- promocja
Angular. Dziesięć praktycznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Wydanie 3 - ebook
Angular. Dziesięć praktycznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Wydanie 3 - ebook
Angular jest ulubionym narzędziem programistów, którzy cenią wydajność pracy i chcą z niej czerpać pełną satysfakcję. Umożliwia tworzenie aplikacji działających na wielu platformach, w sieci WWW, na komputerach i urządzeniach mobilnych. Co więcej, pozwala na użycie języka TypeScript, który lepiej niż JavaScript nadaje się do programowania profesjonalnych aplikacji internetowych. Angular zapewnia również możliwość korzystania z wielu nowoczesnych bibliotek.
Dzięki temu praktycznemu przewodnikowi sprawdzisz, jak działa Angular podczas tworzenia dziesięciu zróżnicowanych funkcjonalnych aplikacji internetowych. Nauczysz się też integrować go z różnymi bibliotekami i narzędziami, takimi jak Angular Router, Scully, Electron, wątki robocze usług Angulara czy narzędzia Nx do zarządzania repozytoriami monolitycznymi. Poszczególnych technologii użyjesz do tworzenia ciekawych projektów: aplikacji pogodowej w technice PWA, mobilnej aplikacji do geotagowania zdjęć, biblioteki komponentów interfejsu użytkownika i innych. Dowiesz się też, jak dostosować interfejs CLI Angulara do swoich potrzeb.
W książce między innymi:
- konfiguracja aplikacji Angulara
- tworzenie jednostronicowych aplikacji za pomocą Jamstack i Scully
- budowa systemu śledzenia problemów przy użyciu Typed Reactive Forms
- tworzenie aplikacji w repozytorium monolitycznym z zastosowaniem narzędzi Nx
- programowanie aplikacji mobilnych z wykorzystaniem frameworka Ionic
- własne schematy rozszerzające interfejs wiersza poleceń Angulara
Angular: Twoja droga do tworzenia nowoczesnych aplikacji!
Spis treści
O autorze
O korektorze merytorycznym
Przedmowa
Wstęp
Rozdział 1. Tworzenie pierwszej aplikacji internetowej w Angularze
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Interfejs CLI Angulara
- Ekosystem narzędzi Angulara w edytorze VS Code
- Nx Console
- Angular Language Service
- Angular Snippets
- Material Icon Theme
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Tworzenie pierwszej aplikacji w Angularze
- Interakcje z Angularem
- Automatyzacja poleceń interfejsu CLI Angulara przy użyciu rozszerzenia Nx Console
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzające
- Materiały dodatkowe
Rozdział 2. Budowanie aplikacji typu SPA przy użyciu rozwiązań Scully i Angular Router
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Ustawianie routingu w aplikacji tworzonej za pomocą Angulara
- Tworzenie podstawowego układu bloga
- Konfigurowanie routingu w aplikacji
- Tworzenie strony kontaktowej
- Dodawanie strony z artykułami
- Dodawanie możliwości blogowania przy użyciu Scully
- Instalowanie biblioteki Scully
- Inicjalizowanie strony blogowej
- Wyświetlanie wpisów blogowych na stronie głównej
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzające
- Materiały dodatkowe
Rozdział 3. Budowanie systemu śledzenia problemów z użyciem formularzy reaktywnych
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Instalowanie biblioteki Clarity w aplikacji napisanej za pomocą Angulara
- Wyświetlanie spisu problemów
- Pobieranie problemów do rozwiązania
- Wizualizacja problemów w siatce danych
- Zgłaszanie nowych problemów
- Konfigurowanie formularzy reaktywnych
- Tworzenie formularza do zgłaszania problemów
- Wyświetlanie nowego problemu na liście
- Sprawdzanie poprawności danych problemu
- Oznaczanie problemu jako rozwiązanego
- Włączanie podpowiedzi na temat nowych problemów
- Podsumowanie
- Ćwiczenie
- Materiały dodatkowe
Rozdział 4. Budowanie aplikacji pogodowej w technice PWA przy użyciu mechanizmu Service Workers Angulara
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Konfigurowanie API usługi OpenWeather
- Wyświetlanie danych pogodowych
- Konfigurowanie aplikacji
