- promocja
Angular 2. Tworzenie interaktywnych aplikacji internetowych - ebook
Angular 2. Tworzenie interaktywnych aplikacji internetowych - ebook
Niniejsza książka ma na celu nauczenie programistów tego nowego podejścia do programowania interaktywnych stron internetowych i równocześnie pokazanie najlepszych możliwości Angulara. Poza praktycznymi aspektami korzystania z tego frameworka największy nacisk położono na tworzenie interfejsów użytkownika bazujących na komponentach — wyjaśniono podstawowe koncepcje tego sposobu programowania i opisano, jak wykorzystać framework do tworzenia nowoczesnych, wydajnych i łatwych w utrzymaniu interfejsów użytkownika.
Niektóre zagadnienia omówione w książce:
- podstawy tworzenia interfejsów z wykorzystaniem komponentów
- tworzenie komponentów wielokrotnego użytku w Angularze
- wykorzystanie komponentów do routingu, logowania i śledzenia czasu
- korzystanie z zewnętrznych bibliotek w Angularze
- zapewnienie rozszerzalności komponentów
- techniki testowania komponentów Angular 2
Architektura oparta na komponentach — najlepsza recepta na świetny interfejs!
Gion Kunz od wielu lat pisze interaktywne interfejsy użytkownika w języku JavaScript. Bardzo chętnie korzysta z frameworka Angular 2. Często zabiera głos na konferencjach. Kunz jest również głównym instruktorem w SAE Institute w Zurichu. Jest osobą, która angażuje się na rzecz open source — napisał responsywną bibliotekę do rysowania wykresów Chartist. W wolnych chwilach zajmuje się muzyką, wędkowaniem lub po prostu spędza czas ze swoją ukochaną i milutkim, małym pieskiem.
Spis treści
O autorze (9)
O redaktorze merytorycznym (10)
Przedmowa (11)
Rozdział 1. Interfejsy użytkownika bazujące na komponentach (17)
- Myślenie w kategoriach organizmów (18)
- Komponenty, czyli organy interfejsu użytkownika (19)
- Enkapsulacja (19)
- Łatwość kompozycji (22)
- Komponenty, czyli rozwiązanie wymyślone przez naturę (23)
- Czas na nowe standardy (27)
- Architektura komponentowa w Angularze (29)
- Wszystko jest komponentem (30)
- Pierwszy komponent (31)
- JavaScript przyszłości (33)
- Narzędzia (40)
- Node.js i NPM (40)
- SystemJS i JSPM (41)
- Podsumowanie (43)
Rozdział 2. Trzy, dwa, jeden, start! (45)
- Zarządzanie zadaniami (45)
- Wizja (46)
- Zaczynamy od zera (47)
- Moduł aplikacji (51)
- Kod startowy aplikacji (52)
- Uruchomienie aplikacji (52)
- Powtórka (53)
- Tworzenie listy zadań (53)
- Powtórka (56)
- Właściwy poziom enkapsulacji (56)
- Powtórka (58)
- Wejście generuje wyjście (59)
- Powtórka (62)
- Własne elementy interfejsu użytkownika (62)
- Powtórka (70)
- Filtrowanie zadań (70)
- Podsumowanie (74)
Rozdział 3. Tworzenie kompozycji przy użyciu komponentów (75)
- Dane - od tymczasowej listy do prawdziwej bazy danych (76)
- Programowanie reaktywne z użyciem obserwowalnych struktur danych (76)
- Niezmienność (84)
- Czyste komponenty (86)
- Oczyszczanie listy zadań (89)
- Powtórka (95)
- Kompozycja z użyciem rzutowania treści (95)
- Tworzenie komponentu zakładek (97)
- Powtórka (100)
- Mieszanie rzutowanej i generowanej zawartości (101)
- Podsumowanie (107)
Rozdział 4. Tylko bez komentarzy, proszę! (109)
- Jeden edytor, by wszystkimi rządzić (110)
- Tworzenie komponentu edytora (110)
- Powtórka (118)
- Budowanie systemu komentarzy (118)
- Budowanie systemu komentarzy (119)
- Budowanie komponentu komentarzy (122)
- Powtórka (129)
- Podsumowanie (130)
Rozdział 5. Routing a komponenty (133)
- Wprowadzenie do routera Angulara (134)
- Kompozycja poprzez routing (134)
- Kompozycja za pomocą szablonu czy routera (136)
- Jak działa drzewo routingu? (137)
- Powrót do korzeni (139)
- Zakładki wykorzystujące router (147)
- Refaktoryzacja nawigacji (149)
- Podsumowanie (151)
