nadzbiór JavaScriptu (417)
  • B.5. Typy opcjonalne (417)
    • B.5.1. Funkcje (419)
    • B.5.2. Parametry domyślne (420)
    • B.5.3. Parametry opcjonalne (420)
    • B.5.4. Wyrażenia funkcji strzałkowych (421)
  • B.6. Klasy (423)
    • B.6.1. Modyfikatory dostępu (425)
    • B.6.2. Metody (427)
    • B.6.3. Dziedziczenie (428)
  • B.7. Typy sparametryzowane (430)
  • B.8. Interfejsy (433)
    • B.8.1. Deklarowanie typów niestandardowych z interfejsami (433)
    • B.8.2. Używanie słowa kluczowego implements (434)
    • B.8.3. Korzystanie z interfejsów wywoływalnych (436)
  • B.9. Dodawanie metadanych klas za pomocą adnotacji (438)
  • B.10. Pliki definicji typów (439)
    • B.10.1. Instalowanie plików definicji typów (440)
  • B.11. Przegląd procesu tworzenia aplikacji TypeScript-Angular (441)

Skorowidz (443)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-3639-1
Rozmiar pliku: 9,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: