Facebook - konwersja
  • promocja

Angular 2. Tworzenie interaktywnych aplikacji internetowych - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
9 marca 2017
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Angular 2. Tworzenie interaktywnych aplikacji internetowych - ebook

Wykorzystywanie komponentów do budowy aplikacji internetowych jest uważane za wyjątkowo ważny krok naprzód w tej dziedzinie. Szczególnie ciekawym pomysłem jest tworzenie interfejsów użytkownika bazujących na komponentach. Framework Angular 2 zmienia technologię tworzenia aplikacji: ułatwia pisanie współdzielonych bloków kodu HTML, które można bez problemu wielokrotnie wykorzystywać dzięki zastosowaniu mechanizmu shadow DOM. Jest to bardzo obiecująca perspektywa, jednakże pod warunkiem, że programista potrafi efektywnie wykorzystać architekturę komponentową.

Niniejsza książka ma na celu nauczenie programistów tego nowego podejścia do programowania interaktywnych stron internetowych i równocześnie pokazanie najlepszych możliwości Angulara. Poza praktycznymi aspektami korzystania z tego frameworka największy nacisk położono na tworzenie interfejsów użytkownika bazujących na komponentach — wyjaśniono podstawowe koncepcje tego sposobu programowania i opisano, jak wykorzystać framework do tworzenia nowoczesnych, wydajnych i łatwych w utrzymaniu interfejsów użytkownika.

Niektóre zagadnienia omówione w książce:
  • podstawy tworzenia interfejsów z wykorzystaniem komponentów
  • tworzenie komponentów wielokrotnego użytku w Angularze
  • wykorzystanie komponentów do routingu, logowania i śledzenia czasu
  • korzystanie z zewnętrznych bibliotek w Angularze
  • zapewnienie rozszerzalności komponentów
  • techniki testowania komponentów Angular 2

Architektura oparta na komponentach — najlepsza recepta na świetny interfejs!


Gion Kunz od wielu lat pisze interaktywne interfejsy użytkownika w języku JavaScript. Bardzo chętnie korzysta z frameworka Angular 2. Często zabiera głos na konferencjach. Kunz jest również głównym instruktorem w SAE Institute w Zurichu. Jest osobą, która angażuje się na rzecz open source — napisał responsywną bibliotekę do rysowania wykresów Chartist. W wolnych chwilach zajmuje się muzyką, wędkowaniem lub po prostu spędza czas ze swoją ukochaną i milutkim, małym pieskiem.

Spis treści

O autorze (9)

O redaktorze merytorycznym (10)

Przedmowa (11)

Rozdział 1. Interfejsy użytkownika bazujące na komponentach (17)

  • Myślenie w kategoriach organizmów (18)
  • Komponenty, czyli organy interfejsu użytkownika (19)
    • Enkapsulacja (19)
    • Łatwość kompozycji (22)
    • Komponenty, czyli rozwiązanie wymyślone przez naturę (23)
    • Czas na nowe standardy (27)
  • Architektura komponentowa w Angularze (29)
    • Wszystko jest komponentem (30)
  • Pierwszy komponent (31)
    • JavaScript przyszłości (33)
  • Narzędzia (40)
    • Node.js i NPM (40)
    • SystemJS i JSPM (41)
  • Podsumowanie (43)

Rozdział 2. Trzy, dwa, jeden, start! (45)

  • Zarządzanie zadaniami (45)
    • Wizja (46)
  • Zaczynamy od zera (47)
    • Moduł aplikacji (51)
    • Kod startowy aplikacji (52)
    • Uruchomienie aplikacji (52)
    • Powtórka (53)
  • Tworzenie listy zadań (53)
    • Powtórka (56)
  • Właściwy poziom enkapsulacji (56)
    • Powtórka (58)
  • Wejście generuje wyjście (59)
    • Powtórka (62)
  • Własne elementy interfejsu użytkownika (62)
    • Powtórka (70)
  • Filtrowanie zadań (70)
  • Podsumowanie (74)

Rozdział 3. Tworzenie kompozycji przy użyciu komponentów (75)

  • Dane - od tymczasowej listy do prawdziwej bazy danych (76)
  • Programowanie reaktywne z użyciem obserwowalnych struktur danych (76)
  • Niezmienność (84)
  • Czyste komponenty (86)
    • Oczyszczanie listy zadań (89)
    • Powtórka (95)
  • Kompozycja z użyciem rzutowania treści (95)
  • Tworzenie komponentu zakładek (97)
    • Powtórka (100)
  • Mieszanie rzutowanej i generowanej zawartości (101)
  • Podsumowanie (107)

Rozdział 4. Tylko bez komentarzy, proszę! (109)

  • Jeden edytor, by wszystkimi rządzić (110)
    • Tworzenie komponentu edytora (110)
    • Powtórka (118)
  • Budowanie systemu komentarzy (118)
    • Budowanie systemu komentarzy (119)
    • Budowanie komponentu komentarzy (122)
    • Powtórka (129)
  • Podsumowanie (130)

Rozdział 5. Routing a komponenty (133)