Rozdział 6. Strumień aktywności, czyli co się działo (153)
- Wykonanie usługi do tworzenia dziennika aktywności (154)
- Tworzenie dziennika aktywności (156)
- Wykorzystanie elastyczności SVG (158)
- Nadawanie SVG stylów (160)
- Budowanie komponentów SVG (162)
- Tworzenie komponentu interaktywnego suwaka aktywności (164)
- Rzutowanie czasu (167)
- Renderowanie znaczników aktywności (169)
- Tchnięcie życia w suwak (172)
- Powtórka (175)
- Tworzenie strumienia aktywności (175)
- Dodanie aktywności do modułu projektu (179)
- Podsumowanie (180)
Rozdział 7. Komponenty poprawiające działanie aplikacji (183)
- Zarządzanie etykietami (184)
- Encja danych etykiety (184)
- Generowanie etykiet (185)
- Tworzenie usługi etykiet (186)
- Renderowanie etykiet (188)
- Integracja usługi etykiet (190)
- Włączenie renderowania etykiet (192)
- Obsługa wpisywania etykiety (193)
- Tworzenie menedżera wpisywania etykiet (194)
- Tworzenie komponentu wyboru etykiet (196)
- Integracja listy etykiet z komponentem edytora (199)
- Koniec prac nad systemem etykiet (201)
- Przeciągnij i upuść (201)
- Implementacja dyrektywy przeciągania (202)
- Implementacja dyrektywy dla strefy upuszczania (205)
- Integracja funkcjonalności "przeciągnij i upuść" w komponencie listy zadań (208)
- Powtórka (210)
- Do nieskończoności, a nawet dalej! (211)
- Składnia z gwiazdką i szablony (211)
- Tworzenie dyrektywy przewijania w nieskończoność (213)
- Wykrywanie zmian w dyrektywie szablonu (216)
- Dodawanie i usuwanie osadzonych widoków (218)
- Zakończenie tworzenia dyrektywy (223)
- Podsumowanie (223)
Rozdział 8. Czas pokaże (225)
- Szczegóły zadania (226)
- Włączenie etykiet dla zadań (230)
- Zarządzanie czasochłonnością (232)
- Pole wprowadzania czasu (233)
- Komponenty związane z obsługą czasu (235)
- Wizualne przedstawienie postępów prac (240)
- Powtórka z obsługi czasu (243)
- Konfiguracja kamieni milowych (244)
- Tworzenie komponentu automatycznego uzupełniania (244)
- Podsumowanie (251)
Rozdział 9. Konsoleta statku kosmicznego (253)
- Wprowadzenie do Chartist (254)
- Panel projektów (257)
- Tworzenie komponentu panelu projektów (258)
- Komponent podsumowania projektu (259)
- Tworzymy pierwszy komponent wykresu (264)
- Wizualizacja otwartych zadań (269)
- Tworzenie wykresu otwartych zadań (272)
- Tworzenie legendy wykresu (275)
- Nadawanie interaktywności wykresowi (277)
- Podsumowanie (280)
Rozdział 10. Zapewnienie rozszerzalności systemu (281)
- Architektura modułowa (282)
- Komponenty interfejsu użytkownika jako moduły dodatkowe (284)
- Implementacja API modułów dodatkowych (285)
- Wstawianie komponentów z pluginu (290)
- Ukończenie architektury pluginów (295)
- Budowanie pluginu dla projektów w stylu zwinnym (296)
- Komponent informacji o zwinnym zadaniu (299)
- Komponent szczegółów zadania (301)
- Powtórka z tworzenia pluginu (305)
- Zarządzanie pluginami (305)
- Wczytywanie pluginów w trakcie działania aplikacji (308)
- Podsumowanie (311)
Rozdział 11. Testowanie komponentów (313)
- Wprowadzenie do Jasmine (314)
- Tworzenie pierwszego testu (317)
- Szpiegowanie wyników działania komponentu (319)
- Narzędzia do testowania komponentów (322)
- Wstrzykiwanie w testach (323)
- Narzędzie do testowania komponentów (325)
- Zaawansowane testowanie komponentów (330)
- Testowanie interakcji komponentu (333)
- Testowanie systemu pluginów (335)
- Podsumowanie (340)
Dodatek A. Kod źródłowy aplikacji do zarządzania zadaniami (341)
- Wymagania wstępne (341)
- Użycie (342)
- Rozwiązywanie problemów (342)
- Czyszczenie danych w bazie IndexedDB (342)
- Włączenie komponentów webowych w przeglądarce Firefox (343)
Skorowidz (345)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-3197-6 |
Rozmiar pliku: | 4,3 MB |