- Komunikacja z API usługi OpenWeather
- Wyświetlanie informacji o pogodzie w danym mieście
- Dodawanie trybu autonomicznego dzięki mechanizmowi Service Workers
- Utrzymywanie aktualności aplikacji dzięki wewnętrznym powiadomieniom
- Wdrażanie aplikacji w Hostingu Firebase
- Podsumowanie
- Ćwiczenie
- Materiały dodatkowe
Rozdział 5. Budowanie okienkowego edytora WYSIWYG przy użyciu platformy Electron
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Dodawanie do Angulara biblioteki edytora WYSIWYG
- Integrowanie frameworka Electron w obszarze roboczym
- Komunikacja między Angularem a Electronem
- Konfigurowanie obszaru roboczego interfejsu CLI Angulara
- Interakcja z edytorem
- Interakcja z systemem plików
- Pakowanie aplikacji okienkowej
- Konfigurowanie narzędzia webpack pod kątem środowiska produkcyjnego
- Korzystanie z pakowacza frameworka Electron
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzające
- Materiały dodatkowe
Rozdział 6. Budowanie aplikacji mobilnej do geoznakowania zdjęć korzystającej z biblioteki Capacitor i map trójwymiarowych
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Tworzenie aplikacji mobilnej w Ionicu
- Tworzenie rusztowania aplikacji
- Budowanie menu głównego
- Robienie zdjęć przy użyciu biblioteki Capacitor
- Tworzenie interfejsu użytkownika
- Korzystanie z biblioteki Capacitor
- Przechowywanie danych na platformie Firebase
- Tworzenie projektu Firebase'a
- Integrowanie biblioteki AngularFire
- Wyświetlanie podglądu zdjęć przy użyciu biblioteki CesiumJS
- Konfigurowanie biblioteki CesiumJS
- Wyświetlanie zdjęć w przeglądarce
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzające
- Materiały dodatkowe
Rozdział 7. Budowanie przy użyciu Angulara aplikacji typu SSR z portfolio projektów na GitHubie
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Budowanie w Angularze aplikacji korzystającej z interfejsu API GitHuba
- Budowanie pulpitu kontrolnego
- Wyświetlanie informacji osobistych
- Wyszczególnianie repozytoriów użytkownika
- Wizualizacja przynależności do organizacji
- Integrowanie z aplikacją biblioteki Angular Universal
- Wstępne renderowanie treści podczas budowania aplikacji
- Poprawa optymalizacji SEO
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzające
- Materiały dodatkowe
Rozdział 8. Budowanie portalu korporacyjnego przy użyciu narzędzi Nx obsługujących repozytoria monolityczne oraz biblioteki NgRx
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Tworzenie aplikacji w architekturze repozytorium monolitycznego przy użyciu Nx
- Tworzenie serwisów dla użytkowników
- Budowanie serwisu dla odwiedzających
- Budowanie serwisu dla administratorów
- Zarządzanie stanem aplikacji za pomocą biblioteki NgRx
- Konfigurowanie stanu
- Współdziałanie z magazynem
- Wizualizacja danych na wykresach
- Utrwalanie danych odwiedzin w pamięci przeglądarki
- Wyświetlanie danych statystycznych odwiedzin
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzające
- Materiały dodatkowe
Rozdział 9. Budowanie biblioteki komponentów interfejsu użytkownika przy użyciu interfejsu CLI i zestawu CDK Angulara
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Tworzenie biblioteki w interfejsie CLI Angulara
- Budowanie przeciągalnej listy kart
- Wyświetlanie danych kart
- Dodawanie funkcji przeciągania i upuszczania
- Współdziałanie ze schowkiem
- Publikowanie biblioteki Angulara w rejestrze npm
- Używanie komponentów jako elementów Angulara
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzające
- Materiały dodatkowe
Rozdział 10. Tworzenie własnych poleceń interfejsu CLI Angulara za pomocą schematów
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Instalowanie interfejsu CLI schematów
- Tworzenie komponentu z użyciem frameworka CSS Tailwind
- Tworzenie usługi HTTP
- Podsumowanie
- Ćwiczenie
- Materiały dodatkowe
Kategoria: | Webmaster |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-0810-9 |
Rozmiar pliku: | 7,6 MB |