  • Wprowadzenie do routera Angulara (134)
  • Kompozycja poprzez routing (134)
    • Kompozycja za pomocą szablonu czy routera (136)
    • Jak działa drzewo routingu? (137)
  • Powrót do korzeni (139)
    • Zakładki wykorzystujące router (147)
  • Refaktoryzacja nawigacji (149)
  • Podsumowanie (151)

Rozdział 6. Strumień aktywności, czyli co się działo (153)

  • Wykonanie usługi do tworzenia dziennika aktywności (154)
    • Tworzenie dziennika aktywności (156)
  • Wykorzystanie elastyczności SVG (158)
    • Nadawanie SVG stylów (160)
    • Budowanie komponentów SVG (162)
  • Tworzenie komponentu interaktywnego suwaka aktywności (164)
    • Rzutowanie czasu (167)
    • Renderowanie znaczników aktywności (169)
    • Tchnięcie życia w suwak (172)
    • Powtórka (175)
  • Tworzenie strumienia aktywności (175)
  • Dodanie aktywności do modułu projektu (179)
  • Podsumowanie (180)

Rozdział 7. Komponenty poprawiające działanie aplikacji (183)

  • Zarządzanie etykietami (184)
    • Encja danych etykiety (184)
    • Generowanie etykiet (185)
    • Tworzenie usługi etykiet (186)
    • Renderowanie etykiet (188)
    • Integracja usługi etykiet (190)
    • Włączenie renderowania etykiet (192)
  • Obsługa wpisywania etykiety (193)
    • Tworzenie menedżera wpisywania etykiet (194)
    • Tworzenie komponentu wyboru etykiet (196)
    • Integracja listy etykiet z komponentem edytora (199)
    • Koniec prac nad systemem etykiet (201)
  • Przeciągnij i upuść (201)
    • Implementacja dyrektywy przeciągania (202)
    • Implementacja dyrektywy dla strefy upuszczania (205)
    • Integracja funkcjonalności "przeciągnij i upuść" w komponencie listy zadań (208)
    • Powtórka (210)
  • Do nieskończoności, a nawet dalej! (211)
    • Składnia z gwiazdką i szablony (211)
    • Tworzenie dyrektywy przewijania w nieskończoność (213)
    • Wykrywanie zmian w dyrektywie szablonu (216)
    • Dodawanie i usuwanie osadzonych widoków (218)
    • Zakończenie tworzenia dyrektywy (223)
  • Podsumowanie (223)

Rozdział 8. Czas pokaże (225)

  • Szczegóły zadania (226)
  • Włączenie etykiet dla zadań (230)
  • Zarządzanie czasochłonnością (232)
    • Pole wprowadzania czasu (233)
    • Komponenty związane z obsługą czasu (235)
    • Wizualne przedstawienie postępów prac (240)
    • Powtórka z obsługi czasu (243)
  • Konfiguracja kamieni milowych (244)
    • Tworzenie komponentu automatycznego uzupełniania (244)
  • Podsumowanie (251)

Rozdział 9. Konsoleta statku kosmicznego (253)

  • Wprowadzenie do Chartist (254)
  • Panel projektów (257)
    • Tworzenie komponentu panelu projektów (258)
    • Komponent podsumowania projektu (259)
  • Tworzymy pierwszy komponent wykresu (264)
  • Wizualizacja otwartych zadań (269)
    • Tworzenie wykresu otwartych zadań (272)
    • Tworzenie legendy wykresu (275)
    • Nadawanie interaktywności wykresowi (277)
  • Podsumowanie (280)

Rozdział 10. Zapewnienie rozszerzalności systemu (281)

  • Architektura modułowa (282)
  • Komponenty interfejsu użytkownika jako moduły dodatkowe (284)
  • Implementacja API modułów dodatkowych (285)
    • Wstawianie komponentów z pluginu (290)
    • Ukończenie architektury pluginów (295)
  • Budowanie pluginu dla projektów w stylu zwinnym (296)
    • Komponent informacji o zwinnym zadaniu (299)
    • Komponent szczegółów zadania (301)
    • Powtórka z tworzenia pluginu (305)
  • Zarządzanie pluginami (305)
    • Wczytywanie pluginów w trakcie działania aplikacji (308)
  • Podsumowanie (311)

Rozdział 11. Testowanie komponentów (313)

  • Wprowadzenie do Jasmine (314)
  • Tworzenie pierwszego testu (317)
  • Szpiegowanie wyników działania komponentu (319)
  • Narzędzia do testowania komponentów (322)
    • Wstrzykiwanie w testach (323)
    • Narzędzie do testowania komponentów (325)
  • Zaawansowane testowanie komponentów (330)
  • Testowanie interakcji komponentu (333)
  • Testowanie systemu pluginów (335)
  • Podsumowanie (340)

Dodatek A. Kod źródłowy aplikacji do zarządzania zadaniami (341)

  • Wymagania wstępne (341)
  • Użycie (342)
  • Rozwiązywanie problemów (342)
    • Czyszczenie danych w bazie IndexedDB (342)
    • Włączenie komponentów webowych w przeglądarce Firefox (343)

Skorowidz (345)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-3197-6
Rozmiar pliku: 4,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: